TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Ελλάδα

Το «καλάθι του νοικοκυριού»: Μηδαμινό το ουσιαστικό όφελος για τον καταναλωτή

Νοέ 3, 2022
in Ελλάδα
Το «καλάθι του νοικοκυριού»: Μηδαμινό το ουσιαστικό όφελος για τον καταναλωτή
Share on FacebookShare on Twitter

Η πρώτη ημέρα του «καλαθιού του νοικοκυριού» κατέδειξε ότι ο καταναλωτής παραμένει απροστάτευτος, όχι μόνο απέναντι στη συνεχώς αυξανόμενη ακρίβεια και έκρηξη τιμών, αλλά και απέναντι στη διαχρονική αδυναμία των οποιωνδήποτε κρατικών παρεμβάσεων που επιδιώκουν την αντιμετώπιση του προβλήματος. Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος διεξήγαγε έρευνα στην ιστοσελίδα «e-katanalotis», στην οποία οι υπόχρεες αλυσίδες εμπορίας τροφίμων και άλλων προϊόντων (σούπερ μάρκετ) υποχρεούνταν, έως τις 9 το πρωί της Τετάρτης 02/11/2022, να ανεβάσουν λίστα με τα προϊόντα που ανήκουν στις 51 κατηγορίες όπως αυτές καθορίστηκαν με την απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης. Τα αποτελέσματά της ήταν ενδεικτικά του συμπεράσματος το οποίο αναφέραμε στην αρχή του Δελτίου Τύπου. Συγκεκριμένα:

  1. Κάποιες από τις 13 αλυσίδες εμπορίας που καταχώρησαν στην πλατφόρμα «e-katanalotis» προϊόντα, δεν έχουν αποστείλει πλήρη κατάλογο αυτών, δηλαδή, δεν καλύπτουν όλες τις κατηγορίες όπως αυτές περιγράφονται στο νόμο. Επισημαίνουμε ότι ο ελλιπής κατάλογος επισύρει πρόστιμο 5.000€ για κάθε ημέρα μη συμμόρφωσης με την υποχρέωση αυτή.
  2. Παρά την εικόνα που παρουσιάστηκε το πρωί από τον Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Παπαθανάση, ότι «το 20-40% των προϊόντων αφορούν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας», εν τούτοις υπάρχουν αλυσίδες που περιλαμβάνουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε ποσοστό περίπου 80% του συνόλου.
  3. Σε κάποιες από τις αλυσίδες παρουσιάζεται το φαινόμενο να έχει καταχωρηθεί το ίδιο προϊόν από 2 έως έντεκα (11) φορές. Αποτέλεσμα είναι η πλασματική αύξηση του αριθμού των προϊόντων, γεγονός που καθιστά το όλο εγχείρημα ανώφελο για τον καταναλωτή.
  4. Διαπιστώθηκε ότι κάποιες αλυσίδες έχουν καταχωρήσει προϊόντα σε άλλες κατηγορίες προϊόντων, με συνέπεια την παραπλάνηση του καταναλωτή (αλλά και του Υπουργείου). Για παράδειγμα διαπιστώθηκε ότι π.χ. στην κατηγορία προϊόντων «πουλερικά» έχει καταχωρηθεί χυμός πορτοκάλι, στην κατηγορία προϊόντων «αλεύρι» έχει καταχωρηθεί πατέ γάτας ή στην κατηγορία «γάλα φρέσκο» έχει καταχωρηθεί τηγανιά χοιρινή. Σημειωτέον ότι η καταχώρηση στην ιστοσελίδα e-katanalotis, την οποία διαχειρίζεται η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, είναι ευθύνη της ίδιας της υπηρεσίας, ως προς την ακρίβεια των πληροφοριών που περιέχει (τουλάχιστον στο τεχνικό της σκέλος), ακρίβεια που, προφανώς, δεν έτυχε του απαιτούμενου ελέγχου οδηγώντας στη σύγχυση του καταναλωτικού κοινού.

Περαιτέρω, διαπιστώσαμε για μία ακόμα φορά ότι η ακρίβεια δεν αντιμετωπίζεται με ημίμετρα, όπως εν προκειμένω. Ενδεικτικά αναφέρουμε την περίπτωση αλυσίδας η οποία περιλαμβάνει ρολό κουζίνας στην τιμή των 2,65€, ενώ το ίδιο προϊόν τον Απρίλιο 2022 κόστιζε 1,89 € (αύξηση 40%), είδη προσωπικής υγιεινής ανατιμήθηκαν κατά ποσοστό 23% το ίδιο χρονικό διάστημα ενώ και σε είδη διατροφής, όπως στα μακαρόνια, αυξήθηκε η τιμή από 0,74€ σε 1,26€. Παρατηρήθηκε, επίσης, διαφορά στις τιμές μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ στον καφέ που η διαφορά φθάνει έως 1,58€. Ταυτόχρονα, σημειώνεται ότι στα περισσότερα προϊόντα έχει μειωθεί το περιεχόμενο από 11% έως 30%.

Επαναλαμβάνουμε ότι, για εμάς, είναι πρωταρχική και άμεση ανάγκη, η Πολιτεία να πάρει άμεσα, ουσιαστικά μέτρα, για να αντιμετωπιστεί η ζοφερή κατάσταση που έχουμε μπροστά μας. Προτείνουμε λοιπόν:

1.Αναστολή λειτουργίας του Χρηματιστηρίου Ενέργειας

  1. Προώθηση όλων των τύπων ενέργειας (π.χ. υδρογόνο, γεωθερμία, κ.λπ.) χωρίς προκαταλήψεις και προτεραιοποιήσεις

3.Ενίσχυση των ευάλωτων καταναλωτών μέσω της κατά προτεραιότητας τιμολόγησής τους με τις ενεργειακές πηγές μικρότερου κόστους παραγωγής

  1. Μείωση του ΦΠΑ στα είδη βασικής διατροφής
  2. Μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης
  3. Αύξηση του κατώτατου μισθού και επαναφοράς του δικαίου των συλλογικών διαπραγματεύσεων που θα διαχύσει την αύξηση αυτή σε όλους τους κλάδους της οικονομίας, με στόχο την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των εργαζομένων-καταναλωτών.
ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Δήμαρχος Πόρου για επίθεση σε 85χρονη: «Δεν ήταν οργανωμένη συμμορία, ήθελαν να κάνουν ένα αστείο»
Ελλάδα

Δήμαρχος Πόρου για επίθεση σε 85χρονη: «Δεν ήταν οργανωμένη συμμορία, ήθελαν να κάνουν ένα αστείο»

Απρ 24, 2025
Άρης Μουγκοπέτρος: «Πες την αλήθεια για την κροτίδα» – Τι ζητά από τον φίλο του
Ελλάδα

Άρης Μουγκοπέτρος: «Πες την αλήθεια για την κροτίδα» – Τι ζητά από τον φίλο του

Απρ 23, 2025
Πάσχα 2025: Πότε θα κλείσουν τα σχολεία
Ελλάδα

Τότε κλείνουν τα σχολεία για το καλοκαίρι

Απρ 23, 2025
Επιτρέπεται να προσπεράσω περιπολικό στον δρόμο; -Τι δεν γνωρίζουν οι οδηγοί
Ελλάδα

Επιτρέπεται να προσπεράσω περιπολικό στον δρόμο; -Τι δεν γνωρίζουν οι οδηγοί

Απρ 22, 2025
Νέες ταυτότητες: Πότε λήγει η προθεσμία για να πετάξετε την παλιά
Ελλάδα

Νέες ταυτότητες: Πότε λήγει η προθεσμία για να πετάξετε την παλιά

Απρ 22, 2025
Στεγαστική κρίση: Το Airbnb έπιασε οροφή, τώρα έρχεται το «διαμέρισμα με υπηρεσίες»
Ελλάδα

Στεγαστική κρίση: Το Airbnb έπιασε οροφή, τώρα έρχεται το «διαμέρισμα με υπηρεσίες»

Απρ 22, 2025
Next Post
Χαμηλό βάρος γέννησης: Αίτια και επιπτώσεις στην υγεία του μωρού

Χαμηλό βάρος γέννησης: Αίτια και επιπτώσεις στην υγεία του μωρού

DIY Time! Ετοιμάσου να φτιάξεις ένα τέλειο body scrub με άρωμα… πορτοκάλι

DIY Time! Ετοιμάσου να φτιάξεις ένα τέλειο body scrub με άρωμα… πορτοκάλι

Tελετή αφής φλόγας του φυσικού αερίου στο Μεγαλοχώρι

Tελετή αφής φλόγας του φυσικού αερίου στο Μεγαλοχώρι

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd