<div class="main-intro"> <p style="text-align: justify;">Το θέμα αυτό έφερε την έντονη αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης.</p> </div> <p style="text-align: justify;"><!--more--></p> <p style="text-align: justify;">Στο εξής ο κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β μπορεί να οδηγήσει και μοτοσικλέτα μέχρι και 125 κ.εκ χωρίς εξετάσεις και εκπαίδευση.</p> <aside> <p style="text-align: justify;">Αυτό σημαίνει ότι όλοι οι οδηγοί αυτοκινήτου μπορούν στο εξής νόμιμα να οδηγούν σε όλη την επικράτεια μοτοσικλέτες μέχρι 125 κ. εκ. χωρίς την υποχρέωση να έχουν «βγάλει» δίπλωμα οδήγησης.</p> <div class="inread-banner"> <div class="ad-unit-block"> <div id="ad-position-271" class="js-ad-slot ad-unit" data-params="{"name":"slot_Newsbomb_Inread","slot":"Newsbomb_Inread","publisher":"194637414","sizes":[[1,1]],"position":"ad-position-271","collapse":false,"size_mapping":[],"devices":"mobile,tablet,desktop"}" data-google-query-id="CLDDiO-SgewCFc2VdwodL94Gbw"> <p style="text-align: justify;">Όλα αυτά αναφέρονται στην υπ' αριθμόν Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 που προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020, η οποία τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τροποποιεί τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).</p> <h2 style="text-align: justify;">Δίπλωμα οδήγησης και μοτοσυκλέτα</h2> <p style="text-align: justify;">Το θέμα αυτό έφερε την έντονη αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης καθώς ισχυρίζεται ότι με τη συγκεκριμένη απόφαση η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα απογειώσει τα τροχαία συμβάντα στην χώρα μας. «Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία-ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Αρης Ζωγράφος και συνεχίζει: «Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη».</p> <div id="dfp-parallax-place" style="text-align: justify;"> <div class="ad-unit-block"> <div id="ad-position-272" class="js-ad-slot ad-unit" data-params="{"name":"slot_Newsbomb_Parallax_2x1","slot":"Newsbomb_Parallax_2x1","publisher":"52119667","sizes":[[2,1]],"position":"ad-position-272","collapse":false,"size_mapping":[],"devices":"mobile,tablet,desktop"}" data-google-query-id="CKr48YCTgewCFR2JdwodVikCLg"> <div id="google_ads_iframe_/52119667/Newsbomb_Parallax_2x1_0__container__"></div> </div> </div> </div> <p style="text-align: justify;">Ο κ. Ζωγράφος αναφέρε: «λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσικλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας».</p> πηγή:<a href="https://www.newsbomb.gr/ellada/story/1120637/diplomata-odigisis-allazoyn-ola-osoi-exoyn-diploma-i-x-tha-odigoyn-kai-mixani">https://www.newsbomb.gr/ellada/story/1120637/diplomata-odigisis-allazoyn-ola-osoi-exoyn-diploma-i-x-tha-odigoyn-kai-mixani</a> </div> </div> </div> </aside>