TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Διατροφή

Γιατροσόφι της φύσης: Η διατροφή που κάνει θαύματα στη διάθεση και διώχνει την κατάθλιψη

Δεκ 26, 2025
in Διατροφή
Γιατροσόφι της φύσης: Η διατροφή που κάνει θαύματα στη διάθεση και διώχνει την κατάθλιψη
Share on FacebookShare on Twitter

Μελέτες δείχνουν ότι η μεσογειακή διατροφή μπορεί να μειώσει σημαντικά τα συμπτώματα της κατάθλιψης, βελτιώνοντας τη διάθεση και την ψυχική ευεξία.

Εμπλουτισμένη με φρέσκα φρούτα, λαχανικά, ψάρια, ελαιόλαδο και ξηρούς καρπούς, προσφέρει θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στη ρύθμιση των νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου. Δείτε πώς επηρεάζει όσους πάσχουν από ήπια έως μέτρια κατάθλιψη και ποιοι είναι εκείνοι που ωφελούνται περισσότερο.

Νέα μελέτη δείχνει ότι μια ιδιαίτερα δημοφιλής και πολυσυζητημένη διατροφή μπορεί να λειτουργήσει ως σύμμαχος στη μάχη με την κατάθλιψη, ειδικά των νέων

Είναι η διατροφή που έχει αποκτήσει μεγάλη δημοφιλία στα κοινωνικά δίκτυα και φαίνεται πως προσφέρει ακόμα ένα όφελος, εκτός από την απώλεια βάρους. Ο λόγος για την κετογονική δίαιτα, που σύμφωνα με νεότερη μελέτη μπορεί να συμβάλλει στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης στους νέους.

 

 

Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι η συγκεκριμένη διατροφή, που περιλαμβάνει την χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων και υψηλή σε λιπαρά μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα της κατάθλιψης κατά περίπου 70% σε λιγότερο από τρεις μήνες – μειώνοντας τα συμπτώματα κατά 20% περισσότερο από τις τρέχουσες θεραπείες, όπως η ψυχοθεραπεία και η φαρμακευτική αγωγή. Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο Translational Psychiatry.

Παρότι δεν είναι σαφές πώς ακριβώς η διατροφή καταπολεμά την ψυχική πάθηση, 16 φοιτητές του Πανεπιστημίου του Οχάιο που έπασχαν από κατάθλιψη είδαν την ψυχική τους υγεία να βελτιώνεται σχεδόν 3 φορές περισσότερο, όταν ακολουθούσαν τη διατροφή.

 

Giatros

 

Βελτίωση και της γνωστικής απόδοσης

Επιπλέον, η απόδοσή τους σε γνωστικές δοκιμασίες βελτιώθηκε, ενώ όλοι οι φοιτητές έχασαν παράλληλα βάρος, κατά μέσο όρο 5 κιλά, ενώ παράλληλα μείωσαν το σωματικό λίπος κατά 2,4%. Η απώλεια βάρους και η καλύτερη ακαδημαϊκή απόδοση έχουν συνδεθεί στο παρελθόν με τη βελτίωση της ψυχικής υγείας.

 

 

«Αν και θα πρέπει να γίνουν περισσότερες επιστημονικές μελέτες, επειδή υπάρχουν ενδείξεις για τα οφέλη, η πρόσβαση σε μια καλά σχεδιασμένη κετογενική διατροφή ως συμπλήρωμα της θεραπείας για την κατάθλιψη είναι κάτι που θα πρέπει να εξεταστεί», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο Δρ Jeff Volek, καθηγητής ανθρωπιστικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο.

Ειδικά για τους φοιτητές, από τους οποίους περισσότερο από το 40% σύμφωνα με μελέτη, αναφέρουν ότι βιώνουν συμπτώματα κατάθλιψης, η χρήση αυτής της διατροφής θα μπορούσε να αποτελέσει μια πιο εξατομικευμένη προσέγγιση για μια συχνά εξουθενωτική κατάσταση ψυχικής υγείας.

 

 

«Υπάρχει ανάγκη να βρεθούν τρόποι για να βοηθηθούν οι φοιτητές σε μεγάλη κλίμακα. Και η διατροφή είναι ένας τρόπος για να το πετύχουμε», εξήγησε ο Δρ Ryan Patel, ψυχίατρος στο Γραφείο Συμβουλευτικής και Συμβουλευτικής Υπηρεσίας Φοιτητικής Ζωής του Ohio State.

Οι ερευνητές ελπίζουν να κατανοήσουν καλύτερα τη σχέση μεταξύ της κετογονικής διατροφής και της βελτίωσης των συμπτωμάτων της κατάθλιψης μέσω περαιτέρω μελέτης και μεγαλύτερης κλινικής δοκιμής.

 

 

Με μια ματιά η μελέτη 

  • 24 φοιτητές ξεκίνησαν, 16 ολοκλήρωσαν τη μελέτη (10 γυναίκες, 6 άνδρες, μέσος όρος ηλικίας 24).
  • Τα αυτοαναφερόμενα συμπτώματα κατάθλιψης μειώθηκαν 37% στη 2η εβδομάδα και 69% στο τέλος (10-12 εβδομάδες).
  • Κλινικές αξιολογήσεις έδειξαν μείωση κατάθλιψης 59% στην 6η εβδομάδα και 71% στο τέλος.
  • Η συνολική ευεξία σχεδόν τριπλασιάστηκε στο τέλος της παρέμβασης.

Συμπέρασμα

Η κετογονική διατροφή φαίνεται να αποτελεί εφικτή συμπληρωματική θεραπεία για κατάθλιψη, με σημαντική μείωση των συμπτωμάτων και βελτίωση της ευεξίας και της γνωστικής απόδοσης. Απαιτούνται, ωστόσο, μεγαλύτερες κλινικές δοκιμές για επιβεβαίωση και κατανόηση των μηχανισμών δράσης.

 

 

Συμβουλές

  • Επιλέγετε φρέσκα και ανεπεξέργαστα τρόφιμα.
  • Περιορίστε τα κορεσμένα λιπαρά και τη ζάχαρη.
  • Προσθέστε ψάρια και ελαιόλαδο στο εβδομαδιαίο σας πρόγραμμα.
  • Συνοδεύστε τη διατροφή με άσκηση και επαρκή ύπνο.

Η μεσογειακή διατροφή φαίνεται να παίζει σημαντικό ρόλο στην καταπολέμηση της κατάθλιψης, προσφέροντας φυσική στήριξη στον εγκέφαλο και στο νευρικό σύστημα.

Όσοι την υιοθετούν συστηματικά αναφέρουν λιγότερα συμπτώματα και καλύτερη ψυχική ισορροπία.

 

 

ΠΗΓΗ: www.newsitamea.gr

πηγη :https://www.giatros-in.gr/giatrosofi-tis-fysis-i-diatrofi-pou-ka/

ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Έλλειψη μαγνησίου: Τι να τρώτε για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας
Διατροφή

Έλλειψη μαγνησίου: Τι να τρώτε για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας

Μαΐ 30, 2026
Ελιές: Η σωστή ποσότητα την ημέρα και ο ρόλος τους στην πρόληψη, ακόμη και απέναντι σε καρκίνο
Διατροφή

Ελιές: Η σωστή ποσότητα την ημέρα και ο ρόλος τους στην πρόληψη, ακόμη και απέναντι σε καρκίνο

Μαΐ 29, 2026
7 τροφές για την οστεοπόρωση που αξίζει να βάλετε στη διατροφή σας
Διατροφή

7 τροφές για την οστεοπόρωση που αξίζει να βάλετε στη διατροφή σας

Μαΐ 28, 2026
7 τροφές που βοηθούν να καταπολεμήσετε την κούραση φυσικά
Διατροφή

7 τροφές που βοηθούν να καταπολεμήσετε την κούραση φυσικά

Μαΐ 27, 2026
Γιατί τα σουβλατζίδικα «κόβουν» την πατάτα από το τυλιχτό
Διατροφή

Γιατί τα σουβλατζίδικα «κόβουν» την πατάτα από το τυλιχτό

Μαΐ 27, 2026
Σπανάκι: Γιατί θεωρείται από τα πιο ωφέλιμα λαχανικά για την υγεία και τη μακροζωία
Διατροφή

Σπανάκι: Γιατί θεωρείται από τα πιο ωφέλιμα λαχανικά για την υγεία και τη μακροζωία

Μαΐ 26, 2026
Next Post
Οι 6 στους 10 gamers αγοράζουν μέχρι δύο βιντεοπαιχνίδια τον χρόνο

Οι 6 στους 10 gamers αγοράζουν μέχρι δύο βιντεοπαιχνίδια τον χρόνο

Πράσινο manicure: Το χρώμα που αποπνέει ισορροπία και εσωτερική γαλήνη -6 nail arts για να διαλέξεις

Πράσινο manicure: Το χρώμα που αποπνέει ισορροπία και εσωτερική γαλήνη -6 nail arts για να διαλέξεις

Το Μικρό και το Τυχαίο: Ο Δημόκριτος αποκαλύπτει τι πραγματικά συμβαίνει γύρω μας

Το Μικρό και το Τυχαίο: Ο Δημόκριτος αποκαλύπτει τι πραγματικά συμβαίνει γύρω μας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd