TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Ελλάδα

ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Δείτε τον υποθαλάσσιο σταθμό του μετρό (ΦΩΤΟ)

Ιαν 22, 2021
in Ελλάδα
ΠΕΙΡΑΙΑΣ: Δείτε τον υποθαλάσσιο σταθμό του μετρό (ΦΩΤΟ)
Share on FacebookShare on Twitter

Σίγουρα θα ήταν υπερβολή να χαρακτηρίσεις τη στιγμή ιστορική. Κατεβαίνοντας όμως τη στενή, σιδερένια σκάλα που χρησιμοποιούν οι εργάτες προς το πρώτο υπόγειο του σταθμού του μετρό στον Πειραιά, αισθάνεσαι την ανακούφιση που θα πρέπει να ένιωσαν οι μηχανικοί όταν πριν από ένα μήνα ολοκληρώθηκε επιτέλους η σκυροδέτηση του σταθμού. Η στιγμή αυτή σηματοδότησε το τέλος μιας μακράς περιόδου προβλημάτων, τεχνικών δυσκολιών και αγωνίας, που οφείλονται βέβαια στην ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου σταθμού: είναι ο πρώτος στη χώρα μας που κατασκευάστηκε ουσιαστικά κάτω από τη θάλασσα.

Βρισκόμαστε λοιπόν μέσα στον σταθμό Πειραιά, με ξεναγούς τον διευθύνοντα σύμβουλο της «Αττικό Μετρό» Νίκο Κουρέτα, τον υπεύθυνο του εργοταξίου του σταθμού, Απόστολο Διαμαντάκο, και τον υπεύθυνο όλων των εργοταξίων της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά, Μανώλη Μαλλιαρουδάκη (οι δύο τελευταίοι εργαζόμενοι στην εταιρεία ΑΒΑΞ, ανάδοχο του έργου). Ο σταθμός βρίσκεται ακριβώς μπροστά από τον σταθμό του ΗΣΑΠ στον Πειραιά, «εδώ που βρισκόμαστε κάποτε έφθανε η θάλασσα», εξηγεί ο κ. Κουρέτας. «Η εκσκαφή του σταθμού έγινε ουσιαστικά σε μπαζώματα, με τον υδροφόρο ορίζοντα να ξεκινάει μισό μέτρο κάτω από την επιφάνεια. Γι’ αυτό λέμε ότι ο σταθμός αυτός, αν και στη στεριά, είναι πρακτικά υποθαλάσσιος».

o-ypothalassios-stathmos-toy-metro0

Οι κατασκευαστικές προκλήσεις ήταν πολλές. Κατ’ αρχήν, έπρεπε όχι μόνο να απομονωθεί η θάλασσα, αλλά και να αντιμετωπιστεί η άνωση των υπόγειων υδάτων, που ασκούν τεράστια πίεση από τον πυθμένα προς την επιφάνεια. Την υπόθεση περιέπλεξε η γειτνίαση του εργοταξίου με το διατηρητέο κτίριο του ΗΣΑΠ, που κατασκευάστηκε το 1928-29 και χρησιμοποιείται καθημερινά από χιλιάδες ανθρώπους, καθώς και η διέλευση του κεντρικού αγωγού αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ μέσα από το έργο. Επιπλέον, ο σταθμός «μετακινήθηκε» κατά 7,5 μέτρα σε σχέση με την αρχική χωροθέτησή του, λόγω του υπόγειου ποταμού που βρίσκεται κάτω από την οδό Κόνωνος. «Για να αντιμετωπιστούν όλα τα ζητήματα, χρειάστηκε μια πενταετία μελετών και εγκρίσεων», λέει ο κ. Κουρέτας.

o-ypothalassios-stathmos-toy-metro1

Για να διανοιχθεί ο σταθμός (όπως όλοι, με εκσκαφή από την επιφάνεια) κατασκευάστηκαν πρώτα οι διαφραγματικοί τοίχοι, ένα είδος «φράγματος» ανάμεσα στο εργοτάξιο, τη θάλασσα και το διατηρητέο κτίριο. «Η πίεση που δεχόταν αυτός ο τοίχος από τη θάλασσα παρακολουθούνταν καθημερινά σε πραγματικό χρόνο. Τα νούμερα ήταν τρομακτικά, βλέποντας ένα “πηγάδι” βάθους 30 μέτρων να ανοίγεται δίπλα στη θάλασσα», λέει ο κ. Μαλλιαρουδάκης. «Μεγάλη πίεση ασκείται και από τον πυθμένα, λόγω της άνωσης. Υπήρχε σοβαρός κίνδυνος αν δεν είχε μελετηθεί σωστά το έργο να «έσπαγε». Γι’ αυτόν τον λόγο εκτός των άλλων αντλούνταν τεράστιες ποσότητες νερού, οι οποίες όμως επανατροφοδοτούνταν στον υπόγειο υδροφορέα κάτω από το κτίριο του ΗΣΑΠ, καθώς η παραμικρή καθίζηση θα μπορούσε να είναι επικίνδυνη για τη στατικότητά του», προσθέτει ο κ. Διαμαντάκος. Με το τέλος της κατασκευής, η άντληση και επανατροφοδότηση υδάτων σταματάει, καθώς ο υπόγειος υδροφορέας ισορροπεί, ενώ ο σταθμός δεν κινδυνεύει να μετατοπιστεί, καθώς το βάρος του είναι μεγαλύτερο από την άνωση.

o-ypothalassios-stathmos-toy-metro2

Όμως πλέον… υπάρχει σταθμός. Η σκυροδέτηση ολοκληρώθηκε στα τέλη Δεκεμβρίου – εκτιμάται ότι απαιτήθηκαν 40.000 κυβικά μέτρα μπετόν, περίπου όσο χρειάζεται για 100 πολυκατοικίες. Εξωτερικά το μόνο που απομένει είναι η στεγάνωσή του στην επιφάνεια και η επανακατασκευή του δρόμου. Μένει βέβαια η ολοκλήρωση του εσωτερικού, που υπολογίζεται ότι θα χρειαστεί περί το ένα έτος.

o-ypothalassios-stathmos-toy-metro3

Θέση για τις κυλιόμενες σκάλες.

Σήμερα στον σταθμό Πειραιά εργάζονται 165 άτομα σε δύο βάρδιες: στα ηλεκτρομηχανολογικά, στη διαρρύθμιση των εσωτερικών χώρων σταθμού, στη δημιουργία των εξωτερικών προσβάσεων, στην τοποθέτηση των γραμμών (η αποβάθρα βρίσκεται στο τρίτο υπόγειο, περίπου 20 μέτρα κάτω από την επιφάνεια). «Ηταν ένας άθλος, εν μέσω κορωνοϊού», λέει ο κ. Κουρέτας. «Πριν από πέντε μήνες ήμασταν στα θεμέλια και τώρα βρισκόμαστε στο επίπεδο του δρόμου. Είναι μεγάλη η ανακούφισή μας. Το δύσκολο κομμάτι τελείωσε και τώρα ο σταθμός Πειραιά μπαίνει σε τροχιά ολοκλήρωσης».

o-ypothalassios-stathmos-toy-metro4

Η σήραγγα, στο κέντρο το επίπεδο της έκδοσης εισιτηρίων.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Υποδομών, οι τρεις σταθμοί που απομένουν (Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο) θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2021 και μετά τη δοκιμαστική λειτουργία της γραμμής θα τεθεί σε λειτουργία έως το καλοκαίρι του 2022.

o-ypothalassios-stathmos-toy-metro5

o-ypothalassios-stathmos-toy-metro6

o-ypothalassios-stathmos-toy-metro7

o-ypothalassios-stathmos-toy-metro8

o-ypothalassios-stathmos-toy-metro9

o-ypothalassios-stathmos-toy-metro10

ΠΗΓΗ: www.kathimerini.gr

πηγή :https://piraeuspress.gr/piraeus/dimos-peiraia/475606/pireas-dite-ton-ypothalassio-stathmo-tou-metro-foto/?fbclid=IwAR15m3gSNHvNeXLPUOXYJyWXn5SiPzBBPSc_6kHTF-ad5YlSjUQWl5G0tn8

ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Άρης Μουγκοπέτρος: «Πες την αλήθεια για την κροτίδα» – Τι ζητά από τον φίλο του
Ελλάδα

Άρης Μουγκοπέτρος: «Πες την αλήθεια για την κροτίδα» – Τι ζητά από τον φίλο του

Απρ 23, 2025
Πάσχα 2025: Πότε θα κλείσουν τα σχολεία
Ελλάδα

Τότε κλείνουν τα σχολεία για το καλοκαίρι

Απρ 23, 2025
Επιτρέπεται να προσπεράσω περιπολικό στον δρόμο; -Τι δεν γνωρίζουν οι οδηγοί
Ελλάδα

Επιτρέπεται να προσπεράσω περιπολικό στον δρόμο; -Τι δεν γνωρίζουν οι οδηγοί

Απρ 22, 2025
Νέες ταυτότητες: Πότε λήγει η προθεσμία για να πετάξετε την παλιά
Ελλάδα

Νέες ταυτότητες: Πότε λήγει η προθεσμία για να πετάξετε την παλιά

Απρ 22, 2025
Στεγαστική κρίση: Το Airbnb έπιασε οροφή, τώρα έρχεται το «διαμέρισμα με υπηρεσίες»
Ελλάδα

Στεγαστική κρίση: Το Airbnb έπιασε οροφή, τώρα έρχεται το «διαμέρισμα με υπηρεσίες»

Απρ 22, 2025
Κοινωνικός Τουρισμός 2025-2026: 25.000 συνταξιούχοι θα πάνε διακοπές από 6 ως 12 μέρες – Όροι και προϋποθέσεις
Featured

Κοινωνικός Τουρισμός 2025-2026: 25.000 συνταξιούχοι θα πάνε διακοπές από 6 ως 12 μέρες – Όροι και προϋποθέσεις

Απρ 22, 2025
Next Post
Δήμος Φαρκαδόνας: Επιστολή σε Υπουργεία, Περιφέρεια και Βουλευτές για οικονομική επιχορήγηση αντιμετώπισης ζημιών από τις πλημμύρες

Δήμος Φαρκαδόνας: Επιστολή σε Υπουργεία, Περιφέρεια και Βουλευτές για οικονομική επιχορήγηση αντιμετώπισης ζημιών από τις πλημμύρες

Δικέφαλος εναντίον Δικέφαλου στην Τούμπα

Δικέφαλος εναντίον Δικέφαλου στην Τούμπα

Αυξάνονται οι ποσότητες διανομής φυσικού αερίου στην Βιομηχανία-Ακόμη δύο Βιομηχανίες, «ΚΛΙΑΦΑΣ Α.Ε.» και « ΜΟΚΙΑΣ Γ.& ΣΙΑ Ο.Ε.»  εντάσσονται στο Δίκτυο Διανομής της ΕΔΑ ΘΕΣΣ

Αυξάνονται οι ποσότητες διανομής φυσικού αερίου στην Βιομηχανία-Ακόμη δύο Βιομηχανίες, «ΚΛΙΑΦΑΣ Α.Ε.» και « ΜΟΚΙΑΣ Γ.& ΣΙΑ Ο.Ε.»  εντάσσονται στο Δίκτυο Διανομής της ΕΔΑ ΘΕΣΣ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd