TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Οικογένεια

Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Πώς να στηρίξεις το παιδί σου;

Οκτ 19, 2018
in Οικογένεια
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Πώς να στηρίξεις το παιδί σου;
Share on FacebookShare on Twitter

Η μετάβαση από μια σχολική βαθμίδα σε μία άλλη, είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που εμπεριέχει αρκετές αλλαγές τόσο στο σχολικό περιβάλλον αλλά και στον ίδιο τον μαθητή/τρια και στην οικογενειακή ζωή. Ο όρος «μετάβαση» σημαίνει αλλαγή και οι αλλαγές για τον καθένα σημαίνουν κάτι διαφορετικό. Σε πολλές περιπτώσεις, μια αλλαγή δημιουργεί άγχος και άρα η μεταβατική περίοδος θα χαρακτηρίζεται από συναισθήματα πίεσης..

Μετάβαση από την παιδική ηλικία στην εφηβεία

Στην περίπτωση της μετάβασης από το δημοτικό στο γυμνάσιο, η μετάβαση δεν αφορά μόνο την αλλαγή σχολικής βαθμίδας αλλά και τη μετάβαση από την παιδική ηλικία στην εφηβεία και το πέρασμα από την εξάρτηση στην ανεξαρτησία. Είναι μια διαρκής διαδικασία προσαρμογής. Τα παιδιά, από τα μεγαλύτερα παιδιά ενός σχολικού πλαισίου που ήταν μέχρι πρότινος, ξαναγίνονται πάλι «πρωτάκια».

Οι αλλαγές στη ζωή του παιδιού

Πιο συγκεκριμένα οι αλλαγές αφορούν το κοινωνικό-συναισθηματικό πλαίσιο (απώλεια φίλων, νέες γνωριμίες), το γνωστικό-εκπαιδευτικό πλαίσιο που σημαίνει αλλαγή σε γνωστικό επίπεδο, στον τρόπο μελέτης, την απώλεια ενός δασκάλου που αντικαθίσταται από περισσότερους καθηγητές, διαφορετικές διδακτικές μεθόδους και άλλες μαθησιακές απαιτήσεις και τέλος, μεγάλες αλλαγές σε σωματικό επίπεδο (ορμόνες, σεξουαλικότητα).
Όλες αυτές οι αλλαγές γεννούν ποικίλα συναισθήματα σε ένα παιδί. Πολύ συχνά αναφέρουν το άγχος, τη λύπη για αυτά που αφήνουν πίσω, νιώθουν ανησυχία αλλά και προσμονή, ενδιαφέρον, περιέργεια, φόβο για αυτά που έρχονται.

Συνεργασία γονέων και εκπαιδευτικών

Για την ομαλότερη μετάβαση των μαθητών χρειάζεται η συνεργασία και επικοινωνία όλων των εμπλεκόμενων μελών, δηλαδή γονέων, παιδιών και εκπαιδευτικών.

Οι εκπαιδευτικοί, και πιο συγκεκριμένα οι δάσκαλοι έχουν την δυνατότητα να διευκολύνουν αυτήν την αλλαγή ξεκινώντας την προετοιμασία των μαθητών στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού και έπειτα οι καθηγητές με την σειρά τους στο Γυμνάσιο, πλαισιώνοντας τους νέους μαθητές από την αρχή, εξηγώντας τον τρόπο λειτουργίας του νέου σχολικού πλαισίου και των κανόνων που το διέπουν.

Ο ρόλος των γονέων

Εστιάζοντας περισσότερο στους γονείς όμως, είναι σημαντικό να βρίσκονται δίπλα στα παιδιά τους με έναν βοηθητικό και εποικοδομητικό τρόπο καθ’ όλη τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας. Η αλλαγή δεν είναι μόνο στη ζωή των παιδιών αλλά και στη ζωή των γονέων. Χρειάζεται υπομονή, ηρεμία και θετική αντιμετώπιση των ζητημάτων που μπορεί να προκύψουν. Για τους γονείς, αυτή η μετάβαση σημαίνει και την αρχή της εφηβείας, μια περίοδο που τους γεννά πολλούς προβληματισμούς αλλά και φόβους σχετικά με την ποιότητα της σχέσης τους με τα παιδιά τους από δω και στο εξής.

  • Είναι σημαντικό οι γονείς να μπορούν καταρχήν να αναγνωρίσουν τα δικά τους συναισθήματα και προσδοκίες που τους γεννά αυτή η μετάβαση, με στόχο να διαχωρίσουν τα δικά τους από αυτά των παιδιών.
  • Είναι πολύ σημαντικό να δώσουν χώρο και χρόνο στους εαυτούς τους και στα παιδιά τους, προκειμένου να αφουγκραστούν τα συναισθήματα, τις αγωνίες των παιδιών τους και το πώς βιώνουν αυτήν την αλλαγή.
  • Παράλληλα, να πλαισιώσουν και να συνδιαμορφώσουν από νωρίς όσο καλύτερα μπορούν τις πρακτικές αλλαγές που θα συμβούν στην καθημερινή οικογενειακή ρουτίνα, ώστε να είναι όσο πιο λειτουργικό γίνεται το πρόγραμμα του εφήβου, αλλά και της υπόλοιπης οικογένειας.
  • Παράλληλα, η ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ των μελών της οικογένειας με σεβασμό στις διαφορετικές απόψεις, θα δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον για τους εφήβους προκειμένου να εκφράσουν τα συναισθήματα τους, το πώς βιώνουν αυτές τις αλλαγές αλλά και τυχόν δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν. Έτσι θα απαντηθούν καλύτερα οι ανάγκες του εφήβου, θα απομυθοποιηθούν καταστάσεις που μπορεί να τον απασχολούν και θα νιώσει ασφάλεια στο οικογενειακό πλαίσιο.
  • Για έναν έφηβο που έχει αγωνία για το πώς θα ενσωματωθεί σε ένα νέο σχολικό πλαίσιο, για το αν θα είναι αποδεκτός κοινωνικά και θα έχει φίλους και για το αν θα αντεπεξέλθει μαθησιακά, ένα οικογενειακό πλαίσιο που του επιτρέπει να εκφράζεται χωρίς να κρίνεται και ευνοεί την ανοιχτή επικοινωνία, ίσως είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας αυτήν την κρίσιμη περίοδο.
  • Επιπλέον, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τα παιδιά έχουν ενδεχομένως δυνατότητες τις οποίες οι γονείς δεν γνωρίζουν και χρειάζονται την στήριξή τους προκειμένου να μπορέσουν να τις ξεδιπλώσουν. Οι γονείς λειτουργούν ως πρότυπα.
  • Εάν τα παιδιά βλέπουν τους γονείς τους να είναι ευέλικτοι, να βελτιώνονται και να αντιμετωπίζουν θετικά τη ζωή και τις αλλαγές, τα παιδιά θα κάνουν και εκείνα το ίδιο. Οι έφηβοι είναι σημαντικό να ενθαρρύνονται από τους γονείς τους, να αναγνωρίζεται η αξία τους και να ενισχύεται η αυτονομία τους.

Τέλος, είναι πολύ σημαντικό το άγχος και η αβεβαιότητα που πιθανόν να κυριαρχούν ως συναισθήματα, να αντιμετωπιστούν ως κάτι φυσιολογικό. Κάθε αλλαγή αφορά άγνωστους παράγοντες και ως εκ τούτου θα γεννά πολλά ερωτήματα. Με ανοιχτή επικοινωνία και πλαισίωση των παιδιών καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας έχουμε περισσότερες πιθανότητες να πετύχουμε μια ομαλή μετάβαση.

Πηγή:boro.gr & https://babyradio.gr/paidi/metavasi-apo-dimotiko-sto-gimnasio-pos-na-stirixis-pedi-sou/

ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Είναι οι ειδήσεις τρομακτικές για τα παιδιά; Τι λένε οι ειδικοί
Οικογένεια

Είναι οι ειδήσεις τρομακτικές για τα παιδιά; Τι λένε οι ειδικοί

Απρ 28, 2025
Τι είναι η νομοφοβία; Δείτε πώς να αναγνωρίσετε τα συμπτώματα στα παιδιά σας
Οικογένεια

Τι είναι η νομοφοβία; Δείτε πώς να αναγνωρίσετε τα συμπτώματα στα παιδιά σας

Απρ 27, 2025
Είναι το παιδί σας συναισθηματικά ευφυές; 6 σημάδια που το αποδεικνύουν
Οικογένεια

Είναι το παιδί σας συναισθηματικά ευφυές; 6 σημάδια που το αποδεικνύουν

Απρ 26, 2025
7 φράσεις που πληγώνουν τα παιδιά σας περισσότερο από όσο φαντάζεστε, σύμφωνα με την ψυχολογία
Οικογένεια

7 φράσεις που πληγώνουν τα παιδιά σας περισσότερο από όσο φαντάζεστε, σύμφωνα με την ψυχολογία

Απρ 25, 2025
49 φράσεις που ηρεμούν ένα αγχωμένο παιδί
Οικογένεια

49 φράσεις που ηρεμούν ένα αγχωμένο παιδί

Απρ 24, 2025
Πάσχα 2025: Πότε θα κλείσουν τα σχολεία
Ελλάδα

Τότε κλείνουν τα σχολεία για το καλοκαίρι

Απρ 23, 2025
Next Post
4 steps για να είσαι υγιής 365 μέρες το χρόνο

4 steps για να είσαι υγιής 365 μέρες το χρόνο

Αυτοψία στα κτίρια που υπέστησαν ζημιές από τον σεισμό στην Πύλη

Αυτοψία στα κτίρια που υπέστησαν ζημιές από τον σεισμό στην Πύλη

Τι ώρα πρέπει να τρως πρωινό και βραδινό για να χάσεις λίπος;

Τι ώρα πρέπει να τρως πρωινό και βραδινό για να χάσεις λίπος;

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd