Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) αποτελεί μέρος της Ευρωπαϊκής Οδού 65, συνολικού μήκους 3.800 χλμ. Σχεδιάστηκε ως νέος αυτοκινητόδρομος μήκους 181 χιλιομέτρων, που ενώνει τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Αθηνών–Θεσσαλονίκης στο ύψος της Λαμίας με την Εγνατία Οδό.
Ήταν ένας από τους πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με σύμβαση παραχώρησης το 2007, από την τότε κυβέρνηση Καραμανλή. Λόγω της οικονομικής κρίσης σε πρώτη φάση υλοποιήθηκε μόνο το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, Ξυνιάδα–Τρίκαλα, το οποίο δόθηκε σε κυκλοφορία το 2017. Το Νότιο Τμήμα, το κομμάτι δηλαδή από τη Λαμία ως την Ξυνιάδα, μετά από μεγάλες καθυστερήσεις, ξεκίνησε να υλοποιείται τον Δεκέμβριο του 2018, χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014–2020.
Το τμήμα που δόθηκε στην κυκλοφορία, τον Ιούλιο του 2021, ήταν σχεδόν το μισό (14 χιλιόμετρα, από τον ημικόμβο της ΠΑΘΕ στο ύψος της Λαμίας ως τον ανισόπεδο κόμβο του Καρπενησίου, το οποίο θα εξυπηρετεί την κατεύθυνση από Αθήνα προς Καρπενήσι και αντιστρόφως. Έτσι θα αποφεύγεται η κίνηση μέσω της πόλης της Λαμίας, εξασφαλίζονται υψηλότερα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειώνεται σημαντικά ο χρόνος της διαδρομής).
Στις 23 Απριλίου 2024 παραδόθηκε ολόκληρο το νότιο τμήμα (ΠΑΘΕ – Ξυνιάδα) και το σκέλος Τρίκαλα – Καλαμπάκα του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου. Το μεσαίο τμήμα έχει ολοκληρωθεί ήδη (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) και εντός του 2026 αναμένεται η παράδοση ολόκληρου του Βόρειου Τμήματος, που θα συνδέει τον Ε65 με την Εγνατία Οδό. Το ποσοστό ολοκλήρωσης των κατασκευαστικών εργασιών μέχρι τον Αύγουστο του 2024 έφθασε το 61%.
XΡΟΝΟΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Λαμία – Εγνατία Οδός: 1 ώρα 45 λεπτά
Αθήνα – Καρδίτσα: 2 ώρες 35 λεπτά
Αθήνα – Τρίκαλα: 3 ώρες