Μία ιδιαίτερα σημαντική εξέλιξη για τον Δήμο Πύλης και τους δημότες του σηματοδοτεί η έγκριση χρηματοδότησης ύψους 2.602.650 ευρώ για την ανακατασκευή και επέκταση του Δημαρχείου Πύλης, ενός έργου που αποτελούσε από την πρώτη στιγμή βασική προτεραιότητα και στρατηγικό στόχο του Δημάρχου Πύλης Κωνσταντίνου Μαράβα και της Δημοτικής του ομάδας.Το έργο αφορά τον πλήρη εκσυγχρονισμό και την επέκταση του υφιστάμενου κτιρίου του Δημαρχείου, ενός κτιρίου με ξεχωριστή ιστορική και κοινωνική αξία για την περιοχή. Το κτίριο κατασκευάστηκε το 1962 από το Υπουργείο Παιδείας και λειτούργησε ως Γυμνάσιο της Πύλης έως το 1985. Την ίδια χρονιά παραχωρήθηκε στον Δήμο Πύλης, ανακαινίστηκε και έκτοτε στεγάζει τις διοικητικές υπηρεσίες της πόλης.
Σήμερα, περισσότερα από σαράντα χρόνια μετά τη μετατροπή του σε Δημαρχείο, ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία ενός σύγχρονου διοικητικού κέντρου, αντάξιου των αναγκών του Δήμου και των προσδοκιών των πολιτών.
Η αρχιτεκτονική μελέτη βασίζεται στην πρόταση που απέσπασε το πρώτο βραβείο στον ανοιχτό αρχιτεκτονικό διαγωνισμό ιδεών που προκήρυξε ο Δήμος Πύλης το 2020 και αποτελεί επεξεργασμένη μετεξέλιξή της από τους ίδιους μελετητές.
Κεντρική φιλοσοφία της μελέτης είναι ο απόλυτος σεβασμός στην ιστορική και μορφολογική ταυτότητα του υφιστάμενου κτιρίου, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της συλλογικής μνήμης της πόλης. Παράλληλα, η νέα επέκταση ενσωματώνεται αρμονικά στον αστικό ιστό, διατηρώντας και ενισχύοντας τη συνέχεια των δημόσιων υπαίθριων χώρων και τη σύνδεση με την παραποτάμια ζώνη.
Το νέο Δημαρχείο σχεδιάζεται ως ένας σύγχρονος πυρήνας διοίκησης, εξυπηρέτησης των πολιτών και αναδιοργάνωσης του οικιστικού ιστού της Πύλης. Η νέα κτιριακή ανάπτυξη αξιοποιεί τη στρατηγική θέση του χώρου, δημιουργώντας ένα λειτουργικό, ανοιχτό και φιλικό δημόσιο κτίριο που θα αναβαθμίσει αισθητικά και πολεοδομικά το κέντρο της πόλης.
Η θετική αυτή εξέλιξη έρχεται ως αποτέλεσμα των συντονισμένων ενεργειών και της επίμονης διεκδίκησης της Δημοτικής Αρχής, ενώ καθοριστικής σημασίας υπήρξε η πρόσφατη συνάντηση του Δημάρχου Πύλης με τον Υπουργό Εσωτερικών, παρουσία του συντοπίτη μας Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρη Παπαστεργίου, κατά την οποία τέθηκε εκ νέου η αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου.
Με την υλοποίηση της ανακατασκευής και επέκτασης του Δημαρχείου, ο Δήμος Πύλης αποκτά ένα σύγχρονο, λειτουργικό και ενεργειακά αναβαθμισμένο διοικητήριο, το οποίο θα εξυπηρετεί αποτελεσματικότερα τους πολίτες, θα βελτιώνει τις συνθήκες εργασίας των υπηρεσιών και θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για την περαιτέρω ανάπτυξη της πόλης.
Δήλωση Δημάρχου Πύλης
«Η σημερινή ημέρα αποτελεί μια σημαντική δικαίωση για τον Δήμο Πύλης και για όλους όσοι πιστέψαμε ότι η πόλη μας αξίζει ένα σύγχρονο και λειτουργικό Δημαρχείο. Από την πρώτη ημέρα της θητείας μας θέσαμε ως προτεραιότητα την ανακατασκευή και επέκταση του διοικητηρίου, γιατί γνωρίζαμε ότι πρόκειται για ένα έργο με ουσιαστικό αποτύπωμα στην καθημερινότητα των πολιτών και στη λειτουργία των υπηρεσιών μας.
Το κτίριο του Δημαρχείου είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την ιστορία της Πύλης. Με σεβασμό στο παρελθόν του και με βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, δημιουργούμε έναν σύγχρονο δημόσιο χώρο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της νέας εποχής.
Θέλω να ευχαριστήσω θερμά τον Υπουργό Εσωτερικών κ. ]Θοδωρή Λιβάνιο για την ουσιαστική συνεργασία, καθώς και τον συντοπίτη μας Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρη Παπαστεργίου. Συνεχίζουμε με σχέδιο, επιμονή και αποτελεσματικότητα να διεκδικούμε και να υλοποιούμε έργα που αλλάζουν τον τόπο μας.».




























