TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Πολιτισμός

Το εξωστρεφές μάθημα Ιστορίας (με άξονα το Βυζάντιο, αλλά και άλλες ιστορικές περιόδους) ως συμβολή στον εκπολιτισμό (μικρή αποτίμηση)

Ιαν 20, 2025
in Πολιτισμός
Το εξωστρεφές μάθημα Ιστορίας (με άξονα το Βυζάντιο, αλλά και άλλες ιστορικές περιόδους) ως συμβολή στον εκπολιτισμό (μικρή αποτίμηση)
Share on FacebookShare on Twitter

Το μόνιμο και το περαστικό σε τοπόσημα, μνημεία της Φύσης και του Πολιτισμού, ταξιδεύει με τα κάστρα-δυναμάρια του τόπου μας από το χθες στο αειφόρο σήμερα και αύριο.

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 9ου Γυμνασίου Τρικάλων

Εξερευνώντας και χαρτογραφώντας τα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, τα υπαίθρια Μουσεία της χώρας μας, «διαβάζοντας» τις πόλεις, τα βυζαντινά μνημεία του τόπου μας, διαπιστώνουμε το αποτύπωμα της βυζαντινής αρχιτεκτονικής κληρονομιάς στο ελληνικό τοπίο, στις πόλεις του χθες και του σήμερα. Επιπροσθέτως, η γνωριμία με τον πολιτισμό και τα μνημεία του τόπου μας, οι Ιστορικοί περίπατοι στις Πόλεις με υλική και πνευματική μνήμη, με Ιστορίες ανθεκτικότητας μέσα από μνημεία και υλικά κατάλοιπα της Ιστορίας μας, μας πλουτίζουν με παντοειδείς και γοητευτικές εικόνες πολιτισμού.

Επίσης, με ανάλογο τρόπο, η Βυζαντινή εικόνα παραπέμπει στον Πολιτισμό της εικόνας: ο Κόσμος μας βρίθει από εικόνες. Η Ερμηνεία των εικόνων, η «κατασκευή» εικόνων βασίζονται σε κώδικες επικοινωνίας και στην αποκωδικοποίησή του/τους. Οι Παρεμβάσεις του δημιουργικού δασκάλου με επιλογή ταινιών, λαμβάνοντας υπ’ όψιν κριτήρια (επιστημονικά, παιδαγωγικά, καλλιτεχνικά, ουσία, ιδέες, περιεχόμενο, αισθητική: εικόνα, φωτογραφία) αποτελούν εναλλακτικούς τρόπους μάθησης και διαμόρφωσης αξιακού συστήματος: η κριτική προσέγγιση των προβολών, ο διάλογος, η σύγκρουση, η σύνθεση, η ανασύνθεση, η εμπέδωση της γνώσης είναι τα σπουδαία ζητούμενα.

Οι Συνεργασίες με Μουσεία και άλλους, ποικίλους φορείς, επιστημονικούς και εκπαιδευτικούς, η εκπόνηση-διενέργεια εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ο σχεδιασμός εκπαιδευτικού υλικού, εν γένει, το άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία μέσα από τις σχολικές βιβλιοθήκες και τις επιμορφωτικές του δράσεις, αποτελούν στοιχεία εκ των ων ουκ άνευ της ποιοτικής εκπαίδευσης και Παιδείας.

Στις εκπαιδευτικές περιηγήσεις τους σε μνημεία και μουσεία, προσφέρεται η δυνατότητα, οι μαθητές να προσεγγίσουν όψεις πολιτισμού, μνημεία και προσωπογραφίες της κοινωνίας της παλαιάς ιστορικής περιόδου. Περιδιαβαίνουν ως φιλέρευνοι περιηγητές, απολαμβάνοντας μια διδακτική επίσκεψη – αποκάλυψη ζωής μέσα στα χαλάσματα: οι αρχαίες πέτρες, τα κάθε είδους υλικά κατάλοιπα, τα ευρήματα και εκθέματα μιλούν για τον πολιτισμό των περασμένων. Θαυμάζουν τόσα και σημαντικά που τους κατακλύζει η ρομαντική διάθεση μιας άλλης εποχής, με αργούς ρυθμούς, με στενή επαφή με το φυσικό περιβάλλον… έτσι, τα δημόσια και ιδιωτικά κτίρια που επιτυχώς αναστηλώνονται και ανακατασκευάζονται, τους γεμίζουν με πολύτιμες πολιτισμικές γνώσεις και εμπειρίες.

Οι μαθητές με τον τρόπο αυτό γίνονται κοινωνοί της πολιτιστικής κληρονομιάς μας, μυούνται στην κουλτούρα μας, κοινωνικοποιούνται, αναπτύσσουν διανθρώπινες σχέσεις, αλλάζουν παραστάσεις και αναζωογονούν την ψυχή και το πνεύμα τους. Όλα αυτά θα ήταν ανέφικτα, εάν το σχολείο και οι λειτουργοί του ήταν απρόθυμοι, παρόντες δημόσιοι υπάλληλοι. Όμως, ακούραστοι, πρόθυμοι και δημιουργικοί παιδαγωγοί αναλαμβάνουν με κάθε κόστος να οργανώσουν και να υλοποιήσουν εκπαιδευτικές και διδακτικές επισκέψεις μαθητών σε Μουσεία.

Οι εκπαιδευτικές μας εξορμήσεις, ουσιαστικού περιπατητικού-περιηγητικού χαρακτήρα, μας εφοδιάζουν με πλήθος μορφωτικά ερεθίσματα και πάμπολλα κίνητρα μελέτης: για τις ποικίλες διαστάσεις και όψεις του πολιτισμού, για τα πρόσωπα, την Τέχνη, τον υλικό βίο, τον πνευματικό πολιτισμό, τα μνημεία που τον σφράγισαν ανεξίτηλα, για τους μεγάλους του Ιστορικούς σταθμούς – κόμβους οι οποίοι, παράλληλα, αποκαλύπτουν πτυχές της καθημερινότητας.

Tags: ΑΜΑΛΙΑΒΥΖΑΝΤΙΟ ΑΡΘΡΟΗΛΙΑΔΗ
ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Reunion με αναμνήσεις και χαμόγελα για τους αποφοίτους της τάξης του 1991 του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου Τρικάλων
Featured

Reunion με αναμνήσεις και χαμόγελα για τους αποφοίτους της τάξης του 1991 του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου Τρικάλων

Απρ 23, 2025
Ο Χάρης Μαντέλος και το Όσκαρ της “Ελληνικής Τραγωδίας” – Ένα πολιτιστικό ταξίδι στην Αμβέρσα
Featured

Ο Χάρης Μαντέλος και το Όσκαρ της “Ελληνικής Τραγωδίας” – Ένα πολιτιστικό ταξίδι στην Αμβέρσα

Απρ 23, 2025
Σήμερα Γιορτάζουν
Πολιτισμός

Σήμερα Γιορτάζουν

Απρ 23, 2025
Με κάθε λαμπρότητα εορτάστηκε η μνήμη των νεοφανών Αγίων Ραφαήλ Νικολάου και Ειρήνης
Πολιτισμός

Με κάθε λαμπρότητα εορτάστηκε η μνήμη των νεοφανών Αγίων Ραφαήλ Νικολάου και Ειρήνης

Απρ 22, 2025
Το Δ των δικαιωμάτων: Εικαστική δράση με θέμα τα δικαιώματα του παιδιού
Πολιτισμός

Το Δ των δικαιωμάτων: Εικαστική δράση με θέμα τα δικαιώματα του παιδιού

Απρ 22, 2025
«Σεργιάνι στο όνειρο…»: Αναδρομική έκθεση ζωγραφικής – γλυπτικής Σταύρου Παπασάββα στο δίδυμο Οθωμανικό Λουτρό
Πολιτισμός

«Σεργιάνι στο όνειρο…»: Αναδρομική έκθεση ζωγραφικής – γλυπτικής Σταύρου Παπασάββα στο δίδυμο Οθωμανικό Λουτρό

Απρ 22, 2025
Next Post
Έκοψαν την πίτα οι απόφοιτες του 1972 του Γυμνασίου Θηλέων Τρικάλων

Έκοψαν την πίτα οι απόφοιτες του 1972 του Γυμνασίου Θηλέων Τρικάλων

Επίσκεψη της Τομεάρχη Πολιτισμού και Αθλητισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κ. Μαρίνας Κοντοτόλη, στην Έκθεση «ΠΟΠ – ΠΓΕ προϊόντα της Θεσσαλικής γης»

Επίσκεψη της Τομεάρχη Πολιτισμού και Αθλητισμού του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κ. Μαρίνας Κοντοτόλη, στην Έκθεση «ΠΟΠ - ΠΓΕ προϊόντα της Θεσσαλικής γης»

1η ΤΟΜΥ: Διατροφή στην προσχολική ηλικία

1η ΤΟΜΥ: Διατροφή στην προσχολική ηλικία

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd