Ιωάννα Τσιλιμίγκα: Από τα Τρίκαλα στη σκηνή της όπερας

«Η όπερα δεν έχει πόλεις, θα σε βρει και θα σε σαγηνεύσει από όπου κι αν ξεκινήσεις» λέει η Τρικαλινή σοπράνο σε συνέντευξή της

Η Ιωάννα Τσιλιμίγκα είναι ένα κορίτσι… αλλιώτικο από τα άλλα. Η αγάπη της για τη μουσική της έχει ανοίξει δρόμους πέρα από τα όρια των Τρικάλων όπου μεγάλωσε ή της Λάρισας όπου γεννήθηκε. Το ταλέντο της μεγάλο, η φωνή της κρυστάλλινη… Η ίδια κυνήγησε το όνειρό της και σήμερα έχει εξελιχθεί σε μία αναγνωρισμένη λυρική σοπράνο κι έχει ανεβεί στη σκηνή της όπερας πρωταγωνιστώντας σε μεγάλα έργα. Την είδαμε ως Μπαρμπαρίνα στους «Γάμους του Φίγκαρο» του W. A Mozart τον Ιανουάριο του 2018 σε σκηνοθεσία της Κασσάνδρας Δημοπούλου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης,  ως Δεύτερη Γυναίκα (Second Woman ) στη όπερα «Διδώ και Αινείας» του H. Purcell με σκηνοθέτη τον Dwight Coleman στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης τον Ιούλιο του 2018, ενώ σύντομα θα την απολαύσουμε ως Musetta στην όπερα La Boheme του Giaccomo Puccini κι ως Pamina στην όπερα Ο Μαγικός Αυλός του W. A. Mozart στην Αθήνα. Έχει λάβει μέρος σε πληθώρα συναυλιών και ρεσιτάλ, με σπουδαίους μουσικούς, σε σπουδαία έργα, σε πανελλήνιες πρώτες εκτελέσεις, σε αφιερώματα σε θρύλους, όπως αυτό στη Μαρία Κάλλας και σε χώρους τεράστιας μουσικής και ιστορικής βαρύτητας.

«Δεν ξέρω αν είμαι αλλιώτικη, αλλά είχα μάθει πάντα να έχω στόχους και να φτάνω σε αυτούς. Κάθε φορά και από έναν, από ένα νέο βήμα» θα μου πει η ίδια σε μία ενδιαφέρουσα κουβέντα που είχαμε με αφορμή και την αυριανή εκδήλωση «Ave Maria-Ήχοι κατάνυξης» που θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Τσιτσάνη στις 8.30 το βράδυ όπου συμμετέχει ως σολίστ.

Συνέντευξη στη Βιβή Μαργαρίτη

-Από τα Τρίκαλα στη σκηνή της όπερας;

Η όπερα δεν έχει πόλεις, θα σε βρει και θα σε σαγηνεύσει από όπου κι αν ξεκινήσεις. Μπορεί να είσαι και από ένα πολύ μικρό χωριό και να μάθεις να την αγαπάς και να εκφράζεσαι μέσα από αυτή. Πρέπει να ξεκινήσεις από την αγάπη αυτή και από το ταλέντο, τα δύο πρώτα στοιχεία, για να γεννηθεί το οπερατικό τραγούδι από σένα . Η φωνή είναι ένα αναπόσπαστο στοιχείο. Κάθε κλασικός τραγουδιστής επιβάλλεται να την έχει. Και μετά έρχεται και η αγάπη για αυτό το είδος μουσικής ή έστω παράλληλα. Αν δεν το αγαπάς, δεν μπορείς και να παλέψεις για τα «θέλω» σου. Θυμάμαι από μικρή να βγαίνω στα μπαλκόνια και στα σκαλοπάτια και να μιμούμαι την Μαρία Κάλλας… Να τραγουδάω, δηλαδή,  με την τοποθέτηση φωνής της όπερας και πάντα σε κοινό όλα αυτά που άκουγα στους δίσκους και να προσπαθώ ακόμη να απομνημονεύσω και τα λόγια σε άγνωστες τότε γλώσσες για μένα… Από τα Τρίκαλα, λοιπόν, στην όπερα, που χάρη στη μαμά μου, εξαιρετικά φιλόμουση, την άκουγα από μικρό παιδί και είχα και το ερέθισμα, καθώς με πήγαινε σε παραστάσεις στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, για να γνωρίσω και από κοντά αυτό που τόσο λάτρευα να ακούω και είχα και όνειρο να είναι κάποτε η δουλειά μου.

-Έχεις παίξει ως «Barbarina» στην όπερα του W. A. Mozart «Οι Γάμοι του Φίγκαρο» στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Σύντομα θα σε δούμε και σε άλλο ρόλο;

-Έχω παίξει ως Barbarina στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στην όπερα «Οι Γάμοι του Φίγκαρο» του W. A Mozart και ως Second Woman στην όπερα  «Διδώ και Αινείας» του H. Percell στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης και έχω προετοιμάσει πλήρως τον ρόλο Despina από την όπερα «Cosi fan tutte» του W.A Mozart χωρίς να τον έχω παίξει ακόμη επί σκηνής. Αξέχαστες εμπειρίες , σημαντικές γνωριμίες και σπουδαία τα λεπτά πάνω στη σκηνή. Όνειρο κάθε καλλιτέχνη η σκηνή. Καλά είναι τα ρεσιτάλ, αλλά όταν δουλειά σου είναι η ίδια η όπερα είναι απόλυτα πολύτιμη η διαδραστική σχέση τόσο με τους συναδέλφους, όσο και με το κοινό, το οποίο και παρακολουθεί μία ιστορία. Προσεχώς έρχονται και άλλοι ρόλοι, που έχουν ήδη κλείσει στην Αθήνα (Μουζέττα στην όπερα La Boheme του G. Puccini, ήταν να έχει ήδη παιχθεί, αλλά αναβλήθηκε λόγω ασθενείας, και Παμίνα στην όπερα Ο μαγικός Αυλός του W. A. Mozart)  με τις ανακοινώσεις να λάβουν χώρα με το πλήρωμα του χρόνου και έχουν υπάρξει και συζητήσεις για άλλους ρόλους, χωρίς ακόμη να έχει κλείσει κάτι άλλο.

-Μιλώντας με την δασκάλα σου στη μουσική κ. Νατάσα Παπαστάθη μου είπε ότι είσαι ένα κορίτσι αλλιώτικο από τα άλλα. Είχες θέσει από νωρίς τους στόχους σου σε ό,τι αφορά τη μουσική;

-Με την κυρία Παπαστάθη ξεκίνησα κλασικό τραγούδι σε μία πολύ ανορθόδοξη ηλικία (προηγουμένως ασχολούμασταν με το έντεχνο, ώστε να περάσει η ηλικία της μεταφώνησης), δηλαδή στην τρίτη λυκείου μου. Την αγαπώ πολύ και με αγαπάει και στηρίζουμε πάντα η μία την άλλη. Εξαιρετική μουσικός και πάνω από όλα Άνθρωπος. Αυτή τη στιγμή, από τότε που γύρισα από τις σπουδές μου στην Κομοτηνή δηλαδή, είναι η κοραπετίτοράς μου, πράγμα που σημαίνει ότι διαβάζουμε μαζί τους ρόλους μου και προετοιμάζουμε μαζί κάθε συναυλία που έχω να παρουσιάσω, ενώ έχουμε κάνει πολλές και πραγματικά επιτυχημένες συναυλίες και μαζί. Μουσικό δίδυμο από την πρώτη στιγμή. Τώρα αναφορικά με τους στόχους μου και τη συνειδητοποίησή τους… Θα πω μόνο το ακόλουθο. Με είχε ρωτήσει η μητέρα μου στην τρίτη λυκείου πως με φαντάζομαι σε δέκα χρόνια. Το μόνο πράγμα που της είπα είναι ότι θα ήθελα να είμαι σε μία σκηνή, με λουλούδια στα χέρια και κόσμο από κάτω σε ένα κατάμεστο θέατρο που θα με χειροκροτεί με θέρμη. Οπότε μάλλον ήξερα τι θέλω να κάνω και έχω κάνει ατελείωτες μάχες για να φτάσω εδώ που είμαι, τόσο με τον εαυτό μου, όσο και με τον περίγυρό μου και θα συνεχίσω να το κάνω για το πιο ψηλό επόμενο σκαλοπάτι, που σαν καλλιτέχνης πάντα θα ονειρεύομαι και θα επιδιώκω να φτάνω. Δεν ξέρω , λοιπόν, αν είμαι αλλιώτικη, αλλά είχα μάθει πάντα να έχω στόχους και να φτάνω σε αυτούς. Κάθε φορά και από έναν, από ένα νέο βήμα.

-Τί σημαίνει για σένα μουσική και τραγούδι;

Μουσική για μένα είναι η μεγαλύτερη κινητήριος δύναμη πάνω μου για κάθε συναισθηματική κατάσταση στην οποία βρίσκομαι και ο τρόπος με τον οποίο μου βάζω όρια και παράλληλα φεύγω από αυτά. Τραγούδι είναι η ανάσα μου. Τόσο σημαντικό το νιώθω. Μετά την αναπνοή μου, νομίζω ότι ζωή μου δίνει το τραγούδι. Από ότι βλέπετε δεν ξεχωρίζω και τόσο τη μουσική από το τραγούδι. Για μένα πάνε μαζί. Στον πόνο, στη χαρά, στον έρωτα, στη μοναξιά, στην απόγνωση, σε όλα… Ζω μόνο με τη μουσική και μάλιστα τη διαλέγω και από πολλά άλλα και θυσιάζω και πολλά άλλα στο βωμό της τέχνης μου. Μαζί με τους αγαπημένους μου ανθρώπους και τη γλώσσα, που επίσης αγαπώ πολύ, είναι αυτή που κινεί τα νήματα της δικής μου μαριονέτας. Εξωτερικεύω όλα τα συναισθήματα που φοβάμαι αλλιώς ή που θέλω να μοιραστώ και στη σκηνή νιώθω να βρίσκεται το δεύτερο σπίτι μου. Περιμένω πως και πώς να ανέβω επάνω παρά το όποιο άγχος. Αυτή την ενέργεια που τόσο θέλω να φύγει από μένα και να περάσει στους άλλους, να δουν την αληθινή Ιωάννα. Νιώθω γυμνή εκεί… Ανοιχτό βιβλίο, να με διαβάσουν όλοι, να με αγαπήσουν όλοι, να με μισήσουν , να με χτυπήσουν, να με ερωτευτούν, να νιώσουν μαζί μου… Ζω για το τραγούδι και ελπίζω και το τραγούδι να ζει έστω και λίγο μαζί με εμένα και μέσα από εμένα.

-Από ποια ηλικία ξεκίνησες;

-Άρχισα να τραγουδάω με το που είπα την πρώτη μου πρόταση. Περίπου ενός έτους και κάτι ήμουν όταν τραγουδούσα << απόψε στις ακοχαλιές αντιλαλούν διπλοπανιές>> , αλλάζοντας τα φώτα στους στίχους του τραγουδιού του Β. Τσιτσάνη, Απόψε στις ακρογιαλιές και τεσσάρων ετών όταν τραγουδούσα Του μικρού Βοριά του Μ. Θεοδωράκη και μετά καθετί άλλο που άκουγα και μου άρεσε με πλήρη απομνημόνευση στίχων και μουσικής απλά από το ραδιόφωνο. Μουσική ξεκίνησα 4 ετών με Μουσική Προπαιδεία και από τότε ως τώρα, σχεδόν στα 27 μου, δεν έχω σταματήσει ποτέ κυρίως την επιμόρφωσή μου επάνω στο τραγούδι και τις τεχνικές του (χορωδίες, πιάνο, θεωρητικά, τραγούδι, μελοδραματική κ.α)… Άλλωστε ο μουσικός δεν σταματά ποτέ να είναι μαθητής και καθηγητής πρώτα του εαυτού του και μετά όλων των υπολοίπων.

-Η μεγάλη σου αγάπη είναι το έντεχνο και κλασικό τραγούδι;

-Μεγάλη μου αγάπη είναι το κλασικό τραγούδι και κυρίως το είδος της όπερας, καθώς αυτή η μουσική μιλάει απευθείας στην ψυχή μου και μέσα από αυτή μπορώ να εκφράσω κάθε συναίσθημα μου. Και μετά είναι η ποιοτική μουσική εν γένει και κυρίως η έντεχνη, καθώς είναι στη γλώσσα μου, πάνω σε όμορφες μελωδίες και επίσης μου δίνει τα κατάλληλα ερεθίσματα , για να εξωτερικεύσω το συναισθηματικό μου φορτίο. Δεν αγαπώ να τραγουδάω σε κοινό τόσο το έντεχνο τραγούδι ή το jazz και τις ξένες μπαλάντες, παρά μόνον όταν το έχω ανάγκη, για να εκφραστώ. Με το κοινό μου αρέσει να ανταλλάσσω τις οπερατικές μου ιδέες και τις νότες εκείνες που για μένα είναι νότες των αγγέλων και μουσική του Παραδείσου.

-Έχεις συμμετάσχει σε διάφορα ρεσιτάλ κι εκδηλώσεις. Σύντομα θα έχουμε τη δυνατότητα να απολαύσουμε την ερμηνεία σου σε μία ακόμη εκδήλωση;

-Έχω λάβει μέρος σε πληθώρα συναυλιών και ρεσιτάλ, με σπουδαίους μουσικούς, σε σπουδαία έργα, σε πανελλήνιες πρώτες εκτελέσεις, σε αφιερώματα σε θρύλους, όπως αυτό στη Μαρία Κάλλας και σε χώρους τεράστιας μουσικής και ιστορικής βαρύτητας. Επόμενη συναυλία αυτή της θρησκευτικής μουσικής με τίτλο Ave Maria , Ήχοι κατάνυξης, που τόσο ταιριάζει στις άγιες μέρες που έρχονται εδώ στα Τρίκαλα, όπου συνεργάζομαι με τη Μουσική Σχολή Παπαστάθη, την ίδια την κυρία Νατάσα δηλαδή, τη χορωδία και την ορχήστρα της σχολής. Συνεχίζω με συναυλίες παρομοίου ρεπερτορίου σε Κομοτηνή και Αλεξανδρούπολη  και με κάποιες ακόμη συναυλίες που έχουν κλείσει πάλι μακριά από την πόλη των Τρικάλων.

-Πως κατάφερες να συνδυάσεις τη νομική και τις σπουδές σου στο κλασικό τραγούδι;

-Όταν θέλεις κάτι πολύ δεν είναι και τόσο δύσκολο. Όσο σπουδάζεις μπορείς να κρατήσεις δύο καρπούζια σε μία μασχάλη , που λέει και ο λαός. Καλείσαι να επιλέξεις ουσιαστικά όταν βγεις στο στίβο εργασίας. Τώρα πια δουλειά μου είναι μόνο η μουσική, πρώτα σα σολίστ και μετά σαν καθηγήτρια, καθώς διδάσκω μονωδία στο Δημοτικό Ωδείο Τρικάλων.

Όμως, ας πάμε πιο παλιά στο χρόνο που με ρωτήσατε. Η μέρα μου ήταν χωρισμένη στα δύο. Το πρωί πήγαινα στη σχολή. Από το μεσημέρι ως τις δέκα το βράδυ, και σε περιόδους συναυλιών και πολύ αργότερα, ήμουν στο ωδείο. Στις εξεταστικές ακριβώς το ίδιο. Έτρεχα να προλάβω πρόβες και συναυλίες και διάβασμα όσο μπορούσα ανάμεσα σε αυτά. Για αυτό άργησα και δύο χρόνια να τελειώσω με τη σχολή, αλλά δε βαριέσαι. Όπως είπα και προηγουμένως , ήξερα τι ήθελα να κάνω και για αυτό πάλευα. Δύσκολο πράγμα να πείσεις τον κόσμο, ακόμη και τώρα, ότι διάλεξες σωστά. Πάντα βλέπω αυτή την περιέργεια στο βλέμμα τους με το που ακούνε και για το πτυχίο της Νομικής μου. Αυτό το βλέμμα που λέει τρανταχτά ότι κάτι με μένα δεν πάει καλά. Ότι ισορροπώ σε ένα σχοινί. Και πάλι θα πω ότι και πριν… Δε βαριέσαι… Κάθε μέρα άλλωστε, κάτι θα προσπαθήσεις να αποδείξεις ό,τι και να κάνεις. Ε, εγώ πάντα θα προσπαθώ να δείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας. Το μόνο πράγμα που ίσως σκέφτομαι είναι ότι αν δεν σπούδαζα και αυτό ίσως να είχα κάνει πολύ περισσότερα πράγματα στη μουσική. Αλλά έχει γραφτεί καμία ιστορία με αν; Τουλάχιστον έχω δύο σπουδές στα χέρια να της κάνω ό,τι θέλω και όποια στιγμή χρειαστώ την καθεμία στο μέλλον. Μέσα σε μία μέρα χωράνε πολλά πράγματα, αρκεί να το θες. Αυτό είναι το μήνυμα που θέλω να δώσω σε όσα παιδιά διαβάσουν αυτό το μέρος της συνέντευξης. Ο καναπές δε λύνει τα προβλήματα, τα επιτείνει. Με σκληρή δουλειά όλα γίνονται. Δε θα άλλαζα ούτε μέρα πάντως, παρά την κούρασή μου…

-Χρειάστηκε πολύ δουλειά για να φτάσεις ψηλά. Είσαι μία νέα κοπέλα που έμαθε να δουλεύει σκληρά και προσηλωμένα στο στόχο της. Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου;

-Χρειάστηκε πολλή δουλειά και προσήλωση, αλλά όσο και να δουλεύεις, ποτέ, στον χώρο μας δεν είναι αρκετό. Πάντα θες κι άλλο και πάντα νομίζεις ότι έχεις κι άλλο να δώσεις. Επόμενοι στόχοι; Πρώτα θέλω να έχω υγεία ψυχική και σωματική και οικογενειακή και προσωπική ισορροπία, ώστε να μπορώ να δημιουργώ. Μετά θέλω να ανοίξω ακόμη περισσότερο τα φτερά μου στην Ελλάδα, στην Αθήνα κυρίως και φυσικά και στην επαρχία, με ρόλους πρωταγωνιστικούς και μη, είτε στην Εθνική Λυρική Σκηνή είτε και όχι… Και μετά θα ήταν υπέροχο να άνοιγα τις πόρτες μου και στο εξωτερικό, πράγμα για το οποίο ήδη έχω αρχίσει να κάνω κάποιες κινήσεις. Μέσα σε όλα αυτά θα ήθελα να συνεχίσω τη διδασκαλία , που με γεμίζει πού και με κάνει να προχωράω και σαν καλλιτέχνης και σαν άνθρωπος. Σαφώς σε όλα αυτά χωράνε και συνεργασίες με ανθρώπους που ήδη κάναμε πολλά και μπορούμε να κάνουμε ακόμη περισσότερα όσο εξελισσόμαστε. Αυτό που θέλω και που εύχομαι είναι πάντα η φήμη μου ως μουσικού και ανθρώπου να είναι καλή στον κύκλο μας και γενικότερα, γιατί πιστεύω πολύ πως όσο πιο κλειστή κοινωνικά είναι μία ομάδα, τόσο πιο δύσκολο είναι να είσαι υπεράνω των προσδοκιών.

-Ποιο είναι το μεγαλύτερο όνειρό σου;

-Το μεγαλύτερο όνειρό μου; Δεν είμαι και τόσο περίπλοκη. Υγεία για μένα και όσους αγαπώ, αγάπη, ειρήνη, χρήματα όσα για να ζω άνετα, προσωπική ευτυχία και επαγγελματική πληρότητα. Θέλω να παίζω στη σκηνή και να αναπαράγω την τέχνη μου και ο κόσμος να αντιλαμβάνεται τα συναισθήματα μου μέσα από το παίξιμό μου . Να βελτιώνομαι σα μουσικός και σκηνικά το ίδιο. Ονειρεύομαι και μεγάλα θέατρα του κόσμου. Παρέα σε διάσημους τραγουδιστές. Και μεγάλους ρόλους. Μεγάλες ορχήστρες, σημαντικούς μαέστρους. Και πολλά χειροκροτήματα. Ας έχω και τα μισά από αυτά. Αλλά είναι κακό να κάνεις όνειρα; Δε νομίζω. Ίσα ίσα σου δίνουν ώθηση να τα κάνεις πράξη. Ακόμη ονειρεύομαι να βγουν και μαθητές από μένα που θα αγαπήσουν αυτή τη μουσική με το ίδιο πάθος. Για να υπάρξει συνέχεια. Είθε…

Δημοσιευμένο στην εφημερίδα ΈΡΕΥΝΑ


Βιογραφικά στοιχεία

Βίος 

Η Ιωάννα Τσιλιμίγκα είναι λυρική σοπράνο γεννημένη στη Λάρισα το 1992 και μεγαλωμένη στα Τρίκαλα Θεσσαλίας

Σπουδές

Από επτά ετών ( 1999) ξεκίνησε μαθήματα Πιάνου, Θεωρίας της Μουσικής και Χορωδίας, Αρμονίας, Ιστορίας της Μουσικής, Μορφολογίας, Μουσικής Ορθογραφίας, Μουσικής Ανάγνωσης ( Αριστοτέλειο Ωδείο Τρικάλων, Μουσική Σχολή Παπαστάθη, Θρακικό Ωδείο – Θρακικό Πνευματικό Κέντρο Κομοτηνής).

Σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών ξεκίνησε μαθήματα σύγχρονου τραγουδιού, ενώ στα 17 της ξεκίνησε λυρικό τραγούδι ( Δ. Δήμτσα, Ν. Παπαστάθη),

Συνέχισε στην Κομοτηνή με τη σοπράνο Ριψιμέ Ντανιελιάν, όπου και ολοκλήρωσε τις σπουδές της κατακτώντας τον Ιούνιο του 2016 το Δίπλωμα Μονωδίας με Άριστα δέκα παμψηφεί και Πρώτο Βραβείο ( Ανάμεσα στην επιτροπή ήταν ο διευθυντής ορχήστρας, συνθέτης, πιανίστας, τσεμπαλίστας και ερευνητής μουσικής και εξωτερικός συνεργάτης του Πανεπιστημίου Αθηνών. Θανάσης Τρικούπης και οι σοπράνο Άννα Ταξίδου και Στέλλα Αδαμίδου) .

Από το Νοέμβριο του 2016 συνεχίζει μαθήματα τελειοποίησης τεχνικής και εκφραστικών μέσων με τη διεθνούς φήμης σοπράνο Βαρβάρα Τσαμπαλή, ιδρύτρια και διευθύντρια του Νέου Ωδείου Θεσσαλονίκης.

Είναι πτυχιούχος Νομικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.

Επαγγελματική κατάρτιση

Έχει τραγουδήσει ως σολίστ και ως χορωδός στις χορωδίες και στα ωδεία που κατά καιρούς ήταν μέλος ( Αριστοτέλειο Ωδείο Τρικάλων, Μουσική Σχολή Παπαστάθη, Θρακικό Ωδείο και Θρακικό Πνευματικό Κέντρο Κομοτηνής, Παιδική Χορωδία Τρικάλων, Δημοτική Χορωδία Τρικάλων, Voci Intonate, Χορωδία Γυναικών Θρακικού Ωδείου Κομοτηνής, Χορωδία Κομοτηνής ο « Εύμολπος»), έχει  πραγματοποιήσει δύο ατομικά ρεσιτάλ, έχει τραγουδήσει σε πρώτες πανελλήνιες εκτελέσεις ως σολίστ των έργων Magnificat RV 610 και Actus Tragicus των A. Vivaldi και J. S Bach  για τέσσερις φωνές και χορωδία αντίστοιχα , έχει κληθεί σε πολλές συναυλίες ως σολίστ σε Θράκη και Μακεδονία από πολλούς φορείς ( Παιδικά Χωριά Sos, Αντικαρκινική εταιρία, Χριστουγεννιάτικο Gala στο Μέγαρο Μουσικής Κομοτηνής κ.α) και στο Ηράκλειο της Κρήτης από τη Rotary, ενώ κομβικό σημείο ήταν η συνεργασία της με τον σπουδαίο βιολιστή Γ. Δεμερτζή, ερμηνεύοντας μαζί του και με την Ορχήστρα Δωματίου του Νέου Ωδείου Θεσσαλονίκης την γνωστή άρια του G. F. Haedel “ Lascia ch ‘ io pianga”, η εμφάνισή της στο Φεστιβάλ Μαρωνείας και Σαππών στο Αρχαίο Θέατρο Μαρωνείας με έργα θρησκευτικού και οπερατικού ρεπερτορίου, καθώς επίσης και το ρεσιτάλ- αφιέρωμα στα σαράντα χρόνια από το θάνατο της Μαρίας Κάλλας το Νοέμβρη του 2017 στα Τρίκαλα Θεσσαλίας, σε διοργάνωση του Συλλόγου Φίλων της Μουσικής Τρικάλων, υπό την αιγίδα του Δήμου Τρικκαίων, το οποίο και επαναλήφθηκε είκοσι μέρες μετά στην Καλαμπάκα. Επίσης συνεργάστηκε με τη Συμφωνική νέων του συλλόγου φίλων μουσικής Τρικάλων και μαέστρους τους Χρήστο και Δημήτρη Κτιστακη.

Έχει πρωταγωνιστήσει ως Μπαρμπαρίνα στους «Γάμους του Φίγκαρο» του W. A Mozart τον Ιανουάριο του 2018 σε σκηνοθεσία της Κασσάνδρας Δημοπούλου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Έχει πρωταγωνιστήσει ως Δεύτερη Γυναίκα ( Second Woman ) στη όπερα « Διδώ και Αινείας» του H. Purcell με σκηνοθέτη τον Dwight Coleman στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης τον Ιούλιο του 2018.

Μελλοντικές εμφανίσεις

Musetta στην όπερα La Boheme του Giaccomo Puccini στην Αθήνα.

Pamina στην όπερα Ο Μαγικός Αυλός του W. A. Mozart στην Αθήνα.

Άλλοι ρόλοι

Despina από την όπερα Cosi fan tutte του W. A. Mozart τον οποίο και έχει μελετήσει εξ ολοκλήρου, αλλά ακόμη δεν έχει πάιξει στη σκηνή.

Σεμινάρια

Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους Δ. Καβράκο, Α. Χριστοφέλλη, Δ. Ευαγγελάτου, Δ. Τηλιακός, Χ. Γκλαβοπούλου. D. Coleman ως ενεργό μέλος, ενώ της κάνει τους τελευταίους μήνες coaching και η διάσημη ελληνίδα σοπράνο Eleni Calenos.

Λοιπές Γνώσεις

Ικανοποιητική χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Μιλά, διαβάζει γράφει και κατανοεί αγγλικά ( σε επίπεδο C2 , παρότι κατέχει μέχρι το Β2), γερμανικά ( σε επίπεδο B2, παρότι ο τίτλος που κατέχει είναι B1), ιταλικά σε επίπεδο B2.

Διαβάζει στα γαλλικά, χωρίς καμία άλλη γνώση της γλώσσας.

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ