Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και ουσιαστική εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί, στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων, στο πλαίσιο της συνεργασίας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Τρικάλων με τον Τομέα Ψυχικής Υγείας του Γενικού Νοσοκομείου Τρικάλων.
Κεντρική ομιλήτρια της εκδήλωσης ήταν η Ψυχολόγος MSc κα Γεωργία Γκοβίνα, η οποία απευθύνθηκε στους εκπαιδευτικούς του σχολείου με θέμα, «Ο Δάσκαλος που αγγίζει Ψυχές: Από τη Διδασκαλία στη Σχέση».
Η εκδήλωση, πραγματοποιήθηκε σε κλίμα ζεστό και συμμετοχικό, εστίασε στην ανθρώπινη διάσταση της εκπαίδευσης, υπογραμμίζοντας τον καθοριστικό ρόλο της σχέσης δασκάλου-μαθητή στη γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών.
Η κα Γκοβίνα ανέδειξε τη σημασία της εμπιστοσύνης στη μαθησιακή σχέση, τονίζοντας πως «το παιδί που νιώθει αποδοχή, αγάπη και συνέπεια από τον δάσκαλό του, συμμετέχει ενεργά, αναπτύσσει αυτοεκτίμηση και μαθαίνει χωρίς φόβο», ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ενσυναίσθηση, την ικανότητα του δασκάλου να αντιλαμβάνεται το συναίσθημα πίσω από κάθε συμπεριφορά. «Δεν ακούμε μόνο με τα αυτιά, αλλά με την καρδιά», σημείωσε χαρακτηριστικά, περιγράφοντας τον τρόπο με τον οποίο η κατανόηση οδηγεί σε πρόληψη συγκρούσεων, ενίσχυση συνεργασίας και υγιές κλίμα στην τάξη.
Η ψυχολόγος τόνισε πως ο δάσκαλος αποτελεί πρότυπο όχι μόνο στη γνώση αλλά κυρίως στις αξίες: στο ήθος, στη δικαιοσύνη, στην αποδοχή της διαφορετικότητας, στον τρόπο διαχείρισης δυσκολιών. Τα παιδιά – είπε – παρατηρούν περισσότερο από όσο ακούν, και διαμορφώνουν συμπεριφορές, στάσεις και αντιλήψεις μιμούμενα τον ενήλικα της τάξης, ενώ καταλυτικός αναδείχθηκε και ο ρόλος της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας, ως κοινό μέτωπο φροντίδας και συνοχής γύρω από το παιδί, «ο εκπαιδευτικός καλείται να χτίσει διαύλους ουσιαστικής επικοινωνίας με τους γονείς, λειτουργώντας ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα σε δύο κόσμους που οφείλουν να δρουν συμπληρωματικά» υπογράμμισε η κα. Γκοβίνα.
Η Διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κατερίνα Δημουλά αφού ευχαρίστησε την κα. Γκοβίνα έκανε λόγο «για μια ομιλία-μήνυμα για την εκπαίδευση με …καρδιά που άφησε βαθύ αποτύπωμα στους παρευρισκόμενους δασκάλους, όχι μόνο για τις επιστημονικές επισημάνσεις, αλλά και για τον ανθρώπινο, εμψυχωτικό χαρακτήρα της ομιλίας», ενώ συμπλήρωσε ότι «η σημασία τέτοιων παρεμβάσεων ενισχύουν τον παιδαγωγικό μας ρόλο και αναδεικνύουν την αξία της συναισθηματικής σύνδεσης εκπαιδευτικών και μαθητών στην καθημερινή σχολική ζωή».
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων και ο Τομέας Ψυχικής Υγείας του Νοσοκομείου δεσμεύτηκαν για τη συνέχιση ανάλογων δράσεων, επισημαίνοντας τη σημασία της ψυχοκοινωνικής στήριξης του εκπαιδευτικού έργου, με στόχο ένα σχολείο πιο ανθρώπινο, πιο συναισθηματικά ασφαλές και ουσιαστικό.