Επανίδρυση του Υδροκέφαλου-Νοεφιλελεύθερου κράτους ομιλία στην ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ της 6/8/2019)

ΒΟΥΛΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΒΟΥΛΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Ομιλία του Σάκη Παπαδόπουλου στην Ολομέλεια της Βουλής στις  6/8/2019

Να θυμηθούμε : 2004. Η Κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή αντικαθιστά στην κυβερνητική εξουσία την Κυβέρνηση του Κώστα Σημίτη. Εμβληματικός στόχος της νέας Κυβέρνησης  διακηρύσσεται η « Επανίδρυση του Κράτους». Πολλά ηγετικά στελέχη της ΝΔ, συνοδεύανε  την κριτική τους στο « διαπλεκόμενο – ρουσφετολογικό κράτος του ΠΑΣΟΚ» που παραλάβανε,  με κορώνες περί « αρχιερέα της διαπλοκής»  και με άλλες περί σύγκρουσης με τους « νταβατζήδες».   Όλοι γνωρίζουμε ποια ήταν η εξέλιξη και της επανίδρυσης του κράτους στην 5ετία 2004-09 και της ρητορικής ρήξης με τους νταβατζήδες. Η Κυβέρνηση του υποτιθέμενου  εξορθολογισμού της Εκτελεστικής Εξουσίας, οδήγησε στα εκρηκτικά ελλείμματα, στην υπερχρέωση, στη μνημονιακή κηδεμονία της Ελλάδας από τους δανειστές της.

  1. Η επανίδρυση γίνεται τώρα ρητορεία και σχεδιασμός περί επιτελικού κράτους. Το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε με τυμπανοκρουσίες περί υπέρβασης « της διαχρονικής αστοχίας των Κυβερνήσεων να προωθήσουν αποτελεσματικά τις απαιτούμενες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις της Εκτελεστικής Εξουσίας»,  συνοδεύεται από διακηρύξεις για « μια σημαντική τομή στη λειτουργία του ανίκανου και αναποτελεσματικού ελληνικού κράτους, καθώς συστηματοποιείται και κωδικοποιείται σε ένα ενιαίο νομοθέτημα το σύνολο των διατάξεων που διέπουν τη λειτουργία τους» και με βαρύγδουπες δηλώσεις για μετάβαση « στο σύγχρονο κράτος δικαίου που μας αξίζει».

Αγαπητοί Συνάδελφοι

Καθαρτήριο της ορθότητας  κάθε θεωρίας είναι η πράξη, η ενότητα θεωρίας και πράξης.   Τα πρώτα δείγματα γραφής της Κυβέρνησης της ΝΔ δεν συνάδουν με τις διακηρύξεις της περί «ανταπόκρισης της Εκτελεστικής Εξουσίας στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις και τις επιθυμίες των πολιτών», με τις δεσμεύσεις της  περί αξιολόγησης – αξιοκρατίας – επιλογής αρίστων. Η αξιολόγηση είναι μια πολύτιμη διαδικασία επιλογής στόχων, μέσων και προσώπων. Όταν ρωτούσα φίλους μου εκπαιδευτικούς γιατί είναι κατά της αξιολόγησής τους, προέκυπτε ως απάντηση ο φόβος της αξιολόγησης με κομματικά κριτήρια, από αξιολογητές κομματικούς, που δεν είχαν αξιολογηθεί οι ίδιοι για την ικανότητά τους να αξιολογούν αντικειμενικά στη βάση βιογραφικού και  δεδομένων. Τυπικά παραδείγματα της δικής σας αυθαίρετης αξιολόγησης έχουμε στις μέχρι τώρα επιλογές του Κυριάκου Μητσοτάκη για τον  νέο Διοικητή της ΕΥΠ, για την υπουργοποίηση του κ.Λούλη και του εκπροσώπου της ΛΑΜΔΑ ΝΤΕΒΕΛΟΠΜΕΝΤ, για την επιλογή ως Προέδρου των ΕΛ.ΠΕ. του  υπουργού  Οικονομικών του εκτροχιασμού της ελληνικής οικονομίας στα χρόνια 2008 και 2009.  Με ποια αξιολόγηση για την Επιθεώρηση της μαύρης εργασίας – για την εφαρμογή της εργατικής νομοθεσίας – για τη δίωξη του οικονομικού εγκλήματος προκύπτει  η κατάργηση του ΣΕΠΕ και του ΣΔΟΕ ; Με ποια αξιολόγηση διώχνεται η Πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού ; …

Δεν θα χρησιμοποιήσω πολλές από τις διατάξεις  του Σ/Ν περί επιτελικού κράτους, για να αποδείξω ότι με το συγκεκριμένο Σ/Ν,  δεν προκύπτει το αναγκαίο επιτελικό κράτος που περιέγραψαν οι δικοί μας εισηγητές, δεν προκύπτει το Κράτος – Στρατηγείο που περιέγραψε ο Χάρης Καστανίδης –   η δημοκρατική αποκέντρωση αρμοδιοτήτων του κράτους και της δημόσιας  διοίκησης στην Περιφερειακή και Τοπική  Αυτοδιοίκηση, δεν προκύπτει το αποτελεσματικό κράτος προστασίας του πολίτη και των δικαιωμάτων του, δεν προκύπτει  η σωστή διακυβέρνηση – η αξιοκρατία – η επικουρικότητα – η ακεραιότητα –  η διαφάνεια και λογοδοσία –  στη Κεντρική Δημόσια Διοίκηση, δεν προκύπτει ο  σταδιακός μαρασμός των κατασταλτικών αρμοδιοτήτων του κράτους υπέρ θεσμών αυτοοργάνωσης της κοινωνίας – όπως οραματιζόμαστε όσοι είμαστε υπερ  της κοινωνίας της ανθρώπινης χειραφέτησης.

Με τις διατάξεις του Σ/Ν διαπιστώνουμε ότι στην ουσία πρόκειται περί νέας προσπάθειας κομματικής άλωσης του κράτους από τη ΝΔ, περί επανίδρυσης του υδροκέφαλου – υπερσυγκεντρωτικού – συντηρητικού – νεοφιλελεύθερου κράτους.

Η Εθνική Αρχή Διαφάνειας που συγκροτείτε ως νέα Επιτελική Ανεξάρτητη Αρχή, συγκεντρώνει όλες τις αρμοδιότητες ελέγχων, υποτάσσει  όλα τα Ελεγκτικά Σώματα ως Ανεξάρτητες Αρχές και καταργεί :  την Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης – τον Γενικό Επιθεωρητή του ΣΕΥΥΠ – τον Γενικό Διευθυντή Δημοσίων Έργων – Περιβάλλοντος, τον Γενικό Επιθεωρητή Μεταφορών.

Ενδείξεις για την προσφορά και το έργο των Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης και της κ.Παπασπύρου – Γενικής Επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης είχαμε όλα τα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής για τα σκάνδαλα στην Υγεία και στο Φάρμακο. Οι διαπιστώσεις τους αξιολογήθηκαν στο Πόρισμά μας και στάλθηκαν στη Δικαιοσύνη προς διερεύνηση ποινικών ευθυνών για το έγκλημα του εκμαυλισμού συνειδήσεων δημόσιων λειτουργών και πολιτικών προσώπων από τη ΝΟΒΑΡΤΙΣ, για τη προκλητική διασπάθιση του δημοσίου χρήματος στο ΚΕΕΛΠΝΟ – στο ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ…

Ως γιατρός – δημόσιος λειτουργός επι 35 χρόνια, θα επικεντρώσω στο έργο του ΣΕΥΥΠ και στις παρενέργειες που προκαλεί το Σ/Ν. Το Σώμα Επιθεωρητών – Ελεγκτών των Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας υπάγονταν στο Υπουργείο Υγείας και είχε ως αποστολή την ανάπτυξη και λειτουργία κεντρικού και περιφερειακού μηχανισμού για τη διενέργεια συστηματικών επιθεωρήσεων – ελέγχων – ερευνών σε όλες τις υπηρεσίες και τους Φορείς που υπάγονται στην εποπτεία των υπουργείων υγείας και πρόνοιας καθώς και στις υπηρεσίες υγείας των ασφαλιστικών φορέων, με σκοπό τη βελτίωση της παραγωγικότητάς τους, τη ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, την εξάλειψη της κακοδιοίκησης, την πρόληψη – αποτροπή – εντοπισμό – αντιμετώπιση όλων των φαινομένων απάτης και διαφθοράς στη δράση των δημόσιων και ιδιωτικών Φορέων και Οργανισμών του ευαίσθητου χώρου της Υγείας και της Πρόνοιας. Στα καθήκοντα του ΣΕΥΥΠ ήταν οι έλεγχοι στον ΕΟΦ, στον ΕΟΠΥΥ, στα Νοσοκομεία, στα Κέντρα Υγείας, στο ΕΚΑΒ, στο Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων Υγείας, στον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων, στις Τράπεζες Βλαστοκυττάρων, στις κλινικές μελέτες, στο ΚΕΕΛΠΝΟ, στο ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ, στη διαγνωστική αρθροσκόπηση, στις Προμήθειες των Υπηρεσιών Υγείας, στην ΕΚΑΠΤΥ,  αλλά και στις Ιδιωτικές Κλινικές – στα Ιδιωτικά Διαγνωστικά Κέντρα και Εργαστήρια – στα Ιδιωτικά Φαρμακεία – στις Φαρμακαποθήκες – στα Ινστιτούτα Αδυνατίσματος και Αισθητικής – στις Ιαματικές Πηγές – στα Εργοστάσια Εμφιάλωσης Νερού –   στα Γηροκομεία – στα Κέντρα Αποκατάστασης – στις κεντρικές, περιφερειακές ή αποκεντρωμένες υπηρεσίες του Υπουργείου Πρόνοιας …   Στοιχεία για το σημαντικό  έργο του ΣΕΥΥΠ συναντάμε σε πάρα πολλά διαχρονικά δημοσιεύματα και σε αρκετά πρόσφατα του φιλικού τύπου της ΝΔ, που επισημαίνουν τη χρησιμότητα του έργου του. Στην Εξεταστική Επιτροπή για τη διερεύνηση των σκανδάλων στην Υγεία και στο Φάρμακο, ακούσαμε με προσοχή τον Γενικό Επιθεωρητή του ΣΕΥΥΠ κ.Σταύρο Ευαγγελάτο  να καταθέτει με απόλυτη τεκμηρίωση στοιχεία για τις υπερτιμολογήσεις υγειονομικού υλικού – φαρμάκων και ραδιοφαρμάκων – αντιδραστηρίων – ενδοφακών – αρθροπλαστικών –  μηχανημάτων βιοϊατρικής τεχνολογίας  – ληγμένων εμβολίων, για αχρησιμοποίητα πανάκριβα μηχανήματα. Ρωτήσαμε για την πορεία του και διαπιστώσαμε ότι πρόκειται για Φαρμακοποιό – μη μετακλητό υπάλληλο του ΣΕΥΥΠ – με τεράστια πείρα και μεταπτυχιακές σπουδές, που επιλέχθηκε ως Γενικός Επιθεωρητής από τον Μάκη Βορίδη και παρέμεινε και με Υπουργό Υγείας τον Παναγιώτη Κουρουμπλή και με τον Ανδρέα Ξανθό, ο οποίος τον επαναξιολόγησε ως Γενικό Επιθεωρητή. Με το Σ/Ν τον καταργείτε, δεν γνωρίζουμε τι καθήκοντα του αναθέτετε και τις αρμοδιότητες του ΣΕΥΥΠ τις μεταφέρετε  στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας στην οποία ο Διοικητής και η οργανωτική της διάρθρωση,  δεν έχουν εξειδικευμένη γνώση της ιδιαιτερότητας των  ελέγχων στις δημόσιες και ιδιωτικές υπηρεσίες υγείας, ενώ η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας θα στερείτε ελεγκτικού μηχανισμού για παθογένειες του χώρου της υγείας και για πληθώρα παραβάσεων της ιατρικής δεοντολογίας, του όρκου του Ιπποκράτη και της ιατρικής νομοθεσίας,  που προκύπτουν καθημερινά.

Η υπαγωγή του ΣΕΥΥΠ στην Εθνική Αρχή Διαφάνειας είναι ενας σημαντικός πρόσθετος λόγος για την καταψήφιση ενός νομοσχεδίου που δεν τεκμηριώνει τις επαγγελίες της αιτιολογικής έκθεσης, δεν αξιοποιεί τις καλές πρακτικές στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα, δεν στηρίζει την αξιοκρατία και τη σωστή αξιολόγηση στη δημόσια διοίκηση, δεν εγγυάται τη πορεία προς το Σύγχρονο Επιτελικό Κράτος – Στρατηγείο που πραγματικά χρειαζόμαστε για μια δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη.

 

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΣΑΚΗΣ – ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ