Η αλλαγή παρόχου είναι η μόνιμη σύσταση του αρμόδιου Υπουργού, Θεόδωρου Σκυλαλάκη, προς τους καταναλωτές, ειδικά σε περιόδους υψηλής διακύμανσης των τιμών, όπως η τρέχουσα.
Ήδη έχοντας θεσμοθετήσει
το δικαίωμα των καταναλωτών με κυμαινόμενα τιμολόγια (πράσινα και κίτρινα) να αλλάζουν πάροχο ανά μήνα, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ προχωρά και σε μέτρα για τη διευκόλυνση αυτής της
γραφειοκρατικής και
αποτρεπτικής –σε μεγάλο βαθμό–
διαδικασίας.
Η «χαρτούρα» που καλούνται να υπογράψουν σήμερα οι καταναλωτές όταν συνάπτουν σύμβαση με έναν προμηθευτή, όπως εξουσιοδοτήσεις, υπεύθυνες δηλώσεις κ.ά., θα αντικατασταθεί με κάποια κλικ στην πλατφόρμα του gov.gr.
Το Υπουργείο Ενέργειας, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ολοκληρώνει αυτό το διάστημα την παραπάνω υπηρεσία και αναμένεται να την παρουσιάσει και να τη θέσει στη διάθεση των καταναλωτών μέσα στον Αύγουστο.
«Στόχος είναι να έχουμε μία πλατφόρμα που αυτοματοποιεί τα στοιχεία του καταναλωτή, ώστε η αλλαγή παρόχου να γίνεται χωρίς την ανταλλαγή φυσικών ή ψηφιακών εγγράφων», τόνισε αρμόδιο στέλεχος του ΥΠΕΝ, μιλώντας στην «Καθημερινή».
Η διαδικασία για τον καταναλωτή, βήμα – βήμα
Ο καταναλωτής που θα θελήσει να αλλάξει πάροχο, θα υποβάλλει μία αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα. Στη συνέχεια, ο πάροχος με μία ηλεκτρονική ειδοποίηση θα τον ενημερώνει για τα στοιχεία που χρειάζεται να αντλήσει προκειμένου να προχωρήσει το συμβόλαιο, ζητώντας τη συναίνεσή του για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.