TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Υγεία

Η μουσικοκινητική αγωγή στην ανάπτυξη του παιδιού

Ιούλ 8, 2019
in Υγεία
Η μουσικοκινητική αγωγή στην ανάπτυξη του παιδιού
Share on FacebookShare on Twitter

Η μουσική αποτελεί μέσο έκφρασης και επικοινωνίας, με άλλα λόγια είναι ένα είδος γλώσσας. Αλλά και μέσα στη γλώσσα υπάρχει μουσική.

Η μουσικοκινητική αγωγή στην ανάπτυξη του παιδιού

Ένα περιβάλλον διδασκαλίας και μάθησης πλούσιο σε ποιήματα, τραγούδια και παιχνίδια με λέξεις είναι πολύτιμο όχι μόνο για να τεθούν οι βάσεις για την εκμάθηση της γλώσσας αλλά και για τη μουσική

Μάλιστα, ορισμένοι ερευνητές υποστηρίζουν ότι ημουσική στους πρωτόγονους πολιτισμούς προϋπήρξε της ομιλίας. Οι δύο μορφές επικοινωνίας έχουν κοινά χαρακτηριστικά: είναι σε μεγάλο βαθμό ενστικτώδεις, βασίζονται στην ακοή, απαιτούν απομνημόνευση, μίμηση και πειραματισμό. Η μουσική συνοδεύει το παιδί σε πολλές δραστηριότητες. Ανακαλύπτοντας τον κόσμο το παιδί ανακαλύπτει συγχρόνως ήχους, πειραματίζεται με τη φωνή του, παράγει ήχο από απλά καθημερινά αντικείμενα, δημιουργεί μουσική. Για συγκεκριμένους μάλιστα πολιτισμούς, π.χ. αφρικανικές φυλές (όπως οι Venda), ιθαγενείς φυλές της Αμερικής, ασιατικοί λαοί (όπως το Μπαλί της Ινδονησίας), η μουσική συνοδεία -τραγουδιστική, οργανική, ή χορευτική-, με τη μορφή κυρίως του αυτοσχεδιασμού, αποτελεί συστατικό στοιχείο καθημερινών δραστηριοτήτων.

MOUSIKI STA PAIDIA ANAPTIXI 3

Η μουσική είναι μια δυναμική, μοναδική μορφή επικοινωνίας που μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που οι μαθητές αισθάνονται, σκέφτονται και δρουν. Ενώνει τη νόηση με το συναίσθημα και προσφέρει δυνατότητες για προσωπική έκφραση, αναστοχασμό και συναισθηματική ωρίμανση. Ως αδιάσπαστο τμήμα της κουλτούρας ενός λαού, του σήμερα και του χθες, βοηθά τους μαθητές να κατανοήσουν τον εαυτό τους και τους άλλους δημιουργώντας σημαντικούς δεσμούς μεταξύ της οικογένειας, του σχολείου και του ευρύτερου περιβάλλοντος.

Η διδασκαλία της μουσικής αναπτύσσει την ικανότητα του μαθητή να ακούει και να εκτιμά μια ποικιλία μουσικών ειδών και να έχει κρίση για τη μουσική ποιότητα. Ενθαρρύνει την ενεργή συμμετοχή σε διάφορες μορφές ερασιτεχνικής μουσικής δημιουργίας, τόσο ατομικής όσο και ομαδικής, αναπτύσσοντας αίσθημα ομαδικής ταυτότητας και συλλογικότητας. Επίσης, συμβάλλει στην καλλιέργεια της αυτοπειθαρχίας και της δημιουργικότητας, της αισθητικής ευαισθησίας και ολοκλήρωσης.

Η μουσική σχετίζεται με τη γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού. Η αξία της αναγνωρίζεται τόσο από ψυχολογικές όσο και από θεραπευτικές μελέτες. Μπορεί να βοηθήσει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων για τη λήψη αποφάσεων και τη λύση προβλημάτων.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, η μουσική αγωγή πριν την ηλικία των επτά μπορεί να προκαλέσει φυσιολογικές αλλαγές στον εγκέφαλο. Έχει επίσης τη δυνατότητα να βελτιώσει τις χωροταξικές δεξιότητες των παιδιών, ενώ μπορεί να έχει θετική επίδραση στο βαθμό νοημοσύνης τους. Η μουσική επιδρά θετικά στην ανάπτυξη αναγνωστικών δεξιοτήτων, ενώ η μουσική δημιουργικότητα, ως ειδικότερη μουσική δραστηριότητα, βελτιώνει την επίδοση των παιδιών στα μαθηματικά. Όσον αφορά στη συνεισφορά της στον ψυχισμό του παιδιού, η μουσική αποτελεί μέσο χαλάρωσης και ψυχαγωγίας, προσφέροντας συγχρόνως στο παιδί διεξόδους δημιουργικής έκφρασης.

MOUSIKI STA PAIDIA ANAPTIXI 2

Η μουσικοκινητική αγωγή προέρχεται ετυμολογικά από τις λέξεις «μουσική» και «κίνηση». Ένα πρόγραμμα μουσικοκινητικής αγωγής με βάση τα παραπάνω απαρτίζεται από δραστηριότητες που περιλαμβάνουν μουσική και κίνηση, με σκοπό τη βιωματική μάθηση διαφόρων θεμάτων που σχετίζονται με τη μουσική. Η κίνηση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της μουσικής έκφρασης κατά τη νηπιακή και την πρώτη παιδική ηλικία (Young, 2003) και η εκτέλεση οργάνων στις ηλικίες αυτές επιτυγχάνεται συνήθως μέσα από κιναισθητικές χειρονομίες (Cohen 1980; Flohr 1985). Τα παιδιά μέσα από την κίνηση αποκτούν με ευχάριστο τρόπο γνώσεις που σχετίζονται με τη θεωρία της μουσικής: το ρυθμό, τη μελωδία, την ένταση και την ταχύτητα. Κατανοούν ακόμη την έννοια του ηχοχρώματος και έρχονται σε επαφή με τα μέσα παραγωγής του ήχου, τα μουσικά όργανα, αποκτώντας βασικές γνώσεις οργανογνωσίας και οργανοχρησίας. Έρχονται σε επαφή με διάφορα είδη μουσικής, με διάφορες εποχές και συνθέτες. Γνωρίζουν τη μουσική παράδοση του τόπου τους αλλά και άλλων πολιτισμών. Η μουσικοκινητική αγωγή αποτελεί θεμελιώδες κομμάτι της μουσικής παιδαγωγικής. Ωστόσο, θεωρείται βασικό συστατικό προγραμμάτων από το χώρο τόσο της φυσικής αγωγής όσο και της μουσικής αγωγής.

Η μουσική και η φυσική αγωγή και ανάπτυξη είναι αλληλένδετες στην παιδική ηλικία. Πολλές δραστηριότητες της μουσικοκινητικής έχουν κοινά σημεία με το χορό: η τεχνική του σώματος, η αίσθηση του χώρου, η δημιουργική κίνηση, η ρυθμική και η ακριβής χρονικά απόδοση κινήσεων. Στα προγράμματα φυσικής αγωγής οι μουσικοκινητικές δραστηριότητες επικεντρώνονται κυρίως στη σχέση κίνησης και ρυθμού με ταυτόχρονη χρήση διαφόρων μέσων της ρυθμικής, όπως μπάλες, κορδέλες, στεφάνια, κτλ.

Στόχος τέτοιων δραστηριοτήτων για τα νήπια είναι πρωταρχικά η σωματική ανάπτυξη του παιδιού και συγκεκριμένα η ανάπτυξη της λεπτής και αδρής κινητικότητας, ο συντονισμός των διαφόρων μερών του σώματος, η ευελιξία του σώματος. Σε μεγαλύτερες ηλικίες παιδιών οι δραστηριότητες αυτές στοχεύουν στην εκγύμναση του σώματος και πολλές φορές συνδέονται με την οργάνωση γυμναστικών επιδείξεων ή σχολικών παραστάσεων.

Γιάνναρη Μαρία
Καθηγήτρια Πιάνου-Μουσικοθεραπεύτρια
Facebook account
Ιnstagram account

πηγή :https://www.mothersblog.gr/paidi/anaptyxi/story/76333/h-moysikokinitiki-agogi-stin-anaptyxi-toy-paidioy

ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Πώς να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας – Πέντε συχνά λάθη που κάνετε
Υγεία

Γυναίκα με νόσο Αλτσχάιμερ δεν εκδήλωσε ποτέ άνοια: Οι επιστήμονες ελπίζουν να μάθουν πολλά από τον εγκέφαλό της

Απρ 29, 2025
Γιατί ξυπνάω με πονοκέφαλο; Όλοι οι πιθανοί λόγοι
Υγεία

Γιατί ξυπνάω με πονοκέφαλο; Όλοι οι πιθανοί λόγοι

Απρ 28, 2025
Βρογχοπνευμονία: Αιτίες, συμπτώματα, επιπλοκές και αντιμετώπιση
Υγεία

Βρογχοπνευμονία: Αιτίες, συμπτώματα, επιπλοκές και αντιμετώπιση

Απρ 27, 2025
Τι είναι ο χανταϊός που σκότωσε την γυναίκα του Τζιν Χάκμαν
Υγεία

Τι είναι ο χανταϊός που σκότωσε την γυναίκα του Τζιν Χάκμαν

Απρ 26, 2025
Πώς να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας – Πέντε συχνά λάθη που κάνετε
Υγεία

Πώς να βελτιώσετε την ποιότητα του ύπνου σας – Πέντε συχνά λάθη που κάνετε

Απρ 25, 2025
Γιατί έχω φαγούρα στο κεφάλι;
Υγεία

Γιατί έχω φαγούρα στο κεφάλι;

Απρ 24, 2025
Next Post
Ειδική φόρμα στο διαδίκτυο ανάμεσα σε τρία σενάρια για την κινητικότητα στα Τρίκαλα

Ειδική φόρμα στο διαδίκτυο ανάμεσα σε τρία σενάρια για την κινητικότητα στα Τρίκαλα

Ευχαριστίες Χρυσάνθης Δαλκαφούκη

Ευχαριστίες Χρυσάνθης Δαλκαφούκη

Ευχαριστήριο Θανάση Λιούτα

Ευχαριστήριο Θανάση Λιούτα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd