“Τελικά πως σκέφτεται ένας καταναλωτής;” Το βιβλίο του Νίκου Κανέλλου, Διδάκτωρ ΕΜΠ, σε συνεργασία με φοιτητές του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ανάμεσα στους οποίους κι ο Τρικαλινός Άγγελος Νταϊλιάνης, μας κάνει να βλέπουμε την αγορά με μία άλλη ματιά. Το βρήκαμε στο βιβλιοπωλείο «τα μαγικά γράμματα» (Καποδιστρίου 6 Τρίκαλα, τηλ. 6995318317) από τις εκδόσεις iWrite κι έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον.
Σχετικά με το βιβλίο
Τι είναι αυτό που πείθει έναν καταναλωτή να πατήσει το “buy button”; Ποια κρίσιμα ερεθίσματα λαμβάνει προκειμένου να πάρει μια αγοραστική απόφαση;
Το πρόβλημα στην προσπάθεια απάντησης των παραπάνω ή παρόμοιων ερωτημάτων είναι ότι το πολυσύνθετο φαινόμενο της Συμπεριφοράς Καταναλωτή μελετάται μονοδιάστατα. Άραγε, είναι ικανή από μόνη της η επιστημονική θεωρία να εξηγήσει το πώς σκέφτεται ένας καταναλωτής; Από την άλλη, μπορούμε να στηριχθούμε αποκλειστικά στις προσωπικές απόψεις των ανθρώπων της αγοράς;
Για πρώτη φορά επιχειρείται η ουσιαστική σύνδεση της βιβλιογραφίας του μάρκετινγκ και της συμπεριφοράς καταναλωτή με την εμπειρία της αληθινής αγοράς. 16 υψηλόβαθμα στελέχη μεγάλων εταιρειών και επιχειρηματίες σχολιάζουν την ακαδημαϊκή θεωρία με σκοπό τη ρεαλιστική ανίχνευση των αναγκών ενός καταναλωτή. Αναλύονται σύγχρονες έννοιες του μάρκετινγκ όπως το Νευρομάρκετινγκ και το Ολιστικό μάρκετινγκ.
Το βιβλίο προλογίζει ο Υφυπουργός Έρευνας & Τεχνολογίας, κ. Χρίστο ΔήμαΣτην τελευταία ενότητα υπάρχει ακόμα μία καινοτομία: η αντιμετώπιση του Πολίτη ως Ψηφιακού Καταναλωτή. Σχολιάζουν σημαντικά πρόσωπα της πολιτικής σκηνής ανάμεσά τους κι ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ και Δήμαρχος Τρικκαίων Δημήτρης Παπαστεργίου.
Στο βιβλίο περιλαμβάνονται οι ακόλουθες ενότητες:
- Συμπεριφορά Καταναλωτή: Ένα διεπιστημονικό πεδίο
- Η πυραμίδα ιεράρχησης των ανθρώπινων αναγκών του Maslow
- Η κριτική στο υπόδειγμα Maslow
- Εναρκτήρια ερεθίσματα ενεργοποίησης της καταναλωτικής συμπεριφοράς
- Κοινωνικοί παράγοντες που επηρεάζουν την αγοραστική συμπεριφορά
- Τα 5 στάδια της αγοραστικής απόφασης
- Το “μαύρο κουτί” του καταναλωτή
- Η συμβολική αξία της επωνυμίας
- Ψυχολογικά μοντέλα συμπεριφοράς
- Συστήματα βάσεων δεδομένων
- Πρωτογενείς πηγές πληροφοριών μάρκετινγκ
- Βαθμός ικανοποίησης καταναλωτή
- Ανάλυση ανταγωνισμού
- Πληροφορίες για τον ανταγωνισμό
- Τμηματοποίηση της αγοράς
- Στόχευση της αγοράς
- Μέτρα Δυνατοτήτων Αγοράς
- Θέματα Δεοντολογίας και Προστασία Προσωπικών Δεδομένων
- Η μυωπία του μάρκετινγκ
- Ψηφιακό μάρκετινγκ
- Νευρομάρκετινγκ
- Η ανταγωνιστική προϋπόθεση
- Ο προσανατολισμός της επιχείρησης στην αγορά
- Το ολιστικό μάρκετινγκ
- Ο πολίτης ως ψηφιακός καταναλωτής