TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Θεσσαλία

Τι κουβαλούσε το τρένο; – Η Siemens ανατρέπει τα δεδομένα

Ιαν 5, 2024
in Θεσσαλία
Τι κουβαλούσε το τρένο; – Η Siemens ανατρέπει τα δεδομένα
Share on FacebookShare on Twitter

Ένα νέο, πολύ σοβαρό στοιχείο, προϊόν της εμπεριστατωμένης δικαστικής έρευνας που διενεργείται στη Λάρισα για τα τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών, έρχεται στην επιφάνεια και αλλάζει το σενάριο για τα αίτια της έκρηξης στην οποία οφείλεται και ο μεγαλύτερος αριθμός των θυμάτων.

Η Siemens, ως κατασκευάστρια εταιρεία των συρμών, αποφεύγει να συνδέσει την έκρηξη κατά την σύγκρουση των δυο τρένων με την αιτία που αναφέρει το πόρισμα των ελληνικών Αρχών απορρίπτοντας πλήρως όσα ισχυρίζονται οι Έλληνες πραγματογνώμονες. Πρόκειται για νέα δεδομένα στο δυστύχημα που είχε ως τραγικό απολογισμό 57 νεκρούς το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023.

Σύμφωνα με τα ΝΕΑ (Βασίλης Λαμπρόπουλος), η Siemens με απαντητική επιστολή της στις δικαστικές Αρχές δεν επιβεβαιώνει την εκδοχή της Πυροσβεστικής ότι η εν λόγω έκρηξη οφείλεται σε ανάφλεξη των ελαίων σιλικόνης 7,5 τόνων που είχαν οι τρεις μετασχηματιστές των μηχανών της επιβατικής και της εμπορικής αμαξοστοιχίας, δηλώνοντας άγνοια για τα αίτιά της. Με τον τρόπο αυτό, επανέρχονται τα ερωτήματα για τα αίτια της τεράστιας πύρινης σφαίρας που προκλήθηκε μετά την έκρηξη και η οποία, σύμφωνα με πραγματογνώμονες που ορίστηκαν από τις οικογένειες των θυμάτων, οφείλεται σε ύποπτο εύφλεκτο φορτίο που μετέφερε εν κρυπτώ η εμπορική αμαξοστοιχία.

Ομως, ερωτήματα προκύπτουν και από τη σχετική αλληλογραφία με τη γερμανική εταιρεία. Κι αυτό γιατί από δικαστικούς λειτουργούς φέρεται να είχε αναφερθεί σε νομικούς εκπροσώπους θυμάτων ότι η Siemens είχε συντάξει κείμενο δεκάδων σελίδων, στο οποίο γινόταν διεξοδική αναφορά στα κατασκευαστικά δεδομένα των ηλεκτραμαξών καθώς και στα άγνωστα αίτια της έκρηξης. Μάλιστα, μεταξύ άλλων, αναφερόταν ότι «υπήρχε πολυήμερη καθυστέρηση στην εμφάνιση της αναλυτικής επιστολής της Siemens λόγω της διαδικασίας μετάφρασης». Ωστόσο, κατόπιν δημόσιων αναφορών στη σημαντικότητα του αναμενόμενου διευκρινιστικού εγγράφου, εμφανίστηκε μόνο μία δισέλιδη επιστολή με λιτές αναφορές, χωρίς σε κάθε περίπτωση να επιβεβαιώνει το «ελληνικό σενάριο».

Κάηκαν 28-30 επιβάτες 

Το ενδιαφέρον, λοιπόν, των νομικών εκπροσώπων και των τεχνικών συμβούλων των οικογενειών των θυμάτων έχει εστιασθεί στους λόγους που προκλήθηκε η έκρηξη μετά τη σφοδρή σύγκρουση. Κι αυτό γιατί, σύμφωνα με τους νεότερους υπολογισμούς, περίπου 28-30 επιβάτες της μοιραίας επιβατικής αμαξοστοιχίας κάηκαν, με ορισμένους εξ αυτών όντας ακόμα ζωντανοί. Οπως ανέφεραν στο πόρισμά τους οι πραγματογνώμονες που διόρισαν οι δικαστικές Αρχές, «η φωτιά που προκλήθηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών οφείλει την έναρξή της στις ηλεκτρικές εκκενώσεις που δημιουργήθηκαν από την κοπή των καλωδίων τροφοδοσίας των ηλεκτραμαξών, ονομαστικής τάσης 25.000 Volt, σε συνδυασμό με το εκνέφωμα (σ.σ.: σπρέι) του ελαίου ψύξης των μετασχηματιστών ισχύος των ηλεκτραμαξών που δημιουργήθηκε κατά τη σύγκρουση». Πρόκειται, μάλιστα, για εκδοχή που είχε διατυπώσει εξαρχής και η ελληνική εταιρεία διαχείρισης των συρμών, με τους τεχνικούς συμβούλους των οικογενειών να μην την αποδέχονται, επισημαίνοντας ότι «τα συνθετικά λάδια του μετασχηματιστή της επιβατικής αμαξοστοιχίας δεν είναι ιδιαίτερα εύφλεκτα για λόγους ασφαλείας».

Νεότερο στοιχείο, εξάλλου, αποτέλεσε ο εντοπισμός στα συντρίμμια των τρένων ιχνών της ουσίας τολουόλιο που αποτελεί εύφλεκτο υλικό νόθευσης καυσίμων και την οποία πιθανόν παρανόμως μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία. Το εύρημα αυτό προκάλεσε, μάλιστα, ερωτήματα για τον λόγο που δεν ζητήθηκαν εγκαίρως τα βίντεο κίνησης της εν λόγω αμαξοστοιχίας (διεγράφησαν και δεν ανακτήθηκαν από τα Εγκληματολογικά Εργαστήρια της ΕΛ.ΑΣ.), μέσω των οποίων θα μπορούσε να διαπιστωθεί αν μετέφερε και άλλα αντικείμενα ή δεξαμενές, πέραν του δηλωθέντος φορτίου.

Ετσι, λοιπόν, στις 11 Οκτωβρίου 2023 οι δικαστικοί λειτουργοί της Λάρισας απέστειλαν επιστολή προς την κατασκευάστρια εταιρεία Siemens, ρωτώντας, μεταξύ άλλων, αν υιοθετεί τα δεδομένα του ελληνικού πορίσματος για έκρηξη των ελαίων σιλικόνης των μετασχηματιστών. Με καθυστέρηση δύο μηνών, στις 12 Δεκεμβρίου, η γερμανική εταιρεία έστειλε τελικά στην Εισαγγελία μία δισέλιδη απαντητική επιστολή, παρότι υπήρχαν διαβεβαιώσεις ότι είχε συντάξει αναλυτικό κείμενο. Στο ερώτημα αν έχουν λάβει χώρα κατά τη σχεδίαση του εν λόγω τύπου των ηλεκτραμαξών ή και μετά προσομοιώσεις, έρευνα ή πειράματα ως προς τη συμπεριφορά του ελαίου σιλικόνης και ιδίως ως προς τον τρόπο αναφλέξεως αυτού και του τύπου που χρησιμοποιείται για την ψύξη των μετασχηματιστών, η Siemens απάντησε ότι το εν λόγω έλαιο τηρεί τις διεθνείς προδιαγραφές και τα πρότυπα της Διεθνούς Ηλεκτροτεχνικής Επιτροπής (IEC) για εξαιρετικά χαμηλό βαθμό ανάφλεξης, ενώ προβλέπονται και περιοδικοί έλεγχοι. Ομως, το σημαντικότερο είναι ότι στην ερώτηση των δικαστικών λειτουργών αν η εμφανιζόμενη στις φωτογραφίες και το βίντεο ανάφλεξη και εν συνεχεία πυρκαγιά είναι συμβατή με την ανάφλεξη του ελαίου σιλικόνης των ηλεκτραμαξών ή μπορεί να οφείλεται σε άλλο παράγοντα ή σε συνδυασμό του παράγοντα αυτού με το έλαιο σιλικόνης, η γερμανική εταιρεία απέφυγε να απαντήσει, σημειώνοντας ότι «με τις διαθέσιμες πληροφορίες δεν είμαστε σε θέση να απαντήσουμε στο ερώτημα»…

Κώστας Τόλης thessaliaeconomy.gr (βασισμένο σε ρεπορτάζ του Βασίλη Λαμπρόπουλου, ΤΑ ΝΕΑ)

ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Ξεκάθαρο μήνυμα Κουρέτα με πολλούς αποδέκτες: «Όσοι κάνουν ακτιβισμό, να τον κάνουν χωρίς εμένα» (ΗΧΗΤΙΚΟ)
Featured

Ξεκάθαρο μήνυμα Κουρέτα με πολλούς αποδέκτες: «Όσοι κάνουν ακτιβισμό, να τον κάνουν χωρίς εμένα» (ΗΧΗΤΙΚΟ)

Απρ 24, 2025
Θανατηφόρα πτώση νεαρής γυναίκας από το κτίριο του Εμπορικού Κέντρου στην Καρδίτσα (ΕΙΚΟΝΕΣ)
Θεσσαλία

Θανατηφόρα πτώση νεαρής γυναίκας από το κτίριο του Εμπορικού Κέντρου στην Καρδίτσα (ΕΙΚΟΝΕΣ)

Απρ 24, 2025
Ένα άτομο τραυματίστηκε μετά από σύγκρουση αυτοκινήτων στη Λάρισα – Δείτε φωτογραφίες
Θεσσαλία

Ένα άτομο τραυματίστηκε μετά από σύγκρουση αυτοκινήτων στη Λάρισα – Δείτε φωτογραφίες

Απρ 24, 2025
Φωλιά πελαργού και βροχή «πυρπόλησαν» κολόνα του ΔΕΔΔΗΕ στη Γελάνθη – Θύματα οι νεοσσοί που βρίσκονταν στη φωλιά
Θεσσαλία

Φωλιά πελαργού και βροχή «πυρπόλησαν» κολόνα του ΔΕΔΔΗΕ στη Γελάνθη – Θύματα οι νεοσσοί που βρίσκονταν στη φωλιά

Απρ 24, 2025
Αλμυρός: Προθεσμία για να απολογηθεί πήρε ο 56χρονος που έκοψε το πόδι 57χρονου με χορτοκοπτικό – Παραμένει κρατούμενος
Θεσσαλία

Αλμυρός: Προθεσμία για να απολογηθεί πήρε ο 56χρονος που έκοψε το πόδι 57χρονου με χορτοκοπτικό – Παραμένει κρατούμενος

Απρ 24, 2025
Θλίψη στον Βόλο για τον θάνατο του πρ. διευθυντή του ΟΤΕ, Κωνσταντίνου Τσολάκου
Θεσσαλία

Θλίψη στον Βόλο για τον θάνατο του πρ. διευθυντή του ΟΤΕ, Κωνσταντίνου Τσολάκου

Απρ 24, 2025
Next Post
Έφυγε από την ζωή ο 63χρονος Αθανάσιος Β. Τσαπάλας

Έφυγε από την ζωή ο 63χρονος Αθανάσιος Β. Τσαπάλας

Έφυγε από την ζωή πλήρης ημερών ο Χρήστος Γ. Πολύσης

Έφυγε από την ζωή πλήρης ημερών ο Χρήστος Γ. Πολύσης

Με το πρόεδρο του ΕΚΕΤΕ συναντήθηκε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας

Με το πρόεδρο του ΕΚΕΤΕ συναντήθηκε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd