Οι δύο πολύπαθοι δήμοι Φαρκαδόνας και Παλαμά που δοκιμάστηκαν σκληρά από τη θεομηνία του Ντάνιελ, βρέθηκαν στο επίκεντρο της προχθεσινής καταιγίδας και της σφοδρής χαλαζόπτωσης με αποτέλεσμα οι αγρότες στις περιοχές αυτές να βρεθούν σε απόγνωση, καθώς δέχονται απανωτά καιρικά πλήγματα τα τελευταία χρόνια.
Επίσκεψη πραγματοποίησαν χθες οι αντιπεριφερειάρχες Τρικάλων Χρύσα Ντιντή και Καρδίτσας Κώστας Τέλιος , συνοδευόμενοι από τον αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα Δημήτρη Τσέτσιλα και κλιμάκιο του ΕΛΓΑ στην περιοχή του Ζάρκου, του Κεραμιδίου, Βλοχού, προκειμένου να διαπιστωθεί από κοντά το μέγεθος των ζημιών που προκάλεσαν τα προχθεσινά έντονα καιρικά φαινόμενα και να συνομιλήσουν με τους παραγωγούς. Νωρίτερα το κλιμάκιο του ΕΛΓΑ επισκέφθηκε το Ζάρκο και την ευρύτερη περιοχή Φαρκαδόνας, Κεραμιδίου όπου οι ζημιές υπολογίζονται σε 8 με 10 χιλιάδες στρέμματα κυρίως σε βαμβάκι, καλαμπόκι και μηδική.
Όπως ανέφερε στο “Μαγκαζίνο της Θεσσαλίας” ο δήμαρχος Παλαμά Σωκράτης Δασκαλόπουλος οι ζημιές σε καλλιέργειες στο Δήμο Παλαμά ανέρχονται συνολικά σε 2,5 με 3 χιλιάδες στρέμματα σε Βλοχό, Παλαμά, Αστρίτσα και Ερμήτσι (ανήκει στο Δήμο Σοφάδων).
Στο “Μαγκαζίνο” μίλησε και ο δήμαρχος Φαρκαδόνας Σπύρος Αγναντής που εκτός των άλλων αναφέρθηκε και στην πληθυσμιακή συρρίκνωση του δήμου του όπως και του γειτονικού δήμου Παλαμά καθώς φεύγουν οι νέοι από τα χωριά και το αγροτικό επάγγελμα απροστάτευτοι από τις θεομηνίες και χωρίς σημαντική βοήθεια από την πολιτεία για να μείνουν στα χωράφια, ή στα μαντριά τους οι κτηνοτρόφοι:
Όπως αναφέρει εξάλλου σε ανάρτησή του ο κ. Τέλιος:
“Μαζί με τον Θεματικό Αντιπεριφερειάρχη Πρωτογενούς Τομέα κ. Δημήτρη Τσέτσιλα, τον Γενικό Διευθυντή της ΓΔΑΟΚ Περιφέρειας Θεσσαλίας κ. Δημήτρη Σταυρίδη, τον επόπτη Καρδίτσας κ. Στέφανο Παπαναστασίου και κλιμάκιο του ΕΛΓΑ με επικεφαλής τον Προϊστάμενο κ. Σπύρο Σπυρόπουλο, παρουσία προέδρων τοπικών κοινοτήτων και αγροτών, πραγματοποιήσαμε αυτοψία στις πληγείσες εκτάσεις.
Η εικόνα που συναντήσαμε είναι ιδιαίτερα δύσκολη. Οι θυελλώδεις άνεμοι, η έντονη χαλαζόπτωση και η ισχυρή βροχόπτωση προκάλεσαν ολοκληρωτική καταστροφή σε περίπου 1.500 στρέμματα καλλιεργειών. Βαμβάκι, καλαμπόκι, πεπόνια και άλλες παραγωγές υπέστησαν εκτεταμένες ζημιές, με τους παραγωγούς να βλέπουν τον κόπο μιας ολόκληρης χρονιάς να χάνεται μέσα σε λίγες ώρες.
Ο Βλοχός διαθέτει από τα πιο παραγωγικά χωράφια στη Θεσσαλία, με στρεμματικές αποδόσεις που φτάνουν ακόμη και τα 600 κιλά, γεγονός που καθιστά το πλήγμα ακόμη πιο σοβαρό για την τοπική οικονομία και τους ανθρώπους της περιοχής.
Βρισκόμαστε σε διαρκή συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς ώστε να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες καταγραφής και αποτίμησης των ζημιών και να κινηθούν χωρίς καθυστερήσεις όλες οι προβλεπόμενες ενέργειες.
Ο ΕΛΓΑ θα προχωρήσει στην επίσημη αναγγελία των ζημιών.
Ο Βλοχός δεν δοκιμάζεται για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια από ακραία καιρικά φαινόμενα. Είναι όμως ένας τόπος που έχει αποδείξει ότι ξέρει να αντέχει και να ξανασηκώνεται. Με τη δύναμη, την επιμονή και την εργατικότητα των ανθρώπων του, είμαι βέβαιος ότι θα ξεπεράσει και αυτή τη δύσκολη δοκιμασία και θα συνεχίσει να προχωρά μπροστά.
Η Περιφέρεια Θεσσαλίας θα βρίσκεται δίπλα στους παραγωγούς και στις τοπικές κοινωνίες σε κάθε στάδιο αυτής της προσπάθειας.
Είναι αυτονόητη η ανάγκη για δίκαιη και έγκαιρη αποζημίωση από τον ΕΛΓΑ, ενώ η Πολιτεία οφείλει να στηρίξει ουσιαστικά τους ανθρώπους που επλήγησαν και έχασαν τα πάντα από τα ακραία φαινόμενα του «Ντάνιελ», με ιδιαίτερη μέριμνα για τον Νομό Καρδίτσας, στο πλαίσιο της ισχύουσας νομοθεσίας και των προβλεπόμενων διαδικασιών.”