Πειραματική διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο Ριζαριού μέσω Erasmus

Το Νηπιαγωγείο Ριζαριού Τρικάλων είναι ένα σχολείο προσχολικής εκπαίδευσης, με άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό, το οποίο προσφέρει στους μαθητές του, ανεξάρτητα από το φύλο ή την εθνικότητα ίσες ευκαιρίες για ολόπλευρη ανάπτυξη, και ομαλή κοινωνικοποίηση και ποιοτική εκπαίδευση, ώστε να είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν την κοινωνία της πληροφορίας και της γνώσης, όπου θα ζήσουν. Κατά καιρούς μας έχει εντυπωσιάσει από τα καινοτόμα προγράμματα που υλοποιούνται σε αυτό, ενώ η πειραματική εφαρμογή του προγράμματος διδασκαλίας αγγλικών είναι μία ακόμη από τις καινοτομίες του.Με στόχο την ενθάρρυνση της περαιτέρω κατάρτισης και επαγγελματικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών του και κατόπιν έγκρισης από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Ελλάδας τον περασμένο Σεπτέμβριο του σχεδίου Erasmus+ ΚΑ1 (Κινητικότητας εκπαιδευτικών) “Επαγγελματική ανάπτυξη και βελτίωση της ποιότητας της προσχολικής εκπαίδευσης”, η εκπαιδευτικός Μαγκιώση Άννα ταξίδεψε στην Πολωνία (Κρακοβία)  και συγκεκριμένα στο Νηπιαγωγείο Przedszkole Samorzadowe w Zespole Placowek Oswiatowych της  Woli Filipowskiej με σκοπό την παρακολούθηση του τρόπου διδασκαλίας της αγγλικής γλώσσας  σε παιδιά νηπιακής ηλικίας.

Εφαρμογή στο Νηπιαγωγείο

Η εκπαιδευτικός η οποία είναι και συντονίστρια του έργου  είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει κύκλο σεμιναρίων εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας σε παιδιά ηλικίας Νηπιαγωγείου, να συναναστραφεί με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου υποδοχής και να ξεναγηθεί στα αξιοθέατα της περιοχής. Όπως η ίδια μας λέει, επέστρεψε με τις καλύτερες εντυπώσεις κι αναμφίβολα με νέες γνώσεις που θα εφαρμοστούν σε πειραματικό στάδιο στο Νηπιαγωγείο, με σκοπό να προστεθούν στο αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου.

«Η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο πρέπει να αρχίζει από πολύ μικρή ηλικία, καθότι η εκμάθηση της είναι αναγκαία στην σημερινή εποχή ως διεθνής γλώσσα Μαθαίνοντας τον τρόπο  που μπορεί να διδαχθεί η αγγλική γλώσσα σε  ένα παιδί νηπιακής ηλικίας , τα μέσα διδασκαλίας και τι υλικό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, θα μπορούν να υποστηριχτούν  σωστά οι  πρώτες μαθησιακές δραστηριότητες για εκμάθηση αγγλικών στο Νηπιαγωγείο» μας λέει η κ. Μαγκιώση.

Ανάγκη επιμόρφωσης

Η ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας, η επαφή με νέες μεθόδους και η επιπλέον επιμόρφωση αποτελούν εργαλεία στα χέρια εκπαιδευτικών οι οποίοι ενδιαφέρονται να προχωρήσουν τη μάθηση ένα βήμα πιο κάτω. «Η ανάγκη για κάθε είδους επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη σημερινή  εποχή είναι επιτακτική, για να μπορέσει ο εκπαιδευτικός να  προσφέρει ποιοτική εκπαίδευση στους μαθητές και μέσα απ’ αυτή να προετοιμάσει σωστά τους αυριανούς πολίτες που θα μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας» υποστηρίζει η κ. Μαγκιώση και προσθέτει «Αναμφισβήτητα, η ποιότητα της σχολικής ζωής βελτιώνεται  δίνοντας στους εκπαιδευτικούς την ευκαιρία να επισκεφθούν ξένα σχολεία, να γνωρίσουν τις απόψεις των άλλων, να ενημερωθούν για τα άλλα σχολικά συστήματα και  για νέες μεθόδους και πρακτικές εφαρμογές, αλλά και να κατανοήσουν την ιδέα της Ευρωπαϊκή εκπαίδευσης».

Οι χώρες που συμμετέχουν

Οι χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι η Πολωνία, η Σλοβενία και η Εσθονία και η διάρκεια του είναι 12 μήνες.

Σκοπός

Σκοπός του όλου σχεδίου δράσης είναι η ανάπτυξη εκπαιδευτικών προγραμμάτων και καινοτόμων δράσεων που συμπληρώνουν το Πρόγραμμα Σπουδών, ενθαρρύνουν τη μαθητική πρωτοβουλία, καλλιεργούν τον δημοκρατικό διάλογο, συμβάλλουν στη δημιουργία θετικού κλίματος, βελτιώνουν τις σχέσεις μεταξύ των μελών της σχολικής μονάδας και συντελούν στο άνοιγμα του σχολείου στην κοινωνία.