Αγαπούν τον κίνδυνο πολλοί οδηγοί στη Θεσσαλία… Δεν εξηγείται αλλιώς το γεγονός ότι τρέχουν με υπερβολική ταχύτητα, οδηγούν χωρίς να έχουν άδεια οδήγησης, οδηγούν μεθυσμένοι, περνούν στο αντίθετο ρεύμα, δεν φορούν ζώνη ασφαλείας και κράνος, μιλάνε στο τηλέφωνο, περνούν με κόκκινο, κάνουν αντικανονικά προσπεράσματα κι ελιγμούς… Και σαν να μην έφθαναν αυτά δεν περνούν ΚΤΕΟ και δεν αντικαθιστούν τα φθαρμένα ελαστικά.
…Κι όλα αυτά δεν είναι αυθαίρετα συμπεράσματα ελλείψει ειδησεογραφίας, αποτελούν συμπεράσματα με αριθμούς κι αποδείξεις με βάση τα στατιστικά στοιχεία της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας για τον Σεπτέμβριο στα Τρίκαλα, τη Λάρισα, την Καρδίτσα και τη Μαγνησία. Ο μηνιαίος απολογισμός του περασμένου Σεπτέμβρη επιβεβαιώνει ότι ένα μεγάλο ποσοστό των οδηγών στη Θεσσαλία αρέσκονται στο να οδηγούν επικίνδυνα.
8.040 παραβάσεις
Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, το μήνα Σεπτέμβριο 2016 πραγματοποιήθηκαν 88.742 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν 8.040 παραβάσεις και ειδικότερα:
- 156 για υπερβολική ταχύτητα,
- 168 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη),
- 389 για οδήγηση χωρίς άδεια ικανότητας οδηγού,
- 81 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα,
- 337 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας,
- 190 για μη χρήση κράνους,
- 111 για χρήση κινητού τηλεφώνου,
- 90 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
- 34 για αντικανονικό προσπέρασμα,
- 8 για αντικανονικούς ελιγμούς,
- 16 για παραβίαση προτεραιότητας,
- 159 για παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων,
- 146 για παραβάσεις Κ.Τ.Ε.Ο.,
- 48 για φθαρμένα ελαστικά,
- 107 λοιπές παραβάσεις.
13 τροχαία
Με βάση τα δεδομένα αυτά το γεγονός ότι συνέβησαν μόνο 13 τροχαία ατυχήματα μέσα στον Σεπτέμβριο είναι καθαρά θέμα τύχης. Αξίζει να αναφέρουμε ότι συνέβησαν:
- 2 θανατηφόρα ατυχήματα (έναντι 2 το 2015)
- 4 σοβαρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 5 το 2015)
- 7 ελαφρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 15 το 2015)
Από τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών καταγράφηκαν συνολικά 15 παθόντες (έναντι 38 το 2015).
Ειδικότερα καταγράφηκαν:
- 2 νεκροί (έναντι 2 το 2015)
- 4 βαριά τραυματίες (έναντι 6 το 2015)
- 9 ελαφρά τραυματίες (έναντι 30 το 2015)
Και για να αντιληφθούμε τα αίτια μπας και σκεφτούμε καλύτερα πως πρέπει να οδηγούμε την επόμενη φορά που θα πιάσουμε το τιμόνι επισημαίνουμε ότι τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:
- Η έλλειψη δεούσης προσοχής
- Η απόσπαση προσοχής του οδηγού
- Η παραβίαση της προτεραιότητας
Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας
Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας. Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές των Τροχονόμων.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει :
- Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
- Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος
- Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
- Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
- Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
- Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
- Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος
- Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα
- Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
- Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
- Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
- Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς
- Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.
Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής παιδείας.