TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Featured

Η ΟΛΥΜΠΟΣ ανάμεσα στα top brands στην Ελλάδα – Δείτε που φιγουράρει στη λίστα

Ιούν 6, 2024
in Featured, slider, Επιχειρείν
Προσλήψεις στη Λάρισα από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία
Share on FacebookShare on Twitter

Αμετάβλητη παρέμεινε η πρώτη πεντάδα των brands με το μεγαλύτερο αποτύπωμα στην αγορά, σύμφωνα με τη φετινή λίστα της Kantar, με την Coca-Cola να φιγουράρει στην κορυφή. Ακολούθησαν Colgate, Maggi, OMO και Knorr.

Οι επόμενες τρεις στη λίστα κέρδισαν μια θέση (Lay’s, Pepsi, Sunlight), ενώ την δεκάδα κλείνουν οι Indomie (η οποία υποχώρησε τρεις θέσεις από πέρυσι) και Nescafe (αμετάβλητη).

Σύμφωνα με την Kantar, τα πέντε brands που πέτυχαν μεγαλύτερη διείσδυση το 2023 ήταν το Sunsilk που κέρδισε 25,9 εκατομμύρια αγοραστές, το Oreo (+24,7 εκατ.), το Head & Shoulders (+15 εκατ.), το Close-Up (+14 εκατ.) και τα Lay’s (+17 εκατ.).

Στην Ευρώπη, παρά τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς, τρεις από τις 10 κορυφαίες μάρκες στην κατάφεραν να αναπτυχθούν – η Kinder (στο νο2), η Warburtons (8η) και η Haribo (Νο9). Για περισσότερο από μια δεκαετία τώρα, η Coca-Cola κατέχει την πρώτη θέση, τόσο παγκοσμίως όσο και στην Ευρώπη. Φτάνοντας στο 65% διείσδυση, η μάρκα κατέληξε σε 2 στα 3 ευρωπαϊκά νοικοκυριά το περασμένο έτος, ένα ασυναγώνιστο επίτευγμα όπως σημειώνει η Kantar. Εκτός από τις Milka (στο Νο5), Knorr (6), Haribo (9) και Pepsi (10) που ανταλλάξαν θέσεις, τα Top 10 πιο επιλεγμένα brands στην Ευρώπη παρέμειναν αμετάβλητα σε σύγκριση με το 2022. Τη μεγαλύτερη άνοδο στην 20άδα εμφάνισαν το γερμανικό brand, Herta (στο νο17) και το γαλλικό President (στην 19η).

Brands VS Private label

Τα εμπορικά σήματα έχουν βιώσει δύσκολες στιγμές στην Ευρώπη τα τελευταία δύο χρόνια. Ο πόλεμος στην Ουκρανία τροφοδότησε την ανασφάλεια και τον πληθωρισμό, με την άνοδο των τιμών να οδηγεί σε κρίση κόστους ζωής πολλούς καταναλωτές. Αν και τα νοικοκυριά ξοδεύουν 1.091 ευρώ ετησίως σε brands –αύξηση 6% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος–, οι ιδιωτικές ετικέτες (PL) σημειώνουν επίπεδα ρεκόρ. Στην Ευρώπη, το μερίδιο του PL έφτασε στο 42% το 2023, απόρροια της πρόσφατης κρίσης κόστους ζωής, ωστόσο, όπως δείχνει η τελευταία κατάταξη Brand Footprint, πολλές μάρκες εξακολουθούν να ξεπερνούν την «ευρωπαϊκή καταιγίδα» νικώντας τον ανταγωνισμό.

Οι καταναλωτές πάντως, όχι μόνο ήταν λιγότερο πιστοί στια επώνυμα brands, αλλά ήταν επίσης λιγότερο πιστοί στον κύριο ή τον προτιμώμενο retailer, προκειμένου να ελέγξουν καλύτερα τον προϋπολογισμό τους. Αυτό το γεγονός αππτυπώθηκε σε περίπου 900 εκατομμύρια επιπλέον επισκέψεις το 2023, καθώς οι καταναλωτές αναγκάστηκαν να ψάξουν για τις καλύτερες ευκαιρίες. Ο μεγάλος νικητής της κρίσης κόστους ζωής ήταν η έκπτωση με αύξηση 6% στον αριθμό των ταξιδιών και +13% στην αύξηση της αξίας (έναντι του 2022).

Τώρα, σχεδόν στα μισά του 2024, οι αναλυτές της Kantar βλέπουν ότι οι αγοραστές μειώνουν τις προσπάθειές τους να διατηρήσουν το συνολικό ποσό του καλαθιού τους σε χαμηλά επίπεδα, ελέγχοντας επίσης τις τιμές σε μικρότερο βαθμό. Αποδυναμώνεται δηλαδή η τάση για μετάβαση από premium σε φθηνότερες μάρκες ή για πλήρη αποφυγή ορισμένων brands. Ακόμη διαφαίνονται λιγότερες μετατοπίσεις στο retail. Ενώ το 2022 το 28% των καταναλωτών σχεδίαζε να ψωνίσει περισσότερα προϊόντα με μεγάλες εκπτώσεις, σήμερα ο αριθμός αυτός έχει μειωθεί στο 20%.

Ακόμη σημειώνεται ότι σε σύγκριση με τις αρχές του 2022, όταν το 37% των νοικοκυριών στην Ευρώπη αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα, αυτό το ποσοστό έχει πλέον μειωθεί στο 34%. Καθώς οι οικονομικές ανησυχίες των αγοραστών μειώνονται, υπάρχει ένα παράθυρο ευκαιρίας για τα επώνυμα brands να ανακτήσουν την εμπιστοσύνη και να κερδίσουν τους καταναλωτές που είχαν στραφεί προς το PL. Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι το μερίδιο των αγοραστών που προτιμούν brands (48%) είναι σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με εκείνους που επιλέγουν το PL (52%).

Αναφέρεται ακόμη ότι, εάν οι τιμές ήταν ίδιες, η πλειοψηφία των αγοραστών θα επέλεγε τα επώνυμα προϊόντα, καθώς πιστεύουν ότι προσφέρουν καλύτερη ποιότητα (11% περισσότερο από το PL) και περισσότερη καινοτομία (12% περισσότερο από το PL).

Κερδισμένες και χαμένες προϊοντικές κατηγορίες

Σε επίπεδο κατηγοριών, ενώ το «homing in» αύξησε τους αριθμούς των καταναλωτών σε κατηγορίες όπως τα αλμυρά σνακ και τα αναψυκτικά, παρατηρούνται δυσμενείς τάσεις σε άλλες κατηγορίες όπως π.χ. της μπύρας, η οποία, σύμφωνα με την Kantar, έχασε σχεδόν 1,3 εκατομμύρια αγοραστές στην Ευρώπη.

Επίσης, η κατηγορία των noodles κέρδισε τους περισσότερους επιπλέον καταναλωτές (2,7 εκατ.), ενώ στον αντίποδα το ρύζι έχασε περίπου 1,7 εκατομμύρια αγοραστές. Στις άλλες κατηγορίες που ενισχύθηκαν περιλαμβάνονται τα ενεργειακά ποτά, τα ποτά φυτικής προέλευσης, το συσκευασμένο νερό, το γιαούρτι και τα δημητριακά.

Από την άλλη πλευρά, οι κονσέρβες κρέατος, οι κονσέρβες ψαριών και οι σούπες χάνουν έδαφος και ιδιαίτερα το ελαιόλαδο, το τελευταίο σε μεγάλο βαθμό λόγω της έντονης αύξησης των τιμών και των προβλημάτων διαθεσιμότητας. Στην προσωπική φροντίδα, προϊόντα που αφορούν το μακιγιάζ και το styling μαλλιών, καθώς επίσης μάσκες προσώπου και ενυδατικές κρέμες προσώπου κέρδισαν αρκετούς καταναλωτές, ενώ στους χαμένους της χρονιάς περιλαμβάνονται η κρέμα ξυρίσματος, οι ενυδατικές κρέμες σώματος και τα στοματικά διαλύματα.

Δύο Θεσσαλικές εταιρείες στην πρώτη δεκάδα στην Ελλάδα

Σε ότι αφορά τη λίστα στην Ελλάδα, στην τρίτη θέση βρίσκεται η Olympos (Hellenic Dairies SA) και στην έβδομη η Melissa. Δείτε τον σχετικό πίνακα:

Ελλάδα

Ποια είναι τα top brands στην Ελλάδα – Τι δείχνει η κόντρα επώνυμων και PL προϊόντων-1

Στην Ελλάδα η Παπαδοπούλου βρέθηκε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην κορυφή της λίστας, εμφανίζοντας μάλιστα μεγαλύτερη ανάπτυξη (5,8%) σε σχέση με την δεύτερη Coca-Cola (+2,1%). Η Ολύμπος παρέμεινε στην τρίτη θέση (αν και υποχώρησε κατά 5%), ενώ η Παπαγάλος παρότι εμφάνισε σταθερότητα, ανέβηκε στην τέταρτη θέση, εκμεταλλευόμενη την υποχώρηση κατά 5% του Nescafé.

Οι επόμενες θέσεις της δεκάδας δεν άλλαξαν, με τα ΝΟΥΝΟΥ, Μέλισσα και Misko να εμφανίζουν αύξηση και τις Γιώτης και Κύκνος να υποχωρούν.

Στη δεύτερη δεκάδα, τη μεγαλύτερη άνοδο σε θέση εμφάνισαν οι:

  • Μεβγάλ: +12, στην 18η θέση
  • Κατσέλης: +8, στην 11η θέση
  • Everyday (ΜΕΓΑ): +8, στην 19η θέση
  • Επίσης, 3 θέσεις ανέβηκαν οι:
  • Βιτάμ: στην 12η θέση
  • Βίκος: στην 14η θέση
  • Μπάρμπα-Στάθης: στην 17η θέση

TOP 20 – Τρόφιμα

Στην κατηγορία των τροφίμων, Παπαδοπούλου, Μέλισσα, Κύκνος και Misko διατηρήθηκαν στις ίδιες θέσεις στην κορυφή, ενώ την πρώτη πεντάδα έκλεισε η Κατσέλης η οποία ανέβηκε πέντε θέσεις σε σχέση με πέρυσι.

Ποια είναι τα top brands στην Ελλάδα – Τι δείχνει η κόντρα επώνυμων και PL προϊόντων-2

TOP 20 – Γαλακτοκομικά

Το ΝΟΥΝΟΥ βρέθηκε στην κορυφή της κατηγορίας των γαλακτοκομικών, ξεπερνώντας την Όλυμπος, ενώ στην πρώτη πεντάδα ανέβηκαν μία θέση Βιτάμ και Μεβγάλ, ενώ το ΝΟΥΝΟΥ Family έχασε μία.

Ποια είναι τα top brands στην Ελλάδα – Τι δείχνει η κόντρα επώνυμων και PL προϊόντων-3

TOP 20 – Αναψυκτικά

Τέλος στα αναψυκτικά, η Coca-Cola διατήρησε την πρωτοκαθεδρία, με την Παπαγάλος Λουμίδη να κερδίζει την δεύτερη θέση από το Nescafe. Η Βίκος ακολούθησε στην 4η θέση και η Amita στην 5η.

Ποια είναι τα top brands στην Ελλάδα – Τι δείχνει η κόντρα επώνυμων και PL προϊόντων-4

TOP 20 – Υγιεινή & Ομορφιά

Στην κατηγορία προϊόντων υγιεινής & ομορφιάς, το Everyday της ΜΕΓΑ παρέμεινε στην 1η θέση, όπως άλλωστε και τα δύο επόμενα brands, Colgate και L’Oreal. Στην πεντάδα, ωστόσο, έχουμε δύο νέες εισόδους, αυτές της Always και του Dove.

Ποια είναι τα top brands στην Ελλάδα – Τι δείχνει η κόντρα επώνυμων και PL προϊόντων-5

TOP 20 – Είδη φροντίδας σπιτιού

Στα προϊόντα φροντίδας σπιτιού, οι πρώτες 8 θέσεις παρέμειναν ίδιες, με το Klinex να φιγουράρει στην κορυφή και να ακολουθούν Fairy, Ajax, Soupline και Lenor. Η Endless ήταν η μεγάλη κερδισμένη της δεκάδας, καθώς βρέθηκε στο νο9 ανεβαίωνοντας έξι θέσεις σε σχέση με πέρυσι.

Ποια είναι τα top brands στην Ελλάδα – Τι δείχνει η κόντρα επώνυμων και PL προϊόντων-6

Πηγή: moneyreview.gr

Tags: BRANDSTOPΟΛΥΜΠΟΣ
ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Αλεξάνδρα Βαρσάνη: Η τρικαλινής καταγωγής σκόρερ που έχει αγωνιστεί με την Εθνική Κ17 κι ατενίζει το μέλλον μέσα από τα γήπεδα
Featured

Αλεξάνδρα Βαρσάνη: Η τρικαλινής καταγωγής σκόρερ που έχει αγωνιστεί με την Εθνική Κ17 κι ατενίζει το μέλλον μέσα από τα γήπεδα

Απρ 24, 2025
Μία πίτα που τη λένε…Πισπιλίτα
Featured

Μία πίτα που τη λένε…Πισπιλίτα

Απρ 23, 2025
Reunion με αναμνήσεις και χαμόγελα για τους αποφοίτους της τάξης του 1991 του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου Τρικάλων
Featured

Reunion με αναμνήσεις και χαμόγελα για τους αποφοίτους της τάξης του 1991 του Ενιαίου Πολυκλαδικού Λυκείου Τρικάλων

Απρ 23, 2025
Ο Χάρης Μαντέλος και το Όσκαρ της “Ελληνικής Τραγωδίας” – Ένα πολιτιστικό ταξίδι στην Αμβέρσα
Featured

Ο Χάρης Μαντέλος και το Όσκαρ της “Ελληνικής Τραγωδίας” – Ένα πολιτιστικό ταξίδι στην Αμβέρσα

Απρ 23, 2025
Ο αγρότης από τα Τρίκαλα που τον σάρωσε ο Daniel, αλλά όχι η ζωή, συγκίνησε στο Deal-“Ευαγγελία, σε αγαπάω” (ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ)
Featured

Ο αγρότης από τα Τρίκαλα που τον σάρωσε ο Daniel, αλλά όχι η ζωή, συγκίνησε στο Deal-“Ευαγγελία, σε αγαπάω” (ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ)

Απρ 23, 2025
Περίπατος και ποδηλατάδα στις όχθες του Ληθαίου για την Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο στα Τρίκαλα
Featured

Περπατώντας στα Τρίκαλα και κάνοντας μια ευχή

Απρ 23, 2025
Next Post

Δημήτρης Παπαστεργίου: «Η Ελλάδα έχει όλες τις προϋποθέσεις να λειτουργήσει ως πολύ σημαντικός κόμβος τηλεπικοινωνιακών δεδομένων μεταξύ τριών ηπείρων»

Στα Δημαρχεία των Τρικάλων βρίσκονται οι εκλογικοί σάκοι για τις ευρωεκλογές της Κυριακής

Στα Δημαρχεία των Τρικάλων βρίσκονται οι εκλογικοί σάκοι για τις ευρωεκλογές της Κυριακής

Μεγάλη συγκέντρωση του ΚΚΕ στα Τρίκαλα με ομιλητή τον Δ. Κουτσούμπα

Τάσος Τσιαπλές: Όχι στις επιχειρηματικές ανεμογεννήτριες στα ορεινά των Δ.Ε Ασπροποτάμου, Καστανιάς, Κλεινοβού και Αιθήκων του Ν. Τρικάλων

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd