Αυτό προκύπτει από την τελευταία χρονικά έκθεση της εταιρείας συμβούλων Kearney, σχετικά με τον τρόπο κατά τον οποίο εξελίσσονται οι προσδοκίες των ταξιδιωτών και πώς αυτές αλλάζουν τον τουρισμό.
Η έκθεση, η οποία βασίσθηκε σε έρευνα 1.700 ανθρώπων από εννέα χώρες (Ηνωμένες Πολιτείες, Κίνα, Ινδία, Ηνωμένο Βασίλειο και μεγάλες αγορές της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής), έδειξε τα εξής:
Η Ελλάδα βρίσκεται στις κορυφαίες επιλογές των ταξιδιωτών όσον αφορά τον τουρισμό ευεξίας (τα νησιά του Αιγαίου είναι στην πρώτη δεκάδα) αλλά και τον πολιτιστικό (η Αθήνα αξιολογήθηκε ως η 4η καλύτερη επιλογή προορισμού μετά τη Ρώμη, το Γκραν Κάνυον και τη Βενετία).
Παράλληλα, εμβληματικοί προορισμοί όπως το Μαϊάμι, το Λας Βέγκας και η Νέα Υόρκη συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή των προτιμήσεων των ταξιδιωτών και η Καλιφόρνια συγκεντρώνει την υψηλότερη βαθμολογία στα ταξίδια ευεξίας, η Ρώμη πολιτισμού και η Κένυα άγριας ζωής.
Οι
ταξιδιώτες αναζητούν καθηλωτικές εμπειρίες που προσφέρουν βαθύτερη σύνδεση με την τοπική κουλτούρα και λαό, με το 75% να δαπανούν τουλάχιστον το μισό από το χρόνο του ταξιδίου τους έξω από το ξενοδοχείο ή το κατάλυμα βραχυχρόνιας μίσθωσης.
Τα ταξίδια ευεξίας παρουσιάζονται, επίσης, ως πιο ελκυστικά στο μυαλό των ταξιδιωτών και μετατρέπονται σε μια επιλογή και για οικογενειακές διακοπές, ενώ κάποτε ήταν ελκυστικά κυρίως σε μοναχικούς ταξιδιώτες και ζευγάρια. Πλέον, το 30% των ταξιδιωτών ευεξίας παίρνουν μαζί και τα παιδιά τους δημιουργώντας νέες δυνατότητες ανάπτυξης στους επαγγελματίες του τουρισμού μέσα από την ανάπτυξη πακέτων ευεξίας για άτομα διαφορετικών ηλικιών.
Παράλληλα, πάνω από το 50% των ταξιδιωτών προτίθενται να δαπανήσουν περισσότερα για premium ή πολυτελείς υπηρεσίες, και ιδιαίτερα οι ηλικίες 25 – 44 και οι ταξιδιώτες από αναπτυσσόμενες οικονομίες, πιθανόν λόγω της αυξημένης ζήτησης για ταξίδια μετά την πανδημία.
Αυξανόμενο μέρος ταξιδιωτών ευαισθητοποιημένων στο κόστος, εκ των οποίων πολλοί είναι μοναχικοί ταξιδιώτες, τείνει να επιλέγει οικονομικές επιλογές. Πάνω από το 60% των μοναχικών ταξιδιωτών προτιμούν οικονομικά και βασικά επίπεδα υπηρεσιών από παρόχους διαμονής.