Μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες καθυστερήσεων, αλλαγών σχεδιασμού και διοικητικών εμπλοκών, το φράγμα του Ληθαίου πέρασε πλέον και επίσημα στη φάση λειτουργίας του. Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν το μεσημέρι, με τη λίμνη να έχει ήδη σχηματιστεί και το έργο να δίνει την πρώτη του εικόνα ως μια νέα παρέμβαση στον χάρτη της περιοχής.
Η τελετή έγινε παρουσία εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης, οι οποίοι προχώρησαν στην κοπή της κορδέλας, σηματοδοτώντας το τυπικό τέλος μιας μακράς και συχνά αμφιλεγόμενης διαδρομής.
Στις τοποθετήσεις τους, οι ομιλητές –μεταξύ αυτών ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας, η Αντιπεριφερειάρχης Χρύσα Ντίντη, ο Δήμαρχος Μετεώρων Λευτέρης Αβραμόπουλος, ο πρώην Περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός και οι πρώην Νομάρχες Ηλίας Βλαχογιάννης και Στέφανος Πατραμάνης– στάθηκαν κυρίως στη σημασία του έργου για την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής, αλλά και στις προοπτικές που δημιουργεί σε επίπεδο ανάπτυξης.
Η κοινή γραμμή ήταν σαφής: πρόκειται για ένα έργο που αλλάζει τα δεδομένα και ενισχύει την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Ωστόσο, πίσω από το θετικό αφήγημα των εγκαινίων, υπάρχει μια κρίσιμη εκκρεμότητα που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη.
Παρά την ολοκλήρωση του φράγματος και τη δημιουργία της λίμνης, δεν υπάρχει ακόμη σαφές χρονοδιάγραμμα για την κατασκευή των αρδευτικών δικτύων – δηλαδή για το βασικό σκέλος που θα επιτρέψει την ουσιαστική αξιοποίηση των υδάτων.
Με απλά λόγια, το έργο ολοκληρώθηκε, αλλά η λειτουργική του «καρδιά» παραμένει σε εκκρεμότητα.
Το φράγμα Ληθαίου μπορεί να αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την περιοχή, όμως το πραγματικό του αποτύπωμα θα κριθεί από το αν και πότε θα περάσει στο επόμενο στάδιο: αυτό της πλήρους αξιοποίησης.

































