Ανοιχτή επιστολή των συλλόγων Εκπαιδευτικών Π.Ε. (ΣΕΠΕ) και Καθηγητών (ΕΛΜΕ) προς τους γονείς και την τρικαλινή κοινωνία

Αγαπητοί γονείς,                

Είναι αυτονόητο πως κάθε γονέας επιθυμεί και προσπαθεί για την όσο το δυνατόν καλύτερη εκπαίδευση για το παιδί του. Το ίδιο οφείλουμε, προσπαθούμε και αγωνιζόμαστε και εμείς ως εκπαιδευτικοί. Τα παιδιά σας είναι οι μαθητές μας.  Είναι οι αυριανοί πολίτες που θα αφήσουν το αποτύπωμά τους στην κοινωνία. Έχουμε λοιπόν ως γονείς και ως εκπαιδευτικοί τον ίδιο στόχο. Να προετοιμάσουμε τα παιδιά έτσι ώστε να πετύχουν τους προσωπικούς τους στόχους, αλλά και να φτιάξουν και να ζήσουν σε έναν κόσμο καλύτερο. Σε μια κοινωνία που η ζωή και το μέλλον όλων των παιδιών θα έχει την ίδια αξία. Είναι χρέος μας λοιπόν να υπερασπιστούμε το δωρεάν, ισότιμο, ποιοτικό, δημόσιο σχολείο για όλους. Ένα σχολείο που θα δίνει ίσες ευκαιρίες, θα  παρέχει ολόπλευρη μόρφωση, γνώσεις και αξίες. Χωρίς αποκλεισμούς και κατηγοριοποιήσεις. Το τελευταίο διάστημα, μετά την Υπουργική Απόφαση της κ. Κεραμέως, άνοιξε η συζήτηση για τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία και  στον νομό μας με τη δημόσια τοποθέτηση και της βουλευτού της Ν.Δ. Κατερίνας Παπακώστα.

Οι Διευθυντές Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης προθυμοποιήθηκαν  να υλοποιήσουν την ΥΑ αν και δεν ήταν υποχρεωμένοι να το πράξουν.  Πρότειναν να χαρακτηριστούν Πειραματικά και Πρότυπα κάποια σχολεία στον νομό, χωρίς   τη σύμφωνη γνώμη των συλλόγων διδασκόντων και χωρίς να  έχει προηγηθεί η ενημέρωση των γονέων αυτών των σχολείων. Η τακτική του Υπουργείου Παιδείας να προταθούν με διαδικασίες αστραπιαίες κάποιες σχολικές μονάδες δεν ήταν τυχαία και αποδεικνύει πως, παρά τα όσα δηλώνουν δημόσια κυβερνητικοί παράγοντες για το «όφελος» που θα προκύψει, φοβούνται τις συνολικές αντιδράσεις της κοινωνίας, όταν αποκαλυφθούν οι πραγματικές συνέπειες για τα συγκεκριμένα σχολεία, αλλά κυρίως για «το όραμα» και τις επιδιώξεις της κ. Κεραμέως  και της κυβέρνησης για όλη τη δημόσια εκπαίδευση.

Εμείς ως εκπαιδευτικοί είμαστε αντίθετοι με την ΥΑ αλλά και με τη μεθόδευση που ακολουθήθηκε για την υλοποίησή της.  Αρχικά γιατί θα υπάρξουν αρνητικές συνέπειες  για τους μαθητές που φοιτούν ήδη στα σχολεία,  πριν χαρακτηριστούν Πειραματικά και Πρότυπα, επειδή:

      Η γενίκευση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων σε κάθε περιοχή, η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών αντικειμενικά υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.

Θεωρούμε πως η βασική επιδίωξη του υπουργείου και της κυβέρνησης είναι στο άμεσο μέλλον το πέρασμα της Παιδείας στους καταχρεωμένους Δήμους και αυτοί με την προσφιλή τακτική τους μέσα από την φορολογία στις πλάτες των γονιών.

Σας καλούμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, να ενημερώσουμε την τοπική κοινωνία για τις αρνητικές συνέπειες  αλλά και για τις πραγματικές επιδιώξεις της κυβέρνησης για τη δημόσια παιδεία και να παλέψουμε μαζί για:

Το  Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Σ.Ε.Π.Ε.) Τρικάλων και Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης ( Ε.Λ.Μ.Ε.)Τρικάλων