Η Ελευθερία Μεταξά μας μιλά για τα… «Τα τρία πρόσωπα της Εκάτης»

Ένα καθηλωτικό ψυχολογικό θρίλερ που θυμίζει κινηματογραφική ταινία  

Τα «Τρία πρόσωπα της Εκάτης» (εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ) είναι ένα καθηλωτικό ψυχολογικό θρίλερ με γενναίες δόσεις αγωνίας, μυστηρίου, δισεπίλυτων γρίφων και τελετουργικών φόνων, ένταση κι ανατροπές που θυμίζει κινηματογραφική ταινία.  «Πλέκει τη μυθολογία και τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό με τη σύγχρονη πραγματικότητα και θέτει πολλά ερωτηματικά για τον τρόπο με τον οποίον χρησιμοποιήθηκε η θρησκεία μέσα στους αιώνες, για το πώς μπορεί κάποιος να χειραγωγεί τον κόσμο εκμεταλλευόμενος την ανάγκη του να πιστέψει σε κάτι, καθώς και για το ξεπούλημα του πολιτισμού μας από αρχαιοκάπηλους που έχουν ως μόνο στόχο το κέρδος» θα μου πει η συγγραφέας του βιβλίου Ελευθερία Μεταξά, η οποία μου εκμυστηρεύεται την επιθυμία της να το δει να μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη. «Θα το ήθελα πραγματικά πολύ, γιατί νομίζω ότι θα ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα ταινία. Γενικά, επειδή σπούδασα υποκριτική και για αρκετά χρόνια εργάστηκα ως ηθοποιός, προσπαθώ να “σκηνοθετώ” τις σκηνές στα βιβλία μου, για να έχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αληθοφάνεια» μου εξηγεί.

Συνέντευξη στη Βιβή Μαργαρίτη

-Τα τρία πρόσωπα της Εκάτης… κ. Μεταξά μιλήστε μου για την υπόθεση του νέου σας βιβλίου.

-Καταρχάς, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη ζεστή φιλοξενία και για την ευκαιρία που μου δίνετε να μιλήσω για το καινούργιο μου βιβλίο. Η βασική ηρωίδα, η Μάρθα Τζόουνς, έρχεται στην Ελλάδα από την Αυστραλία, όπου ζει κι εργάζεται ως ανθρωπολόγος. Γίνεται, όμως, μάρτυρας της δολοφονίας του Σάββα και της Ερμιόνης Πατρικίου, ενός ζευγαριού φίλων της αρχαιολόγων, ενώ η ίδια, έχοντας χάσει προσωρινά τη μνήμη της, κρατείται από τους δολοφόνους τους, οι οποίοι προσπαθούν να της αποσπάσουν μια πολύτιμη γι’ αυτούς πληροφορία. Η Μάρθα καταφέρνει να τους ξεφύγει και καταφεύγει για βοήθεια στον αστυνόμο Βαρσάμη, που εκείνη την περίοδο ασχολείται με την υπόθεση μιας σειράς τελετουργικών φόνων. Αποδεικνύεται ότι οι συγκεκριμένοι φόνοι έχουν σχέση με τη δολοφονία του ζεύγους Πατρικίου, ενώ όλα τα στοιχεία οδηγούν τον Βαρσάμη και τη Μάρθα στην Αίγινα, όπου ζει ένας περίεργος άνθρωπος, ο Απόλλωνας Ροδόπουλος. Ο Ροδόπουλος έχει συστήσει μια αίρεση, που υποτίθεται ότι θέλει να επαναφέρει τη λατρεία της Εκάτης, στην πραγματικότητα, όμως, ο ίδιος εκμεταλλεύεται τους οπαδούς του για να συνεχίσει ανενόχλητος την εγκληματική του δραστηριότητα και να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη δύναμη. Ο Βαρσάμης και η Μάρθα θα προσπαθήσουν να αποδείξουν την ενοχή του και θα εμπλακούν σε μια ιστορία γεμάτη από πολλά μυστικά, περίεργους χρησμούς, τελετουργικούς φόνους και θανάσιμους και για τους δύο κινδύνους.

-Πρόκειται για ψυχολογικό θρίλερ;

-Ναι, είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με γενναίες δόσεις αγωνίας, μυστηρίου, δισεπίλυτων γρίφων και τελετουργικών φόνων.

-Μία ιστορία ιδιαίτερη εμπνευσμένη από το άγαλμα της τριπρόσωπης Εκάτης με φόντο το νησί της Αίγινας;

-Ακριβώς. Στην Αίγινα υπήρχε κατά την αρχαιότητα ιερό της Εκάτης και η λατρεία της θεάς ήταν πολύ διαδεδομένη εκεί. Ήταν, λοιπόν, φυσικό να τοποθετήσω ένα μέρος της δράσης στην Αίγινα, το μέρος όπου ζει ο Αντώνης Ροδόπουλος. Χρειάστηκε, βέβαια, να κάνω πρώτα μια εκτεταμένη έρευνα σχετικά με την Εκάτη, η οποία από κυρά του ουρανού, της γης και της θάλασσας κατέληξε να συνδέεται με τη μαγεία και με τον Κάτω Κόσμο.

-Η συγγραφή ενός αστυνομικού μυθιστορήματος είναι πιο δύσκολη; Λόγω πλοκής κ.α.;

Όλα τα λογοτεχνικά είδη έχουν τη δική τους δυσκολία, όμως στο αστυνομικό μυθιστόρημα πρέπει όλα τα στοιχεία να ενωθούν πολύ προσεκτικά, σαν τα κομμάτια ενός παζλ, για να μη μείνει κανένα κενό στην ιστορία. Επίσης, χρειάζεται να υπάρχουν ανατροπές – απόλυτα δικαιολογημένες και όχι τοποθετημένες απλώς για να προκαλέσουν έκπληξη- και να διατηρείται διαρκώς η αγωνία του αναγνώστη.

-Το νέο σας βιβλίο θυμίζει κινηματογραφική ταινία. Θα θέλατε να το δείτε κάποια στιγμή στον κινηματογράφο;

Θα το ήθελα πραγματικά πολύ, γιατί νομίζω ότι θα ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα ταινία. Πλέκει τη μυθολογία και τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό με τη σύγχρονη πραγματικότητα και θέτει πολλά ερωτηματικά για τον τρόπο με τον οποίον χρησιμοποιήθηκε η θρησκεία μέσα στους αιώνες, για το πώς μπορεί κάποιος να χειραγωγεί τον κόσμο εκμεταλλευόμενος την ανάγκη του να πιστέψει σε κάτι, καθώς και για το ξεπούλημα του πολιτισμού μας από αρχαιοκάπηλους που έχουν ως μόνο στόχο το κέρδος. Γενικά, επειδή σπούδασα υποκριτική και για αρκετά χρόνια εργάστηκα ως ηθοποιός, προσπαθώ να “σκηνοθετώ” τις σκηνές στα βιβλία μου, για να έχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αληθοφάνεια.

-Μία ιστορία με πολλές ανατροπές… Είχατε φανταστεί το τέλος εξ αρχής;

Για να είμαι ειλικρινής, ήταν η πρώτη φορά που δεν ήξερα εξ αρχής το τέλος. Σε όλα τα άλλα μου βιβλία γνώριζα ακριβώς που θέλω να οδηγηθεί η ιστορία και την κατηύθυνα εγώ. Στα “Τρία πρόσωπα της Εκάτης”, όμως, συνέβη το ακριβώς αντίθετο. Ξεκίνησα να γράφω, χωρίς να γνωρίζω τι θα γινόταν στη συνέχεια. Έτσι, άφησα την ίδια την ιστορία να με οδηγήσει και τους ήρωες να μου δείξουν τον δρόμο. Ήταν μια πραγματικά συναρπαστική διαδρομή, ένα πολύ ωραίο ταξίδι, στο οποίο δεν γνώριζα ακριβώς τον προορισμό. Ίσως αυτό να ήταν το στοιχείο που έκανε για μένα τόσο ξεχωριστή τη συγγραφή του συγκεκριμένου βιβλίου.


Οπισθόφυλλο βιβλίου

Το έκτο βιβλίο της Ελευθερίας Μεταξά μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μίνωας. Ένα καθηλωτικό ψυχολογικό θρίλερ με συνεχές σασπένς, ένταση και ανατροπές που θυμίζει κινηματογραφική ταινία.

Ο Απόλλωνας Ροδόπουλος, λάτρης του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού και μανιώδης συλλέκτης αρχαιοτήτων, πατώντας κυριολεκτικά επί πτωμάτων από μικρή ηλικία, κατορθώνει να εξελιχθεί σε έναν επιχειρηματία με τεράστια περιουσία, δύναμη και κύρος. Στόχος του να γίνει κυρίαρχος όλου του κόσμου. Για τον σκοπό αυτό δημιουργεί μία αίρεση πιστών στην αρχαία καταχθόνια θεότητα Εκάτη και δεν διστάζει να θυσιάσει αθώους ανθρώπους στο όνομα μιας ξεχασμένης από αιώνες θρησκείας.

Ο αστυνόμος Βαρσάμης, προϊστάμενος του Τμήματος Ανθρωποκτονιών, μαζί με την Ελληνοαυστραλή ανθρωπολόγο Μάρθα Τζόουνς προσπαθούν να ξετυλίξουν τη μυστηριώδη υπόθεση τελετουργικών φόνων…

Με φόντο το νησί της Αίγινας, το άγαλμα της τριπρόσωπης Εκάτης θα σπείρει τον θάνατο, στήνοντας με μαεστρία έναν θανατηφόρο ιστό γύρω από τη Μάρθα και τον Βαρσάμη, που θα κάνουν τα πάντα για να ματαιωθεί η αρχαία προφητεία: «Όταν ματώσει η Μεγάλη Σελήνη, θα πεθάνει το παιδί με τα μάτια του λύκου που δεν βλέπουν, για να δώσει τη δύναμη στον Απόλλωνα να λούσει το σύμπαν με το φως του…».

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ