TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Διατροφή

Ξηροί καρποί στην εγκυμοσύνη: Τι υποστηρίζει νέα έρευνα

Ιούν 13, 2019
in Διατροφή
Ξηροί καρποί στην εγκυμοσύνη: Τι υποστηρίζει νέα έρευνα
Share on FacebookShare on Twitter

Οι μητέρες που ακολουθούν μια διατροφή πλούσια σε ξηρούς καρπούς κατά τους πρώτους τρεις μήνες της εγκυμοσύνης, έχουν αυξημένες πιθανότητες να δουν μακροπρόθεσμα νευροαναπτυξιακά οφέλη στο παιδί τους, σύμφωνα με μια νέα ισπανική έρευνα.

Η έρευνα μέχρι σήμερα έχει αναδείξει ποικιλοτρόπως τα οφέλη της κατανάλωσης ξηρών καρπών, όπως μειωμένο κίνδυνο για υπέρταση, οξειδωτικό στρες και διαβήτη, ενώ μπορούν επίσης να λειτουργήσουν προστατευτικά για τη γνωστική έκπτωση που έρχεται με το γήρας. Η νέα μελέτη που διεξήχθη από το Ινστιτούτο της Βαρκελώνης για την Παγκόσμια Υγεία (ISGlobal), έρχεται για πρώτη φορά να προσθέσει στις θετικές επιδράσεις τις βελτιώσεις στη νευροανάπτυξη του παιδιού σε βάθος χρόνου.

Τα αποτελέσματα της έρευνας, στην οποία έλαβαν μέρος πάνω από 2.200 ζεύγη μητέρων-παιδιών, δημοσιεύτηκαν στο ευρωπαϊκό περιοδικό επιδημιολογίας «European Journal of Epidemiology». Η θετική επίδραση των ξηρών καρπών παρατηρήθηκε στις εγκύους που κατανάλωναν κατά μέσο όρο περίπου τρεις μερίδες των 30 γραμμαρίων ξηρών καρπών εβδομαδιαίως, μια ποσότητα που είναι μικρότερη από αυτήν που προτείνουν οι οδηγοί υγιεινής διατροφής.

Οι ξηροί καρποί που έλαβαν υπόψη, ήταν καρύδια, αμύγδαλα, φιστίκια, κουκουνάρια και φουντούκια. Η πρόσληψη τους από τις μητέρες αξιολογήθηκε με ερωτηματολόγια διατροφικών συνηθειών που χορηγήθηκαν στο πρώτο και στο τρίτο τρίμηνο της κύησης. Παράλληλα, η νευροψυχολογική αξιολόγηση των παιδιών έγινε στις ηλικίες των 18 μηνών, πέντε και οκτώ ετών.

Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι η ομάδα των παιδιών των οποίων οι μητέρες έτρωγαν περισσότερους ξηρούς καρπούς κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου της εγκυμοσύνης, εμφάνισε τα καλύτερα αποτελέσματα σε όλες τις δοκιμές μέτρησης της γνωστικής λειτουργίας, της ικανότητας προσοχής και της μνήμης εργασίας.

Σε μια προσπάθεια να διερευνήσει τα αίτια αυτού του αποτελέσματος, η ερευνήτρια και πρώτη συντάκτρια της μελέτης Φλόρενς Γκινιάκ δήλωσε πως «η θετική επίδραση μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι οι ξηροί καρποί έχουν υψηλά επίπεδα φυλικού οξέος και λιπαρών οξέων, όπως ωμέγα-3 και ωμέγα-6. Αυτά τα συστατικά τείνουν να συσσωρεύονται στο νευρικό ιστό, ιδιαίτερα στις μετωπικές περιοχές του εγκεφάλου, οι οποίες επηρεάζουν τη μνήμη και τις εκτελεστικές λειτουργίες».

Σε ό,τι αφορά τους λόγους που τα ευεργετικά αποτελέσματα σχετίζονται μόνο με τη διατροφη στο πρώτο και όχι στο τρίτο τρίμηνο της κύησης, μπορεί να υποστηριχθεί -με βάση όσα γνωρίζουμε ως σήμερα- ότι ο ρυθμός της ανάπτυξης του εμβρύου ποικίλλει καθ ‘όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και ότι υπάρχουν περίοδοι κατά τις οποίες η ανάπτυξη είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη στη μητρική διατροφή.

«Ο εγκέφαλος υφίσταται μια σειρά πολύπλοκων διαδικασιών κατά τη διάρκεια της κύησης και αυτό σημαίνει ότι η διατροφή των μητέρων είναι καθοριστικός παράγοντας για την ανάπτυξη του εγκεφάλου του εμβρύου και μπορεί να έχει μακροπρόθεσμα αποτελέσματα», ανέφερε η Γκινιάκ. «Αν οι μητέρες κατανάλωναν τον συνιστώμενο εβδομαδιαίο μέσο όρο ξηρών καρπών, τα οφέλη ενδέχεται να ήταν πολύ μεγαλύτερα», πρόσθεσε.

πηγή :https://www.onmed.gr/diatrofi/story/375633/xiroi-karpoi-stin-egkymosyni-ti-ypostirizei-nea-ereyna

ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Λάχανο και κουνουπίδι: 6 προβλήματα υγείας που μπορεί να βοηθήσουν να προλάβετε
Διατροφή

Λάχανο και κουνουπίδι: 6 προβλήματα υγείας που μπορεί να βοηθήσουν να προλάβετε

Μαΐ 31, 2026
Έλλειψη μαγνησίου: Τι να τρώτε για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας
Διατροφή

Έλλειψη μαγνησίου: Τι να τρώτε για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας

Μαΐ 30, 2026
Ελιές: Η σωστή ποσότητα την ημέρα και ο ρόλος τους στην πρόληψη, ακόμη και απέναντι σε καρκίνο
Διατροφή

Ελιές: Η σωστή ποσότητα την ημέρα και ο ρόλος τους στην πρόληψη, ακόμη και απέναντι σε καρκίνο

Μαΐ 29, 2026
7 τροφές για την οστεοπόρωση που αξίζει να βάλετε στη διατροφή σας
Διατροφή

7 τροφές για την οστεοπόρωση που αξίζει να βάλετε στη διατροφή σας

Μαΐ 28, 2026
7 τροφές που βοηθούν να καταπολεμήσετε την κούραση φυσικά
Διατροφή

7 τροφές που βοηθούν να καταπολεμήσετε την κούραση φυσικά

Μαΐ 27, 2026
Γιατί τα σουβλατζίδικα «κόβουν» την πατάτα από το τυλιχτό
Διατροφή

Γιατί τα σουβλατζίδικα «κόβουν» την πατάτα από το τυλιχτό

Μαΐ 27, 2026
Next Post
Αυτές είναι οι απλές ασκήσεις για εσάς που δεν προλαβαίνετε να πάτε γυμναστήριο

Αυτές είναι οι απλές ασκήσεις για εσάς που δεν προλαβαίνετε να πάτε γυμναστήριο

Άγχος στην εγκυμοσύνη: Οι επιπτώσεις στο μωρό σας

Άγχος στην εγκυμοσύνη: Οι επιπτώσεις στο μωρό σας

Κακοσμία στόματος: Αυτός είναι ο πιο εύκολος τρόπος να την αντιμετωπίσετε

Κακοσμία στόματος: Αυτός είναι ο πιο εύκολος τρόπος να την αντιμετωπίσετε

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd