TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Διατροφή

Διατροφή: Τι πρέπει να τρώτε για να έχετε χαμηλή χοληστερόλη, ουρικό οξύ και υγιές ήπαρ

Ιούν 27, 2021
in Διατροφή
Διατροφή: Τι πρέπει να τρώτε για να έχετε χαμηλή χοληστερόλη, ουρικό οξύ και υγιές ήπαρ
Share on FacebookShare on Twitter

Τα πλεονεκτήματα των χορτοφάγων σε σύγκριση με τους κρεατοφάγους αναδεικνύει μια συγχρονική μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης αναλύοντας το προφίλ των βιοδεικτών της υγείας τους.

Η κλιματική αλλαγή αλλά και τα δικαιώματα των ζώων είναι μόλις δύο από τους λόγους που αρκετοί άνθρωποι στρέφονται προς τη χορτοφαγική διατροφή. Η βελτίωση της υγείας τους όμως είναι ένας τρίτος λόγος, κάτι που ήδη έχει αποδειχθεί από πλήθος ερευνών και ερευντάται συνεχώς. Ακόμα μια έρευνα έρχεται να ενισχύσει αυτά τα δεδομένα καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της, οι χορτοφάγοι εμφανίζουν πιο υγιείς βιοδείκτες σε σύγκριση με τους κρεατοφάγους. Η έρευνα θα παρουσιαστεί στο ετήσιο Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία.

Τι σημαίνει αυτό; Οι βιοδείκτες αντικατοπτρίζουν την κατάσταση της υγείας και σχετίζονται με την πρόληψη του καρκίνου, καρδιαγγειακών παθήσεων αλλά και ασθένειες σχετιζόμενες με την ηλικία και άλλες χρόνιες παθήσεις. Έχουν χρησιμοποιηθεί ευρέως από τους επιστήμονες για να εκτιμήσουν την επίδραση της διατροφής στην υγεία.

Τι έδειξε η μελέτη του Πανεπιστημίου της Γλασκώβης

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, έχοντας ως στόχο να κατανοήσουν τη διαφορά που μπορεί να παίξει αυτή η αλλαγή στη διατροφή στα επίπεδα των δεικτών που υποδεικνύουν την εμφάνιση κάποιας νόσου από τα δείγματα αίματος και ούρων, πραγματοποίησαν μια συγχρονική μελέτη αναλύοντας δεδομένα της μελέτης Biobank που αφορούσε περίπου 180 χιλιάδες υγιείς κατοίκους του Ηνωμένου Βασιλείου, ηλικίας 37-73 ετών.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε κρετοφάγους (166.516 συμμετέχοντες) και χορτοφάγους (4.111 συμμετέχοντες που δεν κατανάλωναν ψάρι, κόκκινο κρέας και πουλερικά) ενώ δεν είχαν αλλάξει σημαντικά διατροφή τους τα τελευταία πέντε χρόνια.

Εξετάσθηκαν 19 βιοδείκτες από το αίμα ή τα ούρα τους που συνδέονται με το σακχαρώδη διαβήτη, τις καρδιαγγειακές παθήσεις, τον καρκίνο αλλά και την εύρυθμη λειτουργία του ήπατος, των οστών, των αρθρώσεων και των νεφρών. Αφού έλαβαν υπόψιν τους τους παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο, την εκπαίδευση, την εθνικότητα, την παχυσαρκία, το κάπνισμα και την κατανάλωση αλκοόλ, διαπίστωσαν ότι οι χορτοφάγοι είχαν χαμηλότερες τιμές σε 13 βιοδείκτες σε σύγκριση με τους κρεατοφάγους.

Αυτοί ήταν οι τιμές της κακής χοληστερόλης LDL, της απολιποπρωτεΐνης Α και Β (που συνδέονται με τις καδιαγγειακές παθήσεις), της γ-GT (γ-γλουταμυλ-τρανσφεράση, GGT) και της αμινοτρανσφεράσης αλανίνης (ALT), δείκτες ηπατικής λειτουργίας που υποδηλώνουν φλεγμονή ή βλάβη στα κύτταρα, ο αυξητικός παράγοντας ομοιάζων στην ινσουλίνη-1 (IGF-1) μια ορμόνη που ενισχύει την ανάπτυξη και τον πολλαπλασιασμό των καρκινικών κυττάρων, το ουρικό οξύ, η πρωτεϊνη και η κρεατίνη.

Τι συμβαίνει με τους χορτοφάγους

Ωστόσο, οι χορτοφάγοι παρουσίασαν χαμηλότερα επίπεδα σημαντικών βιοδεικτών όπως η καλή χοληστερόλη HDL, η βιταμίνη D, το ασβέστιο, ενώ είχαν αυξημένες τιμές τριγλυκεριδίων και κυστατίνης-C.

«Τα ευρήματά μας προσφέρουν πραγματικά τροφή για σκέψη», σημειώνει ο Δρ Carlos Celis-Morales από το Πανεπιστήμιο της Γλασκόβης του Ηνωμένου Βασιλείου, επικεφαλής της έρευνας.

«Τα άτομα που ακολουθούν μια χορτοφαγική διατροφή τείνουν να καταναλώνουν περισσότερα λαχανικά, φρούτα και ξηρούς καρπούς που περιέχουν περισσότερες θρεπτικές ουσίες και φυτικές ίνες. Αυτές οι διατροφικές διαφορές μπορεί να μας βοηθήσουν να εξηγήσουμε γιατί οι χορτοφάγοι φαίνεται να έχουν χαμηλότερα επίπεδα βιοδεικτών ασθενειών που μπορούν να οδηγήσουν σε βλάβη των κυττάρων ή κάποια χρόνια ασθένεια» καταλήγει.

ygeiamou.gr

πηγή :https://www.giatros-in.gr/2021/05/21/diatrofi-ti-prepei-na-trote-na-echete-chamili-cholisteroli-oyriko-oxy-ygies-ipar/

ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Ένα αυγό, 3 μέθοδοι μαγειρέματος: Πώς αλλάζουν οι θερμίδες
Διατροφή

Ένα αυγό, 3 μέθοδοι μαγειρέματος: Πώς αλλάζουν οι θερμίδες

Ιούν 2, 2026
9 φρούτα με περισσότερες φυτικές ίνες από το μήλο
Διατροφή

9 φρούτα με περισσότερες φυτικές ίνες από το μήλο

Ιούν 1, 2026
Λάχανο και κουνουπίδι: 6 προβλήματα υγείας που μπορεί να βοηθήσουν να προλάβετε
Διατροφή

Λάχανο και κουνουπίδι: 6 προβλήματα υγείας που μπορεί να βοηθήσουν να προλάβετε

Μαΐ 31, 2026
Έλλειψη μαγνησίου: Τι να τρώτε για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας
Διατροφή

Έλλειψη μαγνησίου: Τι να τρώτε για να καλύψετε τις ανάγκες του οργανισμού σας

Μαΐ 30, 2026
Ελιές: Η σωστή ποσότητα την ημέρα και ο ρόλος τους στην πρόληψη, ακόμη και απέναντι σε καρκίνο
Διατροφή

Ελιές: Η σωστή ποσότητα την ημέρα και ο ρόλος τους στην πρόληψη, ακόμη και απέναντι σε καρκίνο

Μαΐ 29, 2026
7 τροφές για την οστεοπόρωση που αξίζει να βάλετε στη διατροφή σας
Διατροφή

7 τροφές για την οστεοπόρωση που αξίζει να βάλετε στη διατροφή σας

Μαΐ 28, 2026
Next Post
Τρίκαλα: Δύο συλλήψεις για LSD και κάνναβη

Τρίκαλα: Δύο συλλήψεις για LSD και κάνναβη

Σήμερα, Τρίτη 1 Ιουνίου Γιορτάζουν

Σήμερα, 27 Ιουνίου Γιορτάζουν

Σαν σήμερα 27 Ιουνίου

Σαν σήμερα 27 Ιουνίου

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd