Είναι οριστικό: Ο Ε65 θα ολοκληρωθεί από Λαμία μέχρι Εγνατία μόνο με νέα συμφωνία

Οριστικό θα πρέπει να θεωρείται πλέον πως η κατασκευή του βόρειου και του νότιου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65 θα προχωρήσει μόνο αν η η παραχωρησιούχος εταιρεία συμφωνήσει στο νέο μοντέλο που προτείνει η Κυβέρνηση.

Αυτό προκύπτει από την απάντηση του αν.Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη την περασμένη Παρασκευή σε απάντηση ερώτησης από βουλευτές της ΝΔ.

Για το θέμα είπε “Όσον αφορά την Ε65, με ρώτησε ο κ. Σκρέκας τι θα κάνουμε, εάν θα συνεχίσει η βόρεια και η νότια χάραξη. Κύριε Σκρέκα, θα συνεχίσει αν οι παραχωρησιούχοι συμφωνήσουν στο μοντέλο των παραχωρήσεων και στις αρχές που βάζουμε, αν μέσα στον υπολογισμό των διοδίων δεν είναι μόνο ένα τεχνοκρατικό στείρο μοντέλο, αλλά είναι και συντελεστές που λαμβάνουν υπόψη τους την κοινωνία, την οικονομική κατάσταση, όταν μπορέσουν να περάσουν οι ΑΜΕΑ ελεύθερα, όταν μπορέσουν να έχουν ελεύθερη πρόσβαση οι περιοχές που δεν έχουν ασφαλή εναλλακτική όδευση κ.ο.κ. “

Ο κος Σπίρτζης ήταν πολύ καυστικός αναφερόμενος στον τρόπο που επέλεξε η προηγούμενη Κυβέρνηση να προχωρήσει τον Ε65, ακρωτηριάζοντας τον και κατασκευάζοντας μόνο το μεσαίο τμήμα από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα.

Όπως χαρακτηριστικά είπε “Εκεί έχετε κάνει μία διεθνή πρωτοτυπία. Μας ρωτάτε, κύριοι Βουλευτές της εκεί περιοχής, για το δρόμο. Εκεί κόψατε -στη σύμβαση αναθεώρησης- το πρώτο κομμάτι και το τελευταίο. Έχετε κάνει γέφυρα μέσα στην έρημο! Και μας ρωτάτε για τη βιωσιμότητα του έργου! Τα κομμάτια δεν ενώνουν τη Λαμία με την Εγνατία, κόβονται στη μέση.”

Η πρόοδος στο έργο έχει φτάσει στο 57,24% και όπως φαίνεται πάμε ολοταχώς για αίτηση παράτασης ολοκλήρωσης του έργου κατά τουλάχιστον ένα έτος. Αυτή η εξέλιξη είναι απολύτως φυσιολογική αν σκεφτεί κανείς ότι τα εργοτάξια άρχισαν να εργάζονται συστηματικά από τον Μάρτιο του 2014 και από το 17% έφτασαν στον 57,24% σε περίπου 15 μήνες.

Με αυτή την ταχύτητα (και εφόσον δεν έχουμε κάποιο “ατύχημα” κατά τη διάρκεια των έργων) η ολοκλήρωση του Ε65 θα μας πάει περίπου στο τέλος του 2016.

πηγή: ypodomes.com

Απαντήσεις ζήτησε ο Κώστας Σκρέκας

Το θέμα έθεσε ενώπιον της Βουλής  ο Βουλευτής Ν. Τρικάλων της Νέας Δημοκρατίας και Πρώην Υπουργός, κ. Κώστας Σκρέκας, ζητώντας απαντήσεις από την Κυβέρνηση σε καίρια ερωτήματα:
-Τι θα γίνει με τα 49 εκ. € που οφείλονται για την συνέχιση των έργων στο Τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα;
-Τι χρονοδιάγραμμα υπάρχει για το Νότιο τμήμα, από τη Λαμία μέχρι την Ξυνιάδα, το οποίο η προηγούμενη Κυβέρνηση της Ν.Δ. είχε εντάξει στο νέο ΕΣΠΑ, με την κατάθεση των 18 προγραμμάτων και είχε ήδη εγκριθεί από την Ε.Ε.;
-Τι θα γίνει με το Βόρειο τμήμα, που ενώνει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό και για το οποίο ο ίδιος ο κ. Κ. Σκρέκας είχε ενεργήσει ως Υπουργός Ανάπτυξης και το είχε εγγράψει στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και άρα είναι ενάριθμο έργο και άρα μπορεί να χρηματοδοτηθεί και αυτό από το νέο ΕΣΠΑ;
Οι απαντήσεις που δόθηκαν από τον Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών κ. Χρ. Σπίρτζη ήταν ανεπαρκείς και προκάλεσαν την έκρηξη του κ. Κώστα Σκρέκα. «Είναι θλιβερό» είπε ο Βουλευτής Τρικάλων της Ν.Δ. «να έρχονται Υπουργοί εδώ μέσα και να λένε μισές αλήθειες και ψέματα. Να έρχονται άνθρωποι σαν τον κ. Σπίρτζη, ο οποίος εκλέγονταν όλα τα προηγούμενα χρόνια πρόεδρος του ΤΕΕ με την παράταξη της ΠΑΣΚ που πρόσκειται στο ΠΑΣΟΚ και να μας λένε ότι αυτοί είναι το νέο κι εμείς το παλιό. Ο άνθρωπος που δεν παραιτούνταν από την θέση του γιατί ήταν φαίνεται γλυκιά η συναλλαγή με τους φίλους του Υπουργούς του παλιού ΠΑΣΟΚ. Και έγινε ξαφνικό «νέο» αυτός επειδή άλλαξε ταμπέλα, κατέβασε αυτή του ΠΑΣΟΚ και έβαλε αυτή της Αριστεράς; Είναι δυνατόν; Να καθίσετε και να βρείτε λύσεις, κυβερνάτε πια.
Η Κυβέρνηση της Ν.Δ. είχε απορροφήσει 5,5 δις. €, μόνο το δίμηνο Νοέμβριος-Δεκέμβριος που βρισκόμουν στο Υπουργείο Ανάπτυξης απορροφήσαμε 1,2 δις. € κι εσείς μέσα σε πέντε μήνες δεν έχετε απορροφήσει ούτε 410 εκ. €.
Τα ψέματα τελειώνουν. Τα έργα πρέπει να προχωρήσουν, ο οδικός άξονας Ε-65 πρέπει να ολοκληρωθεί. Θα αλλάξει το χάρτη, θα φέρει ανάπτυξη σε όλη την Κεντρική και Δυτική Ελλάδα.
Ήδη το τελευταίο τετράμηνο που τα έργα εξελίσσονται με πολύ αργούς ρυθμούς η ανεργία στα μέρη όπου ήταν τα εργοτάξια εκτινάχθηκε. Δεν μπορούμε να το ανεχτούμε αυτό. Παραδώσαμε μια χώρα σε ανάπτυξη και την επιστρέφετε στην ύφεση. Δεν θα σας το επιτρέψουμε αυτό».