Χρήστος Μπλουγούρας: «Το κλίμα επέστρεψε, το χρήμα αναζητείται»

«Το κλίμα έχει βελτιωθεί αλλά παραμένει η αναιμική ρευστότητα και η οικονομική αδυναμία των καταναλωτών» επισημαίνει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Τρικάλων

Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια η αγορά έχει πληγεί από την οικονομική κατάσταση στη χώρα. Είναι εκείνη που δέχθηκε «σκληρό χτύπημα» και πολλές επιχειρήσεις στα Τρίκαλα δεν άντεξαν. Έλλειψη ρευστότητας, φόβος των καταναλωτών, αλλαγή καταναλωτικών συνηθειών οδήγησαν την αγορά και τους εμπόρους στα όριά τους. Οι εκπτώσεις κάνουν σε κάθε σεζόν μία τονωτική ένεση αλλά σίγουρα δεν αποτελούν πανάκεια για μία αγορά που… στενάζει. Στα Τρίκαλα τα εμπορικά καταστήματα ανέρχονται σε 1.300 όπως μας πληροφορεί ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Τρικάλων Χρήστος Μπλουγούρας σε συνέντευξη που μας παραχώρησε. «Αναλογικά, είναι περίπου στα ίδια επίπεδά με τις άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας και λιγότερες σε σχέση με όσες λειτουργούσαν στην περιοχή μας την προηγούμενη 10ετία» εξηγεί.

Συνέντευξη στη Βιβή Μαργαρίτη

Κατά τον ίδιο η αγορά είναι “χρήμα και κλίμα”. «Είναι γεγονός πως τους τελευταίους 2 μήνες φαίνεται πως έχει αλλάξει η ψυχολογία του κόσμου που προσδοκά  στη βελτίωση των οικονομικών τους. Αυτή η καλή ψυχολογία δείχνει πως έχει επηρεάσει θετικά τις επιχειρήσεις καθώς έχει φρενάρει τα ποσοστά της πτώσης του τζίρου σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο, το αρνητικό πρόσημο παραμένει. Ελπίζουμε πως σύντομα στις πωλήσεις μας θα δούμε και το θετικό» επισημαίνει. «Το κλίμα επέστρεψε, το χρήμα αναζητείται!» τονίζει χαρακτηριστικά.

-κ. Μπλουγούρα πριν λίγες μέρες ολοκληρώθηκαν οι εκπτώσεις. Οι πωλήσεις ικανοποίησαν τους εμπόρους;

-Δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε πως οι έμποροι είναι ικανοποιημένοι από τις εκπτώσεις γιατί για μία ακόμα χρονιά ο τζίρος των επιχειρήσεων, τη συγκεκριμένη περίοδο, ήταν μικρότερος από τις προσδοκίες τους.

Πως κινήθηκε η αγορά;

-Η αγορά κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα από τις περσυνές εκπτώσεις. Μεσοσταθμικά αποτυπώνεται μια πτώση της τάξεως του -5% έως -10%. Βέβαια υπάρχουν και επιχειρήσεις που διαφοροποιούνται σημαντικά από τα παραπάνω ποσοστά, είτε προς τα επάνω, είτε προς τα κάτω. Ωστόσο ο μέσος όρος που έχει καταγραφεί είναι αυτός.

«Φαίνεται ξεκάθαρα πως οι οργανωμένες επιχειρήσεις, με γεμάτα ράφια είναι αυτές που βελτιώνουν συνεχώς τις πωλήσεις τους»

Οι εκπτώσεις έδωσαν ανάσα στους εμπόρους;

-Οι εκπτώσεις παραδοσιακά ήταν η περίοδος ρευστοποίησης για τις επιχειρήσεις και ουσιαστικά η “ανάσα” που χρειαζόταν ενόψει των αυξημένων υποχρεώσεων με την αλλαγή της σαιζόν. Τα τελευταία χρόνια δυστυχώς η ανάσα αυτή δεν δίνεται για τους περισσότερους συναδέλφους. Βασική αιτία είναι βέβαια η έλλειψη ρευστότητας αλλά και η υπερβολικά μεγάλη διάρκεια των εκπτώσεων και προσφορών που έχουν δώσει λάθος μηνύματα και έχουν μπερδέψει τους καταναλωτές.

Ποιες είναι οι επιχειρήσεις οι οποίες εμφανίζουν βελτίωση των πωλήσεών τους και ποιες παρουσιάζουν πτώση;

“Η διαφορά είναι στο ράφι”. Δεν έχει εντοπισθεί κάποια κατηγορία επιχειρήσεων και προϊόντων που κινείται διαφορετικά σε σχέση με τις άλλες. Όταν υπάρχει άνοδος ή  αντίστοιχα πτώση στην αγορά, αυτή εμφανίζεται παντού. Ακόμα και στις επιχειρήσεις που εμπορεύονται τρόφιμα. Ωστόσο, φαίνεται ξεκάθαρα πως οι οργανωμένες επιχειρήσεις, με γεμάτα ράφια είναι αυτές που βελτιώνουν συνεχώς τις πωλήσεις τους

«Η αγορά είναι “χρήμα και κλίμα”»

Η σταδιακή βελτίωση του οικονομικού κλίματος συμβάλει στην αποκλιμάκωση της πτωτικής τάσης που έχει καταγραφεί όλα τα προηγούμενα (πολλά) χρόνια;

Η αγορά είναι “χρήμα και κλίμα”. Είναι γεγονός πως τους τελευταίους 2 μήνες φαίνεται πως έχει αλλάξει η ψυχολογία του κόσμου που προσδοκά  στη βελτίωση των οικονομικών τους. Αυτή η καλή ψυχολογία δείχνει πως έχει επηρεάσει θετικά τις επιχειρήσεις καθώς έχει φρενάρει τα ποσοστά της πτώσης του τζίρου σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο το αρνητικό πρόσημο παραμένει. Ελπίζουμε πως σύντομα στις πωλήσεις μας θα δούμε και το θετικό. Με άλλα λόγια θα λέγαμε πως το κλίμα επέστρεψε, το χρήμα αναζητείται!

Κάρτες… Οι Τρικαλινοί καταναλωτές έχουν πια υιοθετήσει τη χρήση τους στις αγορές τους;

-Τα capital controls του 2015 ουσιαστικά επέβαλαν και τη χρήση του “πλαστικού χρήματος”. Οι Τρικαλινοί παρά την αρχική δυσκολία φαίνεται πως έχουν εξοικειωθεί απόλυτα με τη χρήση των καρτών και τις χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο. Εκτιμούμε πως το επόμενο διάστημα το μεγαλύτερο μέρος των συναλλαγών στην αγορά μας θα γίνεται με χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες.

Οι Τρικαλινοί καταναλωτές ψωνίζουν μόνο στις εκπτώσεις;

Όχι! Είμαστε περιοχή που κρατάμε τις παραδόσεις. Αυτό επηρεάζει και της καταναλωτικές συνήθειες του κόσμου. Έτσι θα λέγαμε πως η κίνηση κορυφώνεται τους μήνες Δεκέμβριο, Απρίλιο και Αύγουστο λόγω των εορτών των Χριστουγέννων, του Πάσχα και της κοίμησης της Θεοτόκου αντίστοιχα. Βέβαια και οι εκπτώσεις είναι πολύ σημαντικές για τις πωλήσεις μας.

«Η καλή ψυχολογία δείχνει πως έχει επηρεάσει θετικά τις επιχειρήσεις καθώς έχει φρενάρει τα ποσοστά της πτώσης του τζίρου σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο το αρνητικό πρόσημο παραμένει. Ελπίζουμε πως σύντομα στις πωλήσεις μας θα δούμε και το θετικό πρόσημο»

Τα δύσκολα πέρασαν; Βλέπετε «φως στο τούνελ»;

-Όπως ανέφερα το κλίμα έχει βελτιωθεί. Παραμένει όμως η αναιμική ρευστότητα και η οικονομική αδυναμία των καταναλωτών. Η “επιστροφή στην κανονικότητα” είναι το ζητούμενο τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους πελάτες μας. Οι πρώτες νομοθετικές πρωτοβουλίες της νέας κυβέρνησης φαίνεται πως κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση. Πρέπει όμως να γίνουν αρκετά περισσότερα και πολύ σύντομα για βλέπουμε το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία.

Οι Τρικαλινοί καταναλωτές εμπιστεύονται και προτιμούν την τρικαλινή αγορά ή υπάρχουν «διαρροές» και προς αγορές άλλων πόλεων;

Πάντα υπήρχαν “διαρροές” προς άλλες πόλεις. Τα τελευταία χρόνια όμως έχουν περιοριστεί σημαντικά γιατί οι μετακινήσεις κοστίζουν ακριβά. Η πραγματική όμως αιτία είναι η πληρότητα της αγοράς μας που ικανοποιεί πλέον όλες τις επιθυμίες των Τρικαλινών. Το υψηλό επίπεδο των προϊόντων και των υπηρεσιών της αγοράς μας επιβεβαιώνεται μάλιστα κατά τη διάρκεια του “Μύλου των Ξωτικών” που όλο και περισσότεροι επισκέπτες επιλέγουν τις επιχειρήσεις των Τρικάλων για τα Χριστουγεννιάτικα ψώνια τους.

«Στα Τρίκαλα σήμερα δραστηριοποιούνται περίπου 1300 επιχειρήσεις με εμπορική δραστηριότητα»

Πόσα είναι τα εμπορικά καταστήματα στα Τρίκαλα; Είναι λίγα ή πολλά αναλογικά με τον πληθυσμό;

Στα Τρίκαλα σήμερα δραστηριοποιούνται περίπου 1300 επιχειρήσεις με εμπορική δραστηριότητα. Αναλογικά, είναι περίπου στα ίδια επίπεδά με τις άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας και λιγότερες σε σχέση με όσες λειτουργούσαν στην περιοχή μας την προηγούμενη 10ετία. Έτσι με τη βελτίωση των οικονομικών μεγεθών αναμένεται και αύξηση του αριθμού των επιχειρήσεων.

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ