Τα οπτικά στον… κυκλώνα της κρίσης-Οι Τρικαλινοί αμελούν τα… μάτια τους λόγω της οικονομικής δυσχέρειας

Προ κρίσης η όραση αποτελούσε μία από τις βασικές προτεραιότητες των Τρικαλινών. Σπάνια υπήρχαν άνθρωποι που αμελούσαν τα… μάτια τους αφού πρόκειται για ένα θέμα που έχει να κάνει με την υγεία και την καθημερινή λειτουργία. Η κρίση, όσο κι αν αυτό ακούγεται υπερβολικό, άλλαξε τις συνήθειες και σε αυτό. Ακόμη και σε ό,τι αφορά τα γυαλιά οράσεως έχουν γίνει «φειδωλοί» όχι μόνο ως προς την επιλογή των οπτικών, αλλά κι ως προς αυτή την ίδια τη χρήση τους.

Της Βιβής Μαργαρίτη

Οι Τρικαλινοί πλέον, (εκτός κάποιων εξαιρέσεων), αγοράζουν με βάση την τιμή. Πάνε οι εποχές που πρώτη προτεραιότητα αποτελούσε η φίρμα. Πλέον σκελετοί και κρύσταλλα οράσεως επιλέγονται αναλόγως του κόστους.

«Ο κόσμος δεν φροντίζει την όρασή του. Τουλάχιστον όχι, όπως στο πρόσφατο παρελθόν. Ακόμη και τα οπτικά που μπορούν να προμηθευτούν μέσω των ταμείων τα αγοράζουν με μεγάλη καθυστέρηση» όπως μας πληροφορεί ο οπτικός Κωνσταντίνος Στάϊκος.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Είναι προφανές. Για να αγοράσει κάποιος γυαλιά μέσω του ταμείου του πρέπει πρώτα να τα πληρώσει και μετά να πάει την απόδειξη στο Ασφαλιστικό Ταμείο για να πάρει το ποσό που του αναλογεί. Ως εκ τούτου υπάρχει μία δυσκολία στην αγορά των οπτικών, όπως μας εξηγεί ο κ. Στάϊκος. «Παρατηρούμε μία μεγάλη καθυστέρηση στη συνταγή του οφθαλμίατρου και σε πολλές περιπτώσεις προχωρούν στην αγορά μόνον εφόσον είναι σίγουροι ότι θα πάρουν τη συμμετοχή τους. Πολλές φορές μάλιστα ζητούν να κοπούν οι αποδείξεις πριν ακόμη προβούν στην αγορά, προκειμένου να πάρουν πρώτα τα χρήματα και μετά να πάρουν τα οπτικά» επισημαίνει.

Είναι πραγματικά αποκαρδιωτικό το γεγονός ότι υπάρχουν άνθρωποι που μπορεί να έχουν μεγάλο πρόβλημα με την όρασή τους και να μην το φροντίζουν γιατί δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν οικονομικά.

Προτεραιότητα στα παιδιά

…Κι αν οι ενήλικες θέτουν την όρασή τους σε δεύτερη μοίρα λόγω της οικονομικής κρίσης, τα παιδιά, ευτυχώς, έχουν καλύτερη τύχη. «Για τα παιδιά φροντίζουν όλοι στο μέτρο του δυνατού» μας λέει ο κ. Στάϊκος και προσθέτει «Ενδιαφέρονται για το καλύτερο. Όμως και σε αυτή την περίπτωση είναι πολύ επιφυλακτικοί. Προσπαθούν να μειώσουν τα έξοδα».

Χαμηλότερες… προσδοκίες

Δεν είναι πολύ μακριά η εποχή που τα γυαλιά ηλίου αποτελούσαν φετίχ. Οι περισσότεροι Τρικαλινοί δεν δίσταζαν να ξοδέψουν σημαντικά ποσά κάθε χρόνο για την απόκτηση των πιο μοδάτων και γκλαμουράτων γυαλιών ηλίου. Ωστόσο σήμερα η τιμή είναι ένας καθοριστικός παράγοντας για την αγορά τους.

Έρευνα

Η έρευνα αγοράς για χαμηλότερες τιμές έχει να κάνει κυρίως για τα γυαλιά ηλίου. Εκεί πολλοί είναι εκείνοι που προσπαθούν να εντοπίσουν, ευκαιρίες και χαμηλές τιμές. Ωστόσο, δεν ισχύει το ίδιο και με τα γυαλιά οράσεως. «Το επάγγελμά μας διαφέρει σε ό,τι αφορά στην έρευνα. Στα γυαλιά ηλίου κάποιος θα κάνει έρευνα αγοράς. Στα οράσεως είναι θέμα εμπιστοσύνης προς τον οπτικό. Δύσκολα αλλάζει κάποιος έναν οπτικό που τον εμπιστεύεται» αναφέρει ο κ. Στάϊκος.

Δημοσιευμένο στη ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ