Τη δυνατότητα να επωφεληθούν από την υπηρεσία «κατ΄ οίκον νοσηλείας», του Γενικού Νοσοκομείου Τρικάλων έχουν εδώ και λίγο καιρό οι Τρικαλινοί. Η υπηρεσία έχει ξεκινήσει να λειτουργεί από τις 8 Ιανουαρίου.Η υπηρεσία υποστηρίζεται από έναν επιστημονικά υπεύθυνο ιατρό – συντονιστή καθώς επίσης και από τέσσερα άτομα νοσηλευτικό προσωπικό. Οι πολίτες οι οποίοι επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα «κατ΄οίκον νοσηλεία» μπορούν να απευθύνονται στο τηλέφωνο 2431350128. ή στο 6970013367.
Κατ΄οίκον νοσηλεία
Κατ΄οίκον νοσηλεία αποτελεί το σύνολο των δραστηριοτήτων με βάση τις οποίες οι υπηρεσίες υγείας μεταφέρονται στα άτομα και στην οικογένεια τους στο χώρο που ζουν με αντικειμενικό σκοπό τη διατήρηση, την προαγωγή και την αποκατάσταση της υγείας τους, καθώς επίσης βοηθά τα άτομα να αυξήσουν το επίπεδο ανεξαρτησίας τους περιορίζοντας στο ελάχιστο τις δυσμενείς επιδράσεις της αναπηρίας ή της αρρώστιας και του τελικού σταδίου της νόσου. Οι υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του ασθενούς και της οικογένειάς του, σχεδιάζονται, συντονίζονται και παρέχονται από τους επαγγελματίες υγείας στο σπίτι.
Ποιοι έχουν ανάγκη
Ανάγκη για κατ΄οίκον φροντίδα έχουν ηλικιωμένοι, ασθενείς με νοσήματα φθοράς, σακχαρώδη διαβήτη, νευρολογικά νοσήματα, χρόνια αναπνευστικά νοσήματα, άνοιες, νόσο Alzheimer, καρδιαγγειακά νοσήματα, ορθοπαιδικά συμβάματα, χρόνια ογκολογικά νοσήματα, νοσήματα ψυχικής υγείας, με ειδικές ανάγκες υγείας, τελικού σταδίου.
Ο ασθενής με χρόνιο νόσημα, αντιμετωπίζει την κατάσταση της υγείας του ως απειλή για τη σωματική του ακεραιότητα, με τη νόσο να επηρεάζει την προσωπική θεώρηση της ζωής και των σχέσεών του με την οικογένεια και το ευρύτερο κοινωνικό του περιβάλλον.
Η διεπιστημονική ομάδα προβαίνει σε:
- Θεραπευτικές παρεμβάσεις,
- Αποκατάσταση,
- Ενδυνάμωση του ασθενούς και του περιβάλλοντος,
- Νοσηλευτικές παρεμβάσεις για χρόνια νοσήματα ή και
- Οξείες καταστάσεις,
- Προστασία από λοιμώξεις
Βασικές αρχές της φροντίδας ασθενών κατ’ οίκον
1.ΑΣΘΕΝΟ-ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ (Patient Centered Care): Ορίζεται ως «η προσέγγιση που παρέχει ιατρική φροντίδα που σέβεται και ανταποκρίνεται στις εξατομικευμένες ανάγκες και προτιμήσεις του ασθενούς και εξασφαλίζει ότι οι αξίες του αποτελούν οδηγό των κλινικών αποφάσεων». Η ασθενο-κεντρική προσέγγιση επιτυγχάνεται με:
- συνέντευξη και αποτελεσματική επικοινωνία,
- υποστήριξη και αξιολόγηση του ασθενούς για τις αλλαγές στη συμπεριφορά που αφορούν την υγεία του,
- στήριξη και ενίσχυση της αυτοδιαχείρισης και
- χρησιμοποιώντας μια προληπτική προσέγγιση με σκοπό την αύξηση της συμμόρφωσης του ασθενούς στο θεραπευτικό σχεδιασμό.
- ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ (Partnering). Αφορά στη συνεργασία:
- του ασθενούς με την οικογένειά του,
- με τους επαγγελματίες υγείας και
- με τις υπηρεσίες της κοινότητας.
- ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ (Quality Improvement). Αφορά τις δεξιότητες για τη βελτίωση της ζωής του ασθενούς και επιτυγχάνεται με:
- αξιολόγηση της φροντίδας,
- εκπαίδευση του ασθενούς και επαναπροσδιορισμό νέων συνθηκών και
- εφαρμογή της τεκμηριωμένης γνώσης στην πράξη.
- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (Information and Communication Technology). Αφορά:
- την ηλεκτρονική καταγραφή και παρακολούθηση των ασθενών,
- τη χρήση τεχνολογίας για συλλογή στοιχείων, ανάλυση στοιχείων και μετάδοση πληροφορίας και
- επικοινωνία με την επιστημονική ομάδα, τους συνεργάτες με σκοπό την ανταλλαγή πληροφοριών.
- ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ (Public Health Perspective)