Το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Τρικάλων ανακοινώνει ότι, από τη συγκριτική μελέτη και ανάλυση των στοιχείων του αρχείου της τελευταίας πενταετίας, αναδεικνύονται τα παρακάτω σοβαρά ζητήματα διάγνωσης και υποστήριξης μαθητών με εκπαιδευτικές και ψυχοκοινωνικές δυσκολίες:
- Ραγδαία αύξηση των αιτήσεωνγια αξιολόγηση δυσκολιών των μαθητών από το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. κατά 46,7% από το σχολικό έτος 2019–20 έως το σχολικό έτος 2024–25, φαινόμενο που αντικατοπτρίζει τόσο τη μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση και αναγνώριση των δυσκολιών από γονείς και εκπαιδευτικούς, όσο και την αυξανόμενη εμπιστοσύνη στην υπηρεσία.
- Οι εκκρεμότητες αξιολογήσεωντων δυσκολιών των μαθητών παραμένουν σε υψηλά επίπεδα κάθε χρόνο, γεγονός που αναδεικνύει τη διαρκή πίεση στη λειτουργία της δομής αλλά και την ανάγκη πλήρους και έγκαιρης στελέχωσής της.
- Το Δημοτικόκαταγράφει τη μεγαλύτερη επιβάρυνση σε αιτήματα με το Γυμνάσιο να παρουσιάζει έντονη αύξηση, φανερώνοντας διαγνωστικά κενά προηγούμενων χρόνων.
- Ανησυχητική τάση αύξησηςσε ΔΕΠΥ και αυτισμό σε όλες τις βαθμίδες, με ενδεικτική την εκτίναξη των περιπτώσεων ΔΕΠΥ στο Δημοτικό.
- Η προσχολική εκπαίδευσηπαρουσιάζει σημαντική αύξηση γνωματεύσεων, γεγονός που επιβεβαιώνει τη βελτίωση στην πρώιμη ανίχνευση και τη συνεργασία με τα νηπιαγωγεία.
- Οι δυσκολίες των μαθητών που δεν αντιμετωπίζονται εγκαίρωςστην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση εμφανίζονται εντονότερες στη Δευτεροβάθμια με αύξηση σε ΔΕΠΥ, αυτισμό και ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα.
Κατόπιν τούτων των στοιχείων, το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Τρικάλων τονίζει την ανάγκη ενίσχυσης των πρώιμων παρεμβάσεων, στελέχωσης των υπηρεσιών και σταθερής συνεργασίας με τις σχολικές μονάδες ώστε να διασφαλίζεται η έγκαιρη και ουσιαστική στήριξη των μαθητών.