Με το λεωφορείο χωρίς οδηγό θα… πάμε φέτος τα Χριστούγεννα στο Μύλο των ξωτικών στα Τρίκαλα

Με το λεωφορείο χωρίς οδηγό θα… πάμε φέτος στο Μύλο των ξωτικών τα Χριστούγεννα στα Τρίκαλα. Τα οχήματα χωρίς οδηγό θα έρθουν προσεχώς στην πόλη των Τρικάλων και η Δημοτική Αρχή σκοπεύει να τα αξιοποιήσει στο έπακρο ως… ατραξιόν. Πολύ περισσότερο που τα οχήματα θα βρίσκονται στην πόλη τα Χριστούγεννα, οπότε και θα συμπέσουν με τη διοργάνωση του Μύλου των Ξωτικών.

Σχετική συζήτηση έγινε κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Τρικκαίων. Οπότε κι αναλύθηκαν θέματα που έχουν να κάνουν με τη λειτουργικότητα της δρομολόγησης των συγκεκριμένων οχημάτων, εκφράστηκαν απόψεις σχετικά με το αν θα δημιουργηθούν προβλήματα στην ευρύτερη λειτουργία της πόλης, έγινε ενημέρωση για τη διαδρομή η οποία εγκρίθηκε  κ.α.

Ανεξάρτητα από τον προβληματισμό που έχει εκφράσει η Δημοτική Αρχή σχετικά με τη λειτουργία του Μύλου και το πώς θα πρέπει να οργανωθεί φέτος το όλο εγχείρημα, θεωρείται σημαντικό ότι τα λεωφορεία χωρίς οδηγό θα βρίσκονται εκείνη την περίοδο στην πόλη, αφού θα αποτελέσουν πόλο έλξης επισκεπτών.

Έτσι Μύλος των Ξωτικών (φέτος θα έχουν ολοκληρωθεί και οι εργασίες αποκατάστασης εντός του χώρου) κι οχήματα χωρίς οδηγό θεωρούμε ότι είναι ένας συνδυασμός που δίνει ευκαιρίες για αξιοποίηση.

Σε ό,τι αφορά στο Μύλο των Ξωτικών έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον επιχειρηματίες  προκειμένου να αναλάβουν τη διοργάνωση, ενώ σε τοπικό επίπεδο με επανειλημμένες προσκλήσεις ο Δήμος προσπαθεί να πείσει τους επαγγελματίες και τους φορείς για τις δυνατότητες του εγχειρήματος, ώστε να υπάρχει ενεργή συμμετοχή από την πλευρά τους.

Οχήματα χωρίς οδηγό

Το πρώτο λεωφορείο θα έρθει στα Τρίκαλα το επόμενο διάστημα προκειμένου να γίνουν οι δοκιμές και να διαπιστωθούν πιθανές αδυναμίες ώστε το πρόγραμμα να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο..

Έτσι τα «Τρίκαλα, θα γίνουν ο πρώτος παγκόσμιος πιλότος για την κυκλοφορία αυτοματοποιημένων μέσων μαζικής μεταφοράς ΧΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ σε αστικό περιβάλλον» στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος CityMobil2.Πρόκειται για ένα εγχείρημα το οποίο χαρακτηρίστηκε θαρραλέο, ως ένα παράθυρο στο μέλλον, το οποίο θα είναι παρόλα αυτά «περίεργο» αφού και μόνο στο άκουσμα ότι θα κυκλοφορεί ένα όχημα χωρίς οδηγό τραβάει την προσοχή.

Λειτουργικά

Το συνολικό μήκος της διαδρομής αναμένεται να φτάσει τα 3,7 χιλιόμετρα, ενώ οι στάσεις μετεπιβίβασης θα ανέρχονται σε 14. Θα υπάρχει ο μεγάλος βρόχος μήκους 3,170 μ., ο μικρός βρόχος μήκους 2,300 μ. και η ενδιάμεση τουριστική γραμμή” μήκους 550 μ. Η γραμμή θα είναι σε λειτουργία 5 ημέρες (Τρίτη έως Σάββατο) και σε 4 μεταφορικές διασυνδέσεις: κεντρικός τερματικός σταθμός αστικών λεωφορείων και υπεραστικών λεωφορείων, υπόγειο και υπαίθριο parking.

Η επιλογή των Τρικάλων

Aξίζει να σημειωθεί πως καθοριστικός παράγοντας στην επιλογή της Ελλάδος (ανάμεσα σε 11 χώρες) και συγκεκριμένα του Δήμου Τρικκαίων ως φορέα υλοποίησης του ερευνητικού προγράμματος που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον τόσο της παγκόσμιας επιστημονικής κοινότητας όσο και της βιομηχανίας, ήταν η πρωτοβουλία του αρμόδιου Υφυπουργού κου Μιχάλη Παπαδόπουλου. Ως αποτέλεσμα, το Ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων έχει πρωτοστατήσει σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, έχοντας ήδη καταθέσει Σχέδιο Νόμου στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, το οποίο προβλέπει την κίνηση αυτοματοποιημένων οχημάτων (χωρίς οδηγό) στους ελληνικούς δρόμους, ξεπερνώντας το υφιστάμενο ευρωπαϊκό κενό του νομικού πλαισίου.