Καλέ μου άνθρωπε ξέρεις από Vespa;… Αυτή η μνημειώδης έκφραση του Θανάση Βέγγου σε σκηνή από την ταινία «Τρελός Παλαβός και Βέγγος», με τον ηθοποιό να οδηγεί μηχανή άλλης εταιρείας, φωνάζοντας ωστόσο στον οδηγό αυτοκινήτου «καλέ μου άνθρωπε ξέρεις από βέσπα;»… είναι η φράση που μας έρχεται στο μυαλό κάθε φορά που σκεφτόμαστε μία Vespa. Τη Vespa κατασκεύασε ο Ιταλός Ενρίκο Πιάτζιο το 1946 (γιος του ιδρυτή της Piaggio Ρινάλντο Πιάτζιο). Ήταν τέλη της δεκαετίας του 1950, όταν μια νεαρή Γαλλίδα στους δρόμους της Αθήνας, προσπαθούσε να «φέρει βόλτα» μια βέσπα. Οι γείτονες «απολάμβαναν» το θέαμα, κάνοντας επικριτικά σχόλια για τον άγαρμπο τρόπο οδήγησής της. Η κοπέλα, μη μπορώντας να αντέξει τα πειράγματα, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα αποφάσισε να πουλήσει το πρωτοεμφανιζόμενο στη χώρα μηχανάκι. Τρία χρόνια μετά, όχι μόνο θα εξαπλωνόταν η φήμη του, αλλά θα αποκτούσε και 2.500 Έλληνες οπαδούς. Στις αρχές της δεκαετίας του 1960, οι λάτρεις της ιταλικής «σφήκας» όπως μεταφράζεται η βέσπα στα ελληνικά, απέκτησαν το δικό τους σωματείο, υπό την ονομασία «Αθηναϊκή Λέσχη Βέσπα»….
Συνέντευξη στη Βιβή ΜαργαρίτηΤο Vespa Club TRIKALA δημιουργήθηκε τον Σεπτέμβριο του 1999 από την ανάγκη μιας παρέας φανατικών εραστών της VESPA να έρθουν σε επαφή και να μοιραστούν την αγάπη τους γι’ αυτό το ιστορικό όχημα και ν’ ανταλλάξουν γνώμες πάνω στο κοινό τους ενδιαφέρον. «Έτσι, από το 1999 γινόμαστε και επίσημα CLUB , ένα από τα δεκάδες Ελληνικά VESPA CLUB και μέλος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας των VESPA CLUB ( FIV τότε , VESPA WORLD CLUB τώρα ) και από τότε ξεκινήσαμε να συνυπάρχουμε με τους υπόλοιπους VESPISTI της Ευρώπης. Κάθε χρόνο ταξιδεύουμε με τις Vespa μας και συμμετέχουμε στις Πανευρωπαϊκές Συναντήσεις σε διάφορες χώρες της Ευρώπης» θα μου πουν τα μέλη του ΔΣ Δημήτριος Παπαγεωργίου, Βάιος Θεοδωρακόπουλος, Γεώργιος Γακόπουλος και Ιωάννης Ζάχος, «εραστές» της Vespa σε μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συζήτηση που είχαμε λίγα 24ωρας πριν η ζωή μας αλλάξει άρδην από τον Κορωναϊό…
– Γιατί Vespa κ όχι κάποιο άλλο δίκυκλο
Παπ: Επέλεξα να ασχοληθώ με την Vespa εδώ και 15 χρόνια περίπου και αυτό γιατί μου αρέσει στην εμφάνιση και είναι ένα θρυλικό ιστορικό όχημα, με ξεχωριστές καμπύλες για την ηλικία της. Επίσης, είναι απλό τόσο κατασκευαστικά όσο και τεχνικά που μπορούμε να το επισκευάζουμε μονοί μας και αυτό είναι ακόλουθο να προσθέτουμε την δικιά μας πινελιά.
Θεο: Η σχέση μου με την Vespa ξεκίνησε πριν χρόνια τότε που ήμουνα μικρό παιδί και με πήγε βόλτα την πρώτη βόλτα και την λάτρεψα. Θεωρώ ότι ακόμα και σήμερα είναι ένα μέσο το οποίο κάνει ακόμα αισθητή την παρουσία του κ δεν είναι μόνο λόγω παλαιότητας, ονόματος η ήχου όσο για την εμφάνιση της κ πάντα όταν περνάει μια Vespa όλοι την κοιτούν κ χαμογελούν.
Γακ: Το ερέθισμα να ασχοληθώ καταρχήν με της μοτοσικλέτες κ γενικά με κάθε δίτροχο, δόθηκε από πολύ μικρός μιας και η αίσθηση ελευθερίας που ένοιωθε αυτός που τα οδηγούσε ήταν κάτι συγκλονιστικό πράγμα που σαν παιδί με ενθουσίαζε. Κατόπιν μπήκα στην οικογένεια της Vespa από σπόντα θα λέγαμε μιας κ λόγω δουλειάς (Πυροσβέστης) βρέθηκα στην Ρόδο και όλο το καλοκαίρι εκεί έβλεπα να περιφέρονται σε όλο το νησί κ είπα θα αγοράσω κ εγώ μια. Απόκτησα λοιπόν κ εγώ μια και από εκείνη την στιγμή δεν σταμάτησα μονό σε μια, έφτασα γύρω στις 4 , τις οποίες τις συντήρησα με αγάπη κ δυστυχώς κάποιες τις αποχωρίστηκα αλλά θα συνεχίσω να αναζητώ αυτήν που θα μου αρέσει πιο πολύ. Που θα μου κάνει το κλικ.
Ζαχ: Θα μπορούσα να πω ότι γεννήθηκα πάνω στην Vespa μιας κι ο πατέρας μου είχε και με αυτήν κάναμε όλες τις βόλτες μας σαν μικρά παιδιά κι όσο κι αν φανεί παράξενο και οικογενειακώς. Vespa γιατί είναι κάτι το διαφορετικό. Όπου κι να βρίσκεται όλοι την κοιτούν και την θαυμάζουν σε αντίθεση με τα υπόλοιπα μηχανάκια – μηχανές που απλά ξεκλέβουν ματιές. Ένα ιστορικό μηχανάκι με ανεξίτηλο το σημάδι του στο χρόνο αλλά και στο χώρο. Ανέκαθεν την Vespa την παρομοιάζαμε σαν μια ωραία κοπέλα ζουμερή, σέξι, με ωραίο στυλ και φινέτσα. Πολλοί θα μπορέσουν να την κοιτάζουν, λιγότεροι να βγουν μαζί της αλλά ένας θα είναι ο τυχερός να την «καβαλήσει». (ΓΕΛΙΑ).
-Θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι λατρεία η Vespa;
Παπ: Ναι θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι λατρεία η Vespa, από την στιγμή που είναι ένα όμορφο και φινετσάτο μέσο με δική της μυρωδιά και δικό της στιλ και όταν την οδηγείς έχει την δικιά της ξεχωριστή αίσθηση σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο δίκυκλο.
Θεο: Λατρεία είναι σίγουρα αφού η αγάπη κ το μεράκι μας περισσεύει γι αυτές τις μεγαλοκοπέλες οι οποίες δεν σταματούν να μας εκπλήττουν σε κάθε βόλτα, σε κάθε συνάντηση, σε κάθε έκφανση της ζωής μας, μιας και μοιραζόμαστε με αυτές αρκετά πράγματα από την καθημερινότητά μας αλλά κι από την προσωπική μας ζωή. Με βεβαιότητα λοιπόν θα πούμε ότι ακόμα κ αν για κάποιους δεν είναι λατρεία μιας κ δεν έχουν ασχοληθεί μαζί της τότε είναι βέβαιο πως αν ασχοληθούν έστω κ λίγο το κόλλημα θα είναι δικό τους κι όχι του κινητήρα.
Γακ: Βεβαίως θα μπορούσε να είναι λατρεία, λόγω του καλλίγραμμου σχήματος, το νοιώθεις ότι την περιτριγυρίζει το στυλ. Μια καλλίγραμμη Vespa σου φέρνει ένα ερέθισμα στον εγκέφαλο όπως και μια ωραία γυναίκα. Πολλές φορές δεν μπορούν να καταλάβουν το πάθος μας αλλά μια στιγμή αρκεί.
Ζαχ: Λατρεία; Ερωτισμός θα έλεγα κ δη πλατωνικός και χωρίς ανταπόκριση μιας και σαν αναβάτης-ιδιοκτήτης όλο της παρέχεις πράγματα κ αυτή όλο κ κάτι παραπάνω θέλει. Σίγουρα όμως για να είναι κάτι τόσο διαχρονικό θα μπορούσαμε να πούμε, μιας κ η Vespa φτιάχτηκε κ για το γυναικείο φύλο, ότι ο Ενρίκο Πιάτζιο τότε σίγουρα το έβλεπε με λατρεία εξού και το moto στην γείτονα χώρα ότι η Vespa είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό μηχανάκι. Κ πιστέψτε με ότι είναι μια κ μας συντροφεύει κ στα καλά κ στα άσχημα. Άραγε πόσοι από εμάς δεν πήραμε την «Κυρία» μας να κάνουμε μια βόλτα στον καθαρό αέρα με σκοπό να καθαρίσει το μυαλό μας;
-Κοινό σημείο η αγάπη σας για τη Vespa?
Ζαχ: Ναι είναι η αγάπη μας κ οι περισσότεροι αδημονούμε να έρθει σαββατοκύριακο με ωραίο καιρό ώστε να κάνουμε τις βόλτες μας, να βρεθούμε με φίλους εντός αλλά κ εκτός Ελλάδος και να απολαύσουμε τις συζητήσεις μας για τις Κυρίες μας.
Παπ: Σαφώς μιας κι όπου πάμε κ συγκεντρωνόμαστε βλέπουμε τα μηχανάκια των άλλων και συζητάμε για τα χρώματα, τις κατασκευές μας, λεπτομέρειες μιας και η κάθε μια είναι ξεχωριστή. Άλλωστε όταν αγαπάς κάτι το προσέχεις και το φροντίζεις. Έτσι κ εμείς βρίσκουμε ωραία τοπία να βγάλουμε βόλτα τις κυρίες μας και προσπαθούμε να τις κλέψουμε το ωραιότερο πλάνο.
Θεο: Κοινό μας σημείο είναι σίγουρα η αγάπη μας, οι συζητήσεις μας, οι εξορμήσεις μας, οι εμπειρίες μας και γενικά όλο αυτό που περιβάλλει τον μύθο της Vespa.
Γακ: Βεβαίως είναι κοινό σημείο γιατί κάποιος που βλέπει κάτι κ έχει μια άποψη και το λατρεύει και το αγαπάει δεν μπορεί παρά να μην αγαπήσει αυτό το αντικείμενο που θα έρθει στα χέρια του να πάρει την τελική του μορφή. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι η αγάπη μας για αυτές είναι κάτι μοναδικό και αισθανόμαστε σαν τον γέρο-Τσεπέτο που από ένα κομμάτι ξύλο έφτιαξε μια ζωή στην περίπτωσή μας αρκεί να πάρεις μια βέσπα από κάποιον παλιατζή κ να την γλυτώσεις από την καταστροφή βγάζοντάς της έξω αυτόν τον μοναδικό χαρακτήρα της. Και γι αυτό είναι μοναδικές.
Επικοινωνία
«Που μπορεί να σας βρει κάποιος;» ρωτάω τους συνομιλητές μου. «Μετά από προσπάθειες πολλών ετών ο Δήμος Τρικκαίων μας παραχώρησε μια αίθουσα στο πρώην Στρατόπεδο απέναντι από την ΣΜΥ που βρίσκονται όλες σχεδόν οι μηχανοκίνητες λέσχες. Ένα αίτημα πολλών ετών καρποφόρησε με τις προσπάθειες των προηγουμένων διοικήσεων κι έφτασε η στιγμή στην δική μας περίοδο να γίνουν πράξεις πολλά πράγματα» αναφέρουν και συμπληρώνουν «Ευχαριστούμε δημόσια τον Δήμο Τρικκαίων και τον Άκη Αναστασίου για την πραγματοποίηση του ονείρου, καθώς και την Βασιλενα Μητσιαδη, που είναι και μέλος του κλαμπ, για την πολύτιμη βοήθειά τους. Για μέσο επικοινωνίας στην εποχή μας έχουμε σελίδα στο Facebook – vespa club Trikala αλλά και στο instagram – trikala_vespa_club αλλα κ στο email – [email protected]».
-Ποιο είναι το moto ενός Vespisti ?
Παπ: Vespa και καλή παρέα. Vespa γιατί χαλαει
Θεο: Vespa γιατί μπορεί.
Γακ: Αυτό που θα μπορούσε να χαρακτηρίσει έναν Vespisti είναι το σμήνος. Γιατί η Vespa δεν πάει μόνη θέλει και καλή παρέα.
Ζαχ: Piu’di una macchina.Il VESPA – κάτι περισσότερο από μια μηχανή. H Vespa”. Τα έχει πει όλα εδώ και 80 σχεδόν χρόνια ο Ενρίκο Πιάτζιο.
-Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες μιας Vespa;
Θεο: Για την εποχή που κατασκευάστηκε ήταν κ είναι κάτι πρωτοποριακό. Η τεχνογνωσία υπήρχε βέβαια από πριν λόγω τον αεροπλάνων, αλλά ήταν μια απίστευτη καινοτομία, ακόμα κ για τα σημερινά δεδομένα, μιας και το μονόμπρατσο πιρούνι με μόνη ανάρτησης (σήμα κατατεθέν) για ομαλή λειτουργεία και συμπεριφορά κατά την οδήγηση αποτελούσε τρομακτικό εγχείρημα εκείνη την εποχή με τις μικρές τις ρόδες και τους κακοτράχαλους από τους βομβαρδισμούς δρόμους. Ο αερόψυκτος διακοσάρης (200cc) κινητήρας που βρίσκεται στον πίσω τροχό και παράγει δώδεκα (12 ) ίππους, έχει πολύ ισχυρή ροπή από μηδενικές στροφές πράγμα που κάνει μια διαδρομή ξεκούραστη για τον αναβατή. Επίσης η ρεζέρβα το μοναδικό μηχανάκι που το έχει και δεν πρόκειται να μείνεις από λάστιχο αλλά έχει και διπλό χαρακτήρα μιας και κρατάει την ισορροπία από την αριστερή μεριά αφού ο κινητήρας βρίσκεται στην δεξιά. Τέλος το design που για μεταπολεμικό μέσο καθημερινής χρήσης ουδέποτε ξεπεράστηκε και ακόμα κ σήμερα το κάνει ιδιαίτερο.
Παπ: Έχει ταχύτητες στο χέρι κ αυτό κατάλοιπο από την αεροπλοΐα είναι δίχρονο αλλά η Vespa ξεχωρίζει για την ρεζέρβα. Ακόμα κ σήμερα που τεχνολογία και η τεχνογνωσία πάνω στην παραγωγή μοντέλων είναι σε τρομακτικά καλπάζουσα μορφή η Vespa παραμένει το μοναδικό μέσο μεταφοράς δίτροχο με ρεζέρβα. Βέβαια, ο σχεδιαστής της ουδέποτε συμπαθούσε τις μοτοσυκλέτες γιατί είχε πολύ μουτζούρα. Ρεζέρβα λοιπόν. Μεγάλη ανακάλυψη (Γέλια).
Γακ: H Vespa ήταν το πρώτο για την εποχή μηχανάκι που σε άφηνε να οδηγείς με κουστούμι κ οι κυρίες με φόρεμα. Η Εταιρεία έδινε μεγάλη σημασία στην καθημερινότητα αλλά κ στο στυλ. Ιταλικό μοντέλο δεν μπορούσε να ξεφύγει. Κι αυτό γιατί τότε οδικό δίκτυο δεν υπήρχε με την σημερινή μορφή που εμείς γνωρίζουμε άρα θα έπρεπε να είναι καθαροί ας πούμε οι αναβάτες. Και η μεγαλύτερη ιδιαιτερότητα είναι ότι κάθε κομμάτι της δεν μοιάζει με κανένα άλλο είναι μοναδικό. Με κανένα δε μοιάζει ούτε στην κατασκευή, ούτε στο σέρβις, ούτε στον τρόπο που δουλεύει.
Ζαχ: Ο χαρακτήρας της. Άλλωστε κατασκευάστηκε γι αυτό. Καμαρωτή –Καθαρή – Αξιοπρεπής. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αυτό είναι μια ιδιαιτερότητα της εποχής εκείνης αλλά αξεπέραστη. Ακόμα κ το πιο άχρηστο ανταλλακτικό της τότε εποχής έγινε ένα μοναδικό εξάρτημα στα χέρια των μηχανικών της Πιάτζιο. Μη λησμονούμε πως τότε μόνο το αλουμίνιο υπήρχε μεταλλικά σε θέματα κινητήρων εσωτερικής καύσεως. Κάτι που το βλέπουμε κατά κόρων σήμερα μιας κ όλα τα υπερκυβισμένα αυτοκίνητα η μηχανές χρησιμοποιούν αλουμινένια πιστόνια κ ορείχαλκα εσωτερικά αξεσουάρ. Μήπως τελικά αυτήν ήταν η μεγαλύτερη ιδιαιτερότητα του Ενρίκο Πιάτζιο; Το ότι έβλεπε πολύ μπροστά τελικά για την εποχή του;
-Μπορεί μια γυναίκα να οδηγήσει Vespa;
Θεο: Εννοείται. Άλλωστε, ένας από τους λόγους κατασκευής της ήταν κι αυτός. Να μπορεί να οδηγηθεί από όλους ανεξαρτήτως φύλου. Άλλωστε η Ιταλική φινέτσα δεν θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητη από τις γυναίκες. Έχει άνοιγμα στα πόδια που σε βοηθάει να κάθεσαι χωρίς να δυσκολεύει το φόρεμα.
Παπ: Θα μπορούσε να οδηγηθεί και με ταγέρ αυτός είναι ο σκοπός. Είναι ελαφριά, κοντή, όμορφη, στυλ, φινέτσα. Τι άλλο να ζητήσει κάποιος για να ξεκινήσει να καβαλάει Vespa;
Γακ: Έχουμε άλλωστε και μέλη στο κλαμπ που είναι γυναίκες κι ακολουθούν τις συναντήσεις μας στα μέτρα του δυνατού και για τους παραπάνω λόγους θα θέλαμε περισσότερες κοπέλες στο κλαμπ μας αλλά αυτό είναι κάτι που θα γίνει σιγά σιγά και κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση.
Ζαχ: Ναι μπορεί να οδηγηθεί κ από γυναίκα. Άλλωστε και η Vespa είναι γένους θηλυκού και σίγουρα θα ήθελε ανάλογη παρέα για….κοινωνικό σχόλιο. (γέλια)
-Ταξίδι με Vespa για πολλά χιλιόμετρα;
Παπ: Συμβαίνει. Πολλά μέλη μας έχουν πάει σε συναντήσεις εντός κ εκτός Ελλάδας δικάβαλο με μπαγκάζια και με πολλή άνετη ταχύτητα. Έχουμε δει άλλωστε και κ κατασκευές με sidecar (βάρκα) όπου ταξιδεύουν ολόκληρες οικογένειες.
Γακ: Ναι άνετα κιόλας. Ήδη πολλοί έχουν κατασκευάσει και τρέιλερ αποσκευών γι’ αυτό το λόγο πράγμα που σου δίνει μια αυτονομία και σε χώρους αλλά και σε καύσιμα. Και ήδη από το 2013 ο ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΓΚΟΓΚΟΣ είχε ξεκινήσει να κάνει τον γύρο του κόσμου κ συνεχίζει ακμαίος μαζί πάντα με το κορίτσι του την ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΦΕΦΟΠΟΥΛΟΥ η οποία οδηγεί Vespa κ εκείνη αλλά σε αυτό το ταξίδι ο Κίτσος (Vespa) είναι μόνος.
Θεο: Ναι πρότινος είχαμε αυθημερόν μεταβεί στο Καρπενήσι όπου υπήρχε η Χειμερινή Πανελλήνια Συνάντηση κ ετοιμαζόμαστε για την καλοκαιρινή στο Μονολίθι Πρεβέζης και ευχαριστούμε τα μέλη μας που πραγματοποίησαν αυτό ο ταξίδι αλλά και τους διοργανωτές το V.C.LAMIAS για την φιλοξενία του.
Ζαχ: Προσωπικά έχω ταξιδέψει από το Δυτικότερο άκρο της Ευρώπης στην Πορτογαλία μέχρι και το Όσλο στην Νορβηγία με την Vespa. Άρα γνωρίζω αρκετά και μπορώ να αποδείξω ότι με καλή διάθεση και καλή παρέα μπορείς να ταξιδέψεις και να πας παντού. Άλλωστε το λέει και το τραγούδι του Νίκου Πορτοκαλογλου «Δεν είναι η δόξα, δεν είναι τα λεφτά, είναι του δρόμου η χαρά».
-Θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι λάτρεις της Vespa είναι… ταξιδιάρες ψυχές;
Θεο: Ανέκαθεν αρκεί μια καλή πρόταση και μια καλή παρέα. Ο προορισμός δεν είναι ποτέ μεγάλος όταν τον μοιράζεσαι με παρέες. Μην ξεχνάμε ότι η Vespa γεννήθηκε θα λέγαμε από τα σπλάχνα ενός αεροπλάνου αλλά από την φύση της σε καλεί να ταξιδέψεις. Βέβαια αν δεν το έχεις την έβαψες μιας και θα σου φερθεί σαν άγριο άλογο.
Γακ: Ναι αυτό το μαρτυρούν τα ταξίδια που γίνονται ανά τον κόσμο με Vespa αλλά κι από εμάς τους ίδιους με τις φιλίες που έχουμε αποκτήσει σχεδόν σε όλη την Ευρώπη. Άλλωστε, θεωρώ πως το κομμάτι του ταξιδιού για τους Vespisti εγγυάται στο θέμα της απόλαυσης και της παρέας παρά στο κομμάτι της ταχύτητας μιας και οι Vespes δεν φημίζονται για την ταχύτητά τους αλλά για την απόλαυσή τους.
Παπ: Εγώ έχω ταξιδέψει εσωτερικά κυρίως αλλά μου αρέσει να κάνω μικρότερες αποδράσεις. Βέβαια όπως είπαν και τα παιδιά η Vespa είναι απόλαυσή κι όχι ταχύτητα.
Ζαχ: Είναι δυνατόν να έχεις γυρίσει όλη την Ευρώπη και να μην είσαι ταξιδιάρα ψυχή; Άλλωστε την Vespa την επιλέγεις για να ταξιδεύει η ψυχή και να καθαρίζει το μυαλό. Αυτό γίνεται αυτόματα. Η Vespa ξέρει έλεγε ο φίλος Πάολο από το Viterbo και είχε απόλυτο δίκιο.
-Επιφυλάσσουν απρόοπτα κι εκπλήξεις το ταξίδι με την Vespa?
Θεο: Σίγουρα. Αγάπη δίχως βάσανα δεν έχει νοστιμάδα λένε οι παλιοί κι έχουν απόλυτο δίκιο. Βέβαια αυτό ισχύει για όλα τα δίτροχα που κινούνται στο δρόμο ή ταξιδεύουν. Βέβαια με τις κατάλληλες προφυλάξεις αλλά και γνώσεις μπορείς εύκολα να ξεγλιστρήσεις από κακοτοπιές
Παπ: Όλοι μας λίγο έως πολύ έχουμε τουλάχιστον μια περίπτωση να διηγηθούμε από ταξίδι με απρόοπτα. Αλλά το σίγουρο είναι ότι βρίσκουμε την λύση διασκεδάζοντας κι όχι βρίζοντας κι αυτό γιατί η Vespa κουβαλάει μια παιδεία κ μια κουλτούρα.
Γακ: Από την πιο μικρή μέχρι την πιο μεγάλη αλλά την διασκεδάζουμε. Είπαμε ότι η Vespa είναι ένα μηχανάκι το οποίο είναι παλαιό άρα πιο εύκολο στην συντήρησή του οπότε αν προσέξεις λίγο παραπάνω όλα γίνονται.
Ζαχ: Μια φορά ταξιδεύαμε στα Πυρηναία με σκοπό να διανυκτερεύσουμε στην Ανδόρα κι από εκεί να πάμε Βαρκελώνη. Η Vespa του φίλου Πέτρου χάλασε και στο Col de Tourmalen που γίνεται ο γύρος της Γαλλίας ανέβηκε δύσκολα. Τι να φταίει, τι να φταίει… λέμε άστο να πάμε στην πόλη και βλέπουμε. Χόρτασε κατηφόρα η Vespa και φτάσαμε στην πόλη αλλά μη μιλώντας την διάλεκτο δεν μπορούσαμε να συνεννοηθούμε. Τελικά μάθαμε το ανταλλακτικό λέγονταν RETTEN τσιμούχα στα Ελληνικά γέλιο μέχρι δακρύων μέχρι να φτιαχτεί. Από τότε οπότε βρισκόμαστε με τον Πέτρο όλο το διακωμωδούμε.
-Οι Τρικαλινοί ξέρουν από Vespa;
Θεο: Σίγουρα ξέρουν από Vespa το έχουν αποδείξει αρκετά μιας κι όλο μεγαλύτερο ποσοστό κυκλοφορεί με Vespa. Άλλωστε αν δεν ήξεραν δε θα δημιουργούσαν ένα από τα παλαιοτέρα κλαμπ εν Ελλάδι με Πανευρωπαϊκές διακρίσεις αλλά κι εγχώριες διοργανώσεις που έμειναν στην Ιστορία.
Γακ: Εγώ θα έλεγα και οι Τρικαλινές μιας κ η Vespa προκαλεί από μόνη της. Βέβαια ανέκαθεν θα πρέπει να πούμε ότι οι Τρικαλινοί ήταν λάτρεις του ωραίου γενικά . Άλλωστε και σε κάθε εκδήλωση μας μας στηρίζουν και πραγματικά τους ευχαριστούμε γι’ αυτό.
Παπ: Όχι μόνο γνωρίζουν αλλά σχεδόν σε κάθε βόλτα ή συνάντησή μας πάντα θα υπάρχει κάποιος να μας πει μια οικογενειακή του Ιστορία με μια Vespa. Αυτό είναι κάτι το μοναδικό γιατί έτσι σε βάζει ο καθένας σπίτι του και σου εξομολογεί οικογενειακά πράγματα.
Ζαχ: Από μια πρόσφατη μελέτη που κάναμε σαν κλαμπ για να δούμε πόσες Vespes ανακατασκευάστηκαν στα Τρίκαλα μια επαρχιακή πόλη θα σας πω μόνο ότι την χρονική περίοδο 2016 – 2019 ανακατασκευάστηκαν στα Τρίκαλα 132 Vespes. Άρα η αγάπη του κόσμου των Τρίκαλων για την Vespa θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι διαχρονική
-Πόσες Vespes κυκλοφορούν στα Τρίκαλα;
Θεο: Σχεδόν καθημερινά μιλάμε μεταξύ μας ότι συναντήσαμε μια Vespα χρώματος τάδε και μοντέλο τάδε εκεί κι αν το ξέρει κάποιος. Βέβαια όλο αυτό με τα κανάλια και την μόδα με διαφημίσεις κτλ. έκανε κακό γιατί έγινε μόδα κι όταν θα περάσει αυτό θα ξαναγυρίσουμε στην εποχή της σκουριάς κτλ.
Γακ: Σίγουρα μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο αλλά εμείς θα προσπαθήσουμε να γλιτώσουμε όσες περισσότερες μπορούμε. Θεωρητικά πάντα αν εξαιρέσεις τα μέλη μας τότε σίγουρα μόνο στην πόλη μας κυκλοφορούν γύρω στις 200.
Παπ: Υπάρχουν και πολλοί που είχαν Vespα οι πατεράδες τους και την έχουν σαν κειμήλιο να τους θυμούνται και σε αυτούς απλώνουμε χείρα βοηθείας να ξαναπάρουν ζωή γιατί μέσα από την Vespa θα κρατηθούν ζωντανές οι εικόνες των προσώπων και που ξέρεις μπορεί κι αυτοί να το δώσουν αύριο στο παιδί τους. Αυτό είναι το μαγικό και το μοναδικό.
Ζαχ: Είπαμε έχουμε γεννηθεί πάνω στην Vespa αλλά πραγματικά πολύς κόσμος έχει μια Vespa στο υπόγειο καιρός να βγούνε έξω και να γίνουμε περισσότεροι.
– Στο παρελθόν έχετε διοργανώσει κάποιες δράσεις . Υπάρχει κάτι στα σχέδια για το άμεσο μέλλον;
Θεο-Γακ-Παπ-Ζαχ: Ναι έχουμε πρόταση και είμαστε υπό σκέψη μιας κι απαιτεί καλό προγραμματισμό και πολύ χρόνο για να διοργανώσεις ένα Πανελλήνιο event. Βέβαια έχουμε την ανάλογη εμπειρία και πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε. Άλλωστε σε αυτό μας βοηθάει ο ίδιος ο τόπος που είναι στο κέντρο της Ελλάδος κι αυτό σημαίνει ότι θα έρθουν επισκέπτες από όλη την χώρα. Εκτός λοιπόν από ένα καλοκαιρινό πάρτι που ετοιμάζουμε στον χώρο μας, που μας παραχώρησε μετά από προσπάθειες πολλών ετών ο Δήμος Τρικκαίων και θα θέλαμε να τον ευχαριστήσουμε και δημόσια, ετοιμαζόμαστε κ για ένα πανελλήνιο event σε συνεργασία με το ATHENS VESPA CLUB. Άλλωστε πλέον τα Τρίκαλα μπήκαν στον τουριστικό χάρτη και θα προσπαθήσουμε να μείνουν για πολλά χρόνια.
Το Δ.Σ. του Vespa Club TRIKALA
Προέδρος: Θεοδωρακόπουλος Βάιος
Αντιπρόεδρος: Γακόπουλος Γεώργιος
Γραμματέας: Ζάχος Ιωάννης
Ταμίας: Αντωνίου Κωνσταντίνος
Μέλη: Κουτής Αθανασιος, Παπαγεωργίου Δημήτριος