Μακρινό παρελθόν τα γεμάτα καρότσια στα σούπερ μάρκετ

Με  λίστα, μετά από έρευνα αγοράς, κυνήγι της προσφοράς, σύγκριση τιμών και με περιορισμένο προϋπολογισμό κάνουν τα ψώνια τους οι Τρικαλινοί

Όλο και λιγότερα προϊόντα αγοράζουν από τα σούπερ μάρκετ οι Τρικαλινοί. Για να το διαπιστώσει κάποιος αυτό δεν χρειάζεται να ανατρέξει σε στατιστικές κι έρευνες. Αρκεί μία βόλτα στα σούπερ μάρκετ… Τα γεμάτα καρότσια αποτελούν μακρινό παρελθόν…

Κάποτε τα μεγάλα καρότσια που ξεχείλιζαν από ψώνια ήταν σύνηθες φαινόμενο ειδικά το Σάββατο. Τα ψώνια στο σούπερ μάρκετ ήταν απόλαυση και δεν αποτελούσαν πονοκέφαλο. Λίγοι ήταν εκείνοι που έκαναν έρευνα αγοράς ή ψώνιζαν με λίστα. Όλα αυτά θα μπορούσαμε να τα χαρακτηρίσουμε ως ένα όμορφο όνειρο που ζήσαμε κάποτε. Η κρίση άλλαξε τις καταναλωτικές μας συνήθειες και περιόρισε (κάτι που δεν θα το λέγαμε απαραιτήτως κακό) τον καταναλωτικό παροξυσμό. Όμως φαίνεται πως δεν μπήκε απλά μία τάξη στα κακώς κείμενα… Ως καταναλωτές περάσαμε στην απέναντι όχθη… Εδώ τα ψώνια γίνονται με φειδώ και λίστα, μετά από έρευνα αγοράς, κυνήγι της προσφοράς και σύγκριση τιμών και με περιορισμένο προϋπολογισμό αφού η τσέπη άδειασε και η αγοραστική δυνατότητα περιορίστηκε, οδηγώντας τους καταναλωτές να υιοθετήσουν μία διαφορετική καταναλωτική συμπεριφορά.

Συχνές αλλά μικρές αγορές

Μπορεί οι επισκέψεις των Τρικαλινών καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ να είναι όλο και πιο συχνές, ωστόσο αγοράζουν λιγότερα προϊόντα ανά επίσκεψη όπως μας μαρτυρούν εργαζόμενοι σε σούπερ μάρκετ. Δεν αγοράζουν ποσότητες, αλλά ακριβώς ό,τι χρειάζονται. Δεν αποθηκεύουν προϊόντα, αλλά αγοράζουν όσα καταναλώνουν χρησιμοποιώντας λίστα. Σύμφωνα με έρευνες ο συνολικός αριθμός επισκέψεων των καταναλωτών στο σουπερμάρκετ αυξάνεται συνεχώς με αντίστοιχη μείωση του καλαθιού αγορών.

Προσφορές

Οι προσφορές αποτελούν κίνητρο για αγορές. Έτσι, τα μόνα προϊόντα που αγοράζουν σε μεγάλες ποσότητες είναι εκείνα που θεωρούν ότι αποτελούν μία συμφέρουσα αγορά. Σε πρώτη ζήτηση οι προσφορές σε απορρυπαντικά και χαρτικά που διατηρούνται για μεγάλα διαστήματα.

Πλέον, οι καταναλωτές «κυνηγούν» πολύ περισσότερο τις προσφορές και έχουν σαφή εικόνα για το πόσα χρήματα εξοικονομούν πραγματοποιώντας «έξυπνες αγορές». Οι καταναλωτές θεωρούν ότι εξοικονομούν κατά μέσο όρο μέσω των προσφορών/κουπονιών/δωροεπιταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σουπερμάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων 11,7% της αξίας των αγορών τους, με 1 στους 5 καταναλωτές να εξοικονομεί πάνω από 20% και 2 στους 5 τουλάχιστον 10%. Οι καταναλωτές δηλαδή με τις «έξυπνες αγορές» μπορεί να αφιερώνουν περισσότερο χρόνο για περισσότερες επισκέψεις, αλλά κερδίζουν εξοικονομώντας χρήματα.

Στα παντοπωλεία της γειτονιάς

Πάντως δεν είναι λίγες οι νοικοκυρές που παραδέχονται ότι τελευταία προτιμούν να ψωνίζουν προϊόντα από τα παντοπωλεία και μίνι μάρκετ της γειτονιάς ακόμη κι αν είναι κατά τι ακριβότερα κι αυτό γιατί όπως λένε σε αυτά τα μαγαζιά «ψωνίζεις ό,τι ακριβώς χρειάζεσαι χωρίς να παρασύρεσαι σε αγορές που δεν σου είναι απαραίτητες».