Πόσες θερμίδες πρέπει να τρώτε την ημέρα για να χάσετε κιλά

Υπολόγισε εύκολα και γρήγορα πόσες θερμίδες χρειάζεσαι κάθε μέρα

Πόσες θερμίδες πρέπει να τρώω την ημέρα για να χάσω κιλά;

Οι θερμίδες είναι η βάση οποιουδήποτε πλάνου διατροφής.

Αν καταφέρετε να διαχειριστείτε τις θερμίδες που καταναλώνετε, τότε ναι θα δείτε τη ζυγαριά να «πέφτει». Αλλά πρώτα θα πρέπει να γνωρίζετε πόσες θερμίδες πρέπει να καταναλώνετε καθημερινά.

Ο αριθμός των θερμίδων που λαμβάνετε καθημερινά από τη διατροφή σας και αυτός που «καίτε» χάρη στις διάφορες καθημερινές δραστηριότητες που κάνετε, καθορίζει αν το βάρος σας θα αυξηθεί, θα μειωθεί ή θα παραμείνει σταθερό.

Πόσες θερμίδες πρέπει να καταναλώνετε; Κάντε το τεστ:

Τι είναι οι θερμίδα;

Η θερμίδα είναι μία μονάδα μέτρησης ενέργειας (διεθνώς calorie, από τον γαλλικό όρο, που προέρχεται από τη λατινική λέξη calor = θερμότητα και αυτή από το ρήμα calere = είμαι ζεστός).

Στους περισσότερους τομείς έχει αντικατασταθεί από τη μονάδα ενέργειας του Διεθνούς Συστήματος Μονάδων (SI), που είναι το Τζάουλ (J).

Παρόλα αυτά, η θερμίδα παραμένει σε κοινή χρήση για τη μέτρηση της ενέργειας που θεωρητικά αποδίδουν τα τρόφιμα στον ανθρώπινο οργανισμό.

Στις ιατρικές επιστήμες, τη Διατροφολογία-Διαιτολογία και στον καθημερινό γραπτό και προφορικό λόγο η θερμίδα μετράει την ποσότητα ενέργειας που απελευθερώνεται όταν μια δεδομένη ποσότητα φαγητού αντιδρά με οξυγόνο (καίγεται). Η διατροφική θερμίδα αντιστοιχεί στη χιλιοθερμίδα (kilocalorie) της Φυσικής και συμβολίζεται με κεφαλαίο Θ ή C ή kcal.

Η ενέργεια αυτή αφορά την ενέργεια που θεωρητικά αποδίδουν τα τρόφιμα χωρίς να συνυπολογίζονται οι ενεργειακές απώλειες του πεπτικού και ουροποιητικού συστήματος.

Πώς μεταφράζεται το λίπος σε θερμίδες; Σύμφωνα με το Fitwirr.com το σωματικό βάρος, το σωματικό λίπος και οι θερμίδες σχετίζονται. Δείτε παρακάτω την αναλογία:

  • 0.50 γρμ λίπους = 3.500 θερμίδες
  • 0.90 γρμ λίπους = 7.000 θερμίδες
  • 2 κιλά & 27 γρμ λίπους = 17.500 θερμίδες

Τώρα που καταλάβατε πώς λειτουργούν οι θερμίδες σας, πάμε να δούμε πόσες θερμίδες πρέπει να τρώτε για να αλλάξετε το βάρος σας, είτε θέλετε να αδυνατίσετε είτε να παχύνετε.

Τι είναι το BMR ή αλλιώς Δείκτης Βασικού μεταβολικού ρυθμού

Ο BMR δείχνει πόσες θερμίδες χρειάζεστε σε κατάσταση απόλυτης χαλάρωσης, απλώς και μόνο για να επιτελούνται ζωτικές λειτουργίες όπως η αναπνοή και ο χτύπος της καρδιάς. Ο βασικός μεταβολισμός εξαρτάται από την ηλικία, το φύλο, τη σωματοδομή αλλά και το DNA κάθε ανθρώπου.

Η φόρμουλα που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό του βασικού μεταβολισμού είναι η εξής:

  • Για τους άντρες: 66,47 + (13,7 × βάρος [kg]) + (5 × ύψος [cm]) – (6,8 × ηλικία [έτη])
  • Για τις γυναίκες: 655,1 + (9,6 × βάρος [kg]) + (1,8 × ύψος [cm]) – (4,7 × ηλικία [έτη])

Ενδεικτικά, ένας άντρας 30 ετών με ύψος 1,85 και βάρος 85 κιλά χρειάζεται τουλάχιστον 1.951 θερμίδες τη μέρα, ενώ για μια γυναίκα ίδιας ηλικίας με ύψος 1,70 και βάρος 65 κιλά ο βασικός μεταβολισμός αντιστοιχεί σε 1.444 θερμίδες τη μέρα.

Μόλις υπολογίσετε τον βασικό μεταβολισμό σας, θα πρέπει να προσθέσετε στις ενεργειακές σας ανάγκες τα επίπεδα της καθημερινής σωματικής σας δραστηριότητας, με άλλα λόγια πόσο κινείστε και πόσο γυμνάζεστε μέσα στη μέρα.

  • Ελάχιστη έως καθόλου σωματική δραστηριότητα: BMR × 1,2
  • Ήπια σωματική δραστηριότητα (γυμναστική 1-3 ημέρες την εβδομάδα): BMR × 1,375
  • Μέτρια σωματική δραστηριότητα (γυμναστική 3-5 ημέρες την εβδομάδα): BMR × 1,55
  • Έντονη σωματική δραστηριότητα (γυμναστική 6-7 ημέρες την εβδομάδα): BMR × 1,725
  • Πολύ έντονη σωματική δραστηριότητα (γυμναστική + σωματικά απαιτητική εργασία): BMR × 1,9

Με τον τρόπο αυτό θα υπολογίσετε πόσες θερμίδες χρειάζεστε για να παραμείνετε στα τωρινά κιλά σας. Αν θες να χάσετε κιλά, θα πρέπει είτε να μειώσειτε τις θερμίδες που λαμβάνειτε από τη διατροφή σας είτε να αυξήσετε τη σωματική σας δραστηριότητα.

Με βάση το παραπάνω παράδειγμα, ένας άντρας με βασικό μεταβολισμό 1.951 θερμίδες τη μέρα που κάνει καθιστική εργασία και δεν γυμνάζεται δεν πρέπει να λαμβάνει περισσότερες από 2.341 αν θέλει να αποφύγει την αύξηση του βάρους του. Αν όμως ο ίδιος άντρας γυμνάζεται τουλάχιστον 3 και μέχρι 5 φορές την εβδομάδα οι ενεργειακές του ανάγκες αντιστοιχούν σε 3.024 θερμίδες τη μέρα.

Πώς θα «κάψετε» εύκολα 300 θερμίδες την ημέρα

Δείτε στη gallery που ακολουθεί πώς θα κάψετε 300 θερμίδες μέσα στην ημέρα:

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ