TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Featured

Τα στρατιωτικά εμβατήρια της παρέλασης

Μαρ 25, 2018
in Featured, Αφιερώματα
Τα στρατιωτικά εμβατήρια της παρέλασης
Share on FacebookShare on Twitter

Εμβατήρια δεν είναι μόνο οι μουσικές συνθέσεις που ακούμε σε μια παρέλαση αλλά είναι και διάφορα κομμάτια που εκτελούνται στις λιτανείες (Marcia trionfale) και στους επιταφίους – νεκρικές πομπές (Marcia funebre). Ο σκοπός λοιπόν των εμβατηρίων είναι ο συντονισμός του βηματισμού πολυάριθμου πλήθους και ανάλογα με την τελετή όπου ακούγονται διαφέρουν ως προς την ταχύτητα (tempo).

Άρθρο του Παναγιώτη Φ. Ντιντή, ΜΟΥΣΙΚΟΥ

Τα Ελληνικά εμβατήρια ταχύτητος παρελάσεως (110-120 χτύποι το λεπτό) για τις Ένοπλες Δυνάμεις ας πούμε πως χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες. Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει τα εμβατήρια του Στρατού Ξηράς, κάποια από τα οποία θα αναλύσουμε παρακάτω. Η δεύτερη κατηγορία τα εμβατήρια του Πολεμικού Ναυτικού, και η τρίτη τα εμβατήρια της Πολεμικής Αεροπορίας. Κάποια εμβατήρια είναι κοινά και για τις τρεις Δυνάμεις εφόσον μιλούν γενικά για την Ελλάδα.

Γιατί όμως γράφτηκαν τα στρατιωτικά εμβατήρια;

Ένας λόγος είναι πως γράφτηκαν για να συνοδεύουν μελωδικά και ρυθμικά τα στρατιωτικά αγήματα στις πορείες τους και ο δεύτερος λόγος είναι πως ένα εμβατήριο με στίχους γνωστούς στον στρατιώτη, εν καιρώ πολέμου και όχι μόνο, μπορεί να τον ενθαρρύνει, να του δώσει δύναμη και αίσθημα εθνικής υπερηφάνειας έτσι ώστε ο ίδιος και κάθε στέλεχος να μένουν πιστοί στο καθήκον τους.

Δεν είναι απόλυτο όμως ένα εμβατήριο να έχει στίχους. Υπάρχουν ελληνικά εμβατήρια για τα οποία δεν έχουν γραφτεί στίχοι. Ένα από αυτά είναι το εμβατήριο «ΘΕΣΣΑΛΙΑ» σε μουσική του Ανχη ΜΣ ε.α. και τέως Δντή Μουσικού Σώματος, Μαργαρίτη Καστέλλη το οποίο εμβατήριο κατά το Νικηφόρο Νευράκη, θεωρήθηκε  το εντεχνότερο ελληνικό εμβατήριο.

Σε μια παρέλαση ακούγονται σταθερά κάποια εμβατήρια τα οποία, αν και μερικά από αυτά πολύ παλαιά, διατηρούν τη μουσικότητα τους αναλλοίωτη μέχρι και σήμερα.

Ένα από τα παλαιότερα είναι το «ΕΥΖΩΝΑΚΙ» για το οποίο δεν γνωρίζουμε τον συνθέτη του. Κάποιοι υποστηρίζουν πως την μουσική την έγραψε ο Θεόφραστος Ι. Σακελλαρίδης για την παράσταση της εποχής «Πολεμικά Παναθήναια» (1913) και τους στίχους οι Γιώργος Τσοκόπουλος και Μπάμπης Άννινος. Δεν γνωρίζουμε με σιγουριά τι από τις δύο περιπτώσεις ισχύει. Το άσμα αναφέρεται: στην λεβεντιά των Ευζωνικών μας τμημάτων (Συνταγμάτων και Ταγμάτων), στην υπερηφάνεια η οποία τα διακρίνει, στην ιδιαίτερη ενδυμασία τους και στα ρίγη που σκορπούν στο διάβα τους. Προφορικές μαρτυρίες λένε πως κατά τους αγώνες του στρατού μας στη Μικρά Ασία, τραγουδιόταν από τους στρατιώτες. Η επωδός του, προστέθηκε στο εμβατήριο κατά την διάρκεια ή μετά την λήξη των νικηφόρων αγώνων του Β΄ Βαλκανικού Πολέμου κατά των Βουλγάρων, οι οποίοι ναι μεν ήταν σύμμαχοί μας κατά την διάρκεια του Α΄ Βαλκανικού Πολέμου, αλλά εποφθαλμιούσαν την Μακεδονία και την Θεσσαλονίκη. Βεβαίως αναφέρεται και στον τότε Βασιλέα Κωνσταντίνο Α΄ και Αρχιστράτηγο των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Αποτελεί μέχρι και σήμερα το κατ’ εξοχήν παιανιζόμενο εμβατήριο στις παρελάσεις από όλες τις μπάντες. Η διασκευή του για μπάντα έχει γίνει από τον Ανχη ΜΣ ε.α. Αναστάσιο Ρεμούνδο και υπάρχει με δύο διαφορετικές εισαγωγές.

Ένα άλλο εμβατήριο, ίσως το γνωστότερο σε όλους, το οποίο θεωρείται μέχρι σήμερα ένα από τα αριστουργηματικότερα είναι το «ΠΕΡΝΑΕΙ Ο ΣΤΡΑΤΟΣ» σε μουσική του Τχη ΜΣ ε.α. Διονυσίου Βισβάρδη και σε στίχους του Τχη Κ. Γκικόπουλου. Το εμβατήριο αυτό γράφτηκε το 1935 περίοδο όπου ο συνθέτης υπηρετούσε στη Στρατιωτική Μουσική του Γ’ Σώματος Στρατού. Χαρακτηριστικός είναι ο τρόπος δημιουργίας του. Ο στιχουργός του, Κ.Β. Γκικόπουλος,  Διευθυντής τότε του ΙΙΙου Επιτελικού Γραφείου της ΧΙ ΜΠ, άκουσε στρατιωτικό τμήμα του 50ου  Συντάγματος Πεζικού να περνά κάτω από το γραφείο του γυρνώντας από το πεδίο ασκήσεων και να τραγουδούν ένα αυτοσχέδιο άσμα το οποίο ουδεμία σχέση είχε με την στρατιωτική ιδιότητα των μελών του. Αγανακτισμένος από το άκουσμα και την σκέψη ότι παρήλαυνε στρατιωτικό τμήμα χωρίς να τραγουδά στρατιωτικό άσμα, κάθισε στο γραφείο του έγραψε τους στίχους και κάλεσε την επομένη το απόγευμα στην οικία του τον τότε Λχία ΜΣ Βισβάρδη Διονύσιο να του προσθέσει μελωδία στο υπάρχον πιάνο. Η μουσική του Βισβάρδη τον ενθουσίασε το υπέβαλλαν προς το Γ΄ Σώμα Στρατού το οποίο άκουσε ο Στρατηγός Παπάγος και το ενέκρινε με έπαινο (Αρ. Πρωτ. 3383/1410/27-7-1935/Γ΄ΣΣ/ΙΙΙο Γραφείο) και με την φράση «ίνα παιανίζεται υπό των στρατιωτικών μουσικών κατά τας εκάστοτε παρελάσεις του στρατεύματος». Με αυτόν τον τρόπο καθιερώθηκε το εμβατήριο «Περνάει ο Στρατός», το οποίο ακουγόταν από το Κρατικό Ραδιόφωνο την εποχή του Ελληνοϊταλικού Πολέμου και μετέπειτα.  Μάλιστα αναφέρεται ότι η ΙΙΙη ΕΟΤ (Ελληνική Ορεινή Ταξιαρχία), μετά την κατάληψη του Ρίμινι τον Σεπτέμβριο του 1944, παρήλαυνε στους δρόμους της πόλεως με την Στρατιωτική Μουσική της να παιανίζει το εμβατήριο και τους άνδρες της να το τραγουδούν ενώ το ίδιο γεγονός συνέβη και στην Ρώμη.

Ας περάσουμε στο εμβατήριο «ΠΙΝΔΟΣ». Το εμβατήριο «Πίνδος» γράφτηκε το 1949 σε μουσική του Αρχιμουσικού και τέως Δντή Μουσικού Σώματος Στρατού Τχη ΜΣ ε.α. Ελευθερίου Μαυρομμάτη και σε στίχους του Σχη ΠΖ ε.α. Κ. Β. Γκικόπουλου. Αποτελεί το κατ΄ εξοχήν παιανιζόμενο εμβατήριο κατά τους εορτασμούς της επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940, θυμίζοντας στους νεότερους, τον ηρωικό και νικητήριο Αγώνα του Έθνους κατά των εισβολέων Ιταλών και ιδιαιτέρως του Διοικητή Σχη Δαβάκη και των ανδρών του «Αποσπάσματος Πίνδου». Η αφιέρωση των δημιουργών του στις παρτιτούρες του έργου είχε ως εξής: «Αφιερούται στην ψυχή του τιτάνος της Πίνδου Συντ/χου Κ. Δαβάκη και στους συμπολεμιστές του». Με αυτό το εμβατήριο ανοίγουν την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου σχεδόν όλες οι μπάντες. Στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου αντί για την «ΠΙΝΔΟ» ανοίγουν με το εμβατήριο «ΟΛ’ Η ΔΟΞΑ ΟΛ’ Η ΧΑΡΗ» σε διασκευή του Ανχη ΜΣ ε.α.  Α. Καζαντζή.

Ένα άλλο εμβατήριο το οποίο ουσιαστικά δεν ήταν από την αρχή εμβατήριο απλά διασκευάστηκε σε εμβατηριακή μορφή, είναι το παραδοσιακό «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ», ο οποίος με τη διασκευή μετονομάστηκε σε «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΞΑΚΟΥΣΤΗ». Η πρώτη εμβατηριακή διασκευή έγινε το 1991 στην Λάρισα από τον Ανχη ΜΣ ε.α., τέως Δντή Μουσικού Σώματος Στρατού και Τρικαλινό στην καταγωγή κ. Φίλιππο Γκίτσα. Επίσης σε εμβατηριακή μορφή υπάρχει και η διασκευή του Ανχη ΜΣ ε.α. κ. Ιπποκράτη Αθανασιάδη. Ο «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ» είναι ένα από τα Ελληνικά παραδοσιακά άσματα, του οποίου η ρίζα ξεκινάει από τους Ακρίτες υπερασπιστές του Βυζαντίου. Από το 1992 και έκτοτε παιανίζεται συνεχώς σε εκδηλώσεις ενισχύοντας και προβάλλοντας την Ελληνικότητα της Μακεδονίας μας. Πολλοί συνθέτες ακόμη έχουν διασκευάσει το τραγούδι αυτό και το έχουν κάνει Σουίτα όπως: ο Τχης ΜΣ ε.α. Διονύσιος Βισβάρδης και ο Ανθστής ΜΣ ε.α. και νυν μουσουργός Βασίλειος Δέλλιος.

Παναγιώτης Ντιντής, μουσικός

Ο επίσημος-αρχικός του τίτλος του είναι «ΓΙΑ ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» όμως είναι γνωστό σε όλους ως «Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ». Είναι και αυτό ένα από τα γνωστότερα κομμάτια που αναφέρεται γενικά στην πατρίδα και στις δυνάμεις του στρατού της. Το έχει συνθέσει ο Λέων Ρηγίδης και είναι σε στίχους του Π. Κολακλίδη. Το έργο αυτό έχει αποσπάσει το πρώτο βραβείο σε μουσικό διαγωνισμό εμβατηρίων που διοργάνωσε το 1945 το Γενικό Επιτελείο Στρατού & έχει χαρακτηριστεί «Ελληνικό Τραγούδι» το Σεπτέμβριο του 1947.

Πέρα από τα εμβατήρια που είδαμε παραπάνω, συνήθως εκτελούνται και δύο ακόμη. Το ένα είναι ο «ΝΑΥΤΗΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ», ένα εμβατήριο του Πολεμικού Ναυτικού το οποίο γράφτηκε το 1912 σε μουσική και στίχους του Κ. Λυκόρτα το οποίο είναι αφιερωμένο στον διατελέσαντα Αρχηγό Στόλου Νχο Π. Κουντουριώτη με την εξής φράση «ΑΦΙΕΡΟΥΤΑΙ ΤΩ ΓΕΝΝΑΙΩ ΠΡΟΜΑΧΩ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΠΑΥΛΩ ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗ ΑΝΤΙΝΑΥΑΡΧΩ».

Το άλλο εμβατήριο είναι ο «ΑΕΡΟΠΟΡΟΣ», εμβατήριο της Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο γράφτηκε πριν το 1937 και είναι σε στίχους του Ανχη ΜΣ ε.α. Α. Φραντζή και σε μουσική του Τχη ΜΣ ε.α. και τέως Γενικό Επιθεωρητή Στρατιωτικών Μουσικών Σ. Καίσαρη.

Επίσης υπάρχουν πολλά ακόμη εμβατήρια του Στρατού τα οποία εκτελούνται σε ειδικές περιστάσεις ή αποκλειστικά σε κάποια σώματα – όπλα και υπάρχουν και άλλα τα οποία με το πέρασμα του χρόνου έπαψαν να εκτελούνται. Κάποια από αυτά τα εμβατήρια είναι: «ΤΟ ΠΥΡΟΒΟΛΙΚΟ», «ΑΠΟ ΦΛΟΓΕΣ Η ΚΡΗΤΗ», «ΓΥΡΝΟΥΜ’ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΧΗ», «Η ΘΡΑΚΗ ΜΑΣ», «Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ» (Γ. Φρέν), «Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ» (Α. Κοντού), «Η ΣΗΜΑΙΑ ΜΑΣ», «ΚΥΠΡΟΣ», «ΜΑΥΡ’ ΕΙΝ’ Η ΝΥΧΤΑ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ», «ΜΙΚΡΕ ΜΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ», «ΣΤΑ ΚΑΝΟΝΙΑ», «ΤΑΞΙΑΡΧΙΑ», «ΤΡΕΜΠΕΣΙΝΑ», «ΓΡΑΜΜΟΣ», «ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ ΕΚΣΤΡΑΤΕΥΤΙΚΟΝ ΣΩΜΑ», «ΥΜΝΟΣ ΙΕΡΟΥ ΛΟΧΟΥ», «Χ ΜΕΡΑΡΧΙΑ», «ΕΛΛΑΣ Η ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ», «ΧΑΛΥΒΔΙΝΕΣ ΨΥΧΕΣ», «ΤΟ Α’ ΣΩΜΑ ΣΤΡΑΤΟΥ», «ΙΠΠΙΚΟ», «ΔΑΦΝΕΣ – ΜΥΡΤΙΕΣ», «ΕΥΕΛΠΙΣ», «1η ΣΤΡΑΤΙΑ», «Η ΜΑΧΗ», «ΛΕΥΚΟΣ ΠΥΡΓΟΣ», «ΛΕΥΘΕΡΩΜΕΝΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ», «ΡΙΜΙΝΙ» και πολλά άλλα.

Μπορεί κανείς μέσω διαδικτύου να αναζητήσει και να ακούσει διάφορα εμβατήρια, άλλα γνωστότερα, άλλα όχι, άλλα πιο εύηχα στα αυτιά μας , άλλα λιγότερο, αλλά όλα γραμμένα για να εξυπηρετήσουν τον λόγο ύπαρξής τους, την τόνωση του εθνικού φρονήματος των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας.

ΣΗΜ.: 1. Τα παραπάνω εμβατήρια που αναλύθηκαν, συμπεριλαμβάνονται στην Πάγια Διαταγή περί Στρατιωτικών Εμβατηρίων του Στρατού Ξηράς. 2. Το συγκεκριμένο άρθρο αναφέρεται αποκλειστικά στα εμβατήρια που χρησιμοποιεί ο Στρατός Ξηράς.


Άρθρο του
Παναγιώτη Φ. Ντιντή
ΜΟΥΣΙΚΟΥ
Πτυχιούχου Ανώτερων Θεωρητικών &  Ενοργάνωσης Πνευστών Οργάνων – Διεύθυνσης Μπάντας,
Καθηγητή Μουσικής του Δημοτικού Ωδείου Μουζακίου Καρδίτσας,
Μέλους της Δημοτικής Φιλαρμονικής Τρικάλων.
e-mail: [email protected]

ΤΡΙΚΑΛΑ 23/3/2018


ΠΗΓΕΣ:

  • Γενικό Επιτελείο Στρατού (Ιστοσελίδα & ΠαΔ περί Στρ. Εμβατηρίων)
  • Γκίτσας Φίλιππος, Ανχης ΜΣ ε.α., πρώην Γενικός Διευθυντής Μουσικού Σώματος Στρατού
  • Ζερβός Αντώνιος, Υποπλοίαρχος (Ε) ΠΝ ε.α., πρώην Γενικός Αρχιμουσικός Μουσικής Πολεμικού Ναυτικού
  • Διαδίκτυο
  • Προσωπικές Έρευνες
ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Αλεξάνδρα Βαρσάνη: Η τρικαλινής καταγωγής σκόρερ που έχει αγωνιστεί με την Εθνική Κ17 κι ατενίζει το μέλλον μέσα από τα γήπεδα
Featured

Αλεξάνδρα Βαρσάνη: Η τρικαλινής καταγωγής σκόρερ που έχει αγωνιστεί με την Εθνική Κ17 κι ατενίζει το μέλλον μέσα από τα γήπεδα

Απρ 24, 2025
Μία πίτα που τη λένε…Πισπιλίτα
Featured

Μία πίτα που τη λένε…Πισπιλίτα

Απρ 23, 2025
Reunion με αναμνήσεις και χαμόγελα για τους αποφοίτους της τάξης του 1991 του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου Τρικάλων
Featured

Reunion με αναμνήσεις και χαμόγελα για τους αποφοίτους της τάξης του 1991 του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου Τρικάλων

Απρ 23, 2025
Ο Χάρης Μαντέλος και το Όσκαρ της “Ελληνικής Τραγωδίας” – Ένα πολιτιστικό ταξίδι στην Αμβέρσα
Featured

Ο Χάρης Μαντέλος και το Όσκαρ της “Ελληνικής Τραγωδίας” – Ένα πολιτιστικό ταξίδι στην Αμβέρσα

Απρ 23, 2025
Ο αγρότης από τα Τρίκαλα που τον σάρωσε ο Daniel, αλλά όχι η ζωή, συγκίνησε στο Deal-“Ευαγγελία, σε αγαπάω” (ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ)
Featured

Ο αγρότης από τα Τρίκαλα που τον σάρωσε ο Daniel, αλλά όχι η ζωή, συγκίνησε στο Deal-“Ευαγγελία, σε αγαπάω” (ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ)

Απρ 23, 2025
Περίπατος και ποδηλατάδα στις όχθες του Ληθαίου για την Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο στα Τρίκαλα
Featured

Περπατώντας στα Τρίκαλα και κάνοντας μια ευχή

Απρ 23, 2025
Next Post
Ταινία μικρού μήκους αφιερωμένη στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ με υπογραφή Τρικαλινών συντελεστών προκαλεί ρίγη συγκίνησης (video)

Ταινία μικρού μήκους αφιερωμένη στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ με υπογραφή Τρικαλινών συντελεστών προκαλεί ρίγη συγκίνησης (video)

Νέα εποχή για το Δημοτικό Θέατρο Τρικάλων-Με κωμωδία τρικαλινού, σε μόνιμη στέγη και φρέσκια διάθεση

Νέα εποχή για το Δημοτικό Θέατρο Τρικάλων-Με κωμωδία τρικαλινού, σε μόνιμη στέγη και φρέσκια διάθεση

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd