TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Διατροφή

Προσοχή σε ορισμένες βιταμίνες εφιστούν οι γιατροί – Σχετίζονται με επιτάχυνση του καρκίνου

Οκτ 28, 2023
in Διατροφή
Προσοχή σε ορισμένες βιταμίνες εφιστούν οι γιατροί – Σχετίζονται με επιτάχυνση του καρκίνου

Vitamin C pills and vitamin E omega 3 fish oil on wooden spoon for good health.

Share on FacebookShare on Twitter

Τα ευρήματα νέας μελέτης σε ποντίκια και η σημασία τους για τους ασθενείς με καρκίνο.

Ιδιαίτερα προσεκτικοί με τη λήψη διατροφικών συμπληρωμάτων πρέπει να είναι οι πάσχοντες από καρκίνο, καθώς ορισμένες βιταμίνες σχετίζονται με επιτάχυνση της ανάπτυξής του, αναφέρουν επιστήμονες από τη Σουηδία.

Σε μελέτη που πραγματοποίησαν διαπίστωσαν ότι οι βιταμίνες C και Ε μπορεί να διευκολύνουν την ανάπτυξη του καρκίνου του πνεύμονα. Μπορεί επίσης να ευνοούν την διασπορά του, διεγείροντας τον σχηματισμό νέων αιμοφόρων αγγείων στους όγκους.

Οι όγκοι χρησιμοποιούν τα νέα αγγεία για να τροφοδοτούνται με οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά. Έτσι μπορούν να αναπτύσσονται και να εξαπλώνονται στο σώμα.

Τα ευρήματα αυτά προέρχονται από έρευνες σε ποντίκια. Προγενέστερη έρευνα είχε δείξει πως η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης Ε και n-ακετυλοκυστεΐνης διευκολύνει την εξάπλωση του καρκίνου του πνεύμονα στα τρωκτικά.

Για να καταλάβουν πως μπορεί να συμβεί αυτό, οι επιστήμονες συνέχισαν τις έρευνές τους. Αυτή τη φορά χρησιμοποίησαν δύο ομάδες ποντικιών. Στην μία, τα ζώα έπασχαν από καρκίνο του πνεύμονα των τρωκτικών. Στη δεύτερη, στα ποντίκια είχαν εμφυτεύσει ανθρώπινα καρκινικά κύτταρα του πνεύμονα.

Οι επιστήμονες προσέθεταν στο νερό των ζώων βιταμίνες C, Ε και n-ακετυλοκυστεΐνη. Ο οργανισμός των ποντικιών εκ φύσεως παράγει βιταμίνη C, ενώ τις άλλες δύο προσλαμβάνει μόνο μέσω της τροφής.

Οι ερευνητές χορηγούσαν στα ζώα αυξημένες δόσεις των βιταμινών αυτών. Πόσο αυξημένες; «Όσο αυτές που προσλαμβάνει ένα άτομο το οποίο τρώει υγιεινά, μετά παίρνει μερικά συμπληρώματα και ύστερα πίνει ένα smoothie με τζίντζερ», εξήγησε ο επιβλέπων ερευνητής Dr. Martin Bergö, καθηγητής Μοριακής Ιατρικής και αντιπρόεδρος του ακαδημαϊκού κέντρου Karolinska Institutet (KI), στην Στοκχόλμη.

Τα ευρήματα

Η νέα έρευνα δημοσιεύεται στην ιατρική επιθεώρηση Journal of Clinical Investigation. Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, όσο περισσότερες βιταμίνες κατανάλωναν τα ποντίκια, τόσο ταχύτερη ήταν η ανάπτυξη νέων αγγείων μέσα στους όγκους τους. Μάλιστα αυτό παρατηρήθηκε και στις δύο ομάδες των ποντικιών.

Η αυξημένη ανάπτυξη νέων αγγείων οδηγεί σε καλύτερη ανάπτυξη και εξάπλωση του καρκίνου, δήλωσε ο Dr. Bergö. Εν τούτοις, στο δημοσιευμένο άρθρο δεν παρατίθενται στοιχεία επ’ αυτού.

Ο Dr. Bergö τόνισε πως τα νέα ευρήματα δεν σημαίνουν ότι πρέπει να αποκλειστούν αυτές οι βιταμίνες από την ημερήσια διατροφή. «Εάν αφαιρέσετε τις αντιοξειδωτικές βιταμίνες από τη διατροφή σας, θα αρρωστήσετε για άλλους λόγους, όπως οι βιταμινικές ανεπάρκειες. Κάτι τέτοιο επίσης επηρεάζει τον καρκίνο», προειδοποίησε. «Το θέμα είναι να μην λαμβάνει κάποιος μέσω των συμπληρωμάτων, περισσότερες βιταμίνες απ’ όσες χρειάζεται ο οργανισμός του».

Αν και η έρευνα βασίστηκε σε καρκίνους του πνεύμονα, οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα ευρήματά τους ισχύουν και για άλλες μορφές της νόσου, με τις οποίες οι όγκοι του πνεύμονα έχουν κοινούς μοριακούς μηχανισμούς.

ΠΗΓΗ: iatropedia.gr

πηγη :https://www.giatros-in.gr/2023/09/03/prosochi-se-orismenes-vitamines-efistoyn-oi-giatroi-schetizontai-epitachynsi-karkinoy-2/

ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Ποιο συγκεκριμένο είδος λαχανικών ρίχνει την πίεση
Διατροφή

Ποιο συγκεκριμένο είδος λαχανικών ρίχνει την πίεση

Ιούν 8, 2026
Μην πετάτε τη φλούδα του αβοκάντο – Είναι πολύ πιο θρεπτική απ’ όσο νομίζετε
Διατροφή

Μην πετάτε τη φλούδα του αβοκάντο – Είναι πολύ πιο θρεπτική απ’ όσο νομίζετε

Ιούν 7, 2026
8 φυτικές τροφές με περισσότερη πρωτεΐνη από ένα αυγό
Διατροφή

8 φυτικές τροφές με περισσότερη πρωτεΐνη από ένα αυγό

Ιούν 6, 2026
Επηρεάζει η διαλειμματική δίαιτα την αρτηριακή πίεση;
Διατροφή

Επηρεάζει η διαλειμματική δίαιτα την αρτηριακή πίεση;

Ιούν 5, 2026
Το σνακ που σώζει από τη δυσκοιλιότητα και μάλλον το έχετε ήδη στην κουζίνα σας
Διατροφή

Το σνακ που σώζει από τη δυσκοιλιότητα και μάλλον το έχετε ήδη στην κουζίνα σας

Ιούν 4, 2026
Τι μπορούν και τι δεν μπορούν να κάνουν τα elderberries για την υγεία σας
Διατροφή

Τι μπορούν και τι δεν μπορούν να κάνουν τα elderberries για την υγεία σας

Ιούν 3, 2026
Next Post
Ρίγη συγκίνησης σκόρπισαν οι σπουδαστές της ΣΜΥ στα Τρίκαλα (video)

Ρίγη συγκίνησης σκόρπισαν οι σπουδαστές της ΣΜΥ στα Τρίκαλα (video)

Άρωμα παράδοσης στην παρέλαση με την παρουσία των Πολιτιστικών Συλλόγων (photo-video)

Άρωμα παράδοσης στην παρέλαση με την παρουσία των Πολιτιστικών Συλλόγων (photo-video)

Εντυπωσιακοί οι σπουδαστές και σπουδάστριες της ΣΜΥ με τον άψογο σχηματισμό τους στην παρέλαση (φωτό-video)

Εντυπωσιακοί οι σπουδαστές και σπουδάστριες της ΣΜΥ με τον άψογο σχηματισμό τους στην παρέλαση (φωτό-video)

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙMΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

 

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd