Η Σίντι Κρόφορντ εξηγεί γιατί πόζαρε γυμνή για το «Playboy» ενάντια στις συμβουλές όλων
Η Σίντι Κρόφορντ αποκάλυψε πώς η ριψοκίνδυνη φωτογράφιση τη βοήθησε να γίνει παρουσιάστρια του «House of Style» στο δίκτυο MTV. Στο ντοκιμαντέρ του Apple TV+ «The Super Models», το τοπ μόντελ μίλησε για τη ζωή και την καριέρα της.
Στο ξεκίνημα της καριέρας της, η εντυπωσιακή καλλονή χαρακτηρίστηκε κορίτσι της διπλανής πόρτας. Επαναστάτησε ωστόσο ενάντια σε αυτή τη φήμη όταν αποφάσισε να ποζάρει γυμνή για το περιοδικό Playboy το 1988, μια αμφιλεγόμενη επιλογή που κατέληξε επίσης να την εκτοξεύσει σε ακόμα μεγαλύτερα ύψη επιτυχίας.
είπε επίσης ότι το να γίνει το πρόσωπο της Revlon της πρόσφερε ένα ορισμένο επίπεδο εργασιακής ασφάλειας αλλά και την ελευθερία να ακολουθήσει πιο περιπετειώδη έργα.
Το 1988, της ζήτησαν να κάνει φωτογράφιση για το Playboy και, όπως λέει, «Όλοι στη ζωή μου εκείνη την εποχή πίστευαν ότι δεν έπρεπε να το κάνω. Το πρακτορείο μου δεν ένιωθε ότι αυτό ταιριάζει στους τύπους εργασιών που έπρεπε να κάνω. Νομίζω ότι η επωνυμία εξακολουθούσε να έχει μια χροιά που ίσως τρόμαζε κάποιους».
Το σούπερ μόντελ συνεχίζει λέγοντας ότι ενώ «καταλάβαινε την πλατφόρμα του Playboy και τι συμβόλιζε αυτό» και ότι το να ποζάρει για το περιοδικό «ήταν σίγουρα εκτός της κανονικής τροχιάς για ένα μοντέλο της Vogue εκείνη την εποχή», ένιωθε ακόμα ότι ήθελε να προχωρήσει στην αμφιλεγόμενη φωτογράφιση
«Δεν ξέρω, απλώς κάτι σε όλο αυτό μου κέντρισε το ενδιαφέρον. Έτσι, παρά τις συμβουλές των πρακτόρων μου, είπα ναι». Σίγουρα βοήθησε το γεγονός ότι η προσφορά για τη φωτογράφιση ήρθε μέσω του Χερμπ Ριτς, του διάσημου φωτογράφου μόδας. «Ο Χερμπ Ριτς ήταν κάποιος με τον οποίο δούλεψα πολύ», λέει ο Κρόφορντ. «Έμεινα στο σπίτι του και ήμασταν πολύ καλοί φίλοι».
Επίσης διευκρίνισε οτι είχε θέσει ως όρο να μη λάβει πολλά χρήματα για να το κάνει, «εφόσον μπορούσε να έχει τον έλεγχο των εικόνων και διατηρούσε το δικαίωμα να σκοτώσω την ιστορία αν δεν μου αρέσει».
«Ο Χερμπ και εγώ το συνδυάσαμε με ένα άλλο ταξίδι που κάναμε για τη γαλλική Vogue στη Χαβάη. Τραβήξαμε μια φωτογραφία για τη γαλλική Vogue και μετά άλλη μια φωτογραφία για το Playboy. Εννοώ, σχεδόν δεν μπορούσες να καταλάβεις ποιες φωτογραφίες ήταν για τη γαλλική Vogue και ποιες για το Playboy, ήταν πολύ φυσικές και μου άρεσαν».
Και καταλήγει, «Αυτό είναι το όλο θέμα για μένα, ακόμα κι αν κάνω επιλογές με τις οποίες διαφωνούν ή δεν αρέσουν στους άλλους, αν είναι οι αποφάσεις μου και έχω τον έλεγχο τους, αυτό με ενδυναμώνει. Ακόμα κι αν πρόκειται για Playboy. Ποτέ δεν ένιωσα θύμα αυτής της απόφασης».
Εκτός αυτού, όπως επεσήμαναν η ίδια και τα άλλα τοπ μόντελ που μίλησαν στο ντοκιμαντέρ, το γυμνό είναι κάτι που εμπλέκεται στη δουλειά τους και στις περισσότερες περιπτώσεις συχνά έχουν πολύ λιγότερο ή καθόλου έλεγχο στο πώς απεικονίζεται το σώμα τους.
Κοιτάζοντας ένα βιβλίο με γυμνές φωτογραφίες της, η Nαόμι Κάμπελ εξηγεί: «Δεν νιώθω ότι είμαι γυμνή όταν είμαι γυμνή. Εξαρτάται πραγματικά για ποιον φωτογραφίζομαι. Θα μπορούσα να νιώθω εντελώς ντυμένη. Είναι η ιδέα και ο τρόπος με τον οποίο όταν γίνεται με γούστο δεν νιώθεις γυμνός».
Η Κρίστι Τέρλινγκτον προσθέτει, «Σέβομαι και θαυμάζω τους ανθρώπους που μπορούν να είναι άνετα με το σώμα τους και άνετα γυμνοί. Εάν συνεργάζομαι με κάποιον που εμπιστεύομαι και σέβομαι και κατανοώ το όραμά του, τότε μπορώ να πάρω ρίσκα. Εάν μπορώ να εμπιστευτώ αυτό το άτομο που το απαθανάτισε και ξέρω τι βλέπει και ξέρω ότι η άνεσή μου θα κάνει αυτή την εικόνα πολύ πιο συναρπαστική, ενδιαφέρουσα, ό,τι κι αν είναι, τότε μπορώ να πάω εκεί»
Τελικά το επαγγελματικό ρίσκο της Κρόφορντ με το Playboy απέδωσε σε μεγάλο βαθμό. Στο τέλος της δεκαετίας του ’80, το MTV αποφάσισε ότι ήθελε να ξεκινήσει μια εκπομπή για τη μόδα και έψαχνε κάποιον από την ίδια τη βιομηχανία για να την παρουσιάσει.
«Η μόδα ήταν ακόμα κυρίως γυναικεία και ξαφνικά το Playboy ήταν κυρίως για άνδρες. Ήταν ένα πολύ διαφορετικό πράγμα. Διπλασίασα το κοινό μου κάνοντας αυτό. Και αυτά τα δύο πράγματα μαζί οδήγησαν στο MTV. Ήθελαν κάποιον, όπως ένα μοντέλο ή κάποιον από τη μόδα, αλλά ήθελαν επίσης κάποιον που να έχει άνδρες θαυμαστές» ειπε.
Η σειρά ντοκιμαντέρ τεσσάρων μερών για τα σούπερ μόντελ, που αναδεικνύει τις εκπληκτικές καριέρες της Nαόμι Κάμπελ, της Σίντι Κρόφορντ, της Λίντα Ευαγγελίστα και της Κρίστι Τέρλινγκτον, έκανε το ντεμπούτο της στις 20 Σεπτεμβρίου αποκλειστικά στο Apple TV+.