Ο Τρικαλινός καλλιτέχνης που φιλοτέχνησε τη Μύρτιδα-Ένας χώρος που κρύβει «θησαυρούς» τέχνης κι έναν πίνακα που αποδεικνύεται με μαθηματικές εξισώσεις

Μία κοίτη πολιτισμού στεγάζεται «αθόρυβα» επί της οδού Αμαλίας 14. Ο λόγος για το ατελιέ Greco Da Vinci Handmade Oil Paintings. Πρόκειται για ένα χώρο που δεν μοιάζει με κανέναν άλλο. Ένα χώρο πλημμυρισμένο από έργα ιδιαίτερα, ξεχωριστά μοναδικής τεχνοτροπίας. Έργα ζωγραφικής χειροποίητα, ελαιογραφίες σε μουσαμά, τα οποία παρουσιάζουν μία ιδιαίτερη χρωματική διαμερισμάτωση.  Εδώ μέσα κρύβεται ένας ολόκληρος «θησαυρός» τέχνης. Μοναδικά αριστουργήματα που εκτιμούν όσοι ξέρουν από τέχνη. Κάπου εδώ «κρύβεται» εδώ κι αρκετά χρόνια και η «Μύρτιδα»…Η Μύρτιδα και η Αυγή είναι τα δύο νεαρά κορίτσια που έζησαν χιλιάδες χρόνια πριν και που το πρόσωπό τους αναπλάστηκε. Η Μύρτιδα, είναι το 11χρονο κοριτσάκι από την Αθήνα που έζησε τον 5ο π.Χ. αιώνα και πέθανε από τυφοειδή πυρετό, όπως και το ένα τρίτο των συμπολιτών της (50 χιλιάδες), στον μεγάλο λοιμό που έπληξε την πόλη κατά τη διάρκεια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Το κρανίο της Μύρτιδας βρέθηκε στον λεγόμενο τάφο του λοιμού, στον Κεραμεικό. Χάρη στη σύγχρονη επιστήμη έγινε η ανασύνθεση του προσώπου μετά από πρωτοβουλία του Μανώλη Παπαγρηγοράκη, καθηγητή Ορθοδοντικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος συνεργάστηκε με ομάδα επιστημόνων διαφορετικών ειδικοτήτων.

Αυτό το κορίτσι αποτέλεσε πηγή έμπνευσης το 2010 για τον κ. Μαϊπά ο οποίος μόλις είδε το πρόσωπό του μαγεύτηκε και το αποτύπωσε με τα πινέλα του κάνοντας την προσωπογραφία του (λάδι σε λινό μουσαμά). Ο ίδιος βλέποντας την εικόνα της στο προηγούμενο φύλλο της ΝΕΑΣ ΣΕΛΙΔΑΣ συγκινήθηκε και μας κάλεσε να δούμε το έργο που έχει την υπογραφή του και το δημιούργησε πριν από 7 χρόνια.

Η Αυγή

Ο καλλιτέχνης περιμένει με ανυπομονησία την παρουσίαση της ανασύστασης του προσώπου και της Αυγής, της νεαρής κοπέλας της μεσολιθικής εποχής του 7000 π.Χ. από το σπήλαιο της Θεόπετρας, το πρόσωπο της οποίας θα παρουσιαστεί στις 19 Ιανουαρίου στο αμφιθέατρο του Μουσείου Ακροπόλεως σε ημερίδα με θέμα: «Η Αυγή στην αυγή του πολιτισμού». Είναι έτοιμος να αποτυπώσει με τα πινέλα και τα χρώματά του το πρόσωπο της κοπέλας που έζησε πριν τόσες χιλιάδες χρόνια στην περιοχή.

Το μικρό ατελιέ

Μεταφέρει γλυπτά σε καμβά και τους δίνει «ψυχή» με τα χρώματά του. Η αρχαιότητα αποτελεί έμπνευση για εκείνον, αλλά εμπνέεται κι από την επικαιρότητα. Ο ίδιος μιλά με συγκίνηση για τα έργα του και μας τα παρουσιάζει με αγάπη.

Εκείνο που δεσπόζει στο χώρο του ατελιέ είναι η αναπαράσταση της Ζωφόρου του Παρθενώνα. Βήμα, βήμα, σκηνή, σκηνή κάποιος μπορεί να παρακολουθήσει το μεγαλείο της τέχνης της αρχαιότητας μέσα από το μάτι του ζωγράφου. Ένα έργο απλό, αλλά εξαιρετικά παραστατικό, σε δεκάδες μικρούς πίνακες που ακολουθούν με αλληλουχία τις παραστάσεις. «Είναι οι 4 πλευρές του Παρθενώνα ολοκληρωμένη σε μία μορφή πολύ απλή, ούτως ώστε να καταλαβαίνει ο οιοσδήποτε όλη τη διαδοχή της Ζωφόρου» αναφέρει με πάθος ο ίδιος. Για εκείνον ήταν ένα όνειρο ζωής να ολοκληρώσει τη Ζωφόρο. Τώρα κοιτώντας τη μας την παρουσιάζει με χαρά. Είναι ένα δημιούργημα που το φιλοτέχνησε μετά από πολύ δουλειά. Βιβλιογραφία κι άλλες πηγές τον βοήθησαν για να αναπαραστήσει τις σκηνές σε πομπή.

Στοιχεία

Ο καλλιτέχνης του ατελιέ Greco Da Vinci Handmade Oil Paintings γεννήθηκε στην Καλαμπάκα, μεγάλωσε στο Βόλο και σπούδασε στο Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, στην Ανωτάτη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Όταν πλέον ολοκληρώθηκε ο επαγγελματικός του κύκλος ως πολιτικός μηχανικός και σε μεγάλη ηλικία, αποφάσισε να «καταπιαστεί» με τη ζωγραφική, την τέχνη που λατρεύει. Από το 2002 χρώματα, πινέλα και μουσαμάς του έδωσαν έμπνευση και ξεκίνησε το ταξίδι του στον κόσμο της ζωγραφικής.

Ο καλλιτέχνης έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις ζωγραφικής στο Θησείο, στο Βόλο κι άλλα μέρη της χώρας, αλλά έχει κάνει κι ατομικές εκθέσεις.


«Ο μυστικός δείπνος» ένας πίνακας με… μαθηματικούς όρους

Ένα από τα έργα που βρίσκεται σε περίοπτη θέση της μόνιμης έκθεσης και σίγουρα θα εντυπωσιάσει τον επισκέπτη είναι «ο Μυστικός Δείπνος». Ένας πίνακας 100 x 150 cm λάδι σε μουσαμά.

Το θέμα του έργου περιορίζεται εντός χρυσού ορθογωνίου με λόγο πλευρών Φ=150/92,7=1,618. Είναι εξ ολοκλήρου χειροποίητο, μοναδικής τεχνοτροπίας με βελούδινη υφή που δημιουργεί ατμόσφαιρα κι εκπέμπει ανάλογο φως.

Δοκίμιο παρατηρήσεων του έργου

Το περιεχόμενο του έργου συσχετίζεται αριθμητικά με τη διαδοχή των αριθμών 0,1,1,2,3,5,8,13,….,55,… (ακολουθία Φιμπονάτσι). Ο γενικός όρος  διέπεται προφανώς εξ ορισμού από την ιδιότητα +

Εάν τεθεί  αυτή η σχέση τότε γίνεται = + και απλοποιείται στη δευτεροβάθμια εξίσωση -Χ-1=0 της χρυσής τομής. Η θετική ρίζα αυτής της εξίσωσης είναι ο χρυσός λόγος χ=Φ=1/2χ(1+√5)=1,61803. Επειδή όμως τέθηκε =.Φ που δηλώνεται ότι κάθε όρος της ακολουθίας είναι το γινόμενο του προηγούμενου με τον χρυσό λόγο Φ και το αντίστροφο, ότι ο λόγος δύο διαδοχικών όρων είναι ο χρυσός αριθμός Φ. Οι φόρμες του έργου που συσχετίζονται με την ακολουθία είναι συγκεκριμένα:

Η Αγία Τράπεζα: α. Τα δύο υποστηρίγματα της Αγίας Τράπεζας, β. Τα τρία παράθυρα στο βάθος της σύνθεσης.

  1. Οι πέντε χρυσές ακτίνες των φατνωμάτων της οροφής που οδεύουν στο σημείο φυγής.
  2. Οι οκτώ μεγάλες φόρμες των κάθετων τοίχων που τονίζουν την κεντρική προοπτική
  3. Τα πρόσωπα του Κυρίου και των Αγίων Αποστόλων.

Επομένως το μεγαλύτερο μέρος του έργου καλύπτεται με φόρμες που ταυτίζονται αριθμητικά με όρους της ακολουθίας Φιμπονάτσι, η οποία συνδέεται στενά με τον χρυσό αριθμό Φ με τη σχέση =.Φ.

Τέλος το έργο κρύβει πολλούς συμβολισμούς με τους Δώδεκα Αποστόλους ενταγμένους στη σύνθεση σε ομάδες ανά τρεις, οι χειρονομίες των οποίων φανερώνουν κατάπληξη κι απορία στη φράση του Κυρίου: «είς εξ υμών παραδώσει με».

 Πηγή: Νέα Σελίδα Τρικάλων