Στόχος να γίνει… πραγματικός ο ποδηλατόδρομος της Κονδύλη-Ποιες αλλαγές έχουν δρομολογηθεί

Ο ποδηλατόδρομος της οδού Κονδύλη ουσιαστικά είναι ένας ποδηλατόδρομος που υφίσταται μόνο στα χαρτιά. Όλες οι χρήσεις είναι μπερδεμένες και ποδηλάτες και πεζοί να κυκλοφορούν σε όλη την οδό χωρίς να υπάρχουν οριοθετημένα τα όρια του ποδηλατόδρομου και να μην υπάρχουν “καθαρές” χρήσεις. Η Δημοτική Αρχή έχει δρομολογήσει αλλαγές. Το Δημοτικό Συμβούλιο έχει εγκρίνει την υποβολή της μελέτης με τίτλο «Ανάπλαση – ενοποίηση ποδηλατοδρόμου- πεζοδρομίου Βόρειας εισόδου πόλης των Τρικάλων (οδός Παλαιολόγου – Κονδύλη) με το κέντρο» στην σχετική πρόσκληση του «Πράσινου Ταμείου».

Την αλλαγή του οδοστρώματος στον ποδηλατόδρομο της οδού Κονδύλη σχολίασε μιλώντας στη Λέσχη 97,6 η  Αντιδήμαρχος έργων Βασιλένα Μητσιάδη.

“Προσωπικά, αν μιλήσω και ως ποδηλάτισσα, δεν θεωρώ ότι υπάρχει τώρα ποδηλατόδρομος στην οδό Κονδύλη. Είναι πολύ δύσκολο να κυκλοφορεί ποδήλατο σε αυτό το σημείο, υπάρχουν πολλοί κραδασμοί που χτυπάνε κατευθείαν στα χέρια και στη μέση. Έπρεπε λοιπόν να γίνει μια παρέμβαση, να ξηλωθεί το κομμάτι με τους κυβόλιθους και να αντικατασταθεί με βιομηχανικό δάπεδο, από την αρχή μέχρι το τέλος στην οδό Κονδύλη. Έπειτα θα ξεκινήσει και η επέκταση του ποδηλατόδρομου μέχρι την υπόγεια διάβαση του κολυμβητηρίου” ανέφερε και πρόσθεσε “Στην οδό Κονδύλη επίσης θα επεκταθεί και η νησίδα στο δρόμο κυκλοφορίας, που θα φτάνει μέχρι το ναό του Αγίου Αθανασίου. Στο σημείο εκείνο υπάρχει σουπερ μάρκετ όπως και η εκκλησία, και όταν υπάρχουν τελετές δημιουργείται τεράστιο μποτιλιάρισμα και πρόβλημα στην κίνηση του Αστικού Κτελ, για αυτό και έγινε επιλογή να επεκταθεί ως εκεί η νησίδα”.

Το έργο

Την Πέμπτη 26 Ιουνίου 2020 το Δημοτικό Συμβούλιο Τρικκαίων ενέκρινε την υποβολή της μελέτης με τίτλο «Ανάπλαση – ενοποίηση ποδηλατοδρόμου- πεζοδρομίου Βόρειας εισόδου πόλης των Τρικάλων (οδός Παλαιολόγου – Κονδύλη) με το κέντρο» στην σχετική πρόσκληση του «Πράσινου Ταμείου».
Το έργο, που προσφέρει «καθαρές» χρήσεις στον ποδηλατόδρομο και την οδό Κονδύλη, ουσιαστικά είναι τρία έργα:

  1. Αλλάζει ο υφιστάμενος ποδηλατόδρομος με:
    – ορθότερη οριοθέτηση και πλάτος ποδηλατόδρομου με βάση τις υφιστάμενες προδιαγραφές
    – δημιουργία διαδρομής για τυφλούς
    – ουσιαστικός διαχωρισμός του ποδηλατόδρομου και του πεζόδρομου
    – διαμόρφωση προστατευτικής λωρίδας 0,70 μ. μεταξύ του ποδηλατόδρομου και της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας
    – αντικατάσταση των υφιστάμενων πλακών πεζοδρομίου με τσιμεντοκυβόλιθο.
  2. Κατασκευές στην οδό Κονδύλη με
    – επέκταση της νησίδας, μέχρι τον Ι.Ν. Αγίου Αθανασίου (από διασταύρωση οδού Κονδύλη με την οδό Φιλίππου έως τη διασταύρωση με την οδό Σολωμού)
    – υπερυψωμένη διάβαση στη διασταύρωση των οδών Κονδύλη, Ραδινού και Νικ. Πλαστήρα (τρίγωνη πλατεία)
    – επέκταση οδοφωτισμού με χρήση λαμπών τύπου Led
    – στις γωνίες των οικοδομικών τετραγώνων καθώς και σε επιλεγμένα σημεία κάθετης διέλευσης πεζών, διαμορφώνονται κατάλληλα, με κατά μήκος κλίση 5%, ράμπες για την διευκόλυνση της κίνησης των ΑμεΑ, ενώ στις ίδιες θέσεις θα τοποθετηθούν εμπόδια στάθμευσης.
  3. Νέος ποδηλατόδρομος
    – από την οδό Ραδινού και την οδό Παλαιολόγου (την προέκταση της οδού Κονδύλη, έξω από το 1ο Γυμνάσιο – Λύκειο) μέχρι την υπόγεια διάβαση προς το ΔΑΚ Μπάρας
    – ο ποδηλατόδρομος θα είναι διπλής κατεύθυνσης πλάτους 2,5μ. με προστατευτική λωρίδα 0,70 μ. μεταξύ του ποδηλατόδρομου και της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας. Τοποθετούνται επίσης, κατακόρυφη σήμανση, οδοφωτισμός, σήματα
    – εργασίες αποχέτευσης των ομβρίων, στεγανοποίησης της υπόγειας διάβασης, αποκατάστασης της οροφής της και εσωτερικός φωτισμός, ώστε να καταστεί ασφαλής προς χρήση.
    – αντικατάσταση της οροφής από πολυκαρβονικά φύλλα και εσωτερικός φωτισμός

Σε όλο σχεδόν το μήκος της διαδρομής
– διαμορφώνονται πεζοδρόμια ελαχίστου πλάτους 2,00μ.
– διασφαλίζεται η ορθή κίνηση ΑμΕΑ
– τοποθετείται νέα οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση
– μετατοπίζονται στύλοι δικτύων ΔΕΗ ή ΟΤΕ για ανεμπόδιστη κίνηση πεζού και ποδηλάτη.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 1,2 εκ. € με τα μισά να προέρχονται από το «Πράσινο Ταμείο» (606.775 €) και τα υπόλοιπα από τον Δήμο Τρικκαίων.