«Νοιάζομαι – εξετάζομαι» κατά του καρκίνου του δέρματος

«Νοιάζομαι – εξετάζομαι» ήταν το κυρίαρχο μήνυμα που μετέφεραν το πρωί του Σαββάτου από τον πεζόδρομο της Ασκληπιού η Ελληνική Δερματολογική και Αφροδισιολογική Εταιρεία και ο Ιατρικός Σύλλογος Τρικάλων με αφορμή τον Παγκόσμιο Μήνα Καρκίνου του Δέρματος.

Ο Μάιος, είναι ο μήνας που μας καλεί να βγούμε στο φως και να απολαύσουμε τον ήλιο. Είναι όμως παράλληλα και ο μήνας που η Ελληνική Δερματολογική και Αφροδισιολογική Εταιρεία θέσπισε από το 2022 ως μήνα πρόληψης και ενημέρωσης για τον καρκίνο του δέρματος. Έτσι φέτος, για 5η συνεχή χρονιά, η ΕΔΑΕ κινητοποιεί όλους τους πολίτες ανά την Ελλάδα, ταυτόχρονα και στα Τρίκαλα, υπενθυμίζοντας ότι η φροντίδα για την υγεία μας από πλευράς δέρματος ξεκινά από μία απλή, αλλά καθοριστική πράξη: την έγκαιρη εξέταση.

Ο καρκίνος του δέρματος αποτελεί τον πιο συχνό τύπο καρκίνου είναι όμως σε μεγάλο βαθμό ιάσιμος, εφόσον διαγνωστεί και αντιμετωπιστεί έγκαιρα. Σύμφωνα με στοιχεία του ΕΟΔΥ, καταγράφηκαν 1.313 νέες περιπτώσεις μελανώματος στην Ελλάδα το 2020 και 1.450 το 2022. Συνδέεται δε άμεσα με την υπερβολική έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία.

Σε μια χώρα, λοιπόν, με έντονη ηλιοφάνεια, όπως η Ελλάδα, η ανάγκη για πρόληψη είναι επιτακτική. Η εκστρατεία της ΕΔΑΕ εξυμνεί το ανθρώπινο δέρμα, μια που “Η ζωή γράφει στο δέρμα μας. Το ίδιο και ο ήλιος” και μας καλεί να το προστατέψουμε. Την αναγκαιότητα για προστασία από την ακτινοβολία του ήλιου υποδηλώνει ακόμη  και η επιλογή να αποκτήσει ο Καρκίνος του Δέρματος το δικό του ribbon, σε κίτρινο/πορτοκαλί χρώμα.

Το κεντρικό μήνυμα – που καθιερώνεται από φέτος – για την εκστρατεία, «Νοιάζομαι – Εξετάζομαι», μετατρέπει την ευαισθητοποίηση σε πράξη. Με αυτό η ΕΔΑΕ καλεί όλους τους πολίτες να δώσουν προτεραιότητα στον ετήσιο προληπτικό-προσυμπτωματικό έλεγχο του δέρματός τους, ειδικά πριν την αυξημένη έκθεσή τους στον ήλιο.

Το πρωί του Σαββάτου δερματολόγοι βρέθηκαν στο κέντρο της πόλης ενημερώνοντας το κοινό και πραγματοποιώντας δωρεάν ελέγχους για την ευαισθητοποίηση και την προστασία των πολιτών.

Η εκστρατεία διεξάγεται: με την αρωγή και στήριξη του Υπουργείου Υγείας υπό την αιγίδα της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, της Περιφέρειας Αττικής, των Δήμων Αθηναίων και Θεσσαλονίκης, της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας των μεγάλων χορηγών FREZYDERM, InterMed, LA ROCHE POSAY, AVENE,  BIODERMA, και την υποστήριξη της e-trikala, ΟΛΥΜΠΟΣ, Γραφείο Τελετών Παναγιώτου.