Μαμά, να σε βοηθήσω; (ποιες δουλειές μπορεί το παιδί να αναλάβει στο σπίτι και σε ποια ηλικία)

Γύρω στην ηλικία των τριών ετών το παιδί αρχίζει να ζητά να «βοηθήσει» τον γονιό σε εργασίες που γίνονται στο σπίτι. Η προσφορά του αυτή θα ήταν προτιμότερο να γίνει αποδεκτή όσο πιο νωρίς γίνεται, γιατί συχνά η επιθυμία εξανεμίζεται γρήγορα. Ακόμα και αν δε το ζητάει, όμως, ο γονέας θα μπορούσε να αναρωτηθεί:

Οι πιο αγνές και φυσικές επιλογές για την περιποίηση του Βρέφους σας!

«Τι κάνει το παιδί μόνο του για τον εαυτό του και τα κοινά;», «Πόσο περιθώριο του αφήνω, ώστε να αναλάβει καθήκοντα και να κάνει αυτό που μπορεί;».

Γιατί να αφήνω το παιδί να «κουράζεται» με ασχολίες προσωπικής και οικογενειακής φροντίδας;
Όταν το παιδί αναλαμβάνει ευθύνες νιώθει ισότιμο μέλος της οικογένειας και όχι μωρό ή καταναλωτής. Αποκτά αυτοπεποίθηση επειδή είναι ικανό να φέρει εις πέρας διάφορα «έργα» και αντιλαμβάνεται ότι υπολογίζουν στη «δύναμή» του. Έτσι, νιώθει, έμπρακτα, ότι είναι χρήσιμο σε αυτούς που αγαπά και ταυτόχρονα αυξάνεται η αυτονομία και η ανεξαρτησία του. Επίσης, τα θελήματα μπορεί να αποτελούν ένα σημαντικό μέρος της ευρύτερης εκπαίδευσής του. Κατανοεί ότι στο σπίτι δεν έχει μόνο δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις («Έχεις το δικαίωμα να έχεις το δωμάτιό σου αλλά και την υποχρέωση να το συμμαζεύεις»).

Στάση γονέα
Μην περιμένετε ότι από την πρώτη στιγμή θα στρώσει άψογα το κρεβάτι του. Έχετε υπομονή και δώστε χρόνο στον εαυτό σας και στο παιδί. Μπορείτε να του πείτε: «Είναι πολύ ωραία στρωμένο το σεντόνι. Τώρα, αυτό είναι που μπορείς να κάνεις.» Έτσι, αναγνωρίζετε την προσπάθειά του (και όχι το τέλειο αποτέλεσμα) και το παροτρύνετε να συνεχίσει, δίνοντάς του δυνατότητα εξέλιξης. Μετά από αυτή τη στάση, το παιδί ενδέχεται να γενικεύσει και σε άλλες καταστάσεις της ζωής του το σκεπτικό: «Δεν μπορώ να είμαι σε όλα τέλειος. Είμαι σε κάποια πράγματα. Ωστόσο, τα κάνω όσο καλύτερα μπορώ και αυτό μετράει.»

Καθήκοντα παιδιού
Παρακάτω, παρουσιάζονται ανά ηλικία οι «εργασίες» που μπορεί να αναλάβει το παιδί, οι οποίες πρέπει να αντιστοιχούν και στις σωματικές του δυνατότητες. Σημαντικό είναι να έχουμε τα ηλικιακά ορόσημα ως μία γενική εικόνα καθώς δεν έχουν όλα τα παιδιά τον ίδιο ακριβώς ρυθμό ανάπτυξης. Το πιο αξιόπιστο θα ήταν να παρατηρήσετε πώς συμπεριφέρεται το παιδί ώστε να καταλάβετε τι μπορεί να κάνει.

Πηγή: mamaword.com

πηγή :http://babyradio.gr/goneis/mama-na-se-voithiso-pies-doulies-bori-pedi-na-analavi-sto-spiti-ke-se-pia-ilikia/