Αποχαιρετούμε το λεωφορείο χωρίς οδηγό, υποδεχόμαστε το δίκτυο ποδηλατοδρόμων

Κολωνάκια θα βάλει ο Δήμος στη διαδρομή από το βράδυ της λήξης του προγράμματος-Τις  λεπτομέρειες του όλου σχεδίου δίνει ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Γιάννης Κωτούλας

Τις τελευταίες διαδρομές τους κάνουν (προς χαρά κάποιων, προς λύπη κάποιων άλλων), τα λεωφορεία χωρίς οδηγό στην πόλη των Τρικάλων καθώς στις 28 Φεβρουαρίου λήγει το πρόγραμμα. Η διαδρομή ωστόσο, δεν θα παραδοθεί προς χρήση στα ΙΧ. Αντιθέτως, όπως είχε προαναγγείλει η Δημοτική Αρχή, θα χρησιμοποιηθεί για να διαμορφωθεί δίκτυο ποδηλατοδρόμων και για να είμαστε ακριβείς «το μεγαλύτερο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην Ελλάδα» κατά τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων Γιάννης Κωτούλα.

Της Βιβής Μαργαρίτη

«Από την 1η Μαρτίου ευελπιστούμε ότι θα είμαστε κι επισήμως η πόλη με το μεγαλύτερο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην Ελλάδα» μας απαντά ο κ. Κωτούλας ο οποίος μας δίνει όλες τις λεπτομέρειες των περαιτέρω ενεργειών του Δήμου Τρικκαίων.

«Στις 28 Φεβρουαρίου είναι η τελευταία μέρα που θα κυκλοφορήσει το λεωφορείο χωρίς οδηγό κι από το βράδυ της ίδια μέρας τηρούμε τη δέσμευση που είχαμε δώσει στους δημότες ότι η διαδρομή του θα γίνει ποδηλατόδρομος. Με κάποιες μικρές διορθώσεις στη διαδρομή για να είναι πιο χρηστικός, με ένα μικρότερο πλάτος, γιατί δεν χρειάζεται το 2,80 που είναι αυτή τη στιγμή, ξεκινάμε από το ίδιο βράδυ να τον οριοθετήσουμε με κολωνάκια, για να συνεχίσει να εντυπώνεται στη συνείδηση του κόσμου ότι δεν παρκάρουμε εκεί, κι άμεσα, με την έλευση του προϋπολογισμού ξεκινάνε και τα έργα για τη μόνιμη κατασκευή του» εξηγεί.

Έτσι, σε πρώτη φάση θα τοποθετηθούν τα κολωνάκια κι άμεσα θα ξεκινήσει και η κατασκευή του ποδηλατόδρομου, της μόνιμης κατασκευής που θα είναι είτε επέκταση του πεζοδρομίου, είτε νησίδα.

«Την επόμενη εβδομάδα θα τεθεί προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο η διαμόρφωση του ποδηλατοδρόμου κι από την 1η Μαρτίου ευελπιστούμε ότι θα είμαστε κι επισήμως η πόλη με το μεγαλύτερο δίκτυο ποδηλατοδρόμων στην Ελλάδα» υπογραμμίζει.

Φανάρια

Όπως μας πληροφορεί ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων, τα φανάρια που τοποθετήθηκαν στη διαδρομή με στόχο τη ρύθμιση της κυκλοφορίας του λεωφορείου, δεν θα παραμείνουν. Θα αξιοποιηθούν από τη δημοτική αρχή προκειμένου να αντικαταστήσουν τα φανάρια σε  προβληματικούς κόμβους που υπάρχουν στην πόλη, όπως είναι ο κόμβος του κολυμβητηρίου, ο κόμβος του περιφερειακού που παρουσιάζει συχνές βλάβες κ.α.. «Με το κόστος των φαναριών που πληρώθηκε από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα θα λύσουμε άλλο ένα σοβαρό πρόβλημα που είχαμε πολύ καιρό στην πόλη» υπογραμμίζει.

Οι στάσεις

Οι στάσεις που βρισκόταν κατά μήκος της διαδρομής θα τοποθετηθούν αργότερα σε άλλα σημεία, ανάλογα με τη χρήση τους είτε από το Αστικό ΚΤΕΛ, είτε από το Υπεραστικό, είτε από κάποιο άλλο πρότζεκτ που θα έρθει στην πόλη.

Περί αντιδράσεων…

Στην ερώτηση εάν οι αντιδράσεις για το λεωφορείο χωρίς οδηγό ήταν δικαιολογημένες ο κ. Κωτούλας απαντά «όχι δεν θεωρώ δικαιολογημένη την αντίδραση. Είδαμε ότι οι αντιδράσεις ήταν χλιαρές κι ότι τελικά το εγχείρημα το σεβάστηκε το 99% του πληθυσμού της πόλης. Ήταν μεγάλη προβολή για την πόλη μας, ήταν μεγάλο όφελος να λέμε ότι κάτι τόσο πρωτοπόρο ξεκίνησε από εδώ. Τελείωσε και πλέον στη συνείδησή μας ήταν ότι εκεί δεν παρκάρουμε γιατί περνάει το λεωφορείο, τώρα δεν θα παρκάρουμε γιατί τα παιδιά μας θα περνάν με ασφάλεια, θα πηγαίνουν στα φροντιστήρια και στις άλλες δραστηριότητες».

Εντέλει μπορούμε να πούμε ότι το εγχείρημα πέτυχε; «Αυτό θα το δείξουν φυσικά και οι μετρήσεις που τρέχουν το πρόγραμμα. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι το εγχείρημα πέτυχε και είμαστε ένα βήμα πιο κοντά στο ότι μέχρι το 2050 θα μπορούν να κυκλοφορούν τέτοια αυτοματοποιημένα οχήματα σε όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου» υποστηρίζει.

 Δημοσιευμένο στη ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ