Με ανάθεση ύψους 5.000 ευρώ ο καθαρισμός του χώρου του Τρικαλινού Παζαριού

Αδυναμία να επωμιστεί την καθαριότητα του χώρου της ετήσιας εμποροπανήγυρης στα Τρίκαλα δηλώνει η υπηρεσία καθαριότητας και εισηγείται προς το Δημοτικό Συμβούλιο την ανάθεση της καθαριότητας του Παζαριού έναντι του ποσού των 5.000 ευρώ.

Ειδικότερα αναφέρονται τα ακόλουθα στη σχετική εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο:

  1. Υποχρέωση των Δήμων είναι η καθαριότητα των Δημοτικών Ενοτήτων, η συλλογή των οικιακών αποβλήτων, η απομάκρυνση από τις δημόσιες οδούς των βαρέων και εγκαταλελειμμένων αντικειμένων, προκειμένου να διασφαλίζεται η δημόσια υγεία και η ποιότητα ζωής των δημοτών.
  1. Ο Δήμος διαθέτει προσωπικό στον τομέα της καθαριότητας, ο αριθμός όμως των εργαζομένων δεν επαρκεί ώστε να καλυφθούν επαρκώς οι ανάγκες του διευρυμένου πλέον Δήμου Τρικκαίων.
  1. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3979/2011 (άρθρο 61), για την παροχή συγκεκριμένων υπηρεσιών συλλογής και μεταφοράς στερεών αποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών, καθαριότητας κοινοχρήστων χώρων και δημοτικών κτιρίων, ακολουθείται η διαδικασία για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών που προβλέπεται στις διατάξεις του Π.Δ. 60/2007 σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 209 και 273 του Κ.Δ.Κ. (Ν. 3463/2006).

Με αιτιολογημένη Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου η οποία λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του, τεκμηριώνεται η αδυναμία εκτέλεσης συγκεκριμένων υπηρεσιών με ίδια μέσα του Δήμου και καθορίζονται ιδίως το αντικείμενο των παρεχόμενων υπηρεσιών, η διάρκεια και η περιοχή, εντός της οποίας αυτές παρέχονται.

  1. Όπως φαίνεται και στην επισυναπτόμενη κατάσταση της από 17/08/2016 υπηρεσιακής βεβαίωσης της Διεύθυνσής μας, το προσωπικό του Δήμου που απασχολείται σε υπηρεσίες καθαριότητας καλύπτει οριακά τις ανάγκες αποκομιδής των απορριμμάτων και καθαρισμού των κοινόχρηστων χώρων στον διευρυμένο Δήμο Τρικκαίων, ώστε να εκτελείται στοιχειωδώς το καθημερινό πρόγραμμα εργασίας του.
  1. Παράλληλα, όπως γνωρίζετε, ο όγκος των απορριμμάτων που συγκεντρώνεται καθημερινά στον χώρο της εμποροπανήγυρης είναι διάσπαρτος και υπερβολικά μεγάλος, με αποτέλεσμα  το υπάρχον τακτικό προσωπικό να μην επαρκεί για την συγκέντρωση και αποκομιδή του. Θα απαιτηθεί ως εκ τούτου  η εκτέλεση διπλών και τριπλών βαρδιών από τους εργαζόμενους του Δήμου, γεγονός που αφενός μεν θα εξουθενώσει την φυσική αντοχή του προσωπικού με αποτέλεσμα να εγκυμονούν σοβαρότατοι κίνδυνοι πρόκλησης εργατικού ατυχήματος, αφετέρου η πρακτική αυτή αντιτίθεται σαφώς στην ισχύουσα εργατική νομοθεσία.

Σε συνέχεια των παραπάνω και έχοντας υπόψη :

α)         Την από 17/08/2016   βεβαίωση της Διεύθυνσης Επιχειρησιακού Έργου από την οποία προκύπτει ότι το εργατικό προσωπικό του Δήμου Τρικκαίων δεν επαρκεί για την καθαριότητα του χώρου που θα πραγματοποιηθεί η ετήσια εμποροπανήγυρη Τρικάλων.

β)        Την από 17/08/2016 μελέτη της Διεύθυνσης Επιχειρησιακού Έργου, ενδεικτικού προϋπολογισμού 5.000,00€, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, αντικείμενο της οποίας είναι ο καθαρισμός των χώρων που θα   πραγματοποιηθεί η   ετήσια εμποροπανήγυρη   Τρικάλων,   στην   περιοχή Καρυές της Δημοτικής Κοινότητας Τρικκαίων, από 14/9/2016 έως 20/9/2016.

(Συγκεκριμένα ο ανάδοχος της υπηρεσίας θα αναλάβει κατά τη διάρκεια της εμποροπανήγυρης τον καθημερινό καθαρισμό των οδών και των κοινόχρηστων χώρων, αλλά και τον καθαρισμό όλου του χώρου που καταλαμβάνει η εμποροπανήγυρη, μετά το πέρας όλων των εκδηλώσεων και αφού προηγουμένως αποξηλωθούν οι προσωρινές εγκαταστάσεις (παράγκες). Η υπηρεσία θα εκτελεστεί μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, για χρονικό διάστημα δώδεκα (12) ημερών ήτοι από 13/9/2016 έως και 24/9/2016).

ε ι σ η γ ο ύ μ α σ τ ε   όπως το Δημοτικό Συμβούλιο εγκρίνει :

α) την αδυναμία εκτέλεσης, από το προσωπικό του Δήμου Τρικκαίων, της υπηρεσίας  «Καθαρισμός του χώρου ετήσιας εμποροπανήγυρης Τρικάλων», ενδεικτικού προϋπολογισμού 5.000,00€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ 24%.

β) την ανάθεση και σύναψη σύμβασης παροχής υπηρεσιών καθαρισμού του χώρου ετήσιας  εμποροπανήγυρης Τρικάλων σε τρίτον,  προϋπολογισμού 5.000€ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, που θα βαρύνει τον ΚΑ: 20-6277.0001, σύμφωνα με την επισυναπτόμενη τεχνική έκθεση. Η διαδικασία θα γίνει με απ’ ευθείας ανάθεση από το Δήμαρχο σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 20 του ν. 3731/08 και του ΠΔ 28/80.