Όνειρο… θερινής νυκτός η ολοκλήρωση του τμήματος Τρίκαλα-Εγνατία του Ε-65-Το Μάρτιο του 2017 θα παραδοθεί το νότιο κομμάτι σύμφωνα με τον Γ.Γ. Υποδομών

Όνειρο… θερινής νυκτός θα πρέπει να θεωρούμε την ολοκλήρωση του Ε-65 στο τμήμα Τρίκαλα-Εγνατία. Η χρηματοδότηση δεν υπάρχει, δεν έχει ενταχθεί ακόμη σε κάποιο πρόγραμμα, αλλά ακόμη κι αυτή η ίδια η χάραξή της δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί. Έτσι, ενώ τα άλλα δύο τμήματα του αυτοκινητόδρομου βρίσκονται σε εξέλιξη -το ένα αναμένεται να παραδοθεί τον Μάρτιο το 2017 και το άλλο έχει προχωρήσει τουλάχιστον διαδικαστικά- για το βόρειο τμήμα δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική ενέργεια… Για τα θέματα αυτά μίλησε σήμερα το πρωί σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σήμερα ο Γ.Γ. Υποδομών Γιώργος Δέδες.

Ο Γ.Γ. Υποδομών Γιώργος Δέδες βρέθηκε στα Τρίκαλα στο πλαίσιο περιοδείας για την επιθεώρηση των μεγάλων έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη στην ευρύτερη περιοχή και πιο συγκεκριμένα για τους δύο αυτοκινητόδρομους τον Μαλλιακό-Κλειδί και το τμήμα του Ε-65 των οποίων οι  εργολαβίες βρίσκονται στη φάση της κατασκευής. Τα δύο έργα βρίσκονται στην τελική ευθεία για την αποπεράτωσή τους μέχρι το Μάρτιο του 2017, όπως τόνισε. Μάλιστα τα δύο αυτά έργα τα οποία χρηματοδοτούνται από το Γ’ ΚΠΣ με βάση τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς θα πρέπει να έχουν παραδοθεί σε κυκλοφορία μέχρι τις 31 Μαρτίου 2017. «Εάν δεν επιτύχουμε αυτόν το στόχο εγκαλούμαστε σαν χώρα να επιστρέψουμε τη χρηματοδότηση, ενώ θα μας επιβληθούν και ποινικές ρήτρες οι οποίες είναι δυσθεώρητες με βάση τη σημερινή εικόνα της οικονομίας» εξήγησε σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ την Τετάρτη το πρωί.

«Αυτή η ημερομηνία είχε ξεχαστεί από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις» τόνισε και πρόσθεσε πως από την παρούσα Κυβέρνηση έχουν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες ώστε τα έργα να παραδοθούν το Μάρτιο του 2017, μία ημερομηνία που θεωρείται υλοποιήσιμη.

Σε ό,τι αφορά στο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε-65 ο κ. Δέδες τόνισε ότι στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών θεωρούν πως κακώς επιλέγει να κατασκευαστεί το τμήμα που κατασκευάζεται τώρα. «Ο Ε-65 είναι ένας μεγάλος αυτοκινητόδρομος στη ραχοκοκαλιά της κεντρικής Ελλάδας ο οποίος έχει χωριστεί σε 3 αυτοτελή τμήματα. Αυτό που κατασκευάζεται τώρα και βρίσκεται στην μέση του και ξεκινάει από πουθενά και καταλήγει πουθενά, το τμήμα που συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία και το τμήμα που συνδέει τη Λαμία με την Ξηνειάδα» ανέφερε και πρόσθεσε πως η κατασκευή θα έπρεπε να ξεκινήσει από τα άκρα ώστε να υπάρχει στοιχειώδης σύνδεση με άλλους οδικούς άξονες. «Άγνωστο γιατί επιλέγει να κατασκευαστεί το μεσαίο τμήμα του Ε-65» υπογράμμισε.

Τρίκαλα-Εγνατία

Εκείνο που διευκρίνισε είναι ότι ο Ε-65 θα πρέπει να παραδοθεί λειτουργικά τον Μάρτιο του 2017 και σε δεύτερη φάση θα πρέπει να δουν τις επεκτάσεις του Ε-65 ώστε να αρχίσει πια να καθίσταται λειτουργικός ως αυτοκινητόδρομος.

«Υπάρχουν λοιπόν δύο επεκτάσεις. Τρίκαλα – Εγνατία και Λαμία –Ξηνειάδα που έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με προϋπολογισμό 320 εκ. ευρώ το οποίο έχει ξεκινήσει σε επίπεδο μελετών κ.α. Στο Βόρειο κομμάτι Τρίκαλα-Εγνατία έχουμε την εκτίμηση ότι μέχρι το φθινόπωρο θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το φθινόπωρο η διαδικασία της έγκρισής του κι από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή οπότε θα μπορούμε να προχωρήσουμε τη διαδικασία οριστικής έγκρισής του στο ΣΣΕΣ και μετά ανάθεσης και κατασκευής τους. Η ανατολική χάραξη (Κηπουριό) είναι εκείνη που προκρίνεται. Ωστόσο, ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει το θέμα της χρηματοδότησης μέσω εναλλακτικών χρηματοδοτήσεων» επισήμανε.