TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Featured

Το μαγαζί σύμβολο του Πειραιά με καταγωγή από το Γαρδίκι

Ιαν 5, 2020
in Featured, Τοπικά
Το μαγαζί σύμβολο του Πειραιά με καταγωγή από το Γαρδίκι
580
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter
Το περιβάλλον που άνετα θα μπορούσε να είχε γυριστεί ο Μπακαλόγατος

Επιμέλεια Menshouse Team

Αν γινόταν να μιλήσουν τα… ντουβάρια του, οι ιστορίες που θα έλεγαν θα μπορούσαν να αντιπαραβληθούν μόνο με τις διηγήσεις ενός αιωνόβιου.

Διότι το οινοπαντοπωλείο «το Ειδικόν» στον Πειραιά, κλείνει σε λίγο καιρό έναν αιώνα ιστορίας. Αλλά η βασική ιδιαιτερότητα της πιο ιστορικής ταβέρνας του λεκανοπεδίου είναι άλλη. Σε αυτά τα 100 χρόνια ιστορίας έχει μείνει ίδια και απαράλλαχτη!

Το 1920 ο Αριστείδης Παπακωνσταντίνου ανοίγει το «Οινοπαντοπωλείον το Ειδικόν», στην Αγιά Σοφιά, κοντά στη Δραπετσώνα. Πουλάει είδη μπακαλικής, μαναβικής, έχει και μια χούφτα τραπέζια για να τραπεζώνει τους γείτονες με τυριά από το τυροκομιό που έχει με τα αδέλφια του στο Γαρδίκι Τρικάλων, καμιά ντομάτα, ελιές, σαρδέλες του κουτιού, κρασί δικό του και ό,τι βγάλει το τηγάνι της κυράς. Τριγύρω παράγκες και παραπήγματα. Είναι η εποχή που το μεγάλο κύμα της προσφυγιάς σκάει στον Πειραιά και η Δραπετσώνα γίνεται το σπίτι χιλιάδων Μικρασιατών.

Απαράλλαχτο 100 χρόνια: Το μαγαζί - σύμβολο του Πειραιά που έχει «φυλακίσει» το χρόνο

Τέλη της δεκαετίας του ’60 το μαγαζί περνάει στον γιο του Απόστολο. Έναν αιώνα από τότε που πρωτάνοιξε, πάλι Αριστείδης είναι στο κουμάντο, ο εγγονός. Τώρα λειτουργεί μόνο σαν ταβέρνα, αν και πετάγονται οι γείτονες να πάρουν λίγο τυρί ή καμιά κονσέρβα.

Το εσωτερικό απείραχτο. Τα θεόρατα παμπάλαια ψυγεία, τα ζωγραφιστά τσιμπεντοπλακάκια, τα φωτιστικά, τα παλιά ραδιόφωνα, δεκάδες πινακίδες και φυσικά κονσερβοκούτια, ταμπέλες, φωτογραφίες, πολυέλαιοι, τσαγιέρες, ζυγαριές, φιγούρες από θέατρο σκιών, χαμός. Ένα νοσταλγικό συνονθύλευμα, που χαζεύοντας το θαρρείς ότι θα πεταχτεί ο Κώστας Χατζηχρήστος σε ρόλο Ζήκου από κάποια γωνιά. Το μάτι πιάνει και μερικά κουτιά Tide, που πλαισιώνουν το vintage σκηνικό. Κανένα άλλο μαγαζί δεν μπορεί να καμαρώνει ότι φυλάκισε με τόση μαεστρία το χρόνο. Περπατώντας στη συμβολή Ψαρών και Σαλαμίνος, μια δρασκελιά ισοδυναμεί με την είσοδο σε μια χρονοκάψουλα. Εκεί, όπου έννοιες όπως η παράδοση και η αυθεντικότητα υπερβαίνουν τα στάνταρ που είχες για αυτές στο μυαλό σου.

Απαράλλαχτο 100 χρόνια: Το μαγαζί - σύμβολο του Πειραιά που έχει «φυλακίσει» το χρόνο

Το περιβάλλον είναι τόσο ανέγγιχτο που στα στόρια του μαγαζιού υπάρχουν ακόμα οι τρύπες από τα βλήματα την περίοδο των Δεκεμβριανών! Στην κατοχή το μαγαζί ήταν το καταφύγιο της οικογένειας αλλά και όλης της γειτονιάς που τότε ήταν γεμάτη από παράγκες. Κάτω στο υπόγειο μαζεύονταν για να κρυφτούν και κοιμόντουσαν όλοι μαζί μέσα στα βαρέλια.

Απαράλλαχτο 100 χρόνια: Το μαγαζί - σύμβολο του Πειραιά που έχει «φυλακίσει» το χρόνο

Η ταβέρνα είναι πολύ μικρή αλλά για τον κ. Αριστείδη και τον παππού Απόστολο δεν υπάρχει ούτε σαν σκέψη η επέκτασή της. Ούτε το πλακάκι δεν έχουν αλλάξει όλα αυτά τα χρόνια. Άλλωστε σε αυτό έχουν περπατήσει τόσοι και τόσοι επώνυμοι – ρεμπέτικο στέκι γαρ τα παλιά τα χρόνια – από τον Τσιτσάνη και τον Παπαϊωάννου, έως τον Καζαντζίδη, τον Νικολόπουλο, τον Ξαρχάκο και τον Λευτέρη Παπαδόπουλο. Κάποιοι το έκαναν στέκι τους, άλλοι προσπάθησαν το αντιγράψουν. Σχεδόν όλοι από τους τελευταίους απέτυχαν, διότι όπως λέει ο Αριστείδης «συνειδητοποίησαν αργά πως η επιτυχία του μαγαζιού δεν έχει να κάνει τόσο με τη διακόσμηση και την αρχιτεκτονική του χώρου αλλά με την ενέργεια, τις αναμνήσεις και τις χαρές που τον έχουν ποτίσει… ευτυχία».

Απαράλλαχτο 100 χρόνια: Το μαγαζί - σύμβολο του Πειραιά που έχει «φυλακίσει» το χρόνο

Και πράγματι, ο βασικός λόγος που δεν έχει πειραχτεί τίποτα τόσα χρόνια είναι τα τραγούδια, τα γλέντια και η ενωτική δύναμη του χώρου, που είχε πάντα τον τρόπο του να κάνει ένα διαφορετικές παρέες και ανθρώπους από κάθε κοινωνική τάξη.

Συχνά από το πουθενά, μαζεύονται καμιά εικοσαριά και ξεκινούν τα τραγούδια -από ρεμπέτικα μέχρι σουίνγκ και τουίστ – και γίνεται χαμός στο μαγαζί και μολονότι στριμώχνονται στα τραπέζια δεν γκρινιάζει κανείς γιατί τη διαδικασία αυτή έχει ένα μαγικό τρόπο ο χώρος να τη μετατρέπει σε κάτι σαν μυσταγωγία.

Άλλωστε αυτό που ξεχώριζε ανέκαθεν το «Ειδικόν» δεν ήταν το πλούσιο μενού του αλλά τα γλέντια και οι χαρές που έχει ζήσει. Όχι βέβαια ότι υστερεί σε γαστρονομική ποιότητα, το κάθε άλλο. Απλώς το γεύμα είναι déjà vu, επαναλαμβάνεται το ίδιο τόσες δεκαετίες. Φάβα κρέμα, κεφτέδες κλασικοί, πατάτες ψιλές κομμένες στο χέρι, ντομάτα σαλάτα με ξερή ρίγανη, συκώτι ζουμερό, λουκάνικο και σουτζούκι δραμινά. Ελιές Θάσου, σαρδέλες Lucas στο λάδι και πικάντ, πικάντικη κεφαλογραβιέρα Αμφιλοχίας και φέτα από τα Καλάβρυτα. Και η καλτ σπεσιαλιτέ του μαγαζιού, ομελέτα με κορν-μπιφ.

Απαράλλαχτο 100 χρόνια: Το μαγαζί - σύμβολο του Πειραιά που έχει «φυλακίσει» το χρόνο

Ποικιλίες κρασιού δεν υπάρχουν. Μόνο ρετσίνα παραγωγής της ίδιας της οικογένειας, που αγοράζει τα υλικά αποκλειστικά από ντελικατέσεν, αποφεύγοντας ευλαβικά τα σουπερμάρκετ.

Το μαγαζί έχει αποτελέσει σκηνικό ταινίας, στη «Ρόζα της Σμύρνης», ενώ εκεί γυρίστηκε και η διαφήμιση του Τρικαλινού με πρωταγωνιστή τον Πέτρο Φιλιππίδη στο ρόλο του Ζήκου.

Αλλά θα μπορούσε κάλλιστα βέβαια να έχει χρησιμοποιηθεί ως ντεκόρ και για τον ίδιο τον μπακαλόγατο…

 πηγή : https://menshouse.gr/extras/120204/aparallachto-100-chronia-to-magazi-symvolo-toy-peiraia-poy-echei-fylakisei-to-chrono
Share580TweetShare
Goodys

Related Posts

Τρίκαλα: ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ το Διαχρονικό Μουσείο που μπήκε σε τροχιά υλοποίησης- Άνω των 12.000.000 ευρώ ο προϋπολογισμός
Featured

Δημήτρης Παπαστεργίου: «Το Διαχρονικό Μουσείο θα είναι του τρικαλινού λαού»

Απρ 26, 2025
Βόλος: Συνελήφθη ο 17χρονος που λήστεψε σούπερ μάρκετ της Ν. Ιωνίας
Featured

Στα χέρια της Αστυνομίας 3 από τους 7 διαρρήκτες εκκλησιών και καταστημάτων σε Τρίκαλα – Λάρισα – Θεσσαλονίκη

Απρ 26, 2025
Το απόγευμα του Σαββάτου η κηδεία του Νίκου Παλαιοκώστα
Featured

Το απόγευμα του Σαββάτου η κηδεία του Νίκου Παλαιοκώστα

Απρ 26, 2025
Σύλληψη Τρικαλινού για ναρκωτικά
Τοπικά

Σύλληψη στα Τρίκαλα για μικροποσότητα κάνναβης

Απρ 26, 2025
Ο Μιχάλης Μπαγιώτης νέος αντιδήμαρχος Καθαριότητας Φαρκαδόνας
Τοπικά

Μιχάλης Μπαγιώτης: Χορτάσαμε συμβουλάτορες 

Απρ 26, 2025
Πέθανε ο Νίκος Παλαιοκώστας – Ο μεγαλύτερος αδελφός και συνεργός του Βασίλη Παλαιοκώστα
Featured

Πέθανε ο Νίκος Παλαιοκώστας – Ο μεγαλύτερος αδελφός και συνεργός του Βασίλη Παλαιοκώστα

Απρ 26, 2025
Next Post
Τελετή Λήξης του Μύλου των Ξωτικών την Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2020

Τελετή Λήξης του Μύλου των Ξωτικών την Δευτέρα 6 Ιανουαρίου 2020

Φοιτητικό Επίδομα: Παράταση αιτήσεων μέχρι 10 Ιανουαρίου

Φοιτητικό Επίδομα: Παράταση αιτήσεων μέχρι 10 Ιανουαρίου

Σύνταξη 12 χρόνια νωρίτερα: Ποιοι είναι οι «τυχεροί»

Σύνταξη 12 χρόνια νωρίτερα: Ποιοι είναι οι «τυχεροί»

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd