TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Απόψεις

Η… ώρα του καινούριου συστήματος

Γράφει ο Χρήστος(Αθ) Πίσσας (ΠΕ-70, δάσκαλος)

Ιούν 9, 2015
in Απόψεις
Η… ώρα του καινούριου συστήματος
Share on FacebookShare on Twitter

Αρχαιρεσίες (Τετάρτη 10/6) για ανάδειξη νέων δ.ντων στα σχολειά-Η… ώρα του καινούριου συστήματος

Δεν είναι μηδαμινή η αλλαφή που φέρνει στο σχολειό ο νέος τρόπος επιλογής των “στελεχών”.
Η έλλειψη οργανωμένου διαλόγου δεν έδωσε τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό κόσμο να εκφράσει τις θέσεις του.εν είναι μηδαμινή η αλλαγή που φέρνει στο σχολειό ο νέος τρόπος επιλογής των ‘στελεχών’.εν είναι μηδαμινή η αλλαγή που φέρνει στο σχολειό ο νέος τρόπος επιλογής των ‘στελεχών’.

Αποτελεί όμως ένα μικρό βήμα σε θετική κατεύθυνση.

Το βήμα αυτό δε μπορεί και δεν πρέπει να κρύψει το δύσκολο και μεγάλο δρόμο που υπάρχει μπροστά (μας), ούτε όμως πρέπει ν’ απαξιωθεί ως κάτι χωρίς σημασία.

Ακόμα κι ο καλύτερος τρόπος επιλογής των ‘στελεχών’ενώ μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά στη δημοκρατική λειτουργία του σχολειού,

-δε μπορείνα καλύψει τα κενά σ’ εκπαιδευτικό προσωπικό,

-να ιδρύσει (εκπαιδευτικές και κοινωνικές) υποστηρικτικές δομές για τους μαθητές που δεν τα καταφέρνουν,

-να δώσει αξιοπρεπείς μισθούς στους εκπαιδευτικούς,

-να τερματίσει το καθεστώς των ελαστικών σχέσεων εργασίας με μαζικούς διορισμούς,

-να λύσει τα δύσκολα προβλήματα του αναλυτικού προγράμματος και των βιβλίων και

-να απαντήσει στα προβλήματα της επιμόρφωσης.

Το παλιό σύστημα

➔ Διαμόρφωνε ‘ηγέτες’ (κι επομένως …‘ακολούθους’), ενισχύοντας τις τάσεις ανάθεσης των αποφάσεων σ’ ένα μόνο πρόσωπο και στερώντας από τα σχολειά τη σκέψη, τη φαντασία, τη δημιουργικότητα των υπόλοιπων

➔ Είχε διαστρέψει σε πολλές περιπτώσεις το νόημα της επιμόρφωσης, της μετεκπαίδευσης και των περαιτέρω σπουδών, αφού αυτά συχνά δε γίνονταν προς όφελος της διδασκαλίας και των μαθητών, αλλά με σκοπό τη διαφυγή από  την αίθουσα διδασκαλίας

➔ Είχε σε μεγάλο βαθμό καταφέρει να δημιουργήσει ένα στρώμα συναδέλφων που στην πλειοψηφία του ένιωθε έτοιμο και αρμόδιο να κρίνει τη δουλειά, το μισθό και την αξιοπρέπεια των υπόλοιπων, ακόμα και μέσα στα απάνθρωπα όρια των ποσοστώσεων.

➔Είχε και έχει ακόμη την υποστήριξη όσων επωφελήθηκαν απ’ αυτό. Κυρίως των κυβερνήσεων, που εξυπηρετούνταν από τον παραγκωνισμό των δασκάλων  και την ταυτόχρονη δημιουργία μιας πειθήνιας μερίδας ‘αξιολογητών’ μέσα στα σχολειά.

Αλλά και όσων που μέσα από την παρέμβαση τους στα συμβούλια επιλογής και τη βαθμολογία της συνέντευξης δημιουργούσαν πελατειακές σχέσεις, χρήσιμες για τη διατήρηση των θέσεων τους.

Το νέο

Μαζί με την κατάργηση της αξιολόγησης, κάνει ένα βήμα για τη θεραπεία των συγκεκριμένων προβλημάτων, χωρίς όμως να τα επιλύει αυτόματα.

✬Η συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων στην επιλογή των διευθυντών, ξαναβάζει όλους (τους συναδέλφους) σε κοινή μοίρα μια φορά στα δύο χρόνια.

Αυτό όμως δεν αρκεί για να σταματήσει η ανάθεση των αποφάσεων σ’ ένα μόνο πρόσωπο και τα προβλήματα που αυτή δημιουργεί.

Η πάλη ενάντια στην ανάθεση είναι δύσκολη.

Απαιτεί την αλλαγή του σχετικού νομοθετικού πλαισίου και την απόδοση σ’ άλλους συναδέλφους  (μικρού) μέρους των ευθυνών των διευθυντών

(π.χ.ενημέρωση κάποιων βιβλίων, αρχειοθετήσεις,…) μαζί με μέρος του επιμισθίου και της απαλλαγής από διδακτικά καθήκοντα.

Πάνω  απ’ όλα όμως απαιτεί ένα μορφωτικό σχέδιο και τους αντίστοιχους πόρους  που θ’  ανανεώσουν την πίστη:

-εκπαιδευτικών,

-γονέων,

-μαθητών και

-κοινωνίας στο δημόσιο σχολειό.

✬Η αναγνώριση της σημασίας της διδακτικής εμπειρίας και της γνώσης της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας, μετριάζει τη διαστροφή των ‘προσόντων’, αλλά ούτε την περιθωριοποιεί ούτε την εξαλείφει, όπως θα έπρεπε.

Σε πολλές περιπτώσεις, τα πτυχία θα συνεχίσουν να αξιοποιούνται για την απομάκρυνση από την τάξη, αντί η επιπλέον γνώση να αξιοποιείται για την πρόοδο των μαθητών.

✬Η συμμετοχή του συλλόγου διδασκόντων στην επιλογή των  ‘στελεχών’ μπορεί  να  λειτουργήσει καταλυτικά,  έτσι ώστε οι διευθυντές να μην αποτελούν ιδιαίτερο στρώμα μέσα στον κλάδο.

Αυτό όμως δεν θα γίνει αυτόματα, χωρίς (τη δική μας) προσπάθεια.

Η αποφυγή του φατριασμού, η ανοιχτή και συναδελφική συνεννόηση, η υιοθέτηση αρχών όπως αυτή της εναλλαγής των ενδιαφερόμενων συναδέλφων στη συγκεκριμένη θέση είναι (δική μας) ευθύνη και ευκαιρία.

Με λίγα λόγια

Ο παλιός τρόπος, έπρεπε να αλλάξει.

Ονέος, μπορεί να αξιοποιηθεί από τους συλλόγους διδασκόντων για τον εκδημοκρατισμό και την ανανέωση των σχολειών, αν και δυστυχώς διατηρεί πολλά από τα προβλήματα που χαρακτήριζαν τον παλιό.

Το υπουργείο οφείλει να  πλαισιώσει αυτό το μικρό βήμα μ’ όλες εκείνες τις αποφάσεις, τις πρωτοβουλίες και τους πόρους που θα εξοπλίσουν το σχολειό στον αγώνα του να μορφώσει τη νέα γενιά.

Οι σύλλογοι διδασκόντων

✔Ας μετατρέψουν το μικρό αυτό βήμα εκδημοκρατισμού σε καθολικό αίτημα ενάντια σ’ όσους θεωρούν τους συλλόγους διδασκόντων ανώριμους να έχουν λόγο στην διοίκηση του σχολειού.

Σε πνεύμα συναδελφικότητας να αναπτύξουν τη δημοκρατία στο σχολειό.

 ✔Ας επιβραβεύσουν όσους υποψήφιους, παρά το κλίμα εκφοβισμού της προηγούμενης περιόδου, διάλεξαν να ταχθούν με το συλλογικό συμφέρον του κλάδου στις δύσκολες στιγμές της αξιολόγησης και να μη διστάσουν να απορρίψουν την υποψηφιότητα εκείνων που χειραγώγησαν ή επιχείρησαν να χειραγωγήσουν τους συλλόγους διδασκόντων, ενάντια στις αποφάσεις του κλάδου.

 

Ευχαριστώ για το χρόνο σας

Με τιμή

Χρήστος(Αθ) Πίσσας

(ΠΕ-70, δάσκαλος) 

ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Τα καλύτερα χρόνια της εργατικής και μεσαίας τάξης στην Ελλάδα; Με ΠΑΣΟΚ
Απόψεις

Τα καλύτερα χρόνια της εργατικής και μεσαίας τάξης στην Ελλάδα; Με ΠΑΣΟΚ

Απρ 23, 2025
Γιώργος Ηλιάδης: Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής είναι έτοιμο να εκφράσει την μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων ξανά
Απόψεις

Ευχές του Γιώργου Ηλιάδη για το Πάσχα

Απρ 21, 2025
Ο συμβολισμός της Πρώτης Αναστάσεως
Απόψεις

Ο συμβολισμός της Πρώτης Αναστάσεως

Απρ 19, 2025
Ο Τραμπ μέσα μας…
Απόψεις

Ο Τραμπ μέσα μας…

Απρ 14, 2025
Και πάλι πρόεδρος  του Φ.Ι.ΛΟ.Σ. Τρικάλων ο Θεόδωρος Νημάς
Απόψεις

Σπήλαιο Θεόπετρας: Η ανασκαφή, η ανάδειξη και η μεγάλη σημασία του

Απρ 4, 2025
Χρίστος Χαλικιάς: Το Θέατρο που έγινε Θρύλος… ή Ερείπιο;
Απόψεις

Χρίστος Χαλικιάς: Το Θέατρο που έγινε Θρύλος… ή Ερείπιο;

Απρ 3, 2025
Next Post
«Αληθινές» αλήθειες για το σημερινό σχολείο

«Αληθινές» αλήθειες για το σημερινό σχολείο

Με το «μανάβη» του Δημήτρη Κουτσαμπασιάκου ξεκινά η εβδομάδα Τρικαλινού κινηματογράφου

Με το «μανάβη» του Δημήτρη Κουτσαμπασιάκου ξεκινά η εβδομάδα Τρικαλινού κινηματογράφου

Αστυνομικός στη Θεσσαλονίκη στραγγάλισε το 7χρονο κοριτσάκι του

Αστυνομικός στη Θεσσαλονίκη στραγγάλισε το 7χρονο κοριτσάκι του

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd