Λεωφορεία χωρίς οδηγό στο Παρίσι και στα Τρίκαλα (vid)

Η γαλλική πρωτεύουσα και η θεσσαλική πόλη έχουν πλέον ένα κοινό χαρακτηριστικό στα μέσα μαζικής μεταφοράς που προσφέρουν στους κατοίκους τους.

Ο λόγος για τα αυτόνομα λεωφορεία που μεταφέρουν το επιβατικό κοινό χωρίς την ανάγκη οδηγού πίσω από το τιμόνι τους. Θα πρέπει στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι στα Τρίκαλα εφαρμόζεται το πιλοτικό πρόγραμμα των τεσσάρων αυτόνομων λεωφορείων από το Νοέμβριο του 2015, ενώ στο Παρίσι η λειτουργία τους ξεκίνησε πριν από λίγες μόλις μέρες.

Τα δυο μικρά ηλεκτροκίνητα λεωφορεία EZ10 θα συνδέουν τους σιδηροδρομικούς σταθμούς της Λυών και του Άουστερλιτς, ενώ θα μεταφέρουν δωρεάν τους έξι καθιστούς και έξι όρθιους επιβάτες τους. Στη διάθεση τους έχουν δίκη τους λωρίδα κυκλοφορίας πάνω στην οποία κινούνται με 25 χλμ./ώρα.

Τα δρομολόγια τους θα εκτελούνται μέχρι τις αρχές Απριλίου, επτά μέρες την εβδομάδα, ενώ στόχος είναι να μελετηθούν τα οφέλη από τη χρήση τους και το κατά πόσο οι πολίτες τα εμπιστεύονται. Παράλληλα μπορούν να λειτουργήσουν ως αντίδοτο στα μεγάλα προβλήματα της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που «σκοτεινιάζουν» την πόλη του φωτός.

Σε σχετική δήλωση της η αντιδήμαρχος του Παρισιού, Jean-Louis Missika, προμηνύει ότι στα επόμενα είκοσι χρόνια η εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης θα αλλάξει θεαματικά το αστικό περιβάλλον.

Τα μικρά λεωφορεία EZ10 σχεδίασε η γαλλική εταιρεία Easymile, ενώ τα έχει δοκιμάσει σε αρκετές χώρες όπως οι Η.Π.Α, η Ιαπωνία, η Σιγκαπούρη και η Φιλανδία. Σε σύγκριση με τα τραμ που χρειάζονται ειδικές υποδομές για να κινηθούν τα αυτόνομα λεωφορεία δεν έχουν τέτοιες απαιτήσεις, ενώ μπορούν να ακολουθήσουν μια προδιαγεγραμμένη πορεία, η οποία μπορεί να αλλάξει όποτε χρειαστεί.

πηγή: insider.gr