1.000 και πλέον εκπαιδευόμενοι στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης σε Τρίκαλα και Πύλη

Εκατοντάδες είναι και φέτος οι Τρικαλινοί οι οποίοι παρακολουθούν τα προγράμματα επιμόρφωσης των Κέντρων Δια Βίου Μάθησης τόσο στο Δήμο Τρικκαίων, όσο και στο Δήμο Πύλης. Τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης που έχουν συσταθεί και λειτουργούν  σε πολλούς Δήμους της χώρας προσφέρουν ύστοχα, έγκυρα, υψηλής ποιότητας, εύκολα προσβάσιμα εκπαιδευτικά προγράμματα Γενικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων, που συνδέονται με το τοπικό, αλλά και το ευρύτερο περιβάλλον. Ανάμεσα στους Δήμους αυτούς συγκαταλέγονται και οι Δήμοι Τρικκαίων και Πύλης στους οποίους λειτουργούν Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, στον μεν Δήμο Τρικκαίων από το 2013, στο δε Δήμο Πύλης πολύ πρόσφατα, και συγκεκριμένα, μόλις από τον περασμένο Ιανουάριο. Κέντρα Δια Βίου Μάθησης μπορούν να συσταθούν και να λειτουργήσουν σε όσους Δήμους το επιθυμούν, ενώ δεν αποκλείεται προσεχώς η λειτουργία τους και στους Δήμους Καλαμπάκας και Φαρκαδόνας.

Της Βιβής Μαργαρίτη

Για τη συμμετοχή στα τμήματα μάθησης βασική προϋπόθεση και προαπαιτούμενο είναι να είναι κάποιος ενήλικος (18 και πάνω), μας απαντά η  Υπεύθυνη Εκπαίδευσης, Ανάπτυξης και Διασφάλισης Ποιότητας του ΚΔΒΜ Δ. Τρικκαίων Λουίζα Τσιαούση. Στο πλαίσιο των αρχών της ισότητας των ευκαιριών και της μη διάκρισης τα παρεχόμενα εκπαιδευτικά προγράμματα μέσα από τα Κέντρα  Δια Βίου Μάθησης απευθύνονται σε όλους τους ενήλικες,  άνεργους κι εργαζόμενους, ανεξάρτητα από φύλο, μορφωτικό επίπεδο, χώρα καταγωγής, θρησκεία, τόπο διαμονής, νέους, φοιτητές κ.λπ., με μόνη προϋπόθεση το ενδιαφέρον τους για γνώση κι ενεργό συμμετοχή. Η ανάπτυξη ανεξάρτητων τμημάτων μάθησης για ευάλωτες κοινωνικά ομάδες (Τσιγγάνοι, Φυλακισμένοι, Μουσουλμανική Μειονότητα, Μετανάστες – Παλιννοστούντες, ΑμεΑ) στοχεύει στην ισότιμη ένταξή τους στη σύγχρονη κοινωνία.

Το έργο εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό ΚοινωνικόΤαμείο) κι από εθνικούς πόρους.

Βεβαίωση παρακολούθησης

Μετά τη λήξη της παρακολούθησης, δίνεται  Βεβαίωση Παρακολούθησης, όπως μας πληροφορεί η κ. Τσιαούση. Η μάθηση που παρέχεται στα Κ.Δ.Β.Μ. είναι προσαρμοσμένη στις ανάγκες της εκπαίδευσης ενηλίκων, δίνοντας προτεραιότητα στις ανάγκες του εκπαιδευόμενου. «Σκοπός δεν είναι η απόκτηση πιστοποιημένων γνώσεων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, άμεσα, για τη βελτίωση της επαγγελματικής θέσης στην αγορά εργασίας. Είναι γνώσεις που στοχεύουν πρωτίστως στις αρχές και τους σκοπούς της εκπαίδευσης ενηλίκων (εμπλουτισμός γνώσεων, ανάπτυξη και βελτίωση ικανοτήτων και δεξιοτήτων, ανάπτυξη της προσωπικότητας του ατόμου κλπ)» εξηγεί.

Προφίλ εκπαιδευόμενων

Ανθρωποι ενήλικες, κάθε ηλικίας και μορφωτικού επιπέδου παρακολουθούν τα προγράμματα. Ο καθένας για το δικό του λόγο όπως μας είπαν. Άλλος γιατί απλά θέλει να εμπλουτίσει τις γνώσεις του. Άλλος γιατί χρειάζεται κάποιες επιπλέον γνώσεις λόγω δουλειάς, άλλος απλά επειδή έχει χρόνο και θέλει να τον αξιοποιήσει δημιουργικά ή επειδή έχουν θέληση για επιμόρφωση και με τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης τους δίνεται η δυνατότητα.

Στο Δήμο Τρικκαίων

Στο Δήμο Τρικκαίων το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) λειτουργεί τμήμα από τον Φεβρουάριο του 2013. Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος είναι το γεγονός ότι από τον Μάρτιο του 2013 έως τον Ιούλιο του 2014, υποβλήθηκαν 1.748 αιτήσεις κι έχουν υλοποιηθεί με επιτυχία 90 τμήματα επιμόρφωσης.

Φέτος, μέχρι σήμερα οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί έχουν ξεπεράσει τις 826 και τα προγράμματα που τρέχουν είναι περισσότερα από 17, ενώ από το νέο έτος αναμένεται να υλοποιηθούν κι άλλα νέα προγράμματα.

Tο Κέντρο είναι η βασική δομή εκπαίδευσης ενηλίκων που λειτουργεί σε τοπικό επίπεδο (επίπεδο Δήμου) από το 2010. Τα προηγούμενα χρόνια είχαν λειτουργήσει με επιτυχία τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Κ.Ε.Ε.), τα οποία, όμως, είχαν κεντρική διαχείριση ως συγχρηματοδοτούμενο Πρόγραμμα και αναπτύχθηκαν σε επίπεδο Νομού.

Τμήματα

Τα τμήματα που μπορούν να λειτουργήσουν είναι πολλά και περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα αντικειμένων προς εκπαίδευση. Πρόκειται για προγράμματα εθνικής και τοπικής εμβέλειας. Τα τμήματα μάθησης παρέχονται δωρεάν στους πολίτες- εκπαιδευόμενους. Η συμμετοχή, όμως, δεν επιδοτείται, όπως συμβαίνει με αντίστοιχα προγράμματα κατάρτισης. Τα προγράμματα έχουν ξεκινήσει από αρχές Οκτωβρίου και υλοποιούνται όλο το χρόνο.

Πως εμπλέκεται ο Δήμος

Η ουσιαστική διαφοροποίηση των Κ.Δ.Β.Μ. είναι ότι πλέον ο Δήμος έχει τη δυνατότητα να αποφασίσει και να οργανώσει τα εκπαιδευτικά κι επιμορφωτικά προγράμματα που επιθυμεί να υλοποιηθούν στην περιφέρειά του. Έτσι, δίνεται η δυνατότητα να αντιστραφεί η διαδικασία επιλογής των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, αφού μπορεί να γίνεται πρώτα διερεύνηση των εκπαιδευτικών αναγκών των πολιτών και να «μεταφράζονται» οι ανάγκες σε προγράμματα μάθησης.

Το εκπαιδευτικό έργο ενεργοποιείται με εκπαιδευτικές δράσεις ΕΘΝΙΚΗΣ και ΤΟΠΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ, οι οποίες υλοποιούνται μετά από πρόταση των αιτούντων Δήμων κι έγκριση του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.

Αιτήσεις-πληροφορίες

Η ημερομηνία υποδοχής αιτήσεων είναι ανοιχτή και οι αιτήσεις γίνονται δεκτές όλη την εκπαιδευτική χρονιά. Πληροφορίες μπορεί να αντλήσει κάποιος καθημερινά στο χώρο που στεγάζεται η Διοίκηση και οι Χώροι Διδασκαλίας του ΚΔΒΜ Δ. Τρικκαίων, Καλαμπάκας 28 (δίπλα στο e-trikala, απέναντι από τους Προσκόπους)τηλ2431027790  και ώρες 10:00 – 15:00 και στο Πνευματικό Κέντρο, στον 1ο όροφο, στο τμήμα Παιδείας, τηλ2431353502 και ώρες 08:00 – 14: 30. Επίσης, στην Ιστοσελίδα του Δήμου  www.trikalacity.gr.

Υπεύθυνη Εκπαίδευσης, Ανάπτυξης και Διασφάλισης Ποιότητας του ΚΔΒΜ Δ. Τρικκαίων είναι η ΛουίζαΤσιαούση, Υπεύθυνος Οργάνωσης ο Γεώργιος Καραλής  και Υπεύθυνη του Δήμου η Βάσω Πουλιανίτη.

[quote_box_center]

Κέντρο Διά Βίου Μάθησης Πύλης

Η λειτουργία του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Πύλης και του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ξεκίνησε τον Ιανουάριο 2014, όπως μας ενημερώνει η υπεύθυνη Οργάνωσης του ΚΔΒΜ, Νικόλ Μπράχου.

Πρώτος χρόνος λειτουργίας

Στο διάστημα αυτό η προσέλευση των ενδιαφερομένων – εκπαιδευομένων όλων των Δημοτικών Κοινοτήτων του Δήμου Πύλης ήταν μεγάλη. Ο αριθμός των αιτήσεων ανήλθε περίπου στις 400. Οι ενδιαφερόμενοι ήταν όλων των ηλικιών (άνω των 18) κι όλων των μορφωτικών επιπέδων. Τα προγράμματα που υλοποιήθηκαν στο πρώτο πεντάμηνο λειτουργίας του εν λόγω Κ.Δ.Β.Μ. ήταν τα εξής:

Αστικοί Λαχανόκηποι (25 ώρες), Ιταλικά για τον τουρισμό (25 ώρες), Εθελοντικές δράσεις στην τοπική κοινωνία (25 ώρες), Ισπανικά για τον τουρισμό (25 ώρες), Ρώσικα για τον τουρισμό (25 ώρες), Επεξεργασία κειμένου – Διαδίκτυο (50 ώρες), Αγωγή Υγείας – Πρώτες βοήθειες (25 ώρες), Διαμόρφωση και διακόσμηση εσωτερικών χώρων (25 ώρες), Δημιουργώ την δική μου επιχείρηση (25 ώρες), Εικαστικό Εργαστήρι (50 ώρες), Αγγλικά για τον τουρισμό (25 ώρες), Γερμανικά για τον τουρισμό (25 ώρες), Αγγλικά για τον χώρο εργασίας (25 ώρες), Διαχείριση διαπροσωπικών σχέσεων (25 ώρες).

Η υπεύθυνη Οργάνωσης του ΚΔΒΜ, Νικόλ Μπράχου.

Για τα παραπάνω προγράμματα δημιουργήθηκαν 20 τμήματα, από τα οποία αποφοίτησαν περίπου 300 εκπαιδευόμενοι, οι οποίοι και θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης του γνωστικού αντικειμένου του εκάστοτε προγράμματος.

Περισσότερες από 215 αιτήσεις

Οι αιτήσεις για το εκπαιδευτικό έτος 2014-2015 έως σήμερα ανέρχονται στις 215. Η υποβολή αιτήσεων στα ΚΔΒΜ του Δήμου Πύλης συνεχίζεται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Τα προγράμματα εκπαίδευσης που τρέχουν αυτή τη χρονική περίοδο, όπως μας ενημερώνει η κ. Μπράχου, είναι 5:

Διαμόρφωση και διακόσμηση εσωτερικών χώρων 25Ω

Εικαστικό Εργαστήρι 50Ω (2 τμήματα)

Βασικά Γερμανικά Α1  50Ω (2 τμήματα)

Νέα προγράμματα

Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους θα υλοποιηθούν προγράμματα που αφορούν

1.Ξένες γλώσσες

2. Εκμάθηση υπολογιστών

3. Πρώτες βοήθειες

4.Εθελοντισμό

5. Προγράμματα που αφορούν:

i.την οικονομία και την επιχειρηματικότητα

ii.το περιβάλλον

ιιι. τον πολιτισμό και την τέχνη

Επίσης θα υλοποιηθούν κάποια προγράμματα Τοπικής Εμβέλειας μεταξύ των οποίων θα είναι :

Εκμάθηση γραφής BRAILLE σε άτομα με προβλήματα όρασης

Εργαστήρι Ζαχαροπλαστικής με παραδοσιακές συνταγές

Αρωματικά –Φαρμακευτικά Φυτά

Οικιακή μελισσοκομία

Λαογραφία του τόπου

Νέες εναλλακτικές καλλιέργειες

Που στεγάζεται

Το Κέντρο Διά Βίου Μάθησης Δήμου Πύλης μεταφέρθηκε από το ισόγειο του Δημαρχείου Πύλης και πλέον λειτουργεί στο πρώην Δημαρχείο Γόμφων στη Λυγαριά. Υπεύθυνη Εκπαίδευσης, Ανάπτυξης & Διασφάλισης Ποιότητας είναι η Νικολέτα Παππά και Υπεύθυνη Οργάνωσης του ΚΔΒΜ η Νικόλ Μπράχου.  Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αντλήσουν πληροφορίες στο τηλ2434350133.

[/quote_box_center]

 

 —————————————————————-

 Τα προγράμματα αναλυτικά

Στα Κ.Δ.Β.Μ, μπορούν να δημιουργηθούν τμήματα για τα ακόλουθα προγράμματα στους Δήμους Τρικκαίων και Πύλης:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ

Α/ΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑΩΡΕΣ

1ΟΙΚΟΝΟΜΙA – EΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

1.1Καινοτομία – Επιχειρηματικότητα – Διοίκηση Επιχειρήσεων25 (ώρες)

1.2Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα50

1.3Επιχειρηματικότητα και Τουριστική – Πολιτιστική Ανάπτυξη25

1.4Αγροτική Επιχειρηματικότητα – MarketingΑγροτικών Προϊόντων25

1.5Βιολογικά Προϊόντα: Παραγωγή – Πιστοποίηση – Διάθεση25

1.6Ηλεκτρονική Επιχειρηματικότητα – e-επιχειρείν25

1.7Πράσινη Επιχειρηματικότητα25

1.8Δημιουργώ τη δική μου επιχείρηση25

1.9Σύγχρονες Τραπεζικές Συναλλαγές25

1.10Υπολογίζοντας τις δαπάνες του νοικοκυριού25

1.11Συμβουλευτική σταδιοδρομίας25

1.12Επαγγελματική ενεργοποίηση ανέργων γυναικών25

2ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

2.1Περιβάλλον και καθημερινή ζωή25

2.2Γεωργία και Φυσικοί Πόροι25

2.3Συλλογικές Περιβαλλοντικές Δράσεις25

2.4Οικολογικές λύσεις για το σπίτι25

2.5Προστασία και Δικαιώματα Καταναλωτή25

2.6Ασφάλεια –Ποιότητα Τροφίμων25

2.7Αστικοί λαχανόκηποι25

2.8Πρακτικές συμβουλές (υγιεινής) διατροφής25

2.9Αγωγή Υγείας – Πρώτες Βοήθειες25

2.10Διαμόρφωση και διακόσμηση εσωτερικών χώρων25

2.11Υγιεινή και Ασφάλεια Τροφίμων 15

3ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

3.1Επεξεργασία Κειμένου – Διαδίκτυο (Ι)50

3.2Υπολογιστικά Φύλλα – Παρουσιάσεις (ΙΙ)50

3.3Βάσεις Δεδομένων – Εξειδικευμένα θέματα (ΙΙΙ)50

3.4Διαδικτυακά εργαλεία και υπηρεσίες στην καθημερινή ζωή25

3.5Ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης (socialmedia)25

3.6Δημιουργία Ιστοσελίδας50

3.7Ηλεκτρονική εφημερίδα50

3.8Νέες Τεχνολογίες στην Τρίτη Ηλικία25

4ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

4.1Ελληνικό Αλφαβητικό σύστημα25

4.2Βελτιώνω την ορθογραφία μου25

4.3Σύνταξη εγγράφων – φορμών50

4.4Αγγλικά για το χώρο εργασίας (Α2-Β1)25

4.5Αγγλικά για τον τουρισμό (Α2)25

4.6Γαλλικά για τον τουρισμό (Α1-Α2)25

4.7Γερμανικά για τον τουρισμό (Α1-Α2)25

4.8Ιταλικά για τον τουρισμό (Α1-Α2)25

4.9Ισπανικά για τον τουρισμό (Α1-Α2)25

4.10Ρωσικά για τον τουρισμό (Α1-Α2)25

4.11Κινεζικά για τον τουρισμό (Α1-Α2)25

4.12Τουρκικά για τον τουρισμό (Α1-Α2)25

4.13Βασικά Αγγλικά Α150

4.14Βασικά Αγγλικά Α250

4.15Βασικά Γαλλικά Α150

4.16Βασικά Γαλλικά Α250

4.17Βασικά Γερμανικά Α150

4.18Βασικά Γερμανικά Α250

4.19Βασικά Ιταλικά Α150

4.20Βασικά Ιταλικά Α250

5ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ

5.1Διαχείριση εργασιακού άγχους/Εναρμόνιση επαγγελματικής και προσωπικής ζωής25

5.2Αποτελεσματική συνεργασία στον εργασιακό χώρο25

5.3Αποτελεσματική ηγεσία στην εργασία25

5.4Διαχείριση χρόνου25

5.5Διαχείριση διαπροσωπικών σχέσεων25

5.6Επικοινωνία και δυναμική της Ομάδας25

5.7Εθελοντικές δράσεις στην τοπική κοινωνία25

5.8Αποτελεσματική επικοινωνία με φορείς και υπηρεσίες50

5.9Αντιμετώπιση της κοινωνικής κρίσης στην καθημερινή ζωή25

6ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ

6.1Ιστορία της Τέχνης25

6.2Εικαστικό Εργαστήρι50

6.3Φωτογραφία 25

6.4Κινηματογράφος25

6.5Εργαστήρι δημιουργίας Βίντεο50

6.6Θεατρικό Εργαστήρι (ανεβάζω τη δική μου παράσταση)50

6.7Εργαστήρι μουσικής50

6.8Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής50

6.9Αξιοποίηση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς25

6.10Τοπική Ιστορία25

6.11Λαογραφία: Παραδοσιακός Πολιτισμός25

7ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΥΑΛΩΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΟΜΑΔΩΝ

7.1Μετανάστες – Υποστήριξη στην καθημερινή ζωή25

7.2Τσιγγάνοι – Γλωσσικές δεξιότητες Ι50

7.3Τσιγγάνοι – Γλωσσικές δεξιότητες ΙΙ50

7.4Τσιγγάνοι – Υποστήριξη στην καθημερινή ζωή25

7.5Κρατούμενοι – Επικοινωνία στην καθημερινή ζωή (Α1)125

7.6Κρατούμενοι – Επικοινωνία στην καθημερινή ζωή (Α2)175

7.7Κρατούμενοι – Υποστήριξη κρατουμένων25

7.8Μουσουλμανική Μειονότητα – Γλωσσικές δεξιότητες Ι50

7.9Μουσουλμανική Μειονότητα – Γλωσσικές δεξιότητες ΙΙ50

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΠΙΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ

α/αΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ – ΩΡΕΣ

1.​​Εθελοντισμός: Διαχείριση Κινδύνων, Κρίσεων, Εκτάκτων αναγκών στην τοπική κοινωνία25

2.​​Εθελοντισμός: Πυρκαγιές-Πλημμύρες25

3.​​Εθελοντισμός: Σεισμοί:25

4.​​Εθελοντισμός: Θαλάσσια ατυχήματα25

5.​​Εναλλακτικές μορφές τουρισμού: Γενικό πλαίσιο10

6.​​Εναλλακτικές μορφές τουρισμού: Θρησκευτικός, Πολιτιστικός  τουρισμός12

7.​​Εναλλακτικές μορφές τουρισμού: οικολογικός, οινολογικός, γαστρονομικός τουρισμός12

8.​​Εναλλακτικές μορφές τουρισμού: Αθλητικός τουρισμός12

9.​​Διαδικτυακή προβολή και διαχείριση επιχείρησης τουριστικών υπηρεσιών25

10.​​Υγεία και εναλλακτικές θεραπείες25

11.​​Παρασκευή αλατιού με παραδοσιακές μεθόδους15

12.​​Εργαστήρι Ζαχαροπλαστικής με παραδοσιακές συνταγές35

13.​​Νέες εναλλακτικές καλλιέργειες25

14.​​Σύγχρονες οικολογικές μέθοδοι αλιείας25

15.​​Άθληση στην Τρίτη Ηλικία25

16.​​Υγιεινή και ασφάλεια στο χώρο εργασίας15

17.​​Εργαστήρι Μαγειρικής με παραδοσιακές συνταγές35

18.​​Χρήση ελεύθερου λογισμικού25

19.​​Οικιακή μελισσοκομία25

20.​​Οικιακή Παραγωγή Οίνου, ποτών και ηδύποτων 30

21.​​Αρωματικά –Φαρμακευτικά Φυτά25

22.​​Δεξιότητες αυτόνομης διαβίωσης25

23.​​Ασθένειες και τρόποι αντιμετώπισης στη γεωργία25

24.​​Εθελοντισμός και κοινωνική δράση25

25.​​Αρχιτεκτονική κήπων25

26.​​Τοπική κοινότητα μάθησης: Λέσχη κινηματογράφου25

27.​​Τοπική κοινότητα μάθησης: Λέσχη λογοτεχνίας25

28.​​Τοπική κοινότητα μάθησης: Λέσχη θεάτρου25

29.​​Προληπτική ιατρική για την Τρίτη Ηλικία25

30.​​Εξαρτήσεις και πρόληψη 15

31.​​Κανόνες οικονομικής διαχείρισης αγροτικής επιχειρηματικής δραστηριότητας 25

32.​​Ανακύκλωση και κομποστοποίηση25

33.​​Τοπική αυτοδιοίκηση και πολίτης: Υποχρεώσεις και δικαιώματα των κατοίκων τοπικής κοινωνίας25

Προγράμματα τοπικής εμβέλειας στο Δήμο Τρικκαίων

α/αΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΩΡΕΣ

1.​​Εργαστήρι οικολογικής βαφής νημάτων και υφαντικής 50

2.​​«Χαΐνηδες» Γνώστες του Βουνού25

3.​​Εργαστήρι δημιουργίας κοσμήματος 50

4.​​Κατασκευή τοπικής φορεσιάς50

5.​​Εργαστήρι ψηφιδωτού50

6.​​Τοπικοί παραδοσιακοί χοροί50

7.​​Κοπτική ραπτική50

8.​​Κοπανέλι50

9.​​Λαογραφία του τόπου25

10.​​Διοργάνωση Τοπικών  εκθέσεων με  σκοπό  την  προβολή  τοπικών παραδοσιακών προϊόντων  με  στόχο την δημιουργία  Ομάδων τοπικής δράσης 25

11.​​Διδασκαλία Ποντιακής Διαλέκτου150

12.​​Χρηματοδοτικά προγράμματα/εργαλεία που βρίσκονται σε ισχύ για αγροτικές δραστηριότητες10

13.​​Μανιτάρια: Από το δάσος στην κουζίνα 25

14.​​Εργαστήριο Fusing50

15.​​Κατανοώ το φορολογικό σύστημα και φτιάχνω φορολογική δήλωση 12

16.​​Εργαστήρι χειροτεχνίας50

17.​​Εργαστήρι κηροπλαστικής50

18.​​Διαχείριση στερεών αποβλήτων25

19.​​Εκμάθηση γραφής BRAILLE σε άτομα με προβλήματα όρασης50

20.​​Εργαστήρι κεραμικής50

21.​​Θεατρολογία25

22.​​Εργαστήρι χαλκογραφίας25

23.​​Εργαστήριο Ξυλογλυπτικής50

24.​​Εργαστήριο κατασκευής παραδοσιακών οργάνων50

Να σημειωθεί ότι τα Τοπικά Προγράμματα δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμη από τον Δήμο Τρικκαίων.

ΤΟΠΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΠΥΛΗΣ

α/αΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣΩΡΕΣ

25.​​Εργαστήρι δημιουργίας κοσμήματος50

26.​​Εργαστήρι ψηφιδωτού50

27.​​Τοπικοί παραδοσιακοί χοροί50

28.​​Λαογραφία του τόπου25

29.​​Διοργάνωση Τοπικών  εκθέσεων με  σκοπό  την  προβολή  τοπικών παραδοσιακών προϊόντων  με  στόχο την δημιουργία  Ομάδων τοπικής δράσης 25

30.​​Χρηματοδοτικά προγράμματα/εργαλεία που βρίσκονται σε ισχύ για αγροτικές δραστηριότητες10

31.​​Μανιτάρια: Από το δάσος στην κουζίνα25

32.​​Κατανοώ το φορολογικό σύστημα και φτιάχνω φορολογική δήλωση 12

33.​​Εργαστήρι χειροτεχνίας 50

34.​​Εκμάθηση γραφής BRAILLE σε άτομα με προβλήματα όρασης50

35.​​Εργαστήρι κεραμικής50

36.​​Θεατρολογία25

37.​​Εργαστήριο Ξυλογλυπτικής50