TrikalaView
Advertisement
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία
No Result
View All Result
TrikalaView
Home Ομορφιά

Η αντίληψη του όμορφου: Πώς ο εγκέφαλος επεξεργάζεται την ομορφιά και τις οπτικές πληροφορίες

Νοέ 7, 2024
in Ομορφιά
Η αντίληψη του όμορφου: Πώς ο εγκέφαλος επεξεργάζεται την ομορφιά και τις οπτικές πληροφορίες
Share on FacebookShare on Twitter

Η ομορφιά είναι στο μυαλό αυτού που την αντιλαμβάνεται; Η αλήθεια είναι ότι η αντίληψη του όμορφου είναι μια πολυδιάστατη διαδικασία.

Τα άλογα είναι όμορφα, αλλά – οι ιπποπόταμοι είναι άσχημοι. Γιατί; Γιατί ο ανθρώπινος νους βλέπει ομορφιά σε κάποιες εικόνες και ασχήμια σε άλλες; Είναι η αντίληψη της ομορφιάς κάτι έμφυτο, όπως ακριβώς αντιλαμβανόμαστε αμέσως τη μυρωδιά του φαγητού να ψήνεται ως ευχάριστη, αλλά τη μυρωδιά της μούχλας ως αποκρουστική;

Ή μήπως το συμπέρασμα για τα όμορφα άλογα και τους άσχημους ιπποπόταμους δεν είναι αλήθεια; («Η ομορφιά είναι στο μυαλό αυτού που την αντιλαμβάνεται»).


Μήπως η αντίληψη της ομορφιάς δεν είναι καθολική, αλλά ποικίλλει ανάλογα με το άτομο;

Για να το ανακαλύψουν, ψυχολόγοι από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης και το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου παρουσίασαν σε συμμετέχοντες στη μελέτη μια σειρά από τέσσερις εικόνες τοποθετημένες σε τετράδα και τους ζήτησαν να αξιολογήσουν την ομορφιά της καθεμιάς.


«Για παράδειγμα, ας πάρουμε αυτή την εικόνα που χρησιμοποιήθηκε στη μελέτη. Τη βρίσκετε όμορφη;».

Τα αποτελέσματα έδειξαν μια γενική συμφωνία σχετικά με την ομορφιά αυτής της εικόνας, με παραλλαγές σε σχήμα καμπάνας γύρω από τον μέσο όρο των απαντήσεων.

Οι απαντήσεις σχετικά με το πόσο όμορφη είναι αυτή η εικόνα διέφεραν εντυπωσιακά από την προηγούμενη εικόνα του τεστ. Οι συμμετέχοντες ήταν διχασμένοι στις εκτιμήσεις τους σχετικά με την ομορφιά αυτής της εικόνας. Αντί για συμφωνία με συμμετρική καμπύλη κατανομής γύρω από μια κοινή άποψη, προέκυψαν δύο ξεχωριστές καμπύλες. Κάποιοι βρήκαν την εικόνα όμορφη, ενώ άλλοι θεώρησαν ότι της έλειπε ομορφιά.

Το συμπέρασμα της μελέτης, μετά από εξέταση πολλών εικόνων, υποστηρίζει το ρητό: «Η ομορφιά είναι στο μάτι του θεατή». Οι ερευνητές κατέληξαν στο ότι οι αντιλήψεις μας για την ομορφιά είναι ατομικές, με υψηλό βαθμό διαφοροποίησης, και ότι οι εκτιμήσεις μας για την ομορφιά επηρεάζονται από τις εμπειρίες μας. Για παράδειγμα, οι άνθρωποι από δυτικούς πολιτισμούς γενικά βρίσκουν την ομορφιά στη συμμετρία, ενώ αυτό δεν ισχύει απαραίτητα στις ασιατικές κουλτούρες, όπου η ισορροπία στην τοποθέτηση των αντικειμένων είναι πιο σημαντική.

Η μελέτη έδειξε ότι οι άνθρωποι είχαν, ωστόσο, καλή αντίληψη κατά μέσο όρο για το πώς θα αξιολογούσαν οι υπόλοιποι την ομορφιά μιας εικόνας. Παρ’ όλα αυτά, δεν ήταν καλοί στο να εκτιμούν πόσο μεγάλη ήταν η διαφωνία σε αυτές τις αξιολογήσεις, δηλαδή το πόσο ετερογενείς ή διαφορετικές ήταν οι κρίσεις ομορφιάς στο σύνολο του πληθυσμού.

Αυτό, εν μέρει, αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι η αντίληψη της ομορφιάς είναι μια πολυδιάστατη διαδικασία. Τα κουτάβια είναι χαριτωμένα, αλλά τα φίδια όχι. Αυτή η εκτίμηση αντικατοπτρίζει τα διαφορετικά επίπεδα κινδύνου που συνδέονται με κάθε ζώο και, για παράδειγμα, θα επηρεαστεί από την ατομική εμπειρία κάποιου με φίδια και κουτάβια.

Εάν βρίσκει κανείς τις πιτσιλιές μπογιάς σε έναν καμβά μοντέρνας τέχνης όμορφες ή άσχημες, είναι το μοναδικό μυαλό του που κάνει αυτή την εκτίμηση, όχι κάποια καθολική ιδιότητα της οπτικής επεξεργασίας του εγκεφάλου.

IMG_0802.jpg

πηγή :https://www.queen.gr/well-being/psyxologia/story/301649/i-antilipsi-tis-omorfias-pos-o-egkefalos-epeksergazetai-tin-omorfia-kai-tis-optikes-plirofories

ShareTweetShare
Goodys

Related Posts

Είναι πράγματι οι μεταξωτές μαξιλαροθήκες καλύτερες για το δέρμα;
Ομορφιά

Είναι πράγματι οι μεταξωτές μαξιλαροθήκες καλύτερες για το δέρμα;

Απρ 29, 2025
Πέντε συμβουλές ομορφιάς για πολυάσχολες μαμάδες
Ομορφιά

Πέντε συμβουλές ομορφιάς για πολυάσχολες μαμάδες

Απρ 28, 2025
Πώς να απαλλαγείτε από τις σακούλες κάτω από τα μάτια, σύμφωνα με δερματολόγους
Ομορφιά

Πώς να απαλλαγείτε από τις σακούλες κάτω από τα μάτια, σύμφωνα με δερματολόγους

Απρ 27, 2025
7 μυστικά ομορφιάς που μάθαμε από τις μαμάδες μας
Ομορφιά

7 μυστικά ομορφιάς που μάθαμε από τις μαμάδες μας

Απρ 26, 2025
Μη το πετάξετε! Πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κατακάθι καφέ στην beauty ρουτίνα σας
Ομορφιά

Μη το πετάξετε! Πώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κατακάθι καφέ στην beauty ρουτίνα σας

Απρ 25, 2025
Ομορφιά

Serum O’Clock: Ο αντιρυτιδικός και επανορθωτικός ορός που θα «γεμίσει» την επιδερμίδα σου

Απρ 24, 2025
Next Post
Καρκίνος Προστάτη: Το αγαπημένο ρόφημα που αυξάνει κατά 25% τον κίνδυνο

Καρκίνος Προστάτη: Το αγαπημένο ρόφημα που αυξάνει κατά 25% τον κίνδυνο

Άντρας βάζει τέλος στην άποψη πως η Γη είναι επίπεδη με μια απλή φωτογραφία

Άντρας βάζει τέλος στην άποψη πως η Γη είναι επίπεδη με μια απλή φωτογραφία

Instagram: Έρχεται μεγάλη αλλαγή στην πλατφόρμα – Τι έχει εξοργίσει τους χρήστες

Instagram: Έρχεται μεγάλη αλλαγή στην πλατφόρμα - Τι έχει εξοργίσει τους χρήστες

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook Twitter Instagram

Facebook

Facebook

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΤΙΤΛΟΣ: trikalaview.gr
ΕΔΡΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ: ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ, ΤΚ 42100,  ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ: ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ
Α.Φ.Μ: 100286824
Δ.Ο.Υ.: ΤΡΙΚΑΛΩΝ
ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΣΩΤΗΡΑ,  ΤΚ 42100, ΣΩΤΗΡΑ ΤΡΙΚΑΛΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 6945436929
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: [email protected] (ΣΥΝΤΑΞΗ)
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΝΟΜΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ε. ΤΣΑΓΓΑΡΑΣ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ DOMAIN NAME: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ (trikalaview.gr)

Μελος του eMedia Αριθμός Μητρώου: 13797

Δήλωση Συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334 για την Αντιμετώπιση Παράνομου Περιεχομένου
  • ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ COOKIES
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟ
  • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
  • ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ

Αριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.242752

 

 

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • Τοπικά
  • Θεσσαλία
  • Εκλογές
  • Ελλάδα
  • Πολιτισμός
  • Κηδείες
  • Επιχειρείν
  • Συνεντεύξεις
  • Απόψεις
  • Εκλογές
  • Αφιερώματα
  • Μαγειρική
  • Οικογένεια
  • Αθλητικά
  • Τεχνολογία
  • Υγεία
  • Ομορφιά
  • TravelView
  • Βιβλιοπροτάσεις
  • Παράξενες ειδήσεις
  • Διατροφή
  • Μύλος των ξωτικών
  • ό,τι να ναι
  • Επικοινωνία

© 2020 Trikalaview Crafted with ♡ i-sd