TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Featured

Μεγαλώνει το δίκτυο αυτοκινητόδρομων–Ποιες επεκτάσεις (ανάμεσά τους και ο Ε65) θα το φτάσουν 3.000 χιλιόμετρα το 2030

Σεπ 8, 2022
in Featured, slider, Αφιερώματα
Μεγαλώνει το δίκτυο αυτοκινητόδρομων–Ποιες επεκτάσεις (ανάμεσά τους και ο Ε65) θα το φτάσουν 3.000 χιλιόμετρα το 2030
Share on FacebookShare on Twitter

Μετά την έναρξη του έργου του ανατολικού τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης, μπαίνει σε φάση υλοποίησης η περαιτέρω επέκταση των μεγάλων υπεραστικών αυτοκινητόδρομων της χώρας. Είναι μεγάλη υπόθεση για μια χώρα όπως η Ελλάδα, που ήταν ουραγός σε κλειστούς αυτοκινητόδρομους στην Ευρώπη να μπορεί να υπερηφανεύεται, πως πλέον έχει ένα από τα πλέον μοντέρνα και επαρκή δίκτυα εντός ΕΕ.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος

Ο ΒΟΑΚ με μήκος σχεδόν 300 χιλιομέτρων, σύμφωνα με τον επίσημο σχεδιασμό θα καλύψει όλη η βόρεια ακτογραμμή της Κρήτης και θα συμβάλει τα μέγιστα στην γεωμετρική μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων και αντίστοιχα στην αύξηση της οδικής ασφάλειας και ταχύτητας. Υπολογίζεται πως το μεσαίο τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη θα υπογραφεί μέσα στο 2022 ενώ το 2023 θα υπογραφεί και το βασικό τμήμα από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο. Μελλοντικά ο δρόμος αναμένεται να επεκταθεί προς τα δυτικά μέχρι την Κίσσαμο. Είναι μαζί με το Μετρό Θεσσαλονίκης και τη γραμμή 4 τα βασικότερα έργα στον σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Η πλήρης υλοποίηση του, που πιθανότατα θα χρειαστεί ξεκινώντας από τα τέλη του 2025 για το ανατολικό τμήμα, να φτάσει μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας θα αλλάξει τις μεταφορές του νησιού και θα ενδυναμώσει το εμπορικό προφίλ και το τουριστικό προϊόν της Κρήτης. Είναι η εκκίνηση ενός μεγάλου έργου, του μεγαλύτερου νέου αυτοκινητόδρομου της Ευρώπης.

Το Ηπειρωτικό δίκτυο

Το ηπειρωτικό δίκτυο της Ελλάδας έχει μήκος σχεδόν 2.200 χιλιόμετρα και καλύπτει σχεδόν όλη τη χώρα. Η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα), η Ιόνια Οδός (Αντίρριο-Ιωάννινα), η Νέα Οδός (Μεταμόρφωση-Σκάρφεια), η Κεντρική Οδός (Ξυνιάδα-Τρίκαλα και Πέταλο Μαλιακού), η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Ράχες-Λάρισα-Κλειδί Ημαθίας), η Αυτοκινητόδρομος Μορέας (Κόρινθος-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη) μαζί με το ευρύ δίκτυο της Εγνατίας Οδού (Ηγουμενίτσα-Θεσσαλονίκη-Κήποι Έβρου και κάθετοι άξονες) έχουν δημιουργήσει ένα σημαντικό δίκτυο.

Ποιος θα φανταζόταν πριν από μερικά χρόνια ότι για να πας από την Αθήνα στα Ιωάννινα θα χρειάζονται μόλις 3 ώρες και 30 λεπτά, από τη Θεσσαλονίκη στην Πάτρα επίσης 3 ώρες και 30 λεπτά ή από την Κατερίνη στην Αλεξανδρούπολη 3 ώρες.

Αυτό το δίκτυο έχει μεγάλη επίδραση πέρα από την επιβατική του διάσταση, στην εμπορικές μεταφορές. Τα προϊόντα μπορούν πολύ πιο εύκολα να μετακινηθούν προς τις μεγάλες αγορές της χώρας ή να φτάσουν σε πύλες εξόδου (λιμάνια, αεροδρόμια, μεθοριακοί σταθμοί) και να πάνε στις ευρωπαϊκές αγορές. Οι οδηγοί και οι επιβάτες μετακινούνται με άνεση, ταχύτητα και ασφάλεια. Δεν είναι τυχαίο πως τα επίπεδα οδικής ασφάλειας της χώρας έχουν βελτιωθεί εξαιρετικά την τελευταία πενταετία, όταν και λειτούργησε το δίκτυο αυτό.

Οι προσθήκες

Σε αυτή τη χρονική στιγμή υλοποιούνται σημαντικές προσθήκες στο δίκτυο αυτό. Πέρα από τον ΒΟΑΚ που ήδη είναι σε τροχιά υλοποίησης, μία σειρά από έργα κατασκευάζονται ή ετοιμάζονται. Στόχος είναι μέχρι το 2025 να έχει υπάρξει μια σημαντική επέκταση σε αρκετές νέες περιοχές.

Στην Κεντρική Οδό-Ε65, κατασκευάζεται το νότιο τμήμα  (Λαμία-Ξυνιάδα) και το βόρειο τμήμα (Τρίκαλα-Κηπουρειό Γρεβενών).  Εκτιμάται πως σταδιακά μέχρι το 2024 ο αυτοκινητόδρομος θα έχει την τελική του μορφή συνδέοντας την Στερεά Ελλάδα με τη Δυτική Μακεδονία σε λιγότερο από 2 ώρες.

Παράλληλα προχωρά ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία με 48,5 χιλιόμετρα μήκος. Στην κυκλοφορία είναι περίπου 31 χιλιόμετρα (Άκτιο-Βόνιτσα και Δρυμός-Αμβρακία) και απομένουν 17 χιλιόμετρα όπου εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν το 2023. Το έργο θα δώσει νέες δυνατότητες στις οδικές μετακινήσεις και προς τα νησιά του Ιονίου που θα συνδέονται πολύ πιο γρήγορα σε σχέση με σήμερα.

Στην Ολυμπία Οδό ξεκίνησε πριν από μερικούς μήνες η δυτική επέκταση από Πάτρα προς Πύργο με τρια εργοτάξια να τρέχουν ταυτόχρονα. Παράλληλα, ως καινούργια προσθήκη, ξεκίνησαν οι μελέτες για το νότιο τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα. Το έργο αυτό κάνει πραγματικότητα το αρχικό πλάνο του 2005 με την Ολυμπία Οδό να ξεκινά από την Ελευσίνα και να καταλήγει μέσω Πάτρας στην Μεσσηνία και στην Τσακώνα.

Επίσης προχωρά ο διαγωνισμός για ένα ακόμα τμήμα στον κάθετο άξονα της Εγνατίας, Ξάνθη-Εχίνος ενώ τρέχουν τα έργα για τον Περιφερειακό Αλεξανδρούπολης. Προ ημερών ξεκίνησαν επίσης οι διαγωνισμοί για τα οδικά τμήματα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη μέσω ΣΔΙΤ.

Τέλος, σε τελική φάση διαγωνισμού είναι και το έργο-ΣΔΙΤ για το τμήμα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη. Οι υπογραφές εκτιμάται ότι είναι θέμα των επόμενων μηνών. Παράλληλα προετοιμάζεται και το βόρειο άκρο της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα μέχρι την Κακαβιά. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027, οπότε ο διαγωνισμός είναι πιθανόν να ξεκινήσει το 2023.

Με αυτές τις προσθήκες το ελληνικό δίκτυο αυτοκινητόδρομων θα ξεπεράσει τα 2.900 χιλιόμετρα και θα φτάσει σχεδόν τα 3.000 χιλιόμετρα.

Οι αστικοί αυτοκινητόδρομοι

Κινητικότητα έχουμε και στους αστικούς αυτοκινητόδρομους. Μέσα στο Φθινόπωρο εκτιμάται ότι θα υπογραφεί το έργο-ΣΔΙΤ για το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης που θα αλλάξει τα δεδομένα των μετακινήσεων στην πόλη. Μαζί με το Μετρό πιστεύεται πως θα δώσουν μεγάλες ανάσες στον κυκλοφοριακό κορεσμό που βιώνει η πόλη εδώ και χρόνια.

Στην πρωτεύουσα προχωρά ο σχεδιασμός για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Φαίνεται πως 4 επεκτάσεις θα προχωρήσουν. Ήδη η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης είναι σε διαγωνισμό ως δημόσιο έργο και θεωρείται πως θα υπογραφεί μέχρι το τέλος του 2022. Από εκεί και έπειτα θα προχωρήσει όπως δείχνει το έργο της αστικής σήραγγας Ηλιούπολης που θα ενώσει τον Καρέα με την Λ.Βουλιαγμένης. Θεωρείται πως είναι έργο που συνεχίζει τον ελεύθερο οδικό δακτύλιο του πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας.

Στη συνέχεια βρίσκουμε ως ενδιαφέρουσες τις επεκτάσεις προς Ραφήνα και προς Λαύριο. Ταυτόχρονα με την επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου, γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια ανάδειξης των περιφερειακών λιμανιών της Αττικής με την οδική και σιδηροδρομική τους σύνδεση. Σχετικά με την υλοποίηση των τριών έργων, αναμένονται οι τελικές αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Αξίζει βέβαια να αναφέρουμε, πως ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι θεμελιώδης σε αυτή την ανάπτυξη του δικτύου αυτοκινητόδρομων που παινεύεται η χώρα.  Δίχως άλλο η συμβολή της ήταν και είναι κρίσιμη και χωρίς αυτήν η εικόνα ίσως να ήταν σημαντικά διαφορετική. Τα συνεχή κονδύλια που εισρέουν από τα ευρωπαϊκά προγράμματα, βοήθησαν ουσιαστικά στην υλοποίηση όλων αυτών των οραματικών για την Ελλάδα οδικών έργων. Η χώρα διασυνδεδεμένη με τους διευρωπαϊκούς άξονες μπορεί να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις ευρωπαϊκές μεταφορές.

Είναι γεγονός πως για τη χώρα αυτό το δίκτυο αποτελεί ένα ισχυρό χαρτί στην προσπάθεια ανάπτυξης εμπορευματικών κέντρων και γενικότερα στην δυνατότητα να ισχυροποιηθεί ως διεθνής κόμβος μεταφορών. Η ενίσχυση αυτού του δικτύου σταδιακά μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα μπορούσε να προσελκύσει επενδύσεις και αύξηση της απασχόλησης και η χώρα να επωφεληθεί στο στοίχημα της Ενωμένης Ευρώπης.

ΠΗΓΗ: ypodomes.com

ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Γεύση και παράδοση στο Γεωπάρκο Μετεώρων – Πύλης
Featured

Γεύση και παράδοση στο Γεωπάρκο Μετεώρων – Πύλης

Απρ 24, 2025
Συνάντηση της Μαρίνας Κοντοτόλη με το ΔΣ των Εφοριακών Ν. Τρικάλων – Στήριξη στον αγώνα ενάντια στην κεντρικοποίηση των φορολογικών υπηρεσιών
Featured

Συνάντηση της Μαρίνας Κοντοτόλη με το ΔΣ των Εφοριακών Ν. Τρικάλων – Στήριξη στον αγώνα ενάντια στην κεντρικοποίηση των φορολογικών υπηρεσιών

Απρ 24, 2025
Αλεξάνδρα Βαρσάνη: Η τρικαλινής καταγωγής σκόρερ που έχει αγωνιστεί με την Εθνική Κ17 κι ατενίζει το μέλλον μέσα από τα γήπεδα
Featured

Αλεξάνδρα Βαρσάνη: Η τρικαλινής καταγωγής σκόρερ που έχει αγωνιστεί με την Εθνική Κ17 κι ατενίζει το μέλλον μέσα από τα γήπεδα

Απρ 24, 2025
Μία πίτα που τη λένε…Πισπιλίτα
Featured

Μία πίτα που τη λένε…Πισπιλίτα

Απρ 23, 2025
Reunion με αναμνήσεις και χαμόγελα για τους αποφοίτους της τάξης του 1991 του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου Τρικάλων
Featured

Reunion με αναμνήσεις και χαμόγελα για τους αποφοίτους της τάξης του 1991 του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου Τρικάλων

Απρ 23, 2025
Ο Χάρης Μαντέλος και το Όσκαρ της “Ελληνικής Τραγωδίας” – Ένα πολιτιστικό ταξίδι στην Αμβέρσα
Featured

Ο Χάρης Μαντέλος και το Όσκαρ της “Ελληνικής Τραγωδίας” – Ένα πολιτιστικό ταξίδι στην Αμβέρσα

Απρ 23, 2025
Next Post
Φέιγ βολάν και πανό για το δικαίωμα την άμβλωση από τη φεμινιστική ομάδας φυλική αταξία έξω από ναούς και στο κέντρο των Τρικάλων

Φέιγ βολάν και πανό για το δικαίωμα την άμβλωση από τη φεμινιστική ομάδας φυλική αταξία έξω από ναούς και στο κέντρο των Τρικάλων

Σεροτονίνη: Τι να τρώμε για να αυξήσουμε την ορμόνη της ευτυχίας

Σεροτονίνη: Τι να τρώμε για να αυξήσουμε την ορμόνη της ευτυχίας

Παγκράτι: Επεσε στο κενό συντηρητής ανελκυστήρα

Παγκράτι: Επεσε στο κενό συντηρητής ανελκυστήρα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd